English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pavle Vagic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.09.2021 11:53    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Absolutt ikke. Jeg ser det jeg ser. Vagic tror jeg ikke kommer til å spille sentral midtbane for oss da han vil være for svak defensivt/ lav fart og en ball mister. Han vil bli prøvd som stopper der han vil få bedre tid med ballen. Der kan han også bruke fysikken sin på en annen måte.
Men hva vet nå jeg.


Han har spilt en og en halv kamp og hatt noen få treninger. Kanskje litt tidlig å avskrive allerede? Vi må gi han litt mer tid.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 05.09.2021 13:11    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med senador. Alt for tidlig å avskrive han. Forhåpentligvis vokser han seg inn i rollen i løpet av relativt kort tid. Vi må passe på ikke dømme han for fort, der er jeg delvis skyldig selv, den sentrale rollen er ikke enkel hverken for en rosenborger eller svenske. Om Vagic hadde et sterkere fundament bak seg i stopperne våre hadde vi kanskje vært mer tålmodige og ikke fult så kritiske nå i starten.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 07.09.2021 13:11    Post subject: Reply with quote

Han må selvsagt få tid til å bli vant med tempo og medspilleres bevegelser. I Eggens RBK så spillere mye bedre ut, enn hva de kanskje var, pga kjennskapen til bevegelsene. Da virker det som du har bedre tid og teknikk.
Han ble vel brukt som stopper i U21 landskampen..
Han har en fin touch og ro. Men noen Annan defensivt blir han aldri, til det virker han for treg tempomessig og vil bli rundet av hurtige spillere tror jeg.
Men vi får håpe han lykkes
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 07.09.2021 16:00    Post subject: Reply with quote

Annan var ikke noen Bippe Stankelbein eller Speedy Gonzales han heller, men han hadde ett vanvittig tempo i hue. Han leste spillet på en måte som vi ikke har sett i norsk fotball før eller siden. Etter han har vi bare hatt et godt anker som alle kan enes om og det er Ole Selnæs. Selnæs var faktisk langt unna det vi kan kalle rask, men han hadde playmaker egenskapene som var vanvittig høyt nivå (i hvertfall på norsk nivå). Det lille jeg har sett av Vagic så syns jeg han ser ut som en brukbar mellomting. Gi han litt mer enn to kamper før man avskilter han helt og jeg trur vi kan ende opp med å se en god spiller. Jeg kan selvfølgelig ta mindre rett, det har skjedd før.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 07.09.2021 16:14    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Han må selvsagt få tid til å bli vant med tempo og medspilleres bevegelser. I Eggens RBK så spillere mye bedre ut, enn hva de kanskje var, pga kjennskapen til bevegelsene. Da virker det som du har bedre tid og teknikk.
Han ble vel brukt som stopper i U21 landskampen..
Han har en fin touch og ro. Men noen Annan defensivt blir han aldri, til det virker han for treg tempomessig og vil bli rundet av hurtige spillere tror jeg.
Men vi får håpe han lykkes


Så det du egentlig prøver å si med sammenligningen din, er at spillere som Busquets og Casemiro heller ikke når helt opp - ettersom at de er for trege? Sammenligningen din blir altfor vag. Du finner mange ulike typer defensive midtbanespillere, og da sier det seg selv at høyde og vekt spiller inn på hva deres roller hovedsakelig skal være.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 07.09.2021 16:32    Post subject: Reply with quote

Pavle spiller også stopper i dagens u21-landskamp mellom Sverige og Bosnia. Spørs om han egentlig er en av våre stoppere på neste sesongs RBK-lag……?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 07.09.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

Personlig vil jeg heller ha en hurtig midtstopper, enn en hurtig sittende midtbanespiller!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.09.2021 17:13    Post subject: Reply with quote

Det fanns även ansett i från utländskt håll som var ett alternativ för Vagic. Holländska Groningen som slutade sjua i Eredivise i fjol var enligt mina uppgifter också beredda att lägga lite drygt en miljon euro för U21-talangen.

När det nu inte gick i lås så gjorde man i sista stund innan fönstret stängde klart med Laris Duarte från Sparta Rotterdam för en något lägre övergångssumma. I Groningen spelar sedan tidigare svenskarna Paulos Abraham, Daleho Irandust och Yaha Kalley - liksom vi genom åren sett så många andra blågula där nere i den holländska universitetsstaden.

Läs mera: AVSLÖJAR: Inget huvudvärk för AIK - nya affären i siffror
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 16.09.2021 10:39    Post subject: Reply with quote

Er den store playmakeren skadet ?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 16.09.2021 12:48    Post subject: Reply with quote

Ja, i ljumskarna.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 29.10.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

I de to siste kampene synes jeg Vagic har sett veldig bra ut. Om han er best i forsvaret eller på midten vet jeg ikke, men han er god og rolig med ballen og både søker og klarer å prikke inn pasninger fremover i banen. Og det er deilig å se.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 29.10.2021 11:07    Post subject: Reply with quote

Om Pavle og Edvard fortsetter som de gjør som midtstopper og sentral så er vi dekt på de to viktige posisjonene i lang tid. Håper det skjer, har stor tro på Pavle, og må si at Tagseth'n har overrasket også de siste par kampene.

Sammen med Pereira, Holse, Reitan, Holm og Ceide så er det da 7 av 10 utespillere som potensielt er unge faste startere neste år.

Jeg synes Pavle passer best som midtstopper for oss da vi virkelig behøver en slik midtstoppertype. Så får vi heller skaffe inn en ny erfaren leder til midtforsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2021 11:09    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Jeg ville i utgangspunktet sagt at jeg foretrekker ham på midtbanen på sikt, men akkurat nå er det enklere for ham å tilpasse seg gung-ho-stilen i norsk fotball som midtstopper med spillet foran seg enn det er som midtbanespiller med press fra alle retninger.

Jeg skulle helst sett at den spillende stopperen vår enten hadde mye duellstyrke eller stor fart, for å slippe å måtte hente et kostbart megabeist som makker. Hvor skulle vi liksom funnet en både hurtig og duellsterk stopper? Da måtte vi fort hentet typ U17-landslagskapteinen til Nigeria og trent ham opp i vårt soneforsvar over tid, og dét kommer jo aldri til å skje Laughing
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6470
Location: Heaven

PostPosted: 30.10.2021 20:44    Post subject: Reply with quote

Stort potensiale..få ei oppkjøring med laget så blir han god.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 30.10.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Ja, det er godt at vi plutselig har fått spikret en av midtstopperplassene som må sies å ha vært et problem for oss.

Han er kanskje ikke Ramos helt enda, men han har helt klart kvaliteter det går an å bygge på.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 30.10.2021 23:26    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Enig i det. Jeg ville i utgangspunktet sagt at jeg foretrekker ham på midtbanen på sikt, men akkurat nå er det enklere for ham å tilpasse seg gung-ho-stilen i norsk fotball som midtstopper med spillet foran seg enn det er som midtbanespiller med press fra alle retninger.

Jeg skulle helst sett at den spillende stopperen vår enten hadde mye duellstyrke eller stor fart, for å slippe å måtte hente et kostbart megabeist som makker. Hvor skulle vi liksom funnet en både hurtig og duellsterk stopper? Da måtte vi fort hentet typ U17-landslagskapteinen til Nigeria og trent ham opp i vårt soneforsvar over tid, og dét kommer jo aldri til å skje Laughing


Hehe tragikomisk å se Ogbu spille bra mot RBK nok en gang. Unner ham alt godt men hvordan i all verden er det mulig for folk som har dette som fulltidsjobb å avskrive ham så fort?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Vagic kommer slik jeg ser det ikke til å bli noen markant stopper for oss.
Da må han isåfall bli mye hurtigere både i bena, hode, teknikk.
Han har gode passninger og godt overblikk når han får god tid. Men ikke under et visst press. Så er han treg til å forflytte seg.
Gjør en del taktiske feil,men er jo ung forsatt.
Håper jeg tar feil slik jeg håpet med Besim også. Men han var for dårlig på for mye så summen ble minus.
Vi får se hva Knutsen gjør når han kommer. Han liker jo å ha minst en spillende stopper
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 31.10.2021 11:29    Post subject: Reply with quote

Liker drivet hans fremover og det kan utvikles og bli brukt mer. Sliter litt markeringer, spesielt under press med mange motspillere i fart, da er orienteringen for svak og sidebacken må velge om han skal ta ut en sentralt eller mer på kanten i egen boks. Har sett dette i alle de siste tre kampene som Vagic har spilt stopper. Ellers er det trist at Markus er så treg, kan ikke spille stopper i alle fall, og er en liten trussel offensivt som midtbanespiller. Han har mista mye de siste drøye to årene som har vær nesten uten kamper. Vagic bør få neste år på overbevise, har ikke gitt opp ham, tross noen svakheter. Fyren er jo ennå "fotball-ung" og trolig formbar.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 31.10.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

Vagic er pdd vår beste stopper, enkelt og greit.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Pr dags dato et dessverre Hovland vår beste stopper. Like it or not.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 31.10.2021 17:54    Post subject: Reply with quote

En ny Hoftun på sikt? Det er en del likheter her.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 31.10.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

Neeskens, at du har vært blottet for vurderingsevne ble klart for de fleste her inne et sted mellom 3. og 6 serierunde. Nå er jeg spent; du mente at klubbens manglende vilje til å tilby Serbecic ny kontrakt beviste at du hadde rett i at han var for dårlig (at de faktisk tilbød han dette og han hittil har avslått er vel bare for detaljer å regne). Hvordan forklarer du da at klubben ikke har tilbudt Hovland ny kontrakt? Må være for dårlig han og da?

Hovland kunne levert presise diagonalpasninger til øya gikk i kryss, han har fortsatt altfor mange feil. Vagic har levert bunnsolid og starter angrep alene med sin evne til å forsere ledd. Utvilsomt fast mann på stopperplassen fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 31.10.2021 18:09    Post subject: Reply with quote

Flott at han kan bryte linjer, enten gjennom driblinger eller pasninger. Er ganske lei midtstoppere som bare sentrer bakover elle sideveis, men spørsmålet er: Hvordan er han 1 vs. 1, og hvordan er han til å beskytte eget mål?
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 31.10.2021 18:10    Post subject: Reply with quote

Elendig klarering i forkant, med påfølgende deflecting i mål på 1-1 mot LSK. Deflecter også en ball i mål mot Sandefjord.
Litt utur har han hatt. Men spennende spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 31.10.2021 18:59    Post subject: Reply with quote

Macha.
Hovland er vel blitt tilbudt ny kontrakt men takket nei.
Vi tilbyr kun 1 år for de over 30.
Har du ikke fått med deg noe som helst!.
Serbecic who?
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Next
Page 9 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb