English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Damespillerne
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 21.01.2021 08:25    Post subject: Reply with quote

Det meldes på Instagram at keeper Birthe Christiansen legger opp for å fokusere på studier.

Har såvidt jeg har sett vært tredjevalg på keeperplassen, og hadde sikkert stått i mål for RBK 2 om de hadde hatt sesong i fjor, så dette får vel forhåpentligvis ingen stor betydning for A-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2021 16:42    Post subject: Reply with quote

– Jeg er gravid, og venter mitt første barn i oktober. Jeg gleder meg veldig, forteller Kristine Minde til Nidaros.

Rosenborg-profilen mister dermed hele 2021-sesongen. Det er også en av årsakene til at klubben nå er på jakt etter en ny forsvarsspiller.

Les mer: Kristine Minde mister hele sesongen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 30.05.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

På altomfotball.no er Lisa-Marie Utland oppført på forsiden blant toppscorerne nederst på Toppserien-siden - 2 mål etter 2 kamper.

Hun er oppført på det nokså ukjente laget Rosengård...

https://www.altomfotball....lUrl=false
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å


Last edited by BalleK on 31.05.2021 20:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 30.05.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

Trengs nok litt rydding i noen databaser på kvinnespillere ja. Utland spilte dog på Rosengård i Sverige før hun gikk til Reading.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.05.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Rosengård FC er jo en av de ledende lagene i Sverige, men det var kanske ironisk ment.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.06.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

– Det har vært vondt å springe og trene, og jeg har hatt vondt i leggen samme sted hele tida. Når jeg fortsetter og bare pøser på, ender det med at jeg ikke kjenner føttene mine. Det blir bare prikking og ubehag. Jeg klarer ikke helt å tenke heller, for alt fokus blir på der jeg har vondt.

– Da dro jeg ned, og han snittet i begge leggene – blant annet for å få fri noen nerver og blodårer. Det er det som er gjort nå, sier Nergård, som setter sin lit til at det vil få det til å løsne.

Skjer det, kan Rosenborg plutselig ha en storscorer fra Tromsø i rekkene.

Hvor lenge hun er RBK-spiller, er dog ganske uvisst. Trolig går denne sesongen i stor grad med til rehabilitering og opptrening, og etter 2021-sesongen går også kontrakten ut.

– Det kan ta opp til fire måneder før jeg er helt tilbake. Det er ikke sikkert jeg rekker noe mer i år, men jeg håper det.

Les mer: Celine (22) har hatt smerter i årevis og besøkt et utall leger. Nå håper hun løsningen er funnet: – Det var helt kaos og jeg så ingen utvei
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 09.07.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

Matilde Alsaker Rogde skal ha røket korsbåndet i kampen mot Enga.

Regner med at det betyr at resten av sesongen ryker, og det er selvfølgelig et betydelig tilbakeslag for laget.

Om jeg forstår rett oppsto skaden i en situasjon etter 53 minutter, men Rogde fullførte kampen og hadde målgivende på den avgjørende scoringen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 09.07.2021 09:43    Post subject: Reply with quote

Tøff jente som sto hele kampen RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.08.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-juvelen: – Jeg vil ikke bli som Haaland
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 19.08.2021 18:37    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-og-venter

Midtstoppertalentet Emilie Bragstad har fortsatt ikke hørt noe fra klubben.

- Jeg har kontrakt ut sesongen. Og så har jeg egentlig ikke snakket med klubben ennå. Vi får se hva som skjer neste år, sier hun.

Landslagsspiller og kontrakten går ut i desember. Likevel har ikke klubben snakket med henne en gang. Tragisk Tommel'n ned
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.09.2021 16:11    Post subject: Reply with quote

Rugile Maria Rulytes historie er hjerteskjærende. Men den vitner også om en vilje og pågangsmot som kan forklare hvordan reisen fra aldersbestemt fotball i Leksvik til Toppseriespill med Rosenborg Kvinner og denne ukas debut på A-landslagssamling har vært mulig.

Ferden til topps har gått i rakettfart. Dessverre med to skikkelige storsmeller underveis. «Rugi» sin fotballhistorie startet da hun flyttet fra Litauen til Leksvik som 10-åring.

Les mer: Da faren døde av blodpropp, raste verden sammen for Rugile (19)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.09.2021 19:17    Post subject: Reply with quote

https://www.rbkweb.no/vis/15794

SÃ¥ denne. Noe slektskap med damespiller Sara?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.09.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

Hun er vel romsdaling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.10.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Etter ti sesonger i klubben takker Kristine Nøstmo for seg.

(...)

– I flere år har jeg trøblet med kroppen. Over tid dreper det lysten til å spille. Selv om det har fungert greit i år, så er ikke ryggen frisk. Jeg har en forestilling i hodet om at jeg må gi alt om jeg skal være med. Det klarer jeg ikke lengre. Skal jeg spille på dette nivået, kreves det mye. Jeg klarer ikke å gi det jeg selv mener kreves lengre. Dette har jeg tenkt nøye over i lang tid. Det har vært tøft, tungt og vondt for lenge nå. Det var egentlig bare et spørsmål om tid før nok var nok.

Les mer: RBK-profil legger opp: – Det har vært tøft, tungt og vondt for lenge nå

Var vel vanskelig å motivere seg for mer smerter etter at det verken ble seriegull eller e-cup i år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 07.12.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/la...113-264653

Lisa Marie Karlseng Utland får ikke fornyet kontrakt, og velger å legge opp, i følge Steinar Lein.

Denne så jeg ikke komme.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 07.12.2021 14:01    Post subject: Reply with quote

Dette er vel det mest overraskende som har skjedd siden de ble RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 07.12.2021 20:13    Post subject: Reply with quote

En trist og sjokkerende nyhet ( at hun ikke fikk ny kontrakt )

Påstås at de vil ha en "annen type spiss "

Vi har en av de beste spissene som Norge har. Tror ikke klubben har noen sjanse å finne noen andre på hennes nivå.

Har fulgt henne igjennom hele karrieren, og har mange drakter fra tidligere klubber hun har spilt i. SÃ¥ dette var tragisk for min interesse..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 08.12.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Påstås at de vil ha en "annen type spiss "

Vi har en av de beste spissene som Norge har. Tror ikke klubben har noen sjanse å finne noen andre på hennes nivå.


Dette MÅ jo bety at de har et konktret alternativ i kikkerten de mener er en bedre løsning. Om de ikke har det er jo dette helt håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

Er det virkelig det? Utland synes jeg har virket som en damelagets Dino - litt tung, treg og lite deltakende i press og oppbyggende. Forsen hennes har jo alltid vært at hun er en god avslutter som scorer mye mål, men det er ikke videre imponerende det hun har levert nå når hun har fått alle mulige sjanser til å lykkes i sin favorittposisjon.

Hun leverte 13 målpoeng på 1345 minutter, det er jo... greit nok, kanskje, men ikke voldsomt imponerende. Mer illevarslende er det jo at alle de 11 målene kom mot lag nummer 5-10 på tabellen. I de seks kampene mot de tre andre lagene som var noenlunde jevngode, altså Sandviken, VIF og LSK, leverte hun altså null mål. I en så ujevn serie som Toppserien er det innbyrdes mot medaljekandidatene som er de utslagsgivende kampene, og der har vi altså en gammel storscorer som bare ikke scorer.

Til sammenligning leverte reserven Sara Fornes 8 målpoeng på 510 minutter, altså høyst respektable 63 minutter mellom hvert målpoeng. Og der Utland slet mot gode lag brukte Fornes minuttene sine godt i disse kampene, med 3 (av våre 9) mål på de seks kampene, inkludert sene matchvinnerscoringer i begge VIF-kampene. Og dette på totalt 208 minutter spilletid i de kampene, der den eneste starten og en vesentlig del av totalminuttene ikke var som spiss, men offensiv midtbane i et 2-0-tap. Det gir altså 69 minutter mellom scoringene i toppkampene - 43 minutter mellom scoringene når hun spilte midtspiss.

Utlands poengproduksjon er bare marginalt bedre enn Marit Clausen som hun altså danket ut av laget etter forrige sesong, og også Clausen slet med å levere mot de andre gullkandidatene. Verdt å merke seg, kanskje, at også i 2020 puttet Fornes i to av de seks kampene mot topp fire.

Jeg synes det høres ut som en tøff, men riktig avgjørelse å satse på andre spillere, kanskje spillertyper, enn Utland nå. Fornes vil nok føle hun fortjener sjansen til mer kontinuerlig tillit i sin beste posisjon.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 08.12.2021 15:15    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Er det virkelig det? Utland synes jeg har virket som en damelagets Dino - litt tung, treg og lite deltakende i press og oppbyggende. Forsen hennes har jo alltid vært at hun er en god avslutter som scorer mye mål, men det er ikke videre imponerende det hun har levert nå når hun har fått alle mulige sjanser til å lykkes i sin favorittposisjon.


Dette er jeg helt enig i, men jeg regner også med at de har en konkret plan, helst inkludert et eller flere alternativer, for hvordan de skal lykkes bedre med en annen spillertype. Om dette er Fornes eller noen utenfra trenger jeg ikke mene så mye om.

Enig i øvrig analyse også. Fra det jeg har sett i år synes jeg en toppspiss, som er én av to-tre spillere på laget på heltidskontrakt, burde ha scoret en del flere mål enn det Utland har gjort på de sjansene som har blitt skapt.

Fornes har sånn sett gjort det stikk motsatte, scoret på stort sett de sjansene hun skal, og så et par til, ved en kombinasjon av dyktighet og flaks. Regner med at det er en viss fare for at den suksessraten minsker noe gitt mer spilletid, men det hadde vært spennende om hun fikk sjansen. Evnen til å levere mot de andre topplagene er i alle fall verdt å satse på videre.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.12.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Det er klart at hun nok må regne med regresjon mot normalen, Fornes, men det burde i så fall ikke være fordi man starter kampene - myten om innbytter-sniperen som ikke putter så mye når hun starter kamper er vanligvis nettopp det - men fordi antallet minutter øker såpass at man ser et mer representativt bilde av scoringsraten.

I motsatt fall er jo valget veldig enkelt, for å si det sånn, for da er hun jo garantist for rundt 26 målpoeng på 18 kamper, med 12 av de på de 6 kampene mot best motstand. Da må hun nok løpe mindre enn Steffen for å kunne benkes.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 09.12.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

Utland har jo også vært den spilleren med fulltidskontrakt som det har syntes minst på at hun har fotball som eneste jobb, samtlige av de andre som har fått en fulltidskontrakt synes jeg har økt/forbedret seg selv mer over tid. Samtidig tror jeg det var riktig å både gi henne denne kontrakten som et signal på at nå satses det, og at det er riktig at man ikke forlenger den.

Fornes tror jeg faktisk kan klare å beholde rundt det samme målsnittet med mer spilletid, men mest fordi de dårlige lagene er så såpass dårlige at dett å skåre mer mot de er fullt mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 11.12.2021 12:55    Post subject: Reply with quote

Trist at hu nvelger å leggeopp, men egentlig forståelig av klubben, bare som vanlig helt rævva av klubben å ikke ha noen dialog med spilleren i forkant, men det er jo normen, vi er jo RBK Rolling Eyes

Damelaget er veldig solid men mangler det lille ekstra akkurat på spissplass for å komplimentere det kollektivet.
får de det på plass blir de veldig vanskelig å hanskes med neste år.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.12.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Finnes i det minste noen formildende omstendigheter for klubben her da. Øydne tiltro i september som "sportslig administrativ leder" og da var det vel 15-16 spillere på utgående kontrakt. I tillegg til andre ting å sette seg inn i osv. Så har de vel først fokusert på de spillerne klubben var sikre på at de ønsket å forlenge, og som klubben var sikre på ville forlenge. I tilfellet Utland så var de jo meget usikre på hva de ønsket og tok beslutningen veldig sent. Så kunne de sikkert informert om at de var usikre, men spørsmålet er jo om det hadde gjort situasjonen så mye bedre.

"Hei! Din kontrakt går jo snart ut og du er sikkert nysgjerrig på hva status er. Saken er den at vi ikke har bestemt oss enda, vi liker deg godt og du har prestert bra, vært seriøs og passer godt inn i gruppa. Allikevel vurderer vi å ikke forlenge kontrakten din, men som sagt så er ingen avgjørelse tatt enda. Fortsett de gode prestasjonene på banen".

Klubben er fortsatt liten, og har ikke kapasistet til å håndtere 15 forhandlinger samtidig. De valgte som sagt å prioritere de sikre, mens de funderte over de usikre. Har prosessen stått til ståkarakter? Nei. Kunne ting vært gjort bedre? Ja. Men ser man helheten og ikke bare hvordan Utland har opplevd det så finnes det som sagt formidlende omstendigheter i dette tilfellet. Så får vi se om dette gjentar seg ofte, da har man et problem.

Akkurat det herrelaget virker å ha, hvor Dorsin burde tatt seg en samtale med de spillerne man er usikre på og sagt at vi avventer ny hovedtrener før vi tar en beslutning, men vi har forståelse hvis du signerer for en annen klubb mens vi venter. Dette gjelder først og fremst Konradsen, Hovland vet hva status er: Klubben er villig til å tilby 1 år, ikke mer. Da får han komme tilbake til forhandlingsbordet hvis noe endrer seg mener jeg. Serbecic fikk tilbud som han avslo. Faye må være tålmodig å høre hva neste trener tenker, Dorsin kan ikke bestemme at han skal satses på foran Hansen, som tross alt er på landslaget og har flere sesonger i seg hvis han ønker det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.01.2022 22:53    Post subject: Reply with quote

Etter en hjemmekamp mot Rosenborg i september, fikk Jøsendal problem med lysken for tredje gang.

– Da smellen kom for tredje gang, gravde jeg meg skikkelig ned. Jeg ville aller helst være for meg selv, og være på rommet alene.

Det tok en liten uke før Jøsendal kom tilbake til seg selv igjen.

– Jeg har et mål og en drøm om å bli så god som mulig i fotball. Selv om det er tøft, så er det en «drive» inni meg som sier at det bare er å fortsette. Det blir bra til slutt, og det er utrolig kjekt når jeg først kommer tilbake og får spille med lagvenninner.

Jøsendal forteller at det går bra med skaden nå.

– Rosenborg har et veldig bra team rundt seg, så jeg får god oppfølging. Gunnvor, som jobber i Olympiatoppen her, har fulgt meg opp en god stund. Jeg føler jeg er i veldig gode hender.

Les mer: Anna (20) har hatt en humpete karriere: – Jeg gravde meg skikkelig ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb