English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Åge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Huber
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 07:32    Post subject: Reply with quote

Helt enig med de som sier at dette er noe som bør holdes ute av fotballen. Grensen bør på ved generiske kampanjer, og kampanjer med politisk slagside som Pride og BLM bør holdes utenfor.

Hareide har helt rett i at det er snakk om propaganda, og reaksjonen på hans originale uttalelser beviser dette.

Hadde det vært helt greit om alle fotballspillere måtte springe rundt med ett kors på drakta for å markere motstand og avsky mot forfølgelsen mot de som foregår rundt omkring i verden? Kanskje de skal gjøre dette under Qatar-VM?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 07:50    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Hadde det vært helt greit om alle fotballspillere måtte springe rundt med ett kors på drakta for å markere motstand og avsky mot forfølgelsen mot de som foregår rundt omkring i verden? Kanskje de skal gjøre dette under Qatar-VM?

Nå er jo faktisk pride veldig relevant å knytte direkte til fotballen fordi holdninger knyttet til homofili fremdeles befinner seg i middelalderen i fotballen, det gjelder også i norsk fotball.

Ellers er jeg helt enig, fotballen kan ikke være et verktøy for all mulig politisk uenighet i verden og urettferdighet, man må sette grensen et sted så ikke fotballen blir et sirkus. Men når det gjelder holdninger til skjevhet så representerer fotballmiljøet en del av utfordringen, derfor tenker jeg det er helt på sin plass at det får en såpass sentral rolle.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 08:23    Post subject: Reply with quote

Men hjelper egentlig en slik markering da? En kjapp titt i denne tråden viser jo at det er ganske stor uenighet her, selv om de aller aller fleste er enige om at rasisme og diskriminering er søppel. Kan det ikke da skape like mye splittelse som samling?

Ser man på de mer generiske (dvs uten bruk av konkrete organisasjoner/bevegelser) kampanjene som har vært i fotballen så har det vært minimalt med kontrovers. Ingen har klaget på at spillere ofte viser frem plakater mot rasisme f.eks, mens BLM fort ville skapt den samme debatten som med Pride. Er det ikke da bedre å bruke markeringer som de aller fleste faktisk samler seg bak? Og ikke spesifikke organisasjoner/movements som skaper splid fordi de blir brukt/misbrukt i politiske spill rundt om.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 08:47    Post subject: Reply with quote

Løfaldli avslutter en kommentar i adressa med tittelen "Selvsagt må Åge få si hva han vil" med

Quote:

Hareide er ansatt i Rosenborg for å vinne fotballkamper og vinne Eliteserien. I enkelte klubber er dette tilstrekkelig, hvis du lykkes. Historisk og ut fra sitt verdisett ønsker Rosenborg å være noe mer.

Kotengs tydelige uttalelse i pressemeldingen bekrefter dette.

I stedet for å gå løs på budbringeren, slik Hareide gjorde etter at de sterke reaksjonene kom, er det nå opp til ham å forklare omverdenen, først og fremst RBK-supporterne, hva han egentlig står for.

Deretter blir det opp til RBK-ledelsen å vurdere om hans ståsted rimer godt nok med verdisettet klubben ønsker å leve etter.

I en klubb som Rosenborg bør nemlig dette henge sammen.

Så er han for feig til å si direkte at Åge bør miste jobben fordi han ønsker å holde politkk ute av idretten, men han går så langt som han kan uten å si det direkte.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 08:48    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Men hjelper egentlig en slik markering da? En kjapp titt i denne tråden viser jo at det er ganske stor uenighet her, selv om de aller aller fleste er enige om at rasisme og diskriminering er søppel. Kan det ikke da skape like mye splittelse som samling?

Ser man på de mer generiske (dvs uten bruk av konkrete organisasjoner/bevegelser) kampanjene som har vært i fotballen så har det vært minimalt med kontrovers. Ingen har klaget på at spillere ofte viser frem plakater mot rasisme f.eks, mens BLM fort ville skapt den samme debatten som med Pride. Er det ikke da bedre å bruke markeringer som de aller fleste faktisk samler seg bak? Og ikke spesifikke organisasjoner/movements som skaper splid fordi de blir brukt/misbrukt i politiske spill rundt om.

Det kan godt hende, samtidig tenker jeg det er en viss forskjell på BLM og pride, der førstnevnte mine øyne blir veldig perifert sammenlignet med pride.

At pride skaper motreaksjoner tenker jeg også viser at det er et virkningsfullt verktøy, kontra hvis man bare hadde noen regnbuefargede cornerflagg og at spillere holdt opp et skilt med "alle skal med". At det skaper kontroverser viser at det er behov for dette. Ikke alle bevegelser er relevant i fotballen, men pride er i mine øyne veldig relevant nettopp fordi fotballen er en del av problemet.
Huber
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Nå er jo faktisk pride veldig relevant å knytte direkte til fotballen fordi holdninger knyttet til homofili fremdeles befinner seg i middelalderen i fotballen, det gjelder også i norsk fotball.

Ellers er jeg helt enig, fotballen kan ikke være et verktøy for all mulig politisk uenighet i verden og urettferdighet, man må sette grensen et sted så ikke fotballen blir et sirkus. Men når det gjelder holdninger til skjevhet så representerer fotballmiljøet en del av utfordringen, derfor tenker jeg det er helt på sin plass at det får en såpass sentral rolle.

Da er det som sagt bedre at FIFA/UEFA starter en egen "generisk" kampanje knyttet rundt dette. Pride handler i dag om mye mer enn bare holdninger rundt homofili. F.eks. dette:

https://www.gaystarnews.c...nyc-pride/

Som igjen linker pride til dette:

https://www.youtube.com/w...EZ60tqJB4c

Er dette ting idretten skal legitimisisere når den det har problemer som dette:

https://www.nrk.no/sorlan...1.15150805

Det er dette som er problemet når en velger å assosiere seg med bredere bevegelser som det pride og BLM er.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:

Det kan godt hende, samtidig tenker jeg det er en viss forskjell på BLM og pride, der førstnevnte mine øyne blir veldig perifert sammenlignet med pride.

At pride skaper motreaksjoner tenker jeg også viser at det er et virkningsfullt verktøy, kontra hvis man bare hadde noen regnbuefargede cornerflagg og at spillere holdt opp et skilt med "alle skal med". At det skaper kontroverser viser at det er behov for dette. Ikke alle bevegelser er relevant i fotballen, men pride er i mine øyne veldig relevant nettopp fordi fotballen er en del av problemet.

Joda, jeg brukte BLM mest fordi det har vært mest kampanjer rundt rasisme i fotballen, og ikke like mye i forhold til LGBTQ+.

Men jeg tenker jo at det er bedre om de motreaksjonene først og fremst kommer fra land eller grupperinger som bedriver diskriminering, de man faktisk ønsker at dette skal påvirke, og ikke fra folk som faktisk støtter det grunnleggende budskapet, men ikke nødvendigvis uforbeholdent støtter en konkret organisasjon/gruppering.
Francisco Clementine
Rutinert

PostPosted: 25.06.2021 09:39    Post subject: Reply with quote

Faen altså, jævla skuffa over forumet her. Takker for meg i denne debatten og melder meg ut.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 10:24    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Løfaldli avslutter en kommentar i adressa med tittelen "Selvsagt må Åge få si hva han vil" med

Quote:

Hareide er ansatt i Rosenborg for å vinne fotballkamper og vinne Eliteserien. I enkelte klubber er dette tilstrekkelig, hvis du lykkes. Historisk og ut fra sitt verdisett ønsker Rosenborg å være noe mer.

Kotengs tydelige uttalelse i pressemeldingen bekrefter dette.

I stedet for å gå løs på budbringeren, slik Hareide gjorde etter at de sterke reaksjonene kom, er det nå opp til ham å forklare omverdenen, først og fremst RBK-supporterne, hva han egentlig står for.

Deretter blir det opp til RBK-ledelsen å vurdere om hans ståsted rimer godt nok med verdisettet klubben ønsker å leve etter.

I en klubb som Rosenborg bør nemlig dette henge sammen.

Så er han for feig til å si direkte at Åge bør miste jobben fordi han ønsker å holde politkk ute av idretten, men han går så langt som han kan uten å si det direkte.

Dette er jo bare for dumt. Sportskommentatoren i adressa klatrer opp på sin høye hest (!) og proklamerer hva rettroende skal mene. Hareide må vende om for å beholde jobben må vite!

Den politiske meningskorrektheten som rir samfunnet som en egen pandemi basert på sosiale medier er ødeleggende.

Hovedspørsmålet om fotball skal være arena for slikt er helt legitimt. Ytterpunktene som eksisterer også i denne tråden bekrefter det. Brukeren ovenfor her melder seg ut skriver ham. Han mener åpenbart at det er forbudt å mene noe annet enn seg selv.

Den skeive bevegelsen er slettes ikke ensidig akseptabel slik mange ser ut til å tro. Mye på grunn av den radikale kjønns- og seksualitetsagendaen. Den bittelille bevegelsen FRI med sine 3000 medlemmer som står bak PRIDE har et sterkt fokus på identitetspolitikk og et seksual-politisk omskoleringsprosjekt som dominerer undervisning og holdningskampanjer rettet mot alle nordmenn og deres barn. Med sine kurs som «Rosa kompetanse» har bevegelsen tilgang på barnehager og skoler med budskap som at kropp og kjønn er to ulike ting, og at grenseløse ideer om at du skal kunne «føle» deg frem til hvilket kjønn du er. Hvem vil vel ha slike forvirrende og til dels manipulerende ideer presentert for sine barn?

Her kan du lese litt om de fryktelige konsekvensene som kan oppstå som følge av dette:
https://www.smp.no/mening...071287.ece

Jeg mener at homofili og menneskerettigheter er selvfølgelig. Jeg har mange homofile venner, keg både respekterer og anerkjenner dem.

Det er ikke det samme som at alt er greit med en slik bevegelse og det den representerer. Det er ALT for kontroversielt til å akspetere på generelt grunnlag. Det bør i alle fall ikke promoteres av fotballen.

Takk til Åge for mot
ace
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Den som fortsatt tror og mener at politikk og idrett ikke går inn i og om hverandre har rett og slett ikke fulgt med i timen. Dere bør ta en runde med dere selv og se litt på verden vi lever.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Faen altså, jævla skuffa over forumet her. Takker for meg i denne debatten og melder meg ut.

Ja, gud forby at noen prøver å ha en litt mer reflektert og konstruktiv tilnærming til uenighetene enn å hoppe i skyttergrava ved første mulighet. Vil anbefale twitter om du er ute etter et ekkokammer hvor det går sport i å slenge dritt til og om de om ikke føyer seg 100% etter ens egen oppfatning.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Ja, gud forby at noen prøver å ha en litt mer reflektert og konstruktiv tilnærming til uenighetene enn å hoppe i skyttergrava ved første mulighet. Vil anbefale twitter om du er ute etter et ekkokammer hvor det går sport i å slenge dritt til og om de om ikke føyer seg 100% etter ens egen oppfatning.

+1.

Det vil neppe styrke RBK på sikt dersom folk tvinges til å signere et partiprogram før man slipper inn på kamp på Lerkendal.
Back to top
tokik
Senior

PostPosted: 25.06.2021 11:24    Post subject: Reply with quote

Men nå mener Åge at markeringer osv er greit, men bare så lenge UEFA sier det er greit. At UEFA er de som må trekke grenselinjen for hva som skal være akseptabelt å gjøre / mene på en europeisk fotballbane. Skal virkelig slike organisasjoner være moralens vokter. Skal NFF definere hva kjernen skal ha på TIFO ??

Alle enige i ytringsfrihet og at Åge har lov til å mene ting. Og meninger kan sies i mot, så ikke bruk PK-kortet her. Men han har moderert seg så mye nå at jeg egentlig ikke vet hva poenget er annet enn å flytte fokus bort fra sport.

Fint med ulike meninger her inne. Noen vil ikke ha markeringer i hele tatt, mens det store flertallet er uenige. Hvem var uenige da Rosenborg valgte å ikke dra på treningsleir til Midtøsten?? Hvem har vært motstandere av MOT-kampanjen ? Rosenborg skal speile vedtatt verdigrunnlag. Og Rosenborg er en medlemsklubb som skal mene ting
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 11:41    Post subject: Reply with quote

Hadde Åge sagt nedlatende ting om homofile hadde jeg vært først i rekken over de som mente at klubben burde sparket han på grunn av uforenelige verdier og menneskesyn. Men det var jo ikke det han sa. Det er ingen motsetning mellom å mene at pride er en veldig viktig sak og å mene at fotballen bør holdes fri for slike markeringer. Jeg er uenig med Åge i det, men opplever det ikke som kontroversielt eller som et problem at han mener det.

Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan bry seg hvem noen andre elsker. Om en mann elsker en mann eller en kvinne elsker en kvinne så er jeg utelukkende glad for at de har funnet noen å være glad i. Det finnes mange utfordringer her på jorda, men for mye kjærlighet er ikke en av dem.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 12:43    Post subject: Reply with quote

Hovedproblemet med det Åge sa var ikke at han sa at Pride ikke skal frontes. Men at han sier det ikke er noen menneskesynsproblem i fotballen og at derfor trenger vi ikke å fronte noen form for kampanjer som kan oppfattes politiske.

Skrev det tidligere og skriver det igjen. Fotballen er en del av samfunnet og må ta sin del av samfunnsansvaret. Det betyr ikke at fotballen skal være hovedtalerøret for alskens markeringer, men det betyr at den må ta sin del av jobben for å inkludere alle. Det betyr å boikotte Qatar-VM/eller noe i den dur, det betyr å ha regnbuekapteinsbind, det betyr å ha tekst på skjortene "Rosenborg mot rasisme".

Åge Hareide wrote:
Andre må ta ansvar

Åge Hareide wrote:
"RBK-sjefens ønske om å holde idretten helt fri for politikk og propaganda går ned til de minste detaljer.

– Gjelder det småting som regnbueflagg på cornerflagg og kapteinsbind?

– Ja, jeg syns det. Det er ikke nødvendig. Jeg tror idretten i seg selv aksepterer alle typer mennesker, så lenge de har interesse rundt det vi holder på med, svarer 67-åringen.

– Vi er oppdratt til å respektere hverandre. Det gjør vi her inne også. Om du kommer fra Afrika eller Sverige så er det ett fett, legger treneren til."

Fraskriving av ansvar og påstander om at idretten ikke ser hudfarge eller legning stemmer jo ikke i det hele tatt.
Når dette blir sagt samtidig som det ropes "homo" og lages "apelyder" fra tribunen. Da er ikke Hareide helt på ballen.

Når Hareide sier vi får problemer med Kina Russland og Hviterussland. Ja da skal vi sitte ned og holde kjeft? Seriøst?
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 13:31    Post subject: Reply with quote

Byner Åge å miste grepet?
Får inntrykk av han er vel så opptatt med å ytre seg i media og se på EM som å finne ut hva klubben skal gjøre for å prestere bedre på banen.
Back to top
waterfalls
Rutinert

PostPosted: 25.06.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Hovedproblemet med det Åge sa var ikke at han sa at Pride ikke skal frontes. Men at han sier det ikke er noen menneskesynsproblem i fotballen og at derfor trenger vi ikke å fronte noen form for kampanjer som kan oppfattes politiske.

Skrev det tidligere og skriver det igjen. Fotballen er en del av samfunnet og må ta sin del av samfunnsansvaret. Det betyr ikke at fotballen skal være hovedtalerøret for alskens markeringer, men det betyr at den må ta sin del av jobben for å inkludere alle. Det betyr å boikotte Qatar-VM/eller noe i den dur, det betyr å ha regnbuekapteinsbind, det betyr å ha tekst på skjortene "Rosenborg mot rasisme".

Åge Hareide wrote:
Andre må ta ansvar

Åge Hareide wrote:
"RBK-sjefens ønske om å holde idretten helt fri for politikk og propaganda går ned til de minste detaljer.

– Gjelder det småting som regnbueflagg på cornerflagg og kapteinsbind?

– Ja, jeg syns det. Det er ikke nødvendig. Jeg tror idretten i seg selv aksepterer alle typer mennesker, så lenge de har interesse rundt det vi holder på med, svarer 67-åringen.

– Vi er oppdratt til å respektere hverandre. Det gjør vi her inne også. Om du kommer fra Afrika eller Sverige så er det ett fett, legger treneren til."

Fraskriving av ansvar og påstander om at idretten ikke ser hudfarge eller legning stemmer jo ikke i det hele tatt.
Når dette blir sagt samtidig som det ropes "homo" og lages "apelyder" fra tribunen. Da er ikke Hareide helt på ballen.

Når Hareide sier vi får problemer med Kina Russland og Hviterussland. Ja da skal vi sitte ned og holde kjeft? Seriøst?

Jeg tror nok Åge siktet til garderoben og at ingen der har/ville hatt et problem. Grunnen til at han ønsker at UEFA/NFF skal lage retningslinjer er jo at de er øverste organ. Og det handler ikke om å sensurere tilskuerne, det handler om hvilke markeringer er det greit at klubbene/spillerne fronter og retningslinjer i den forbindelse. Cornerflagg og kapteinsbind er offisielle markeringer av klubb, TIFO er uoffisielle markeringer fra supportere.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Det var synd siden du har mange gode poenger.

Og selv om de fleste er enige med deg i at dette fortsatt er et problem i samfunnet? Tror nesten ingen har sagt noe annet. Man er bare uenig om virkemidlene for å komme til et samfunn med større forståelse for minoriteter. Tvert i mot syns jeg denne "debatten" var mye mer sivilisert enn man ser rundt på andre forum og fjesboka etc.
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 13:55    Post subject: Reply with quote

Fryktelig merkelig måte reagere på andres synspunkter på et debattforum, just sayin..
tokik
Senior

PostPosted: 25.06.2021 14:13    Post subject: Reply with quote

Problemet er at det hver gang dras frem «radical-left» argumentet når der kommer til BLM og Pride. Og samtidig at de som drar det kortet stemples som brune. Er sikkert mange farger innad i fankulturen.

BLM har ført til et fantastisk fokus på rasisme selv kanskje de som startet det var radikale. BLM i praksis er ikke radikalt. Woke-bla bla bla.

Pride er kanskje grunnlagt av noen radikale ? Men må jo til med radikale for å få frem liberalisme i praksis. Pride har blitt allment og for alle! Handler om å få være den man er og friheten man skal ha til dette. Er faen meg ikke noe radikalt på noen som helst måte.

BLM og Pride er ikke politikk. Ingen har kommet ut av skapet mens de var aktive (bortsett fra en amerikaner og en i Lyn på lavere nivå ?) . Og rasisme er stadige tema på europeiske og norske stadioner. RBK har et verdigrunnlag som sier at man skal vise samfunnsengasjement. Er glad for at jeg er medlem i en slik klubb og ikke som Molde som er unnvikende og ikke tar valg og ikke vil mene. Hareide er mer slik, greit. Men han bør si neste gang: «dette er min mening, og representerer ikke Rosenborg sin»

Og anbefaler å høre Dagsnytt 18 fra i går også, der Åge prøver å rydde opp/ utdype.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 14:36    Post subject: Reply with quote

Pride, likestilling og kampen mot rasisme er ikke politikk. Det er snakk om menneskerettigheter.

Politikken som finnes om dette, er viljene til å begrense disse. Og ja, derfor kan det motsatte bli tolket som politikk, men det er det ikke. Det er menneskerettigheter.

UEFAs beslutning om å nekte München å regnbuefarge Allianz Arena er en mer politisk handling enn å tillate dette. UEFA gjør med det en aktiv handling, som er grunnet i politikk. Münchens handling var ikke politikk, men en markering.

Markeringer har alltid vært en del av fotballen, og slik skal det fortsette å være. Det kan nok ha hatt mye å si for at fotball har blitt til den populære sporten den har blitt. Hva hadde fotballen vært uten arbeiderbevegelsene i for eksempel England?

Åge bommet kraftig og fortsetter å bomme når han skal forsvare noen av utsagnene sine om Pride. Vi må bare godta det og vente på at denne stormen gir seg. Jeg har samtidig mistet masse respekt for ham, men jeg håper jo fortsatt at han skal få styr på RBK-laget og gjøre det godt som TRENER – og ikke politiker.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 15:23    Post subject: Reply with quote

ola.

Veldig godt formulert.

Det kan også nevnes at Nils Arne Eggen ikke var veldig flink til å atskille fotball og politikk, og hele hans fotball filosofi kan leses som et kommunistisk fotball manifest.

Zeman
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Jeg tror nok Åge siktet til garderoben og at ingen der har/ville hatt et problem. Grunnen til at han ønsker at UEFA/NFF skal lage retningslinjer er jo at de er øverste organ. Og det handler ikke om å sensurere tilskuerne, det handler om hvilke markeringer er det greit at klubbene/spillerne fronter og retningslinjer i den forbindelse. Cornerflagg og kapteinsbind er offisielle markeringer av klubb, TIFO er uoffisielle markeringer fra supportere.

Hvorfor sier han da at "idretten" i seg selv aksepterer alle typer mennesker. Og hvordan kan han vite at RBK-garderoben er helt trygg for rasisme og hets? Hvis jeg hadde vært homofil så hadde jeg vært veldig skeptisk på om Hareide hadde akseptert meg når han sier sånne ting iallefall.

Jeg ser ikke noen grunn til at UEFA skal styre alle markeringer som er godkjente eller ikke i alle mulige former heller for den saks skyld. Den gammelmodige gjengen der med 70 åringer med nok penger bør ikke bestemme dette også. Da blir det iallefall politikk ut av det!

Offisielle markeringer av klubb for menneskeverd..... kjør på alle sammen. Gjør det gjerne, og HELST koordinert med NFF og UEFA også, sammen er vi sterkere. Men hvis de skal ta det opp på årsmøte først, så gjør det heller selv, enn å vent på de.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

tokik wrote:
Problemet er at det hver gang dras frem «radical-left» argumentet når der kommer til BLM og Pride. Og samtidig at de som drar det kortet stemples som brune. Er sikkert mange farger innad i fankulturen.

BLM har ført til et fantastisk fokus på rasisme selv kanskje de som startet det var radikale. BLM i praksis er ikke radikalt. Woke-bla bla bla.

Pride er kanskje grunnlagt av noen radikale ? Men må jo til med radikale for å få frem liberalisme i praksis. Pride har blitt allment og for alle! Handler om å få være den man er og friheten man skal ha til dette. Er faen meg ikke noe radikalt på noen som helst måte.

BLM og Pride er ikke politikk. Ingen har kommet ut av skapet mens de var aktive (bortsett fra en amerikaner og en i Lyn på lavere nivå ?) . Og rasisme er stadige tema på europeiske og norske stadioner. RBK har et verdigrunnlag som sier at man skal vise samfunnsengasjement. Er glad for at jeg er medlem i en slik klubb og ikke som Molde som er unnvikende og ikke tar valg og ikke vil mene. Hareide er mer slik, greit. Men han bør si neste gang: «dette er min mening, og representerer ikke Rosenborg sin»

Og anbefaler å høre Dagsnytt 18 fra i går også, der Åge prøver å rydde opp/ utdype.

Både BLM og Pride så absolutt politikk.

Eksil over her forklarer hvordan FRI/Pride jobber for radikale endringer i samfunnet som er skadelig for barn og unge. Jeg har selv pekt på hvordan Pride i NY blir frontet av ett "drag barn" som har danset på scena for penger i en homo-bar.

BLM er også en radikal organisasjon og bevegelse som bl.a. har uttalt at de ønsker å avvikle kjernefamilien som er en av de viktigste byggeklossene i samfunnet vårt, samt avvikling av politiet. Begge disse tingene er ting som er skadelig for de personene selv sier at de jobber for.

Og når en velger å gi slike radikale organisasjoner/bevegelser front-posisjon i debatten så må en forvente at det blir kraftig motstand. For da handler det ikke lenger om "hva to voksne personer gjør bak lukkede dører i sitt eget hjem" eller "nei til rasisme".

ola. wrote:
Pride, likestilling og kampen mot rasisme er ikke politikk. Det er snakk om menneskerettigheter.

Politikken som finnes om dette, er viljene til å begrense disse. Og ja, derfor kan det motsatte bli tolket som politikk, men det er det ikke. Det er menneskerettigheter.

Det er ikke lenger snakk om menneskerettigheter når 10 år gamle drag-kids fronter bevegelsen, og barn i barnehagealder lærer om oral og anal-sex.

Enten får organisasjonene som gir disse bevegelsene legitimitet ta sterkt avstand fra slike ting, og slutte å støtte opp om det, eller så må samfunnet og idretten ta avstand fra organisasjonene.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

+1 Eksil og Huber.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 83, 84, 85  Next
Page 67 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb