English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-styret
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 11.07.2021 15:05    Post subject: Reply with quote

Det kan være en god ide å bruke litt tid på å finne ut hva du er kritisk til Senador. Nå bare klager du på absolutt alt. Det løser ingenting. Hva får du ut av det for din del? Strategidokument på 100 sider og flotte ord og visjoner gjør heller ikke at de 11 på å banen spiller god fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 11.07.2021 15:32    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Det kan være en god ide å bruke litt tid på å finne ut hva du er kritisk til Senador. Nå bare klager du på absolutt alt. Det løser ingenting. Hva får du ut av det for din del? Strategidokument på 100 sider og flotte ord og visjoner gjør heller ikke at de 11 på å banen spiller god fotball.


Når du innser at den komplette galskap å tro at å fortsette som før gir bedre resultater enn nå så kan vi diskutere. Faresignalene er tydeligvis ikke nok. Lurer på hva som skal til….
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4029

PostPosted: 11.07.2021 16:26    Post subject: Reply with quote

Delvis så har vel forumet blitt en frustrasjonsventil for ganske mange, og i likhet med at samme feil repeteres på brakka likeså med klagestormen.

Tildels er problemet at generalforsamlingen ikke har tid til å gjøre noe mer enn å stemme inn et styre basert på trynefaktor og innstilling fra valgkomitè, så har en medlemsmøter, så har en veteranlaug med egne møter, så har en Falkenkamerater hvor en i teorien kunne ha gjort forarbeid, sistnevnte gruppe gjør vel det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 11.07.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

DETTE er en god diskusjon Tommel'n opp!

Vet ikke om dere ser det, men dere har alle rett uten at noen har vært like konkret som Arsitoteles (ansett en god trener, kjøp et par forsterkninger) når det gjelder til forslag på løsninger.

Det er jo bevist opp og i mente nå at den vinglepetter strategien vår ikke gjør annet enn å svekke oss, så der ligger hovedproblemet.
At vi må vite hvilken type fotball vi skal spille og jobbe knallahrdt for å kjøpe spillere og ansette trenere for å spille den type fotball.

Hvilke konkrete tilltak som må til for å få satt dette på plass har jeg ikke kompetanse eller forutsetninger til å konkludere med, men jeg mener vi må ha en rød tråd igjennom hele akademiet --> a-lag og følge den over tid.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4029

PostPosted: 12.07.2021 09:25    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Koteng og Bratseth bør ut av styret ved første korsvei da de har sittet så lenge og en får inntrykk av at de har stor autoritet innad i det.

Det kan godt hende at de er dyktige folk som vil kunne gjøre en god jobb framover (dog en del ting som peker i negativ retning også da), men jeg tror *noen* må gå i fronten for den typen endringer i sportslig avdeling som vi så Koteng* gjennomføre for å få balanse i klubbdriften, og det vil være lettere å få til med nye krefter.

*og Dyrhaug, muligens det er behov for friskt blod i den stillingen også, men det får være en annen diskusjon.

Jeg håper at valgkomitèen denne gang tenker litt mer helhetlig rundt hvilken vei klubben må gå, vi trenger en ny styreleder som kan fronte styret og sette krav nedover i organisasjonen, samtidig så trenger vi et par til som kan være pådrivere for å få på plass en rød tråd som går igjennom alt klubben gjør på det sportslige samt en gjennomgående profesjonalisering. Styret må også ha folk som har nok peiling og vilje til å kunne passe på at dette blir fulgt opp av sportslig avdeling.

Koteng og Bratseth har nok vært involvert så lenge nå at de sannsynligvis vil være bremseklosser for det som må gjøres, og det uavhengig av hvor godt skikket de eventuelt i utgangspunktet er for å sitte i styret framover.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Du skriver "hva med noe så enkelt som å ha en sportslig leder som står for planlegging og gjennomføring av langsiktig utvikling" Det finnes jo ikke enkelt og selv om man gir denne magiske perfekte lederen ansvaret så gir det ingen garanti for at noe som helst blir bedre. Det kan like gjerne bli værre selv om man mot formodning finner denne vidundermannen(kvinnen som har lyst til og er kvalifisert for å påta seg ansvaret.


Enig i det meste du skriver, bl.a. at det å finne en trener som fungerer løser det meste.

Men SL sitter somregel mye lenger enn både trenere og ofte også styremedlemmer. Så å få en organisering, hvor SL rapporterer til styret, og har ansvaret for både langsiktig strategi, valg av trener, og spillerlogistikk, vil nok over tid økemulighetene for en bedre utvikling. Bl.a. fordi det antagelig medfører at det ikke blir så store skifter i trnernes filosofin omkring fotball, slik at spillerstallen passer bedre til den neste treneren enn de vi opplever i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2021 10:54    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss: Koteng presiserer hele tiden at han ikke leter etter trener, det overlater han til de med sportslig kompetanse. Han presiserer at han kun snakker om det styret har besluttet.

Hans styker er økonomi og administrasjon, og den biten har da vitterlig blitt mye bedre siden han tok over noe som nesten var et konkursbo.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4029

PostPosted: 12.07.2021 11:48    Post subject: Reply with quote

Ja, Koteng viste seg så absolutt riktig mann for Dyrhaug å ha i ryggen når det skulle ryddes opp etter år med vanstyre i den delen av klubben.

Men jeg tror ikke han er riktig mann til å lede og fronte et styre som nå må ta tak i tilsvarende aksjon i sportslig avdeling, mye fordi "tilbake til røttene" har kjørt seg fullstendig på grunn under hans vakt, det kan godt hende at det er andre i styret sin feil (Bratseth står lagelig til for mistanke), men det endrer ikke det faktum at en ny styreleder uten Koteng sitt lange bagasjetog vil ha bedre forutsetninger til å få den skuta på rett kjøl igjen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.12.2021 09:52    Post subject: Reply with quote

Hvis du er en av de mange medlemmene som synes styret i RBK ikke har forvaltet sitt ansvar forsvarlig, signér, lik og del!

https://twitter.com/falke...3061043202

Direktelink til skjema:
https://forms.gle/xegKE2ZjtkcdtUzN9

Alle som er medlemmer og misliker styrets opptreden oppfordres til å signere!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Gofoten
Proff


Joined: 25 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 14.12.2021 12:15    Post subject: Reply with quote

For min del kunna den kampanjen kommet etter at Knutsen evt har avslått Rbk.

Hvilke trener ønsker å komme til en klubb som går fra bråk til total kaos?

Når det er sagt så er jeg enig i at styret har gjort en alt for dårlig jobb i alt for langt tid. Endringer må til men timingen er dårlig mildt sagt.

Det er min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.12.2021 12:17    Post subject: Reply with quote

Tja, det kan jo nesten tenkes at jo høyere sannsynlighet for at styret forsvinner, jo mer fristende er det å ta over. Jeg blir imponert om styret sitter trygt etter årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 14.12.2021 12:18    Post subject: Reply with quote

Enig i kritikken mot styret, men en del av kritikken nå går på ting vi har slukt fra media (som flere ganger i denne prosessen virker å ikke stemme). Så skulle gjerne ventet til ny trener er på plass eller en skikkelig uttalelse på prosessen fra dem først. For alt vi vet lander vi Knutsen og prosessen rundt feks Milos ikke er slik media fremstiller det.

Dog den generelle kritikken er på sin plass.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 14.12.2021 12:20    Post subject: Reply with quote

Er dette samme underskriftskampanje som adressa referer til her: https://www.adressa.no/sp...rbk-styret
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.12.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Jepp. Både Adressa og Nidaros har skrevet sak om det. Bra at det får oppmerksomhet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 19 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 14.12.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Timingen på denne underskriftskampanjen kunne ikke være mer ELENDIG!
Viser bare at vi har mange hodeløse medlemmer i Rosenborg ballklub.
Ja, det er mye berettiget kritikk til styret men man sender da for fanden ikke inn en underskriftskampanje mot styret i samme UKE som trenerspørsmålet som vil definere Rosenborgs fremtid mest sannsynlig skal avgjøres. Hvor kanskje den heteste kandiadaten vi har hatt til å ta oss tilbake til "røttern" siden Eggen, KK fortsatt er aktuell. Dette skaper nok bare mer usikkerhet rundt klubben.
Hodeløse høns!
Sånn. Da har jeg fått sagt mitt!
Back to top
View user's profile Send private message
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 14.12.2021 12:37    Post subject: Reply with quote

Tilbøyelig til å være enig med siste taler.

Mye tyder på at det meste av det som skrives i brevet/oppropet er noe svært mange fler kan stille seg bak DERSOM det viser seg at denne trenerjakten ender med et skikkelig mageplask.

For oss utenforstående ser den absolutt også ut til å gjøre det, men tenker det er greit å etablere fakta først, spesielt når man skal fremføre kritikk av dette kaliberet og man har et ønske om å bli tatt på alvor.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 14.12.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

+1 Hulken

Først går vi ut i media (TV2 sporten) i går og kritiserer en aktuell trener, deretter skal vi skape blest rundt styret, før noe som helst er landet.

Hvem tørr/vil trene oss nå?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 14.12.2021 12:42    Post subject: Reply with quote

Dårlig timing eller ikke... (jeg tenker selv egentlig det førstnevnte for å være ærlig) så er argumentene som nevnes helt innafor. Det er KUN en signering av en topptrener som kan forsvare at de blir sittende og trua på det med tanke på alt surret som kommer ut direkte og indirekte fra Brakka den siste måneden er det lite og ingenting som tilsier at det skal bli noen innertier. Heller tvert imot. Dessverre meldte jeg meg inn i klubben for sent....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.12.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Hulken wrote:
Timingen på denne underskriftskampanjen kunne ikke være mer ELENDIG!
Viser bare at vi har mange hodeløse medlemmer i Rosenborg ballklub.
Ja, det er mye berettiget kritikk til styret men man sender da for fanden ikke inn en underskriftskampanje mot styret i samme UKE som trenerspørsmålet som vil definere Rosenborgs fremtid mest sannsynlig skal avgjøres. Hvor kanskje den heteste kandiadaten vi har hatt til å ta oss tilbake til "røttern" siden Eggen, KK fortsatt er aktuell. Dette skaper nok bare mer usikkerhet rundt klubben.
Hodeløse høns!
Sånn. Da har jeg fått sagt mitt!

Hadde det vært bedre å gjort dette etter at ny trener er ansatt da? Faktum er at utfallet egentlig ikke endrer noen ting. Det har vært masse lekasjer, rævva håndtering og ikke minst så virker det som det mangler en god plan bak kandidatene.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5433

PostPosted: 14.12.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Som Sollied ville sagt: timingen er ikke rett Tommel'n ned

Last edited by Macha on 14.12.2021 12:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff


Joined: 18 Feb 2007
Posts: 339
Location: Trondheim

PostPosted: 14.12.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Hva enn enden på visa med trenerprosessen blir, så er det ingen tvil i mine øyne om at den har blitt håndtert svært dårlig. Skulle det mot formodning vise seg at riktig Kjetil kommer likevel, så er jo det vel og bra. Det betyr ikke for min del at jeg verken har tillit til Koteng eller Bratseth og at det stadig bør skje en omfattende utskiftning i styret. Det er ingenting som skjer direkte som følge av dette oppropet, annet enn at det blir utrykt tydelig misnøye om hvordan styret har håndtert utviklingen de siste årene. Årsmøtet er stadig i februar. Og motreaksjonen mot å signere Rekdal er mye bedre å signalisere før det har skjedd, enn å sitte stille for så å gå bananas når Rekdal har skrevet under kontrakt for mange millioner over flere år.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 14.12.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker timingen er helt riktig. Dette styret er ikke kompetent nok og bør ikke ha ansvaret for kommende trenersignering.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4029

PostPosted: 14.12.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Men nå bes de om å gi seg i Februar da vi helst skal ha trener på plass da....jeg tipper at Knutsen og eventuelt andre ikke påvirkes av initiativet uansett.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 14.12.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Ellepo wrote:
Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Hva enn enden på visa med trenerprosessen blir, så er det ingen tvil i mine øyne om at den har blitt håndtert svært dårlig.


Poenget er at dette utspillet, som allerede er i de større mediene, kan være med på å bikke "enden på visa" hva gjelder navnet på ny trener.. Jo mer rot jo mindre attraktive er vi.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.12.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

Jo raskere Koteng og Bratseth er ute av det styret jo bedre. De har gjort nok skade på klubben nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 18, 19, 20  Next
Page 13 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb