English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Even Hovland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.07.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

En lavtliggende 6-1-2-1? Den tror jeg Åge kjøper på timen!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 23.07.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Ja, la oss viske ut de små tendensene til samspill og spillere som kjenner rollene sine etter nær total lag-kollaps i en måned.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 23.07.2021 22:57    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
El Duderino wrote:
Påstand om trolling er tydeligvis populær hersketeknikk her inne. Vurder et kurs i fotballforståelse.


Det var mer et forsøk på humor da. Men jeg har forsåvidt fått med meg at du ikke er den mest humoristiske her inne. Og ja jeg mener at det er (dårlig) trolling å mene at Hovland har "tabber innimellom", litt sånn casual liksom.

Den kognitive dissonansen er ihvertfall total når du presterer å klage over at jeg bruker en hersketeknikk, for selv å bruke en i neste setning.


Kjæmpehumor. Tror alle i menighetsrådet tok den! Cato den store mor vil sikkert opplyse de enfoldige. Når det gjelder din bruk av fremmedord må jeg for min del be om en nærmere forklaring/oversettelse til vanlig norsk. Jeg er en vanlig fotballsupporter skjønner du.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 23.07.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Er jo litt tragisk når man ser på skadehyppighet som hovedkriterie for hvem som er den beste spilleren. Er enig i at Hovland var vår beste stopper de første to- tre kampene denne sesongen. Etter det er han tilbake der han var i fjor, og gir bort et mål i annenhver kamp! Ser man bort fra en eller to gode krossere pr kamp, så er pasningskvaliteten også langt under pari. Spiller ofte ballen helt upresset til nærmeste motstander! Pr dags dato mener jeg Tettey og Besim er det beste stopperparet! Holmar har også vært svak! Besim bør satses på på grunn av potensialet og alder.

Jeg mener ikke at mangelen på skader gjør Even til vår beste midtstopper. Men det er et argument for å beholde en voksen mann. Vi har da nok av voksne dyre menn på skadestua, har vi ikke? Synes Hovland får ufortjent mye tyn/mobb her. Har Norge bedre stopper?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.07.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

Ja.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 23.07.2021 23:28    Post subject: Reply with quote

[quote="Zorac"]Ja.[/quotehar de et navn?]
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.07.2021 01:12    Post subject: Reply with quote

Om Norge har bedre stoppere en Hovland? Jeg vil svare et rungende «ja, heldigvis» på det! Kan nevne noen: Gregersen, Lode, Ajer, Hanche Olsen, Strandberg, Rosted og Østigård! Disse er iallfall foran i landslagskøen!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 24.07.2021 08:31    Post subject: Reply with quote

Har Norge en bedre stopper? Cool
Dagens Tommel'n opp!

Ratatosk nevnte jo en del, kunne glatt ha slengt på en hurv til om man hadde orka. Hovland har mindt 1 hjerneblødning per kamp, og selv om han har sine styrker så er han så absolutt moden for utskiftning
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2021 09:08    Post subject: Reply with quote

Mer relevant spm er kanskje: «Hvilke norske/skandinaviske stoppere er bedre enn Hovland og realistisk for oss å hente?» Det er i alle fall ingen av de nevnte over.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.07.2021 09:25    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Mer relevant spm er kanskje: «Hvilke norske/skandinaviske stoppere er bedre enn Hovland og realistisk for oss å hente?» Det er i alle fall ingen av de nevnte over.

Ganske mange i den kategorien også! Hovland er 32 år og blir ikke bedre! Er flere stoppere i Eliteserien som hadde tatt plassen hans. Heggheim og Hove i Viking er spennende! Kolskogen i Brann! Ulrik Yttergård Jensen er uten kontrakt for øyeblikket.
Trenger ikke være skandinav heller for å spille fotball, men usikker på om de på Brakka er enig!
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2021 09:43    Post subject: Reply with quote

Skal rbk kjøpe en spiller bør han helst være skandinav ser det ut til. Er veldig klar for en bedre stopper enn Hovland, men vet ikke om det er lett å kjøpe. Kolskogen feks er vel en lokal spiller Brann vil tviholde på og bare aktuell dersom Brann rykker ned. Han har jo heller ikke vært fast hos Brann i år, så veldig god kan han vel ikke være? Ulrik Y J og de fra Viking har jeg ikke sett nok til å mene noe om.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 24.07.2021 11:50    Post subject: Reply with quote

Når man foreslår spillere som Runar Hove og Kolskogen, begynner jeg å lure på hvilke ambisjoner man har på klubbens vegne. Dette er spillere som ikke burde spille i VIKING og BRANN.

Eller er kanskje poenget at stallen vår skal bli dårligst mulig?

Begge disse vil være signeringer som bør få flyalarmen til å ule i hele Trøndelag og Dorsin til å leite etter en parykk og passet sitt. Disse er ekstremt langt unna internasjonal klasse, knapt nok godkjent Eliteserie-standard.

Heggheim er bedre forslag, viste i fjor at han er lovende. Burde blitt hentet før sesongen i år og faset forsiktig inn.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.07.2021 12:03    Post subject: Reply with quote

Vil heller ikke ha hverken Hove eller Kolskogen, bare slik at det er sagt. Men når man er mektig lei av Hovland-tabber, og erfaringen tilsier at man må være norsk for å få spille, så leter man med lys og lykter blant unge norske spillere! Kolskogen var god i fjor, men blir neppe en stor stopper! Kryr ikke av stoppertalent i Norge for tiden!
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 24.07.2021 12:11    Post subject: Reply with quote

Hovland er ganske mye bedre enn disse to, tross alt.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2021 12:25    Post subject: Reply with quote

Kan se for meg at Hovland sitter ut kontrakten og at vi kobler oss til en stopper på utgående kontrakt fra neste sesong. f.eks Marius Lode.
Og at vi dermed ikke gjør noe med forsvaret i sommer. Augustinssom kommer tilbake og Tettey kan brukes der, mulig det holder. Også får vi se om Henriksen får innfridd stopperdrømmen sin, i såfall fra neste sesong
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2021 18:28    Post subject: Reply with quote

Tror vi kan komme godt ut av å være litt i forkant av utviklingen. Hanche Olsen og Daland er eksempler på spillere vi nok kunne fått ganske rimelig bare et år før de ble solgt til utlandet. Rassmusen var jo et case vi var tidlig nok på, men klarte å rote til likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.07.2021 20:15    Post subject: Reply with quote

Fikk vel bra pris for Rasmussen?

Nå var vel defensiv struktur og særlig press-spill så totalt forduftet da han ble kastet innpå etter at hvem det nå var som hadde gått på den blemma om å ikke forlenge med Skjelvik (slik jeg husker det så var det får mye drøying fra SIB som gjorde at han forsvant), så panikk-kjøpte man Hovland for å renske unna i boksen, det reddet vel seriegull, men satt der med stoppere som aller helst faller inn i egen boks for å forsvare den, og etter hvert ansatte en trener som mente at det var det stoppere skal gjøre.....så kanskje like greit han ble solgt når han ble det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 28.07.2021 06:50    Post subject: Reply with quote

Forlater trolig Rosenborg etter sesongslutt, i følge Hareide i Nidaros.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2021 06:55    Post subject: Reply with quote

Enda godt at Hovland selv tar grep når klubben ikke klarer det.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 28.07.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Flott at klubben ikke lar seg lokke og gir han det han krever. Vi er bedre med Henriksen / Besim, Henriksen / Ørn som midtstoppere. Hvis Tettey snur og tar et år til vil jeg tro han tar en midtstopperplass.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 28.07.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

Det er vel egentlig like greit, spør du meg. Håper vi jobber for å få inn Lode som erstatter.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2021 12:56    Post subject: Reply with quote

Om dette er positivt eller ikke spørs helt på erstatteren. Virker som om forhandligene strandet på kontraktslengde og ikke beløp. Flott at vi tar grep for å senke alderen og få inn nytt blod i stallen.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 28.07.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi kvitter oss med Hovland, så er utfallet positivt. Misforstå meg rett, for han er klasse på sitt beste. Derimot, så klarer han knapt å levere en kamp uten en hodeløs inngripen. Alderen hans og lønnsutgiftene er også altfor høye. Håper dette betyr at vi kan klare å beholde Besim, samt hente en ny midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 28.07.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

God, men noe smårusk, sier Hareide om Hovland.

Smårusk, ja. Det var og en måte å beskrive hjerneblødningene til Hovland.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.07.2021 15:22    Post subject: Reply with quote

Ville ikke vært imot å beholde ham, litt skummelt med prinsipp om kun et år av gangen, men han er et par måneder unna å runde 35 ved utløpet av en toårskontrakt. Ser ikke noe stor problem med å gi toårskontrakt til en 30-åring, fram til 32-33 så pleier en å kunne holde nivået greit, men etter det blir det veldig individuelt hvor god man har vært til å trene og hvor godt man fortsetter å trene, samt at det sikkert er noen gener som spiller inn også.

At vi ikke er villige til å ta risikoen på at Hovland ikke kommer til å falle i nivå over de neste to vintrene framstår som en grei vurdering, Eyolfsson har jo også kontrakt ut 2023 slik Hovland ville ha, og da er han blitt 33, så det spiller vel også inn i vurderingen tenker jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 43, 44, 45  Next
Page 40 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb