English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Domzale
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
2%
 2%  [ 2 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Tettey
8%
 8%  [ 8 ]
Tagseth
6%
 6%  [ 6 ]
Holse
4%
 4%  [ 4 ]
Islamovic
21%
 21%  [ 20 ]
E. Ceide
56%
 56%  [ 53 ]
Skarsem
0%
 0%  [ 0 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 04.08.2021 19:41    Post subject: Reply with quote

Quote:
Et døgn før avspark i Europa-kampen mot slovenerne er det solgt 2000 billetter.

- Det bekymrer. Vi er ydmyke på at dette er noe vi må ta tak i, sier daglig leder Tove Moe Dyrhaug.

Ett av de umiddelbare grepene er at sesongkortholdere har mottatt en spørreundersøkelse, hvor klubben ønsker råd og innspill.

- I stedet for å synse fritt, er det veldig greit å spørre dem. Vi har fått gode svar allerede, forteller Moe Dyrhaug.

[ ... ] Et uvanlig lavt tall, også om man ser på kvalikkamper i Europa.

For eksempel i 2018, hvor irske Cork var motstander i 3. kvalikrunde, var tilskuertallet over 7000.


Forklaring om korona og testkrav bla bla ... så et ørlite forsøk på erkjennelse, men det slås ihjel av avsenderen selv som sammenligner med en pre-korona situasjon der det langvarig dørgende kjedelige spillet ikke hadde pågått så lenge. Og dessuten var det i 2019 snakk om kvalik til CL.
Quote:
- RBK har levert ujevnt sportslig i flere år. Er dette en faktor til de lave tallene?

- Det kan helt sikkert ha noe å si. Samtidig er ting sammensatt: Det var for eksempel høyere tilskuertall i kvalikkampene til Europa i 2019, svarer Moe Dyrhaug - og tenker på at RBK leverte ujevnt da også.


Mer i Adressa: "RBK-sjefen bekymret: Har bedt fansen om hjelp"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."


Last edited by gisp! on 04.08.2021 19:47; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 313
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
De er helprofesjonelle og har en spiller som har mange kamper for lokomotiv Moskva. Ellers er det mye unge og spennende talenter.


Hvem er det som har mange kamper for Lokomotiv ? Og hvem av talentene mener du er mest spennende ?
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.08.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Ibricic har spilt for Lokomotiv. Han er lagets kaptein og har en ganske god pasningsfot.

Dario Kolobaric med bakgrunn fra Salzburgakaddemiet er en svært spennende spiss. Hurtig og brukbar skuddfot.

Østerrikeren Arnel Jakupovic er også en spennende spiss. Teknisk og hurtige føtter.

Mathias Kait har en mengde landskamper for Estland. Mye erfaring og har mange år hos akademiet i Fulham.

Midtbanespilleren Janez Pisek er fast inventar på midtbanen til Slovenia U21. Teknisk og lovende spiller.,
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2021 20:42    Post subject: Reply with quote

V taboru slovenskega predstavnika poudarjajo, da se igra Rosenborga ne razlikuje pretirano od igre Honke. Tudi Norvežani namreč ne igrajo tipično skandinavsko, temveč stremijo k modernemu nogometu, kjer se natanko ve, kako se igra v obrambi, na sredini in v napadu. Tam bo največjo nevarnost za vrata Domžal predstavljal visoki napadalec črnogorskega rodu Dino Islamović, ki ga je Djuranović Å¡e posebej izpostavil.

»Je visok in močen igralec, ki redno dosega gole in je v dobri formi. Nevarni so tudi na krilih, kjer so zelo hitri in napadajo v globino. So močni na žogi in želijo igrati. To bo dober izziv za naÅ¡e igralce,« meni 53-letnik, opozarja pa tudi na nevarnost iz prekinitev, saj za Rosenborg igra kar nekaj visokoraslih nogometaÅ¡ev.

In katere so slabosti moÅ¡tva, ki je največji evropski uspeh doseglo leta 2008, ko je zmagalo v zdaj že nekdanjemu pokalu Intertoto?

»Ko se postavijo visoko in vrÅ¡ijo pritisk, se za njihovo vezno linijo ustvarja prostor, saj se njihova obramba ne pomika visoko. Če bomo to izkoristili in kakovostno podajali, lahko hitro pridemo do igre Å¡tiri na Å¡tiri ali pet na pet,« pojasni trener kolektiva iz Domžal.

Slovenski košarkarji navdih tudi za nogometaše Domžal

Google-oversetteren wrote:
In the camp of the Slovenian representative, they emphasize that Rosenborg's game does not differ too much from Honka's game. Norwegians do not play typical Scandinavian, but strive for modern football, where you know exactly how to play in defense, in the middle and in attack. There, the greatest danger for Domžale will be posed by the high striker of Montenegrin descent Dino Islamović , who was especially pointed out by Djuranović.

“He is a tall and strong player who scores goals regularly and is in good shape. They are also dangerous on the wings, where they are very fast and attack in depth. They are strong on the ball and want to play. This will be a good challenge for our players, "the 53-year-old believes, but also warns of the danger of interruptions, as quite a few tall footballers play for Rosenborg.

And what are the weaknesses of the team that achieved the greatest European success in 2008, when it won the now former Intertoto Cup?

“When they stand high and apply pressure, space is created for their connecting line, as their defense does not move high. If we take advantage of this and give quality, we can quickly get to a four-on-four or five-on-five game, "explains the coach of the team from Domžale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brera
Proff


Joined: 30 Jun 2015
Posts: 256

PostPosted: 04.08.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Kan melde at hurtigtesten i det minste ikke var noe stress. Tok 3 minutter fra jeg ankom til jeg satt i bilen igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.08.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

Men var det nå test i fremre nese?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 04.08.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Du får pinnen langt opp i hjernen. Men er fort gjort og absolutt verdt det for å kunne dra på kamp. Tok i underkant av 3 min her også
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Pjoltergeist
Senior


Joined: 13 Aug 2018
Posts: 136
Location: Trondheim

PostPosted: 04.08.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Hvis dere er som meg og ikke gidder å bli klødd på lillehjernen mer enn høyst nødvendig, så anbefaler jeg at man heller bestiller time på hos Eurofins på Scandic Bakklandet.

De utfører hurtigtest (antigen-test - kun i fremre nesebor) og testen er helt gratis. Jeg tok test der foran forrige hjemmekamp også, og testen tar bare noen sekunder, også får man svar på SMS i løpet av 15-20 minutter. Dermed kan man fint også ta testen på kampdag.

I det du får prøvesvaret så får du også det grønne koronasertifikatet på HelseNorge. Sertifikatet kan du laste ned på telefon som en QR-kode som skannes ved inngang på Lerkendal.

https://www.eurofins.no/c...st-en#book
Back to top
View user's profile Send private message
tobyk
Proff


Joined: 18 Mar 2015
Posts: 254
Location: Ute i distriktene.

PostPosted: 05.08.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Dette er sikkert svart på før, men jeg spør igjen likevel. Støtter Adressa-TV chromecast?
Back to top
View user's profile Send private message
Howie
Junior


Joined: 10 May 2005
Posts: 74

PostPosted: 05.08.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

tobyk wrote:
Dette er sikkert svart på før, men jeg spør igjen likevel. Støtter Adressa-TV chromecast?


Castet forrige kvalikrunde fra PC med Chrome som nettleser. Det funket smertefritt. Litt mer kronglete fra mobil, mener jeg å erindre.
_________________
Veni, Vidi, Vici!
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 05.08.2021 12:55    Post subject: Reply with quote

Det går helt fint å caste fra mobil også. Chromecast-ikonet dukker opp i avspilleren i nettleseren når du går inn på kampen. Ikke noe stress.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 05.08.2021 16:07    Post subject: Reply with quote

Nå nærmer det seg kamp igjen, og jeg må ærlig innrømme at jeg er litt mer optimistisk enn jeg var før vi rasserte dritt lagene Laughing

Håper vi får se Skarsem - Tettey - Tagseth på midten, selv om jeg tror Hoff starter forran Skarsem pga. mer tid i klubben.

Vet ikke helt hva reglene for registrering av spillere mellom hver runde er i CFL, men kan man ikke kun legge til og fjerne en spiller? Før man når gruppespillet?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 05.08.2021 16:17    Post subject: Reply with quote

Altså det ville da også være fuldkommen tosset at starte med en helt uprøvet spiller centralt. Ret beset så er der ingen der ved om han har niveau til det. En kamp imod et ligegyldigt 2. div hold viser intet.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 05.08.2021 16:29    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Altså det ville da også være fuldkommen tosset at starte med en helt uprøvet spiller centralt. Ret beset så er der ingen der ved om han har niveau til det. En kamp imod et ligegyldigt 2. div hold viser intet.


Forsåvidt sant, dog er dette laget så lite samspilt for øyeblikket at min tanke går på ferdigheter før samspill akkurat der.

Der har Skarsem ferdigheter vi mangler på midtbanen, nemlig evnen til å slå den avgjørende pasningen. Samt egenskaper til å passere ledd, men der er Tagseth også dyktig.

Derfor jeg sier at jeg håper vi får se det i løpet av kampen, men tror Hoff starter.

Edit: Det sistnevnte var det jeg tenkte da jeg skrev iallefall Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 05.08.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

André Hansen
Erlend Dahl Reitan
Holmar Örn Eyjolfsson
Even Hovland
Adam Andersson

Vebjørn Hoff
Alexander Tettey
Edvard Tagseth

Carlo Holse
Dino Islamovic
Emil Konradsen Ceïde.
Back to top
View user's profile Send private message
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 05.08.2021 17:04    Post subject: Reply with quote

Hoff og Tettey på midtbanen?!?
Mener jeg så et intervju hvor Hareide sa vi skulle sjokke de og score mye mål, så starter han med 2 defensive.
Synes dette blir i overkant feig oppstilling på midten.
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2021 17:12    Post subject: Reply with quote

Det oser støttepasninger og lavt tempo her. Perfekt for Domzale.
Back to top
View user's profile Send private message
Gjfs
Proff


Joined: 30 Jul 2013
Posts: 396
Location: Tromsø

PostPosted: 05.08.2021 17:15    Post subject: Reply with quote

Kanskje hakket mer sexy med Olaus inn for Hoff, men Hareide har vel en plan og vi har folk på benken som kan komme inn og utgjøre en forskjell. Det gledes til kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 05.08.2021 17:22    Post subject: Reply with quote

Har enorme forventninger til Ceide i denne kampen. Bør jo ose av selvtillit etter de siste kampene. Er på tide å prestere mot skikkelig motstand nå.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 05.08.2021 17:27    Post subject: Reply with quote

Hareide fortsetter med hodeløse laguttak. Imponerende å ikke få plass til hverken Holse eller Skarsem på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 05.08.2021 17:30    Post subject: Reply with quote

Været ser jo ut som det kan bli.. spennende.. Så noe spenning blir det.
Back to top
View user's profile Send private message
VTB
Proff


Joined: 23 Mar 2009
Posts: 318

PostPosted: 05.08.2021 17:34    Post subject: Reply with quote

Jeg bruker Mac og har relativt ny 4k-tv, men fortsatt blir det alltid dårlig kvalitet og skurrende, dårlig lyd når jeg trykker cast på adressa. Flere som har dette problemet, evt. tips for hvordan å få det bedre?
_________________
To stjærna ska bli tre - vi får aldri nok!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.08.2021 17:38    Post subject: Reply with quote

Øyvind wrote:
Har enorme forventninger til Ceide i denne kampen. Bør jo ose av selvtillit etter de siste kampene. Er på tide å prestere mot skikkelig motstand nå.


Ja, nå får vi se hvordan han brillierer offensivt og defensivt mot et lag over norsk 2.divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 05.08.2021 17:39    Post subject: Reply with quote

VTB wrote:
Jeg bruker Mac og har relativt ny 4k-tv, men fortsatt blir det alltid dårlig kvalitet og skurrende, dårlig lyd når jeg trykker cast på adressa. Flere som har dette problemet, evt. tips for hvordan å få det bedre?


Har du satt Chromecasten til 50hz? Et must for sports sendinger Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 05.08.2021 17:44    Post subject: Reply with quote

Kaize wrote:
Hoff og Tettey på midtbanen?!?
Mener jeg så et intervju hvor Hareide sa vi skulle sjokke de og score mye mål, så starter han med 2 defensive.
Synes dette blir i overkant feig oppstilling på midten.


Bayern eksempelvis har spilt med 4-2-3-1 og skårt mange mål. Den oppstillingen liker jeg mye bedre, enn "Eggen 4-3-3 fotball" hvor vi ikke får til oppbygningsspillet.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Next
Page 3 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb