English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-bøker
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 26.08.2019 22:35    Post subject: Reply with quote

Håper datteren hans snart må i barnehagen igjen og fortelle at stakkars pappa har fått sparken på nytt.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 26.08.2019 22:40    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
BBQsaus wrote:
Hva er det egentlig han ønsker å oppnå mer nå?


Akkurat som de fleste andre som gir ut halvinteressante biografier.

Penger.


Og det får han nok også. Boken er jo særdeles mye mer interessant nå enn om den hadde kommet ut for 15 måneder siden. Bladde litt i den for noen dager siden og selv om jeg ville legge den fra meg, ble jeg stående å lese i ca 15 minutter. Virker bra skrevet og enig eller uenig med mannen selv så er jo hans skildring hvordan RBK drives veldig fascinerende
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Har jo skjønt at Kåre liker penger, og melker dette økonomisk for alt det er verdt. Etter månedsvis med drittkasting, en veldig offentlig rettsak og et forlik så er det på tide å legge denne saken død og komme seg vidre i livet Kåre. Forhåpentligvis blir du aldri å se på Brakka igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 26.08.2019 22:48    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Forhåpentligvis blir du aldri å se på Brakka igjen.


Ikke på tribuna heller.
Da håper jeg virkelig han får høre det
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.08.2019 22:56    Post subject: Reply with quote

Noen som har en tidslinje på RBK kvallik/europakamper og Kåre med RBK-oppgulp i media? Kunne vært en interessant oppstilling..
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.08.2019 09:12    Post subject: Reply with quote

Sjarmerende å bruke datteren som sympatisanker i riksmedia.

Det er nok nå Kåre.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 27.08.2019 10:43    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Noen som har en tidslinje på RBK kvallik/europakamper og Kåre med RBK-oppgulp i media? Kunne vært en interessant oppstilling..



stillte plutselig opp for nrk i fjor rett før en kamp husker jeg
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 27.08.2019 16:36    Post subject: Reply with quote

det var samme dag vi skulle spille playoff i Makedonia.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.10.2019 19:06    Post subject: Reply with quote

«Nicklas Bendtner - Begge sider» utkommer på Politikens Forlag 5. november, og er skrevet av forfatter og journalist Rune Skyum-Nielsen.

- I januar satte jeg meg ned og fortalte min historie til en forfatter, som jeg turte å være dønn ærlig overfor, skriver Bendtner om prosessen.

(...)

- Det var en vill, gøy og til tider hard tur «down memory lane», men heldigvis kan det brukes til noe. Det har gjort meg klokere på hvem jeg er, hvem jeg gjerne vil være, og hvorfor ting har blitt som de har blitt. Derfor ser jeg fram til å dele min historie med verden, skriver Bendtner på Instagram.

Les mer: Gir ut bok: - Alkohol, kvinner og gambling

Han har oplevet stjernestunder på det danske landshold og som professionel i verdensberømte klubber som Arsenal og Juventus. Han har også været tæt på at sætte alt over styr i en rus af alkohol, kvinder og gambling.

I denne selvbiografi fortæller Nicklas Bendtner – med en bemærkelsesværdig ærlighed – om sit livs lyse og mørke sider. Om at være Amagerdreng med ære og stolthed. Om at kæmpe sig til toppen i verdens hårdeste liga. Om at blæse på hierarkiet og score de første vigtige mål for landsholdet. Om venskaber og rivalisering med en række af fodboldens største stjerner. Om stormfulde forhold. Om at blive far til en højt elsket søn, som han ikke altid har fået lov at se. Om at blive svigtet af sine nærmeste. Om hvad penge kan gøre ved folk. Om at være så talentfuld, at man mister jordforbindelsen. Om mirakuløst at overleve en motorvejsulykke, som alligevel skulle få skæbnesvangre konsekvenser. Om balladen i medierne og skandalerne i nattelivet.

Læs mere: Nicklas Bendtner - Begge sider
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.06.2021 19:14    Post subject: Reply with quote

Erik Niva og Josimar-Lia gir ut bok:

«Alt er mulig til det motsatte er bevist». Nils Arne Eggens mantra skulle legge grunnlaget for et fotballeventyr uten sidestykke i norsk klubbfotball. Drevet frem av ukuelig optimisme, en nyskapende spillestil og trøndere i alle ledd oppnådde Rosenborg resultater i Europa det er tvilsomt at vi kommer til å se igjen.

I denne boka går forfatterne tett på den legendariske Champions League-sesongen i 1996. Hvor kom suksessen fra? Hvordan påvirket den moderne norsk fotball? Og hvordan opplevde klubben og spillerne det de var med på?

Les mer: Rosenborg 1996: sesongen da alt var mulig

Tilsynelatende forventet utgitt 21. oktober.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.09.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Utgivelsen er flyttet til våren. Litt merkelig at de ikke ville benytte seg av 25-årsjubileet som salgseffekt. Rett og slett forsinket med skrivinga?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

– Etter at jeg sluttet som landslagsassistent i desember 2020, kom jo pandemien, og det ble det mye fritid. Jeg har opplevd ganske mye, så jeg satte meg ned med pennen for å skrive, sier Per Joar Hansen til Stjørdals-Nytt.

Resultatet ble boka «Folk og Fotball – 40 år med humor og alvor», en bok som ifølge Hansen er for alle som er glad i fotball.

(...)

– Det er historier fra tiden med Nils Arne Eggen – både på godt og vondt, og perioden da jeg og Bård Wiggen fikk sparken i klubben, sier «Perry».

– Boka tar også for seg temaer som fotballedelse, hvordan du bygger et trenerteam, norsk og internasjonal spillerutvikling, og hva jeg tror skal til for at vi greier å løfte norsk fotball slik at landslaget kan komme seg til et sluttspill, fortsetter han.

Les mer: «Perry» signerte sin nye bok: – En bok for alle som er glad i fotball
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.10.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

"Folk og fotball". Bra tittel.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2021 22:35    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Rosenborg 1996: sesongen da alt var mulig

Tilsynelatende forventet utgitt 21. oktober.


Utsatt? 15.10.2022 ifølge Akademika.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.11.2021 13:23    Post subject: Reply with quote

Tilsynelatende utsatt igjen, da. Var først utsatt til våren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.09.2022 22:01    Post subject: Reply with quote

18. oktober blir datoen. Nytt omslag kommer visst i løpet av uka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.10.2022 12:47    Post subject: Reply with quote

Ny utsettelse til 25. oktober, da det til gjengjeld blir bokbad på Litteraturhuset med fotografnavnebror Thomas Karlsen, Bent Skammelsrud, Erik Hoftun, Sven Bisgaard Sundet og Tete Lidbom klokka 19. Møt opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2022 16:08    Post subject: Reply with quote

- Erik ga meg umiddelbart frie tøyler til å forme boka slik jeg selv ønsket. Jeg så at det lå historier her som kunne hentes opp i lyset igjen, og Erik har således fungert som en slags litterær konsulent de gangene jeg har lurt på om jeg har fjernet meg for mye fra det som var hans misjon i podkasten. Men utover det er boka som nå foreligger ganske annerledes enn episoden, både i struktur og innhold. Folk som har hørt episoden vil muligens kjenne igjen enkelte passasjer, men først og fremst har den vært en palett som jeg har kunnet hente fritt fra, forteller Karlsen.

- Er det riktig forstått at dere har brukt 96-sesongen som en slags ramme for å fortelle om forhistorien fra årene før, som ledet opp til miraklet i Milano?

- Det er nok riktig å si at 1996 både i podkasten og boka fungerer som et springbrett for å fortelle mer inngående om Rosenborg og Nils Arne Eggen, og hvordan deres historier gikk hånd i hånd, helt tilbake til 1960. Der podkastepisoden handler mye om hvordan Eggen samlet Trøndelag til et rike, har jeg i tillegg tatt for meg andre personer som også hadde del i suksessen: assistent Bjørn Hansen, direktør Rune Bratseth, formann Nils Skutle, og ikke minst de elleve spillerne som løp ut på San Siro den kvelden. Hvor kom de fra, hva formet dem, på hvilken måte bidro de?

Les mer: - Viser hvilken ekstraordinær klubb RBK er

Redaktør Magnus Skjæraasen Aarø tror boka vil treffe bredt, og mener at Rosenborg i 1996 representerte et motstykke til internasjonal fotball.

-Nå som den internasjonale fotballen overskygges av sportsvasking og grenseløs kapitalisme, håper jeg mange vil finne trøst i denne sjarmbomben av en bok om Rosenborgs fotballeventyr. Erik Niva og Thomas Karlsen forteller historien med overskudd og øye for akkurat de riktige detaljene. Noen ganger skrives det fotballbøker som overgår det å se selve spillet. Dette er en sånn bok. Perfekt for den som ble litt trønder i midtukene på 90-tallet, men kanskje også noe for dem som vurderer å droppe årets VM, sier Skjæraasen Aarø.

Les mer: Rosenborg 1996: Sesongen da alt var mulig

"Konsulent" og ledestjerne Niva er sammen med Mini gjest i Rasmus & Saga i morgen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2022 20:14    Post subject: Reply with quote

Nevnte podkastepisode.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.10.2022 21:12    Post subject: Reply with quote

[Hoftun] la ut om en historie som får omtale i boka, da Eggen samlet troppene i franske Antibes i forkant av kampen på San Siro og havnet på middagsselskap hos den idrettsinteresserte prins Albert i Monaco.

Middagen varte og rakk, til sammen skulle sju retter serveres. Med en av klubbhistoriens viktigste kamper i vente, ble Eggen utålmodig. Før desserten kom på bordet, reiste han seg. Spillerne skjønte at de måtte komme seg av gårde.

Avslutningen ble ikke slik den bruker å være på en kongelig middag. Hoftun turte ikke å se prinsen i øynene da han forlot lokalet.

Les mer: Viktig innrømmelse fra RBK-kjempen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 27.10.2022 10:50    Post subject: Reply with quote

Hva var egentlig den viktige innrømmelsen? At de var middelmådige spillere?
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 27.10.2022 15:11    Post subject: Reply with quote

Jeg var så heldig at jeg opplevde storhetstida, og har selvsagt mange utrolig sterke minner fra 88-02. Men sjøl må jeg si at det begynner å bli nok med mimring. Det er jo en grense for hvor mange ganger en skal lese historiene om kampene, Nils Arne, spillerne osv. før det er nok. Nei, da er det mer spennende med det som skjer nå, sjøl om vi er langt unna på mange områder. Det er jo nye opplevelser en hungrer etter.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2022 17:01    Post subject: Reply with quote

Jeg skal innrømme at også jeg er usikker på hvor stor salgssuksess boka blir for Bonnier. Men syns konseptet med ordentlig dypdykk i en enkeltsesong er interessant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg er positivt overrasket over det jeg har lest så langt!

Siden at forfatter Karlsen har hatt tid til å gå dypt inn i materien, får han med detaljer fra både forsesongen og seriekampene som jeg hadde glemt - trass i at det ikke er så mange år siden jeg kikket gjennom høydepunktene.

Jeg hadde heller ikke notert meg at uttrykket "godfoten" er hentet fra rørospols.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2022 19:25    Post subject: Reply with quote

Niva er en gudbenådet forteller, noe lyttertallene til fotballpodcasten hans viser. Han evner å personifisere og aktualisere kampene med relevant bakgrunnsinformasjon og artige anekdoter som farger framstillingen. Han avslører sjelden hvordan det går, men lar lytterne følge kampene i real time, og da blir det spennende selv om man kanskje kjenner utfallet fra før. De samme grepene preger Rosenborg-boka. Jeg merker riktignok at noen av anekdotene sitter enda bedre muntlig (sjekk ut podcastepisoden om Rosenborg, nummer 53), men den skriftlige versjonen er heller ikke dårlig. Andre fotballskribenter kan lære mye av å studere hvordan Niva og Karlsen bygger opp fortellingen, holder tilbake informasjon om framtiden, samtidig som de tar seg tid til å brette ut aktørenes private og offentlige liv utenfor banen. Det gir en ekstra dimensjon til dramaet som utspiller seg på gressmatta.

Les mer: En ujevn batalje
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb