English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Team building mitt i en fotball sesong!!. Tror ikke City drar på fisketur etter å ha tapt for Crystal palace i januar.
De må øve når de har mulighet til det da kampene kommer rett.
Dette blir for dumt. De er topp idrettsutøvere..
Hyggelig å fiske men ta det etter eller før sesongen eller på fritiden.
De er sååååå langt unna på mange områder at fisking ikke vil hjelpe dem.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6721
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.06.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Tror kanskje det er flere som hadde hatt godt av en fisketur.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 16.06.2021 22:29    Post subject: Reply with quote

Ingenting å si på litt fiske!
De har hatt hardtrening tidligere, og det gikk ikke så bra mot Godset, så kanskje litt fiske ordner 3 poeng i neste Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1841
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.06.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Team building mitt i en fotball sesong!!. Tror ikke City drar på fisketur etter å ha tapt for Crystal palace i januar.
De må øve når de har mulighet til det da kampene kommer rett.
Dette blir for dumt. De er topp idrettsutøvere..
Hyggelig å fiske men ta det etter eller før sesongen eller på fritiden.
De er sååååå langt unna på mange områder at fisking ikke vil hjelpe dem.


Skal ikke undervurdere det å gjøre en aktivitet i fellesskap samtidig som man får koblet av litt og gjort noe annet. Kan være med å senke skuldrene og frigjøre energi som man igjen kan dra fordel av på treningsfeltet og i kamp. Jo mer knyttet man er som spillergruppe, mer lyst får man til å gi det lille ekstra for laget. En slik aktivitet tror jeg har mye større potensiell oppside enn det har nedside.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 16.06.2021 22:51    Post subject: Reply with quote

Mangler de motivasjon !. Er de mentalt slitne! Dårlig moral !. Trenger de å koble av !. Bygge lag følelse etter 8 mnd!.
Sist jeg hørte om et lag som måtte dra på fisketur mitt i sesongen forde de presterte dårlig og ikke ville øve var Brann og de rykket ned.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 16.06.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Man har etterlyst mental trening før og nå når de utenfor trening flytter settingen og kjører litt team building mens man kanskje snakker litt sammen på en ny arena blir feil?

Selvfølgelig kjører ikke City fisketurer midt i sesongen, de har 10 000 felre ansatte enn RBK og ehlt andre forutsetninger for å lykkes på det mentale planet (for ikke snakke om lommebok).

La oss si at vi hadde like mye drakraft som City i ES, da hadde midtbanen vår vært Holse, Mannsverk og Zac med en front trio bestående av Joshua King, Wahid Faghir og tja, Deramy. Vi snakekr helt annet nivå så det blir litt feil.

VI mangler ferdigheter og jeg tror Åge forsøker å kombinere utvikling, resultat og lagsammensetning med tanke på eventuelt økonomi.

Spiller ikke Dino får vi null kroner ijenn for ham.
Spiller ikke Ceide får vi ikke solgt ham for 40m+ om et par sesonger.
etc.

Tror nok at vi håper at vi skal få gode penger for Zac, at kanskje noen viser interesse for Dino og at Hovland får et par Beilere sånn at vi får litt handlingsrom til kanskje akkurat det å hente en ny spiss og kantspiller.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 18.06.2021 13:57    Post subject: Reply with quote

RBK har større problemer enn en fisketur, men jeg synes det virker smått komisk. Føler det liksom er en universell oppskrift alle tyr til når man ikke har peiling på hvordan man skal fikse problemet. Stikk heller på et bordell, og snort kokain mellom brystene til ei vakker kvinne!
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.06.2021 18:28    Post subject: Reply with quote

Tettey:

- Jeg syns Edvard og Emil har vært spennende lenge og også Carlo ser bra ut. Mikkel ser også spennende ut, sier Tettey og begrunner:

– Måten han spiller på, han har flere styrker. Han imponerer meg, så det jeg har sett er bra. Nå gjelder å fortsette, sier Tettey og retter følgende advarsel til de unge spillerne.

– Ungguttene må være bra, de kan ikke være der bare fordi de er unge. De må ha kvalitet, det er det handler om, sier Tettey.

Les mer: Spesielt én ting gleder Tettey med dagens RBK-lag: – Jeg savnet det da jeg var her sist
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 20.06.2021 12:21    Post subject: Reply with quote

Slik ting ser ut nå er det en del som tyder på at Glimt også i år er på et annet sportslig nivå enn oss, da håper jeg vi allerede nå begynner å bygge et lag for neste år. Det burde også være Hareides tanke siden han ser ut til å forlenge og at han tilsynelatende er opptatt av å bygge noe som kan stå på egne ben og neste trener skal kunne bygge videre på.

Med dette i mente bør Besim være selvskreven på laget. I tillegg mener jeg Paven bør satses på sentralt. Selv om han ikke er like god som Dino eller Molins feilvendt har han vist noen spennende kvaliteter vi kan bygge videre på.

Tettey bør ikke forlenges med tanke på at han ikke har en kropp som kan spille på kunstgress eller trene ordentlig.

Konradsen, Hovland og Dino bør likeledes være ferdige. Vi trener 3-4 nye brikker som kan heve dette laget i tillegg til å begynne å bygge et ungt lag med de spillerne vi har.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 20.06.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Er det krise nå eller? Eller skal vi fortsette å glatte over ting?
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1468
Location: Drammen

PostPosted: 20.06.2021 20:31    Post subject: Reply with quote

Endre på driftsmodellen, la oss få en riking (gjerne Koteng) til å gi oss frie midler til å hente trener og bortimot ny startellever. Start på scratch. Hva faen skal Koteng ellers bruke penger på om dagen.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7419
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 20.06.2021 20:33    Post subject: Reply with quote

Valgkampen til Venstre? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 20.06.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

vi gikk for kort tid tilbake gjennom en satsningsperiode på 3 år. det er ganske klart at å pumpe penger inn i klubben ikke har noe effekt, når man hadde fått mer ut av flere års overforbruk på en fyllefest enn det de fikk til på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

Skal si disse fiske turene gjorde susen. Vi trenger ikke øve når vi har ledig tid når vi kan fiske oss så gode som i dag. Jeezeesz er det mulig. Vi kommer tilbake like late som en død laks. Men samspillet i angrepet er jo topp topp så der er det bare å fortsette å fiske oss gode. Øving et overvurdert når vi har så gode fiskere på banen. Jeesez
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.06.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Har de sluttet å trene på 11er bane? Det har jo vært et problem i alle år…
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 20.06.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Trener ute i Orkla. Ikke mye til fotballbane, men jævlig stor elv!
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 22:22    Post subject: Reply with quote

De trener på press spill, fri spilling og vending av spill sies det fra adressa i dag. Så litt fiske da.
De burde trent med 11 mann med fokus på midtbanen og fremover. Jeg har tilgode å se et godt timet medløp sentralt i banen gjennom ledd.
Slik Glimt gjør hele tiden. Vi kommer aldri rettvendt sentralt i fart.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 20.06.2021 22:41    Post subject: Reply with quote

Hvor ofte klarer vi å avslutte våre angrep ,,?. Når vi er så dårligere defensivt er det ekstremt viktig. Midtbanen vår både offensivt og defensivt er vårt virkelig store problem. Vi må gjøre noe med den ellers blir vi ikke noe bedre
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 20.06.2021 22:48    Post subject: Reply with quote

helt enig men altså vores top angriber ude af form er altså også et problem efterhånden. Desværre
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1119
Location: Trondheim

PostPosted: 21.06.2021 13:10    Post subject: Reply with quote

Ser at Rosenborg hadde 7 utlendinger på banen i går. Dette er desidert mest av alle lag i EliteSerien. Det kunne til nød forsvares dersom dette var spillere som i kraft av overlegne fysiske, tekniske, taktiske og/eller relasjonelle ferdigheter er klare forsterkninger av laget og blant de aller beste i ligaen på sine respektive plasser.

Men det er jo ikke slik. De færreste av dem later til å ha særlig salgspotensial også. De andre toppklubbene har i stadig større grad lyktes de siste årene med å kjøpe ungt, utvikle, og selge med gevinst.
Etter at Bjørnebye solgte unna arvesølvet fra eget akademi, er det med få unntak kjøpt dyrt og solgt billig, gitt bort eller solgt dyrt (for RBK, dvs. å betale spillerne ut av kontrakten).

Gjennomsnittsalderen på de 10 spillerne Hareide har håndplukket siden han kom, er over 27 år. Det sier seg selv at markedsverdien av disse ikke øker dersom det er tenkt at de skal bidra i klubben et par-tre år før de drar videre.
Eller hva er egentlig strategien til klubben her? Noen som vet?
Hareides strategi er å ta tre poeng i neste kamp, men klubben v/Dorsin må jo tenke litt lenger enn som så?

I tillegg til de relativt gamle spillerne som er kjøpt inn, har vi jo en del andre på 30+ i klubben som heller ikke blir yngre eller mer verdt: André Hansen, Even Hovland, Per Ciljan og Konradsen.

Jeg har problemer med å forstå hva denne klubben skal leve av, gitt at det blir stadig færre som ser ut til å være utviklings-/salgsprospekter, resultatene uteblir, og muligens også publikum, når det åpner opp.
Dette burde nok Dorsin svare på til medlemmene og i media, men både Dorsin, Dyrhaug og Koteng har vært ganske så usynlige denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.06.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Nå skal det jo sies at Konradsen sannsyneligvis er ferdig og muligens synger Hovland på det siste verset også.

Tettey spiller kun ut denne sesongen mens Per muligens gjør det samme, max en sesong til.

Zac kan fort bli solgt og regner man da med at økonomien taler og at det ikke blir kjøpt mange spillere for å erstatte disse så har vi fort Tagsth inne, Ceid x2 med mye spilletid og Crupalla som kan bekle back og kant ved behov.

Men peonget ditt står godt, de spillerne som er høyt gasjerte og erfaren bør være klart best og eie rollen sin i laget og ellers bør stammen bestå av et par poteter (Anderson er vell prima eksempel som kan spille begge sider) og unggutter.

Vikvang har sagt nåløyet skal være trangre i RBK men det tar ikke vekk det faktum at vi er avhengig av å utvikle egene spillere og gi dem tillitt.

Nå som vi har fått ting bedre på stell (tilsynelatende) men sliter spillemessig bør vi egentlig bite i det sure eplet og satse på yngre spillere og heller ta en to tre år før vi har et solid fundament igjen.

JEg har ikke noe imot å ikke vinne serien sålenge vi får en sunnere drift og faktisk klarer å utvikle egene spillere igjen.

Man skal være forsiktig med å sammenligne oss med andre lag, men Odd har en fin mix der de tørr å slippe til yngre spillere om de er gode nok.

Derfor håper jeg vi klarer å skaffe oss Mannsverk og kan stille med ham og Tagseth neste år sammen med eventuelt tredjemann.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.06.2021 13:49    Post subject: Reply with quote

Egenproduksjon av spillere vil alltid ha en del kvalitetsmessige variasjoner med årgangene dog, så det blir jo mer et supplement enn en hovedstrategi for nye spillere i en klubb som skal leve med høye forventninger og krav i forhold til de sportslige resultatene.

I forhold til spillerlogistikk så ville jeg sett litt på hvordan Guardiola har operert i City, i forhold til å hente mange spillere i segmentet 20-23. Spillere som har vist seg svømmedyktig på seniornivå, men samtidig har både vidre utviklingspotensiale og kan lettere formes inn i et system enn mer etablerte spillere på 27-30 som fort kan være mer inngrodd med hvordan de har gjort ting i alle år, og ikke nødvendigvis er like mottakelig for endring.

Spillerer som Skjelbred og Tettey som hentes hjem på tampen av karrieren bør i allefall primært hentes for å bidra med rutine og råd inn mot spillergruppa og som et supplement til spillerstallen. Ikke for å være klare førstevalg. Nå skal det jo dog sies at Covid har begrenset handlefriheten vår på spillermarkedet ganske drastisk, men dette at vi har stappet full stallen med gamle helter, som atpå til er veldig like spillertyper, er uheldig for klubben og laget. Disse kommer også til å legge opp innenfor et ganske kort tidsrom, og det kan bli særdeles dyrt for klubben rent økonomisk å skulle erstatte mange spillere på kort tid, i tillegg til at vi igjen får ganske stor gjennomtrekk i spillerstallen.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 21.06.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Hva i alle dager er det dere driver med oppi Trøndelag? Har barn og unge helt overgitt seg til gamingen? Man bør klare å få opp minst en eller to spillere hvert år, og som holder god kvalitet. Nivået i Norge er ikke akkurat skremmende.

Ja, spillere mellom 20 og 26 år. Disse bør ha noen kvaliteter som man ikke klarer å produsere selv, eller som vi må vente litt på å høste fruktene av. Meningsløst å hente spillere som mange av Svenskene, og spillere som Hoff som bare er helt gjennomsnittlige.

Vi må hente inn riktig typer. Erfaring og klokskap er ikke det samme som alder. Mange som har gått i søvne gjennom hele livet sitt, mens andre klarer å lære av andre relativt fort og tilegner seg erfaring og klokskap. Sa det nokså tidlig, å hente hjem gamle RBK spillere som er på vei nedover i karrieren, og som har vært høyst middelmådige fotballspillere er ingen klok beslutning.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.06.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Så du mener det er rimelig å forvente at en klubb med et nedlagsfelt på litt i overkant av 400.000 innbyggere (og da er jeg snill og tar med hele trøndelag) skal produsere 2-3 spillere i øvre sjiktet av Eliteseriespillere hvert år ? Eller skrur vi ned ambisjonene og er fornøyd med å være et gjennomsnittlig Eliteserielag ?
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 21.06.2021 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg mener det er rimelig å forvente at RBK produserer minst en eller to spillere hvert år som er på minimum samme nivå som Adam Andersson. Pr. dags dato er det godt nok for å få kamper for RBK. Dessverre. Men helst spillere med et litt høyere potensial. RBK kan også hente inn talenter fra andre regioner i Norge.

Jeg sier det igjen, nivået i Norge er ikke veldig høyt. Har sett en litt overvektig lokal spiller fra klubben min, som ikke er spesielt god, har hatt Ceide fullstendig i lomma. Forstår jo at Ceide ikke var topp motivert, men hadde forventet høyere tempo, ballferdigheter og klokskap.

Poenget mitt er at det mange slike unge spillere, og som har et like stort potensial og større, men som ikke slår i gjennom på grunn av flerfoldige faktorer. Allikevel bør en profesjonell klubb som RBK ha nok kompetanse til å kunne forme langt flere, og veilede flere ungdommer gjennom de kritiske fasene i talentutviklingen.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 43, 44, 45  Next
Page 29 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb