English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sarpsborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
44%
 44%  [ 22 ]
Reitan
6%
 6%  [ 3 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Augustinsson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Tettey
38%
 38%  [ 19 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
8%
 8%  [ 4 ]
Islamovic
2%
 2%  [ 1 ]
E. Ceide
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 50

Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Slapp av folkens, dette ordner seg, vi rykker ikke ned med Hansen mellom stengene!!! Smile
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 20.06.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Henning wrote:
Hvorfor skal vi hente Hamrén? Nok en trener som ikke kan offensiv fotball? Holder det ikke med Horneland og Hareide?


Attityd!

Hamrén var profesjonell til fingerspissene og krevde innsats. I lengden gir det resultater, selv om spillet ikke alltid var festfotball.

Jeg skal innrømme at jeg så ikke andre omgang heller


Vi som ser kamper er opptatt av underholdningsverdien.
Back to top
View user's profile Send private message
DonQuiote
Rutinert


Joined: 22 May 2011
Posts: 770
Location: Vestfold

PostPosted: 20.06.2021 20:16    Post subject: Reply with quote

Det var faktisk litt oppløftende å se Tettey sin touch. En som evner å ta imot en ball og sende den i rom til en medspiller.
Offensivt er det helt natta. Gullet er nok kjørt og interessen og engasjementet dør enda mer. De to siste kampene har vært helt ødeleggende for denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2021 20:19    Post subject: Reply with quote

Det hjelper ikke å hente folk tilbake til klubben som har gjort det bra før. Derfor er verken Ciljan, Henriksen, Tettey (meget begrenset vi får brukt ham) eller Åge Hareide noen suksess. Husker noen Perry 2 og? Å tro at Hamrèn som også har vært her før skal endre noe er utopi. Vi må ha ferskt blod både på banen og på benken. Unge spillere med tempo og en trener som står for offensiv og fin fotball.

Hent Bodø-treneren, gi han 10 mill i lønn om det så er, for det blir fort billigere enn antifotball, 7.plasser og tilskuersnitt på 5000. Våkn opp, Brakka!!
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)


Last edited by Driblevækk on 20.06.2021 20:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.06.2021 20:21    Post subject: Reply with quote

Mange som mener problemet er knyttet til manglende kreativitet og det er jeg tildeles enig i. Likevel såstusser jeg på at den midtbanen har så slapp innsats, taper mange dueller og ikke evner å presse mer. Det må man forvente ligger i bunn. I norsk eliteserie kommer man rimelig langt med det og hadde dette vært på topp ville vi ledet serien, men innsatsen er faktisk helt fraværende.

Jeg advarte mot å hente et gamlehjem på høy lønn og så langt har jeg fått rett. De har ikke løftet laget og står på høy lønn til null i videresalg. Det hadde vært lettere å akseptere nederlag og variasjon med unge spillere med en klart strategi.


Last edited by senador on 20.06.2021 20:22; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
sgtRbk
Junior


Joined: 20 Jun 2021
Posts: 6

PostPosted: 20.06.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

ja tettey gjorde vel jobben , men resten på midten og laget......
men møre hysa har ansvaret for rbk.
og at dino spiller 90 min i dag i tillegg til alle minutter før i ligaen....
skandale.(med talent på benken)

skal koteng ungå x millioners kontrakts brudd så ikke tilby åge noe kontrakt.

ka har åge hevet rbk på?
posisjon poengplass spillestil/glede

ja angående 3 hjemmevendte soldater;
ciljan tettey,henriks

burde kun ha gitt en av de plass på laget, hvem skal jeg ikke fantasere i men tettey ser jeg for meg som en konge ressurs i akademiet da det var der han selv ville etter karrieren (hint)



=fasit er (sorry åge) null nada niks


Last edited by sgtRbk on 20.06.2021 20:25; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 156

PostPosted: 20.06.2021 20:23    Post subject: Reply with quote

Ikke noe bevegelse. Ikke møter de ballen. Det er ingen hastighet når de først får ballen. Sinnsykt mange dårlige pasninger. De går ikke i kroppen for å prøve å ta ballen fra motstanderen, bare står og ser på. Generelt ingen innsats. Det er helt natta. Tror dagens kamp var den verste på ti år. Fikk ikke til en dritt, og ikke prøver de heller. La oss stoppe opp med ballen, dere, eller spille litt sideveis, helst bakover, når det står 0-1 i 87. minutt. Fortsetter det sånn så klarer jeg ikke å se et eneste eliteserielag som RBK klarer å slå på en fortjent måte. Helt krise.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
Bakke
Junior


Joined: 06 Mar 2009
Posts: 62
Location: Stavanger

PostPosted: 20.06.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det handler ikke om å hente hjem gamle travere, men å innse hva det er som faktisk kreves i denne klubben. Det handler om offensivitet, ikke bare spillemessig i 90 minutter i kamp, men hver dag på trening. Innsats, ambisjoner, målsetninger. Det å gjøre det som faktisk kreves.


Dette henger jo sammen. Både indre- og ytre motivasjonsteori skulle tilsi at de i første avsnitt ikke evner å gjøre det du etterlyser i like stor grad som yngre spillere med drømmer og ambisjoner.

Det må skoleres i bærekraft og rekrutteres etter kvalifikasjoner fremfor bekjentskaper i sportslig avdeling. Vi skylder ikke gamle spillere eller tidligere spillere noen verdens ting. Resultater av dette vil ta tid, men ytterligere en mellomsesong eller to er uansett der vi er nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 938

PostPosted: 20.06.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
nidaros997 wrote:
Henning wrote:
Hvorfor skal vi hente Hamrén? Nok en trener som ikke kan offensiv fotball? Holder det ikke med Horneland og Hareide?


Attityd!

Hamrén var profesjonell til fingerspissene og krevde innsats. I lengden gir det resultater, selv om spillet ikke alltid var festfotball.

Jeg skal innrømme at jeg så ikke andre omgang heller


Vi som ser kamper er opptatt av underholdningsverdien.


Hamren er nok et dødfødt prosjekt. Vi nekter å se framover, henter gammelt på banen og på benk. Hamren er en kjip trener som gjorde suksess gjennom defensiv organisering og fri bruk av midler.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 20.06.2021 20:29    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Åge har terpet forsvar i hele vinter og vår, og har vært så tydelig på at det er forsvaret som må bli bedre, synes jeg hele forsvarsrekka står til Stryk.
Åge har tydeligvis ikke nådd gjennom med budskapet. Vi har hangla oss gjennom vårsesongen med noen heldige seiere. Men vi kan glemme både Europa og medaljer i ES med det spillet vi viser for tida. Når vi møter Hafnafjördur , eller Sligo Rovers i kvalik, kommer vi til å bli utspilt, når vi stiller med et forsvarsspill som knapt ville overlevd PostNord ligaen
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 20.06.2021 20:30    Post subject: Reply with quote

Faens Hareide. Han gjør alt feil.
Holmer elendig. Besvim på benken.
Elendige utspill fra Hansen.
Per ikke god nok. Skaper ingenting.
Dino helt for jævlig dårlig. Nytt lag med Molins på banen.
Holse må alltid inn på midten.
Helt for jævlig dårlig . En skam.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 20.06.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Huff. Jeg sliter med å tro det jeg ser. Dette er faktisk veldig svakt.

Og jeg må innrømme at det går ut over interessen og motivasjonen til å bruke 2 timer av helga på å se på dette. Underholdningsverdien er veldig lav.

Er det lurt å forlenge med Hareide? Det blir jo bare dårligere og dårligere dette...
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 20.06.2021 20:37    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra at Holmar får altfor høy karakter så er Adressa-børsen uvanlig presis.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 20.06.2021 20:43    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Vi som ser kamper er opptatt av underholdningsverdien.


Ser den, og er selvsagt enig.

Men Rosenborg trenger også å bygge klubb igjen (støtteapparat, kompetanse, vinnerkultur), og få resultater i serien og forhåpentligvis gruppespill i Europa. Det får man kanskje med Hamrén, og det samme har jeg trodd om Hareide, men resultatene og spill er jo tydeligvis ikke gode, selv etter et år med store utskiftninger i stallen og en sesongoppkjøring under Hareides ledelse. Synd men sant.

Om Hareide bygger klubb, får resultater (ut i Europa og topp 3 i serien) og gir unge spillere mye spilletid, så kan festfotballen komme litt senere. Og det samme tenker jeg om Hamrén.

Håper det snur snart. Til det bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1022

PostPosted: 20.06.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

Hvorfor faller spillerne hele tiden, på vårt eget gress som vi burde kjenne ut og inn...? Vanner vi for mye? Har vi ikke kontroll på hvilke knotter som setter i skoene?

Hvorfor insisterer vi på at ballen skal måkes opp til Islamovic, som på en god dag vinner 1 av 5 dueller, og hvor den påfølgende duellen er 50/50? Hvorfor skal vi gi fra oss initiativet (og senke tempoet) på denne måten, gang etter gang, i kamp etter kamp?

Hvorfor spiller Islamovic i det hele tatt, når Wiedeshaim-Paul og Molins ser friskere ut hver gang de er inne? Hvorfor ikke starte med Molins, og se hvor lenge han holder?

Hvorfor faller forsvaret alltid av helt inn til egen 16-meter, når det angripes mot oss?

Hvorfor kan vi ikke spille med Holse på midtbanen, når det er opplagt for (nesten) alle at alle de "erfarne" av våre spillere har sine styrker defensivt?

Hvorfor felles vi av personlige hjerneblødninger gang etter gang??

Hvorfor framstår motstandernes angrep som farlige hver gang de kommer, i hver eneste kamp? Mens våre egne angrep aldri er verdt en pulsøkning?

Hvor er selvrespekten, når denne kampen var en mulighet til å slå tilbake etter den forferdelige bortekampen mot SIF...?

Det er mye å jobbe med, og jeg forventer på ingen måte at vi skal være helt der oppe med Molde og B/G allerede i år. Men jeg forventet at vi skulle halvere forspranget, og at de opplagte problemene skulle være luket vekk!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 20.06.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Jeg ser kun en løsning. Hent Knudsen fra Glimt. Koste hva det koste vil. Må ha en trener som kan offensivt spill.


Selvfølgelig burde vi hatt den treneren som er den beste til å utføre RBK-spillestilen med fokus på god og underholdende angrepsfotball.

I stedet for en trener som er eksponent for en ødeleggende og destruktiv form for fotball.

Men; Knutsen til RBK skjer ikke med Koteng som styreleder.

Han har lagt all sin kapital først i prosjekt Horneland, og nå i Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 20.06.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

helt enig med dig sløvsækken - nu MÅ Åge vise han kan sadle om. Ud med det alderdomshjem hvor ingen kan eller tør spille en bold frem i banen. Det skal være Holse, Doff og Eddie nu og de næste mange kampe fra start. Det vil også give mere energi og bevægelse centralt. Det er jo til at tude over det RBK niveau vi ser i dag. Absolut ingen samhandling eller indøvede ting, Det virker også energiforladte, ingen gør andre gode heller. Jeg mener virkelig man kan tale om en dyb krise nu, og hvis Åge bare fortsætter med de samme spillere centralt så bør nogen smide ham ud. Og hvad sker der for Dino ? det er desværre ikke noget niveau der er RBK værdigt. Han ser faktisk skadet ud.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.06.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Bakke wrote:
Sløvsekken wrote:
Det handler ikke om å hente hjem gamle travere, men å innse hva det er som faktisk kreves i denne klubben. Det handler om offensivitet, ikke bare spillemessig i 90 minutter i kamp, men hver dag på trening. Innsats, ambisjoner, målsetninger. Det å gjøre det som faktisk kreves.


Dette henger jo sammen. Både indre- og ytre motivasjonsteori skulle tilsi at de i første avsnitt ikke evner å gjøre det du etterlyser i like stor grad som yngre spillere med drømmer og ambisjoner.

Det må skoleres i bærekraft og rekrutteres etter kvalifikasjoner fremfor bekjentskaper i sportslig avdeling. Vi skylder ikke gamle spillere eller tidligere spillere noen verdens ting. Resultater av dette vil ta tid, men ytterligere en mellomsesong eller to er uansett der vi er nå.


Det handler mye om grunnprinsippene til Eggen, som akkurat nå er totalt fraværende i klubben. Og da tenker jeg ikke nødvendigvis på at vi må spille 4-3-3 slik som på 90-tallet (selv om jo Knudsen i høyeste grad har bevist at Eggens spillestil er langt i fra å være utdatert), men de ideene han bygde lag på. Komplimentære ferdigheter, maksimal utnyttelse av den enkeltes styrker, utvikle klare roller i laget, og tørre å ha offensive og hårete målsetninger. Når Sarpsborg kommer til Lerkendal så må vi ha spillere som går på banen for å kjøre over et middelmådig høkkertlag. Det vi så i dag var et defensivt oppsatt lag, med 3 defensive midtbanespillere, og likevel er det åpen festdag i forsvaret. Hareide har pratet om å skape defensiv trygghet først. Hva i himmelens navn har de drevet med disse månedene ? Vi har prioritert det defensive, og likevel så er det bare 3-4 lag som lekker mer bakover.

Og når det gjelder de aldrende herrer, så tilfører ikke Skjelbred og Tettey RBK noe som helst på banen i 2021, og de bør ikke spille et eneste minutt til på bekostning av Tagseth denne sesongen. Bånn i bøtta.


Last edited by Sløvsekken on 20.06.2021 21:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.06.2021 21:00    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Men; Knutsen til RBK skjer ikke med Koteng som styreleder


På den annen side burde det være grenser for hvor mange trenersparkinger som er godtatt før det begynner å brenne i ræva på Koteng. Men han ansetter vel sikkert Kåre Ingebrigtsen så fort han får fyken i Brann, og blir belønna med livstidsansettelse av innavlgjengen på årsmøtet.
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 20.06.2021 21:08    Post subject: Reply with quote

Skuffende. Hadde litt tro på at Hareide med sin pondus skulle klare å snu en vond trend, og profesjonalisere klubben. Det kan fortsatt snu, men det ser litt mørkt ut. Jeg får vondt i øynene av å se den fotballen vi spiller, og når motstanderen løper og duellerer bedre enn oss blir det fort helsvart.

Spillerlogistikken til RBK har vært under enhver kritikk, og jeg lurer alltid på hva slags kompetanse de som jobber med dette faktisk innehar. At det å hente inn gamle travere og middelmådige svensker ikke er oppskriften til suksess trenger man ikke ha mye FM erfaring for å skjønne.

RBK vinner ikke, underholder ikke, og begynner å bli en helt vanlig norsk eliteserie klubb.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Det begynner å gå opp for meg at jeg er supporter av et drittlag… Sad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 21:14    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Bortsett fra at Holmar får altfor høy karakter så er Adressa-børsen uvanlig presis.

Ser de har fått ny børssetter. Kudos til adressa for å identifisere inkompetanse i egne rekker og ta nødvendige grep
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 20.06.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

Men se på Holmer versus Besim mtp kreativitet. Vi taper så ufattelig mye. Tenk Besim som kan treffe Holse.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3204
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2021 21:26    Post subject: Reply with quote

At spillet ikke flyter helt med to nye spillere på banen, nykomponert midtbane etc er til å leve med. Men den manglende intensiteten, at Sarpsborg i større grad ser ut til å ønske å vinne kampen på Lerkendal er mer utilgivelig.

Da synker interessen fort merker jeg.

Selv om Hareide egentlig ikke behøver å bevise så mye som trener lengre, så synes flere av valgene hans å være lite godfot. At bryggesjaueren spiller kamp etter kamp, uten å være målfarlig overhodet er åpenbart. At Holse må spille på midtbanen et annet.

Vif- B/G 1-1
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 20.06.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

Det sitter mye dypere enn treneren! Mye har vært galt lenge. Spillerlogistikken står til stryk. Nå når man allerede er ute av gullkampen, bør man få inn de unge. Spill Tagseth, Serbecic, Paul, Ceide og Holse. Hent ungt med stor framtid, ikke stolt fortid! Det er vel tross alt det som er mantraet i klubben. Vi spiller i rullatorfart. Få inn ungdommelig pågangsmot, hurtighet og kreativitet. Laget har skreket etter det i årevis!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb