English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.06.2021 07:10    Post subject: Reply with quote

For Ceide sin del skulle han gått til Bodø/Glimt. Der vill han blitt veldig god. Rbk er faktisk den verste klubben han kan være i for sin personlige utvikling. Syns å si det, men sånn er ståa.

Om noen sesonger kan det jo bli en realitet når rbk sin økonomi er 100% rassert. Da spillere selges til spotpris.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 27.06.2021 08:31    Post subject: Reply with quote

Hareide er vel fjerde treneren Ceide spiller under i RBK? Resultatet på femti kamper er altså ett mål og lite målpoeng. Synes nesten han så friskere ut for et år eller to siden så et miljøskifte hadde sikkert ikke vært så dumt.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
bommel1
Rutinert


Joined: 05 Mar 2017
Posts: 506

PostPosted: 27.06.2021 10:13    Post subject: Reply with quote

Enig med senador. Ceide skulle for sin egen utvikling kommet seg langt unna Rosenborg. Rett og slett fordi alle vinger ser dårlige ut på dette laget, og at man heller skyver en ung spiller på benken enn å benke en aldrende midtbanespiller.

Vinger kommer til oss for å dø av flere grunner: Vi har løpere på midtbanen, ikke pasningsspillere som kan finne de i bakrom med crossere eller slå stikkere. og ikke kan de være med på kombinasjonsspill på små flater, det feiler 9 av 10 ganger.

To stoppere fra steinalderen som i synergi med nevnte midtbane så og si aldri får ballen kjapt nok opp til at vingene mottar ballen rettvendt - med hederlig unntak av Hovland til tider. Det er dårlige vilkår når man bestandig har mann i rygg når ballen kommer.

"Gå i bakrom" ser jeg ofte blir manet opp til i kamptråder. Hvem skal slå ballen med Holse stuet vekk ute på kanten? Samtidig går oppspillsfasen så tregt at om man ikke poler den opp på islamovic så er motstanderlaget komprimert på egen halvdel når man endelig kommer over midtstreken.

Et funksjonelt lag hadde aldri forvitret et talent som Ceide, og jeg kan også nevne Tagseth i samme slengen. En kombinasjonsspiller uten andre kombinasjonsspillere rundt seg - redusert til jordfreser.

Det kan umulig være artig å spille for Rosenborg når defensive og uinspirerte trenere setter opp laget for å klore seg til poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 27.06.2021 10:25    Post subject: Reply with quote

Vet da f......, men jeg betviler dette talentet. Uten sluttprodukt (som kanskje ikke kan læres) så er potensialet og oppsiden av det mer beskjedne slaget. Tviler dog ikke på at han for sin egen del bør finne seg en annen utviklingsarena.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.06.2021 10:37    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
For Ceide sin del skulle han gått til Bodø/Glimt.


Nei, tror ikke det er så bra valg for han. Ceïde vil være veldig god et sted hvor han får spille på sine premisser. I Glimt må han forholde seg til et rigid system og det tror jeg ikke passer han, da de relasjonelle ferdighetene ikke ser ut til å være hans styrke. I Molde derimot, hvor det er er mer intuisjon og mindre system, der ville han herjet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 27.06.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

Utviklingsplanen for Ceide har slått helt feil og det er kluibben sitt ansvar.

Ceide går IKKE i rom, og som kjent er dette viktig for løp skal utløse pasning å ikke motsatt.
I tillegg skaper det mere rom foran forsvaret og for medspillerne.

At han er kapabel til å gjøre det hersker det ikke noen tvil om, men ha nhar tydeligvis ikke fått den oppfølgingen han har hatt behov for.

Pr. i dag ser vi en ung spiller med fart, teknikk og styrke som ønsker ball på fot men har null selvtillitt og ikke tørr stole på egene ferdigheter og ikke er besluttsom nok.

Ingen tvil om at han bør sendes på lån eller (fy skam) eventuelt selges for å få ut potensialet sitt.

DEt er forferdelig lett å forsvare seg mot oss i etablert spill for vi har ingen untatt Zac og Holse (når de spiller indreløpere) som tar løp inn i boks. Og så presterer Åge å ta bort den ENE tingen som vi har som har fungert så langt.

Dette fører også til flere situasjoner for forsvaret da motstander kan stå høyere og har kortere vei til vår 16 meter når de vinner ballen.

Legg til at vi gir bort ball alt for ofte og det vises veldig godt hvor vi er sårbare, nemelig at vi mangler tempo sentralt i den defensive biten og at vi har nonchalante stoppere som motstander VET kan gjøre feil med ball, og de får ball ALT for ofte fra midtbane/back.

Ingenting henger sammen og selv om jeg ikke skal påberope meg overlegene taktiske evner så mener jeg bestemt at med de skadene vi har nå så MÅ Holse og Zac spille indreløpere UANSETT!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kaize
Proff


Joined: 11 Jan 2011
Posts: 269

PostPosted: 27.06.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

Mangelen på vinger gjør at man kanskje burde vurdert et formasjonsbytte. 3-5-2 ville fjernet behovet for vinger og åpnet plass for back og indreløper
_________________
Helland som sentral blir for meg å forsøke å fylle et rundt hull med en oval kloss laget av sagspon med syltetøystrikk rundt. Zorac 19.02.21
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 27.06.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
For Ceide sin del skulle han gått til Bodø/Glimt. Der vill han blitt veldig god. Rbk er faktisk den verste klubben han kan være i for sin personlige utvikling.


En ting er Ceide, men "samtlige" av juniorspillerne i klubben må signere en bindende klausul i en utviklingskontrakt som sørger for at klubben får tilbake "utdanningsstippendet" på 625k hvis en klubb øsnker å signere en spiller før fylt 22 eller 23 år. Husker ikke eksakt. Svært mange juniorer blir kontraktert på den måten og når ikke rbk vil satse på de kan de fint gå til de andre klubber, men problemet er at rbk ofte krever denne summen fra de som ønsker å signere spilleren og interesserte klubber vil ikke betale så mye penger og velger svært ofte spillere fra egne eller andres rekker i stedet.
RBK har vært villige til å la spillere spille "gratis" i klubber som Nardo og Byåsen. Svært mange spillere blir på en måte "stuck" i 2. og 3. divisjon og når de endelig kan gå fritt er de for gamle og sannsynligvis har de sluttet med fotball eller gått til en breddeklubb i stedet. De siste årene har flere "ukjente talenter" takket nei til rbk og gått direkte til 1. 2. og 3.div klubber i frykt for å stå fast i rbk.
Vært fint å tatt en skikkelig gjennomgang av modellen på neste årsmøtet (arrester meg gjerne om dette allerede er endret, dette er 4-5 år tilbake i tid). Nå er ikke rbk den store stygge ulven og praksisen er i flere es-klubber, og flere klubber rundt om i verden fra både store og små ligaer. Synes rbk skal satse stort på akademiet og "selge" spillere i større grad til andre klubber i norge og i norden.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 27.06.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
senador wrote:
For Ceide sin del skulle han gått til Bodø/Glimt.


Nei, tror ikke det er så bra valg for han. Ceïde vil være veldig god et sted hvor han får spille på sine premisser. I Glimt må han forholde seg til et rigid system og det tror jeg ikke passer han, da de relasjonelle ferdighetene ikke ser ut til å være hans styrke. I Molde derimot, hvor det er er mer intuisjon og mindre system, der ville han herjet.


Dette er vanskelig. Det er helt åpenbart at vi ikke er riktig valg for ham, men at vi ved å la han gå til en annen klubb vil gjøre det enda vanskeligere for oss selv. Han vil utvilsomt kunne blomstre i Molde eller Glimt, men det vil gjøre det enda vanskeligere for oss å tette luken som har oppstått de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 27.06.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Vel, dette var jo ikke en diskusjon om hva vi bør gjøre. Tvert i mot, denne sesongen er kjørt så vi bør tenke langsiktig nå, dvs å gi spilletid til Ceïde og andre som kan bli god neste år (Serbecic, Tagseth, kanskje Sæter).
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 27.06.2021 15:57    Post subject: Reply with quote

Vi selger selvsagt ikke spillere vi har tro på (tro kan bli god) til ligakonkurrenter. Han går nok heller til Sverige Wink
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 27.06.2021 17:40    Post subject: Reply with quote

Ingen talent slår ut i full blomst ved å spille på et lag som ikke henger sammen kollektivt. Det har skremmende mange av de som har blitt sendt vekk (enten billig eller gratis) bevist de siste årene. Selvsagt skal vi ikke gi opp Ceide før han har mislyktes i et Rosenborg som fungerer. Fram til da skal han bare få tid uten press... Selv om sluttproduktet mangler, kunne man vel utvilsomt se hva slags potensiale han her i årets første kamper?

Ceide bør bli værende, og få sine sjanser når kollektivet begynner å fungere igjen...
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1865
Location: Selsbakk

PostPosted: 27.06.2021 18:13    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Vi selger selvsagt ikke spillere vi har tro på (tro kan bli god) til ligakonkurrenter. Han går nok heller til Sverige Wink


Nei, vi gir dem bort til Glimt... Botheim har 7 mål nå... Dino som ble foretrukket, på tross av at han er gammel har hvor mange mål?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 27.06.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Med den transferpolicyn vi har ved å gi bort spillerer som ikke passer inn hos oss, ender vi vell med å gi bort Ceide til Glimt, Dino til Slova Bratislava, Holse til Midtjylland og Hente inn Mads reginiussen og Kristoffer Barmen som erstattere Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 27.06.2021 19:49    Post subject: Reply with quote

Botheim er ikke ett pøkk bedre nå enn da han var i klubben. Peter Kovacs hadde skåra 20 for dem i år.

*Det sagt er det vanskelig å komme utenom at Dino holder et betydelig lavere nivå enn Peter Kovacs, valgfritt år.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 27.06.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Bra poeng. Botheim slet vel også med å spille fast på Stabæk og blir nok temmelig middels om han går til en annen klubb igjen.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

– Jeg har hatt en veldig positiv utvikling og håper å spille meg til fast plass. Når man er ung så går det litt opp og ned, sier RBK-spilleren, som ikke gjør seg noen spesielle tanker om TILs problemer.

– Jeg tenker ikke på det, jeg har alt fokus på Rosenborg. Det er Norges beste klubb og fans, og jeg vil slå ordentlig til her, sier Konradsen Ceide, som er god kompis med et annet stortalent som heller ikke endte opp i TIL, nemlig Arsenal-spiller George Lewis.

– Jeg snakker med George nesten hver dag, avslutter Emil Konradsen Ceïde, før han må skynde seg inn i RBKs lagbuss på vei til Langnes og flyturen hjem til Trondheim.

Les mer: Emil (19) fra Finnsnes fikk nei fra TIL: Nå elsker han å slå «Gutan» på Alfheim

Tromsø-avisene greier å lage slike saker etter hver kamp mot TIL. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

– Vi hadde praktisk talt ordnet med hus og var nesten på vei over med hurtigbåten. Så fikk vi beskjed om at de likevel ikke kom inn på NTG (Norges Toppidrettsgymnas), men en dør lukkes og en annen åpnes, forteller Konradsen.

– Da tenkte jeg bare, shit, hva gjør vi nå. Jeg googlet om Rosenborg hadde noe akademi, og det hadde de, så da sendte jeg en e-post til Tore Grønning, og det er starten på eventyret, forteller moren.

Derfor flyttet familien til Trondheim i 2017. Og avslaget til NTG sitter ikke så sterkt i nå, men Konradsen tror hun vet årsaken.

– Vi følte at det sto på mattekarakteren til Emil. Han hadde ikke så mye fokus på skolen, for det var kun fotballen som gjaldt.

Les mer: Tvillingene skrev RBK-historie: – Innimellom alt må man klype seg litt i armen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2021 21:02    Post subject: Reply with quote

RBKs talentfulle ving har faren sin bosatt på øya, og fryktet det verste da meldingene om et nytt, kraftig jordskjelv kom lørdag.

Et skjelv som ble målt til 7,2 på Richters skala, som har tatt 700 menneskeliv og ført til store ødeleggelser på Haiti.

– Det var helt j*vlig. Særlig de første timene, da jeg ikke fikk tak i faren min og vi ikke visste hvor han var. Han bor nær der det skjedde, forklarer Ceïde etter 2–1-seieren.

Etter noen timer fikk han og familien heldigvis en positiv beskjed: Alt sto bra til.

Les mer: RBK-talentets private drama: - Jeg fikk ikke tak i faren min

– Jeg har ikke hørt om noen skader i familien, men det er mange ødeleggelser. Bygninger som ramler sammen, de tåler jo ingenting, sier Konradsen Ceide.

Familien har selv fått huset ødelagt i tidligere naturkatastrofer.

– Det er helt jævlig, hvert tredje eller fjerde år er det enten tsunami eller jordskjelv. De fleste har ikke råd til noe som helst, så det er helt jævlig, sier han.

Åge Hareide snakket også om jordskjelvet etter kampen. Han er usikker på om hendelsen preget unggutten i oppladningen.

– Det er et godt spørsmål. Jeg snakket med han før kampen. Jeg spurte om faren var okay, og det er han. Men jeg var litt redd for at det kunne påvirke, men Emil er okay, sier RBK-sjefen.

Les mer: Familien til RBK-talentet preges av katastrofen som har kostet 700 liv: – Jeg snakket med pappa i går. Jeg er helt i sjokk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 903
Location: Norway

PostPosted: 22.08.2021 21:17    Post subject: Reply with quote

Må få seg et nytt nummer bakpå den trøya til neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.08.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

Bare det er samme trøya, så.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.08.2021 23:38    Post subject: Reply with quote

Eurosport sprer målet mot Odd både i Tyskland og Italia. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 29.08.2021 10:55    Post subject: Reply with quote

Fint å nå kunne lese side 18 i denne tråden. Alle de som snakker om at det forløsende kommer kontra de som skriker om OBOS-utlån og annen dommedagsprofeti. Noen ganger er det kanskje greit å smøre seg med god gammeldags tålmodighet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.08.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

For få uker siden uttalte han til lokalpressen i Trondheim at han er fornøyd med 15 målpoeng i 2021. Nå har han altså 14, så det må da være et tilbakelagt mål?

– Nei, det blir ikke defensivt, nei! Haha, men det er sant, mange flere skal det bli. Med min stil så kan jeg ikke tenke så mye på det, det blir mer stress i hodet om jeg tenker «jeg må score i dag, eller jeg må ha en assist». Så jeg går bare utpå og spiller på instinktet.

(...)

Hva gjelder samarbeidet med Noah Holm på spissplass er det noe han ser fram til å fortsette med. De to kjenner hverandre godt fra landslaget, der Holm blant annet bidro sterkt da Ceide scoret sitt foreløpig siste (av to) landslagsmål.

– Det var en kamp mot Nord-Irland, der jeg kom inn, Noah spilte og han ga meg målgivende nesten med én gang, det husker jeg veldig godt.
Det var på U19-landslaget høsten 2019 og Holm noterte seg også for nettkjenning den kvelden.

Les mer: RBK-kometen om stjernesammenligningen: – Pleide å kalle meg selv Lukaku
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.09.2021 14:41    Post subject: Reply with quote

På sin egen 20-årsdag slapp han innpå etter 87 minutter og fikk være med å styre inn Norges 3-1 seier over Østerrike i EM-kvalifiseringen.

– Det betyr mye for meg. Det var et mål jeg hadde før sesongen og nå har jeg nådd dette. Så denne sesongen har blitt veldig bra.

(...)

– Det har vært gøy å være på denne samlingen. Det har vært gøy å bli kjent med nye spillere og spille sammen med de beste U21-spillerne i Norge, sier Ceïde til Folkebladet etter kampen i Drammen.

Les mer: Emil Ceide debuterte på U21: – Har mye å takke FIL for
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 48, 49, 50  Next
Page 21 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb