English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
7%
 7%  [ 5 ]
Reitan
4%
 4%  [ 3 ]
Tettey
30%
 30%  [ 21 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
1%
 1%  [ 1 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
4%
 4%  [ 3 ]
Islamovic
19%
 19%  [ 13 ]
Wiedesheim-Paul
7%
 7%  [ 5 ]
Tagseth
25%
 25%  [ 17 ]
Total Votes : 68

Author Message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 12.07.2021 11:53    Post subject: Reply with quote

Laget: 3
Ã…ge: 3

Kjernen: 3
Øvrig publikum: 1

Fy faen til sutrete oppførsel av Lerkendalspublikummet. Veldig lite støtte utover Kjernen, piping til pause og bare furting gjennom hele kampen. Selv ikke ved byttene ble spillere klappet av eller inn, direkte flaut. På tide å ta en grundig titt i speilet.

Jeg er også frustrert på dårlig spill, manglende fremgang og alt det styret der, men det må da faen meg gå an å støtte laget likevel.
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment


Last edited by RoSolum on 12.07.2021 18:07; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 12.07.2021 18:02    Post subject: Reply with quote

Altomfotball har logget 5463 tilskuere under Rosenborg - KBK. Vi kan ta høyde for at sesongkort telles med tror jeg (5000 ca), slik at det reelle tallet kan være lavere. Langt lavere.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.07.2021 20:18    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg tror dette er det reelle tilskuerantallet da sesongkortinnehavere bes gi beskjed hvorvidt de skal bruke kortet eller ikke, samt at man må ha kontroll på antallet tilskuere på grunn av restriksjonene. Uansett så viser det at interessen er borte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 12.07.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

Ah, det var også noe ja..fortsatt langt unna taket på 7000 dessverre.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.07.2021 22:24    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Gradvis fundamentale endringer,smarte løsninger og hard jobbing over tid. Hva konkret betyr det Senador?


Hahaha Wink
Det er så spot-on! La oss benke oss og vente på svaret.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.07.2021 22:29    Post subject: Reply with quote

Det finnes nok bare ett svar på det; at Koteng må erstattes Razz
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 13.07.2021 01:26    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Nei, jeg tror dette er det reelle tilskuerantallet da sesongkortinnehavere bes gi beskjed hvorvidt de skal bruke kortet eller ikke, samt at man må ha kontroll på antallet tilskuere på grunn av restriksjonene. Uansett så viser det at interessen er borte.


Ikke at det nødvendigvis er av interesse, men det er nok langt fra alle sesongkortkunder som sier ifra at de ikke kommer.

Dersom det var over 5000 der vil det si at hvert 4. sete på stadion var opptatt. Men det var ikke tilfelle på så mye som en eneste tribunehalvdel (kanskje med unntak av nedre coop og øvre HENT). Nedre adressa, nedre HENT, og hele sparebank1-tribunen var svært glisne. Oppe på HENT satt folk med god avstand, og det var strengt tatt der folk satt tettest. Kjernen brukte ikke på nær alle feltene, og på de feltene som var i bruk var det mange ledige seter rundt folk. Jeg prøvde å telle og havnet vel omtrent midt mellom 200 og 300 (på en tribunedel som tar det tidobbelte).

Det.kan rett og slett ikke ha vært 5000 på tribunen, og det er bare fryktelig trist, og et godt bilde på hvor jævla kjedelige og dårlige Rosenborg har framstått de siste ukene.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 13.07.2021 06:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, Pokie, men litt morsomt at det er så mange tribunehalvdeler på Lerkendal Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.07.2021 07:00    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Gradvis fundamentale endringer,smarte løsninger og hard jobbing over tid. Hva konkret betyr det Senador?


Jeg har skrevet om de løsningene i flere poster, men for å ta et eksempel så kan må gå inn på spillerlogistikk helt konkret:

1. Ansett en sjefsspeider på heltid som har ansvar for utvikling av scoutingfaget og kartlegging av spillere og trenere.
2. Analyse: Innføre et system for å kartlegge spillere med hjelp av verktøy. Dette må ha en klar sammenheng spillestil. Her ser jeg for meg et system hvor hver enkelt posisjon på annen har et sett av parametre man ser etter (feks statistikk) kombinert med andre faktorer som nivå/kontraktsituasjon etc. Programmet Wyscout kan bistå i dette arbeidet, men det må brukes riktig.
3. Alle tips fra agenter benyttes ikke.
4. Endre kulturen «alltid trønder for enhver pris»kulturen i klubben. Dyktighet og egnethet er viktigst.
5. Bemytte samme tilnærming for å hente spillere til akademiet.

Dette må ha en sammenheng med vedtatt strategi som er tydelig nok, men dette kan være et eksempel på en start hvis du tenker helt konkret. Dette er jo helt åpenbare tiltak, men her får du og noen til det inn med teskje.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 13.07.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

At folk har vendt RBK ryggen så vi allerede høsten 2019 med bare noen få tusen oppmøtte på kampene den høsten, selv om det offisielle antallet var mye høyere pga basert på solgte billetter. I fjor ble den manglende interessen kamuflert av covid-restriksjoner angående hvor mange som kunne sleppe inn (200/600 tilskuere). I 2022 vil det reelle fallet angående folks engasjement bli avslørt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 13.07.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Senador: De fleste punktene du har med, er jo fornuftige, men du hopper jo over hovedproblemet, som mer eller mindre vil løse alle disse punktene.

Klubben har et medlemsvalgt styre, som stadig ansetter trenere med forskjellig fotballfilosofi. Og denne treneren er øverste leder for sportslig avdeling. Samtidig har SL ansvaret for akademiet.

Å gjøre SL ansvarlig for all sport, både akademi og trener, vil medføre svært mye av det du sier, selv uten store strategidokumenter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 13.07.2021 15:39    Post subject: Reply with quote

Nå har jo gjerne styret ansatt etter anbefaling og forarbeid fra sportslig leder da, så blir litt høna eller egget problematikk det der.

Men i utgangspunktet så vil ting fungere best dersom sportslig leder sitter med hovedansvaret for at det går en rød tråd igjennom spillerutvikling, spillerlogistikk og hvem som ansettes som trenere og at styret primært har som oppgave å følge med på at han gjør jobben sin.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 593
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.07.2021 18:27    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Aristoteles wrote:
Gradvis fundamentale endringer,smarte løsninger og hard jobbing over tid. Hva konkret betyr det Senador?


Jeg har skrevet om de løsningene i flere poster, men for å ta et eksempel så kan må gå inn på spillerlogistikk helt konkret:

1. Ansett en sjefsspeider på heltid som har ansvar for utvikling av scoutingfaget og kartlegging av spillere og trenere.
2. Analyse: Innføre et system for å kartlegge spillere med hjelp av verktøy. Dette må ha en klar sammenheng spillestil. Her ser jeg for meg et system hvor hver enkelt posisjon på annen har et sett av parametre man ser etter (feks statistikk) kombinert med andre faktorer som nivå/kontraktsituasjon etc. Programmet Wyscout kan bistå i dette arbeidet, men det må brukes riktig.
3. Alle tips fra agenter benyttes ikke.
4. Endre kulturen «alltid trønder for enhver pris»kulturen i klubben. Dyktighet og egnethet er viktigst.
5. Bemytte samme tilnærming for å hente spillere til akademiet.

Dette må ha en sammenheng med vedtatt strategi som er tydelig nok, men dette kan være et eksempel på en start hvis du tenker helt konkret. Dette er jo helt åpenbare tiltak, men her får du og noen til det inn med teskje.


Nå har vel en fornuftig scoutings- og rekrutteringspolitikk vært etterlyst så lenge jeg kan huske. Mye har vært prøvd, men lite har vært på stell. Men når du skriver dine innlegg får man jo inntrykk av at du - og kun du alene - registrerer disse tingene. Dine innlegg er en salig saus av selvfølgeligheter og pur dumskap. Alt er jo feil, hele tida. Alle spillerne, alle trenerne og alle lederne som noengang har vært innafor brakka er stein hakke toillat og fullstendig talentløse alle mann. Og dette serveres til det utrettelige mange ganger daglig.

I forrige uke argumenterte du for at du ikke så verdien i at styret i RBK (et selskap med en omsetning på nær 300 millioner) hadde reell bedrifts- og økonomikompetanse. Du kom også med årets bitreste spillekritikk under RBKs nedsabling av Viking på Lerkendal tidligere i vår. Vår kanskje eneste solide gjennomføring. For noen er glasset halvfullt, for andre halvtomt. For deg har glasset aldri inneholdt en dråpe.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.07.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Rail:

Dette blir for meg en avsporing av diskusjonen for å unngå det kritiske søkelyset mot klubbens elendighet. Det har vel aldri vært noe poeng fra meg at «det er bare jeg som kommer med disse løsningene». Men det er jo åpenbare ting klubben burde innført. Det vi ser er at klubben har ikke innført noe av det jeg ramset opp, men en spillerlogistikk som er preget av dårlig planlegging, gamle eksrbkere, feil type spillere og feil sammensetning av tropp. Er det slik at siden andre har diskutert løsningen før så skal ikke jeg få diskutert eller nevne dem? Det du sitter og sier er at brorparten av forumet ramser opp selvfølgeligheter. Mange er enige i løsningen på spillerlogistikk.

Nå røpet du deg selv eller kom frem til en erkjennelse?: Ja, løsningene på mye av problemene er selvfølgeligheter. Det er jo nettopp derfor det er så merkelig at klubben ikke har gjort noe med det. Da er du vel egentlig enig at mye er elendig når selvfølgelighetene fortsatt ikke er innført?

Du skriver at jeg sier alt er feil og elendig. Hva er det som er så forbanna positivt om dagen i klubben? Folk piper på stadion, de klarer ikke å fylle 7000, resultatene er dårlige og spillerlogistikken er et enormt tapsprosjekt. Hva er bra per dags dato?!?!?! Nå får du svare på spørsmålene mine om jeg og andre skal ta deg seriøst!

Du sier ting jeg faktisk ikke har sagt: poenget mitt var at man ikke nødvendigvis trenger direktører med tunge jobber, men man kan heller tenke nytt å få tak i folk som har mer tid, interesse og fotballkompetanse som også har erfaring med økonomi/regnskap o.l
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 14.07.2021 08:55    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Nå har jo gjerne styret ansatt etter anbefaling og forarbeid fra sportslig leder da, så blir litt høna eller egget problematikk det der.


Det er både og, som alt annet. Det var Bratseth som fikk oppdraget da Hamren ble ansatt, og han hadde da ingen posisjon i klubben overhodet.

Når Horneland ble ansatt, var det vel en arbeidskomite bestående av Bratseth, Winsnes og Bjørnebye, hvor Bjørnebye naturlig nok gjorde mye av det praktiske arbeidet.

Nå tolker jeg uttalelsene som at det er Dorsin som skal ha ansvaret, men med styremedlemmer som støttegruppe.

Så her, so med det meste annet innen sport, så er det ingen kontinuitet og læring i prosessene. Vi finner opp kruttet hver gang, litt avhengig av hvem som er tilgjengelig for å gjøre jobben, virker det som.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 14.07.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

Å finne opp kruttet på nytt er jo den røde tråden i alt klubben har foretatt seg siden iallefall Høgmo sine dager Sad
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.07.2021 12:13    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Vi finner opp kruttet hver gang, litt avhengig av hvem som er tilgjengelig for å gjøre jobben, virker det som.


Der ligger hovedårsaken til alle problemene i klubben. Alt det andre er symptomer. Detaljstyring av det sportslige kan ikke skje på styrenivå, hvor folk skiftes ut regelmessig og har minimalt med innsikt i det daglige som skjer i klubben. Da blir jo alt klubben foretar seg sportslig prisgitt hvem som til enhver tid befinner seg i styrerommet.

Bratseth er ikke problemet i seg selv. Problemet er at styremedlem Bratseth, med minimal involvering i klubbens daglige drift, får jobben med å skaffe til veie trenere. Det er en jobb som må gjøres av folk som er ansatt i klubben, som er tilstede på brakka hver dag og vet hva som foregår der. Ikke et stydemedlem som har fulltidsjobb ved siden av og i beste fall er tilstede på hjemmekampene og en trening eller to i måneden. Da får man jo bare trenernavn som de i styret tilfeldigvis vet navnet på da, fordi ingen jobber med research av kandidater over tid. Det blir bare full panikk og "hvem faen vet vi av som er ledig nå ?".
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.07.2021 16:02    Post subject: Reply with quote

Ja, det må absolutt på plass et slags rammeverk; noen enkle og mer eller mindre ufravikelige kriterier som kraftig innsnevrer feltet man leter i når man skal ansette ny trener eller sportslig leder. Om dette er på plass slipper man å revolusjonere kursen ved hver korsvei, og man sikrer kontinuitet og forutsigbarhet i arbeidet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.07.2021 16:10    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
PerO wrote:
Vi finner opp kruttet hver gang, litt avhengig av hvem som er tilgjengelig for å gjøre jobben, virker det som.


Der ligger hovedårsaken til alle problemene i klubben. Alt det andre er symptomer. Detaljstyring av det sportslige kan ikke skje på styrenivå, hvor folk skiftes ut regelmessig og har minimalt med innsikt i det daglige som skjer i klubben. Da blir jo alt klubben foretar seg sportslig prisgitt hvem som til enhver tid befinner seg i styrerommet.

Bratseth er ikke problemet i seg selv. Problemet er at styremedlem Bratseth, med minimal involvering i klubbens daglige drift, får jobben med å skaffe til veie trenere. Det er en jobb som må gjøres av folk som er ansatt i klubben, som er tilstede på brakka hver dag og vet hva som foregår der. Ikke et stydemedlem som har fulltidsjobb ved siden av og i beste fall er tilstede på hjemmekampene og en trening eller to i måneden. Da får man jo bare trenernavn som de i styret tilfeldigvis vet navnet på da, fordi ingen jobber med research av kandidater over tid. Det blir bare full panikk og "hvem faen vet vi av som er ledig nå ?".


Det kan godt være at dette er en utfordring, men Bratseth burde ha aktualisert denne utfordringen og skissert en løsning. Et våkent styremedlem hadde gjort det. Så lenge de sitter i styret har de ansvaret og må ta konsekvensen av det. Det betyr å bruke så mye tid som er forsvarlig for å ansette trener.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 14.07.2021 16:27    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Å finne opp kruttet på nytt er jo den røde tråden i alt klubben har foretatt seg siden iallefall Høgmo sine dager Sad


Ja absolutt. Det eneste som er konsekvent i denne klubben er at all kunnskap og tillærte erfaringer blir kastet ut med hver treneravgang.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.07.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Ber om at diskusjonen fortsetter annet sted enn i denne kamptråden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb