English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 592, 593, 594 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.06.2021 17:05    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare ha det på det rene at jeg ikke ønsker meg han som trener.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.06.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Francisco Clementine wrote:
Skal vi ta opp Sollied-diskusjonen igjen eller er folk enda slitne etter forrige runde?


Kan vi ikke gå over til Tarjei Smågesjø?
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2021 17:07    Post subject: Reply with quote

Håper på Åge ut sesongen (evt. at han fratrer umiddelbart) og at Kjetil Knutsen annonseres som ny hovedtrener ved sesongslutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 22.06.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke legge et kontraktforslag til Erlig Moe på bordet med 30 mill i årslønn så kommer røkke til å bruke en del av budsjettet sitt og gi han 31 mill i årslønn xD

Nei Knutson er den eneste treneren jeg ønsker meg fr anorsk sokkel etter Åge, hvis vi skal ha en mere pragmatisk spillestil så kan vi likegodt gå for Cifuentes > Hamren, selv om jeg alltid har likt Hamren så tror jeg nok vi bør få inn en trener som kan bygge på det Åge har lagt i grunn.

Kan jo hende Hjulmand vinner EM med Danmark og gir seg på topp ^^
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 22.06.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Må si jeg har sansen for Hjulmand. Ikke rart han var førstevalget vårt. Tror vi hadde vært i en helt annen situasjon om Åge hadde beholdt jobben som landslagstrener og vi hadde fått Hjulmand.. Litt mer stil og positivt engasjement rundt ham..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.06.2021 22:19    Post subject: Reply with quote

Tror at intervjuet til Nidaros i forbindelse med ansettelsen av Hareide er eneste gang at Koteng faktisk har uttalt at Hjulmand var førstevalget:

Dansken hadde hatt stor suksess med topplaget Nordsjælland hjemme i Danmark og var tilnærmet klar for RBK. Det var helt til han merket at han var en potensiell kandidat til å ta over den danske landslagsjobben etter Hareide, som hadde kontrakt ut denne sommeren. Hjulmand takket nei.

– Det er mye lettere når den man ønsker seg sier ja med en gang. Horneland ønsket ikke å bli hovedtrener også hadde vi en danske som til slutt ikke ville ha oss. Vi må jobbe i det terrenget som finnes, det kan vi ikke finne opp selv, sier Koteng om høsten 2018.

Koteng bekrefter at Hjuland og Horneland var deres duo, at sistnevnte takket ja tidlig og at Horneland var i tvil da Hjulmand takket nei.

– Det var ikke noe drama. Horneland modnet i prosessen og takket til slutt ja til å bli hovedtrener, sier styrelederen.

Les mer: Åpner opp om kaoset rundt forrige trenervalg: – Horneland ønsket ikke å bli hovedtrener
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3460
Location: Trondheim

PostPosted: 22.06.2021 23:29    Post subject: Reply with quote

Hjulmand kan prise seg lykkelig for at Danmark jobben kom på Banen.
Vi må prøve å finne noe lignende når Hareide gir seg.
Et passe ungt trener talent som bruker unge spillere og utvikler dem og et godt offensivt spill med teknikk og fart og mye bevegelse.
Flere av Danmarks unge stjerner hadde ham som trener på klubb laget.
Vi har en trener som satser mest på erfaring og defensive egenskaper helt motsatt av type Hjulmand.
Knutsen selvsagt hadde vært supert men han går til utlandet tippe jeg
Så en ny Hjulmand må være en god vei å gå.
De har nå god tid til å lete
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 22.06.2021 23:47    Post subject: Reply with quote

Ide! Idea

Vi kjører kronerulling og overøser Knutsen med penger så må han komme. Jeg legger ut huset for salg i morgen tidlig. Kjør på!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.06.2021 00:35    Post subject: Reply with quote

Haha, liker engasjementet og tanken!

Men helt ærlig, håper ikke klubben sprenger budsjettet for å overbevise vår neste trener. Skal den personen lykkes så tror jeg ikke vi finner riktig person hvis penger er det som er gjør en usikkerhet til et ja. Hvis treneren er på gjerdet pga lønna så frykter jeg ikke motivasjonen er riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 23.06.2021 10:14    Post subject: Reply with quote

De fleste mennesker drives av penger.
Skal vi ha en trener med noe å vise til MÅ vi nok lokke med penger.

En trener som drømmer om RBK og ikke er interressert i penger, har nok ikke noe å vise til og kommer fra ett lavere nivå som fks. Horneland.

Høres ut som en drømmeverden å få en dyktig trener som publikum har tro på uten å kaste penger på vedkommende.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 23.06.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
NÃ¥r folk vil ha Maalen som trener vitner det om forfallet klubben opplever.


Hvorfor?

At en trener og spillergruppen føler slitasje etter 5-6 å er mer normalt enn det motsatte.

Maalen har jo vist gode resultater og fin spillestil med Ranheim.

Kjenner ikke han godt nok til å si at han er riktig mann, men å kalle det forfall å sates på en ung trener med riktig filosofi og gode resultater blir helt feil
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.06.2021 11:55    Post subject: Reply with quote

Han er ikke på det nivået rbk skal gå etter. Det er ikke mer å diskutere.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1229

PostPosted: 23.06.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Enig PerO. 'Forfall' kan det også bli med en 'Åge-cv'..

Etter å ha sett noen RIL-kamper tror jeg Svein har litt å tilføre den 'kunnskapsløse' 433-gruppa der.
Og med mer tydelighet og rbk-stil vil det bli mer humør.

Tenker de rutinerte har litt lyst på god gammel og at de nye og yngre vil lytte.

Og hva er alternativet?
Skal vi ha en ny adressa-runde med 'stjerner' fra utlandet..
Han har grunnlaget og han vil se mer til Eggen og Glimt.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1025

PostPosted: 23.06.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

La oss ikke bruke "humør" som kriterie for ansettelse av hovedtrener igjen. Brann-treneren fikk kortsiktige resultater ved å skru opp humøret, men mangelen på andre kvalifikasjoner gjorde at vi over 2-3 år kjørte oss skikkelig fast i gjørma - og der kaver vi fortsatt!

Foretrekker at spillerene er i godt humør fordi klubben presterer på høyt nivå, og ikke fordi treneren er en klovn
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 23.06.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Maalen er iallefall ledig på markedet etter at han fikk foten i går, så nå har vi sjangsen til å få ham inn i trenerapparatet RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1229

PostPosted: 23.06.2021 12:57    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
La oss ikke bruke "humør" som kriterie for ansettelse av hovedtrener igjen. Brann-treneren fikk kortsiktige resultater ved å skru opp humøret, men mangelen på andre kvalifikasjoner gjorde at vi over 2-3 år kjørte oss skikkelig fast i gjørma - og der kaver vi fortsatt!

Foretrekker at spillerene er i godt humør fordi klubben presterer på høyt nivå, og ikke fordi treneren er en klovn


Du må lese setningen min om 'humør' en gang til.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 23.06.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Svein Maalen fanklubben glimrer med sitt fravær. Var han ikke så god allikevel?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.06.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Nå betyr ikke at en trener får sparken nødvendigvis at han er udugelig da, uten at jeg på noen som helst måte tror Maalen er riktig mann for RBK (vi kan ikke ha trenere uten meritter på øverste nivå, eller uten noe som helst erfaring i å lede større klubber). Men det kan være mange faktorer som spiller inn i forhold til at ting ikke fungerer i et lag lenger, og det handler ikke nødvendigvis om faglig dyktighet. Maalen har jo også bevist tidligere at han har evnet å få mye ut av høyst begrensede ressurser.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.06.2021 14:37    Post subject: Reply with quote

Han har det, men han har heller ikke evnet å holde opp koken over tid (som riktignok er ekstremt vanskelig). Forsvarspill kan han hvertfall ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 23.06.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Å skaffe riktig trener virker å være noe av den vanskeligste oppgaven en fotballklubb har. Treneren er veldig viktig for utvikling av et lag, men den rette personen må være tilgjengelig når vi trenger han, han må ha rett fotballfilosofi i forhold til klubben og spillerne, han må ha personlighet og ryggrad til å være klubbens ansikt utad, ikke være for dyr og ha ambisjoner/ motivasjon som passer med klubbens nivå.

(når jeg skriver "han" må det like gjerne være "hun" dersom det finnes en god kvinnelig trener - kjønn er ikke viktig)

Eggen var et lykketreff. Sannsynligheten for å skyte en pil ut i mørket og treffe blink en gang til er veldig liten. Vi må derfor ha kunnskap om trenere i Norge og utlandet som kan passe oss. Hvilke trenere finnes i Ajax-miljøet som kan komme til oss og gjøre det godt f.eks.? Jeg sier ikke at Ajax-trenere nødvendigvis er svaret, men RBK må ha detaljkunnskap om trenere i Nederland, Tyskland, England, Danmark, Tsjekkia, Sverige, USA osv.

Jeg føler ikke at vi har det når vi ender opp med Perry-2 og Horneland... Mulig det er umulig å få en fremadstormende tysk trener til å komme til Norge uten å tømme banken, men jeg sitter med en følelse av at vi leter for mye i nærområdet og har for lite kontakter og kunnskap om det som skjer i verden for øvrig.

Ellers ville jeg vært veldig fornøyd med Knutsen altså - må ikke være en utlending. Men blir det nok en "Horneland-ansettelse" så blir jeg skuffet (altså ansette noen som ikke har fått til noe på dette nivået, som egentlig ikke vil og som har en annen fotballfilosofi enn det som passer til spillere og klubb for øvrig).

Ender vi nå opp med Perry-3 så kobler jeg av...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 23.06.2021 14:48    Post subject: Reply with quote

BalleK vi er ferdig med Holland eraen.
Det neste blir sikkert Tysk Bratseth Era
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.06.2021 15:13    Post subject: Reply with quote

Jepp, detaljkunnskap er jo helt fraværende i rbkkulturen. Det er ingen i rbk som har det og de vil heller ikke få det fordi organisasjonen er ikke utviklingsorientert. Den tenker kortsiktig og på kortsiktige behov for å stable sammen 11 mann på en bane. Det er ikke mer enn det.

Det er ingen i rbk som tenker tanken på å få detaljkunnskap om trenere i Ajax og rundt andre miljø som for oss er opplagt. Det er en utopitanke i den dysfunksjonelle kulturen som spiser folk og klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 23.06.2021 15:38    Post subject: Reply with quote

Kunne det fungert med Hamrén som manager/lagleder og Maalen på feltet?

Ser noen skriver her at Geir Hansen er dyktig, og at Maalen kanskje mangler litt på det defensive. Om man beholdt Hansen, har man da en trio som kunne løftet spillet til gamle høyder, samtidig som Hamrén også utvikler klubben i riktig retning mht. toppidrett og støtteapparat? (Alt det som Dorsin egentlig burde hatt som første-prioritet.)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 23.06.2021 16:53    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Maalen har allverdens å tilføre, liker tanken med Hamrèn som manager med hovedoppgave å sette krav til apparatet rundt, høvle ned primadonnanykker men ellers overlate det fotballfaglige til Geir Hansen og kanskje ha et par til på analyse og slikt.

Tviler på at det er en modell som alle involverte i er komfortable med, og er ikke spesielt lysten på Hamrèn som hovedtrener.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 23.06.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Ser noen skriver her at Geir Hansen er dyktig

Finnes det egentlig noen holdepunkt for en slik påstand ? Han er da vitterlig en del av dagens team med et konkret ansvar, og dermed også ansvarlig for resultat og prestasjon. Eller misæren så langt for å være litt mer presis.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 592, 593, 594 ... 772, 773, 774  Next
Page 593 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb