English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Julian Faye Lund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 21.08.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk skuffet over Faye Lund, ikke fordi han har prestert spesielt dårlig, men fordi han framstår som veldig umoderne i stilen. Med det mener jeg at han er veldig svak med ballen i bena.

RBK har hatt to type keepere i moderne tid:

Moderne typer som var gode med ball og offensive i feltet (ikke alltid like vellykket) - Jamtfall, Jarstein og Hansen

Gode, gammeldagse shotstoppers - Espen Johnsen, Daniel Örlund, Lars Hirschfeld

Faye Lund hører definivt til i siste kategori, og dette vil hemme vårt offensive spill. Tror det er et større problem enn at han er 7cm for lav.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 21.08.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er så langt ganske positiv til Faye Lund. Noen tabber har det vært, den styggeste ble heldigvis feilaktig avblåst, men stort sett har han vært solid. Får også pluss for at tabber/nestentabber tilsynelatende ikke påvirker ham i resten av kampen. Han har hatt noen _svært_ viktige inngripener, ikke minst mot Viking, men også på overtid(?) mot Sandefjord der han reddet to poeng for oss.

Jeg vil ikke holde det mot ham at han ikke 'plukker baller han ikke skal ta', til det synes jeg datagrunnlaget er for tynt, rett og slett. Vi har, utrolig nok, vært ganske solide bakover. I de seks første kampene Faye Lund spilte, slapp han inn _to_ mål, hvorav ett var på straffespark. Sjøl keepere som tar de umulige skuddene slipper inn mål i blant. Jeg så for lite av Mjøndalens kamper i fjor (ble med to, gitt) til å ha dannet meg et bilde av Faye Lund over tid. Rekkevidden er mitt største ankepunkt mot ham, men det fins jo gode keepere på 1.85.

For meg er det litt hell i uhell at Hansen ble langtidsskadet akkurat i år, når vi har (nok en) mellomsesong, slik at vi får kjørt inn Faye Lund skikkelig. Det er klart at Hansen er et udiskutabelt førstevalg når han er tilbake, men jeg har i alle fall håp om at Faye Lund med mer matching kan være klar til å ta over keeperplassen om 2-3 år, om han har tålmodighet til det. Da er han 23-24 år, og har de beste årene foran seg.

Så klart, kommer den trønderske Donnarumma plutselig rekende på ei (lang) fjøl, så er det ingenting som er bedre enn det, men inntil videre har jeg trua på Faye Lund som fremtidig RBK-keeper.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 21.08.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

som sagt, tror mangel på rekkevidde er et mindre problem enn at han virker ubekvem med alt av tilbakespill, både i pressede og upressede situatsjoner. Han virker nærmest panikkslagen og utspillene hans blir derfor stort sett slått i hytt og pine.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare


Last edited by PauloSilas on 21.08.2020 13:15; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 21.08.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Den beskrivelsen passer godt for alle i det bakerste leddet. Til å ha vært så oppsatt på å spille oss ut bakfra de siste fem(?) årene, er vi sjokkerende elendige til det.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.08.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

Blir litt som når Geir Hansen snakker om frispillingsprosjekter og samtalegrupper med det bakre leddet. Jeg tar meg selv i å lure på hvorfor dette skal fungere nå, når vi etter sigende hadde samme prosjekt med mange av de samme aktørene i månedsvis våren 2018 uten å lykkes overhodet.

Det andre jeg lurer på er Einstein og definisjoner.

Kanskje vi rett og slett må forsøke enten med spillere som allerede har dette i registeret sitt, eller er i en alder og karrierefase der de har mulighet til å lære.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.10.2020 19:40    Post subject: Reply with quote

Faye skadet akkurat hofta(?) i Portugal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 12.05.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

Faye utlånt til Hamkam:

https://www.rbk.no/nyhete...til-hamkam
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.05.2021 10:32    Post subject: Reply with quote

Fornuftig.
Faye trenger spilletid på høyest mulig nivå etter skaden og nå som Tangvik har tatt steg kan han like gjerne være backup frem til August.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 12.05.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

Jøss det var overraskende. Sier kanskje aller mest om hvor høye tanker de har om Tangvik
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.05.2021 11:27    Post subject: Reply with quote

Utlån i tre måneder i en opptreningsperiode høres merkelig ut. Men, for all del, det er jo ofte (tenkt) nytte i det for begge parter når slike avtaler kommer på plass.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 12.05.2021 12:08    Post subject: Reply with quote

Er vel første trinn i prosjekt bye bye Faye, tenker jeg.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 12.05.2021 12:38    Post subject: Reply with quote

Var veldig lite forklaring og tekst i den artikkelen. Tenkte at det kanskje var for å få litt kamptrening eller at Ham-Kam hadde stort behov for keeper pga skade, men da burde vel det blitt nevnt.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

- HamKam er en klubb med både ambisjoner og stolte tradisjoner. For meg som en forholdsvis ung keeper er det avgjørende å spille mange kamper på så høyt nivå som mulig. Derfor passer HamKam perfekt for meg akkurat nå, sier Julian Rekdahl Faye Lund.

Les mer: Her kommer klubbens nye keeper

Utlånet er kun til august, og Åge Hareide åpner i tillegg for at Faye Lund kan bli hentet tilbake på Lerkendal på kort varsel dersom det virkelig skulle kreves.

– Vi kan hente når vi behøver, og det er avtalen med HamKam. Og Julian er i en alder som gjør at vi kan ta han inn raskt om det blir keepernød.

Les mer: RBK-keeper lånes ut

Det er altså spesialordninga for unge spillere som gjør at han kan hentes tilbake utenom overgangsvinduene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 15.05.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Faye rett inn på laget og holdt nullen første kamp. Av det jeg så, på fotball direkte, hadde han noen gode inngripener.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

– Jeg var trygg på det valget før jeg kom hit, og har blitt enda tryggere i ettertid. Jeg er her for å spille og utvikle meg. Nå ser jeg fram til utfordringene som venter.

– Utenfra ser det ikke ut som et åpenbart valg å forlate gullstriden med Rosenborg for å spille 1. divisjonsfotball?

– Der er jeg nok ulik en del andre her i landet.

– Jeg ser på meg selv som et utviklingsprodukt. De gangene jeg har gått på lån tidligere, så har det gjort meg til en bedre spiller. Som ung keeper er jeg avhengig av å få kamper, og det har jeg muligheten til her. Derfor er det heller ikke et «fall» for meg å gå til 1. divisjon. Det er et valg jeg har tatt selv, uten innblanding fra noen. Det handler om utviklingstankegangen min. Jeg gjør meg selv klar for høyere nivåer gjennom å prestere på denne arenaen først, sier Faye Lund.

Les mer: Julian Faye Lund (22) mener dette forklarer hvorfor han valgte HamKam: – Der er jeg nok litt ulik en del andre her i landet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.06.2021 15:54    Post subject: Reply with quote

Fornuftig gutt Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.06.2021 16:39    Post subject: Reply with quote

Veldig praktisk løsning da, for alle parter. Faye får spilletid, vi kan hente han tilbake om uhellet skulle være ute med Hansen og Ham Kam får en keeper på et nivå de sannsynligvis ville fått trøbbel med å skaffe ellers.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.07.2021 19:35    Post subject: Reply with quote

HamKam-hovedtrener Kjetil Rekdal ønsker å forlenge låneavtalen med Rosenborg, men forteller at det er opp til Trondheim-klubben.

– Det er opp til dem, men kanskje også Faye Lund selv. Han ser ut til å stortrives her – og får spilletid.

– Så må jeg si at vi har jobbet med alternativer i tilfelle det skulle skjære seg. Vi hadde en veldig god keeper på vei inn portene før overgangsvinduet stengte, men koronasituasjonen førte til at han glapp. Om det blir til at Faye Lund stikker, så får vi prøve på nytt med den keeperen igjen, sier Rekdal.

(...)

På spørsmål om hva han hadde gjort hvis klubbvalget utelukkende var opp til ham selv, svarer han slik:

– Jeg lever av å spille kamper. Det vi er med på nå, er det ikke sikkert man får oppleve så mange ganger. For min del blir det et veldig vanskelig valg, men jeg trives veldig godt. Flere parter er involvert i beslutningen. Det blir spennende å se hva det blir til, men fram til da vil jeg bare ha fokus på kampene som kommer, sier Faye Lund.

Les mer: Kan være ferdig i HamKam om en måned: – Spennende å se hva det blir til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 20.07.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

Vi henter ham tilbake fra HamKam hvor han har spilt fast, i følge Nidaros.

https://www.nidaros.no/ha...113-218340

Redde for å måtte bruke Tangvik i ECL om vi ikke gjør det.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no


Last edited by OrionPax on 20.07.2021 09:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.07.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

- Vi har lyst å hente han tilbake for sikkerhets skyld. Hvis vi får skade på en keeper, så er vi litt ille ute hvis vi skal spille kamper i Europa, forteller RBK-treneren.

Les mer: Hareide bekrefter: Skal tilbake til RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 20.07.2021 14:11    Post subject: Reply with quote

Kjedelig for han og HK. Han hadde helt sikkert foretrukket å spille om opprykk fremfor å sitte på benken i RBK..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 20.07.2021 16:51    Post subject: Reply with quote

Men siste ord er ikke sagt om sisteskansen, skal vi tro HamKam-sportssjef Espen Olsen.
– Vi har fått beskjed om å avvente. Det er vel ikke bare Åge Hareide som bestemmer, sier Espen Olsen til Hamar Arbeiderblad som samtidig uttaler at klubben fortsatt ikke utelukker at Faye Lund blir værende.
Til Discovery uttaler Espen Olsen at det selvfølgelig er helt opp til Rosenborg å hente av av sine egne tilbake til Trondheim, men at de gjerne skulle sett at Julian Faye Lund ble værende lenger.
– De har jo en avtale med oss til 1. august, så det forholder vi oss til. Det er samtidig ikke skrevet i stein at han ikke kan bli, men det er helt opp til RBK selv, sier han.

https://www.eurosport.no/...D2DvA0UeYw
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.07.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke helt hva Olsen sikter til. Faye har kontrakt med RBK å forholde seg til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.07.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Julian Faye Lund skal tilbake til Rosenborg.

– Vi er ganske nære en keeper. Så mye kan jeg si, men jeg kan ikke kommentere navn. Det er mye som skal på plass. Espen (Olsen) jobber hardt med dette nå. Vi håper denne brikken er på plass i løpet av uka, sier Kjetil Rekdal.

Les mer: HamKam nærmer seg den viktigste underskriften: – Dette er en helt spesiell kabal

Altså all tvil lagt til side.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2021 00:35    Post subject: Reply with quote

– Vi ønsker å hente ham hjem fordi det forhåpentligvis blir mange kamper utover høsten, og da behøver vi å holde oppe kvaliteten og konkurransen på trening og match. Samt at vi har flere alternativer om noen skulle bli skadet, ytret Dorsin.

Faye Lund forteller om en fin tid i på lån i HamKam, og at det var en personlig seier for ham å avslutte på tabelltopp.

– Hadde du lyst til å fortsette i HamKam?

– Ja, altså... Det å spille kamper var mye av grunnen til at jeg dro dit. Men når de trenger meg her så må jeg respektere det, og jobbe på for å ta plassen.

– Du ytret ikke til RBK at du ønsket å bli i HamKam?

– Nei.

Les mer: Tilbake som andrekeeper i RBK etter storspill: – Jeg kan ikke sitte for lenge på benken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Next
Page 10 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb