English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 591, 592, 593 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.06.2021 13:41    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke bare det at Knutsen lykkes, han knuser selv Eggens rekorder i hjemlig liga med Eggens fotball.

Selvsagt er det en viss risiko for at han ikke klarer i nærheten av det samme hos oss, men hvilke trenere på vår hylle kan vi egentlig hente som ikke har et element av gambling? Etter Eggen har vi hatt en salig blanding av både alder, erfaring og spillestil på trenerfronten, og det eneste de har til felles er at alle, med unntak av Hareide 1 og Hamrén, har blitt sparket grunnet dårlige resultater (etter forskjellige kriterier). Vi er ikke i en posisjon hvor vi kan hente sikker suksess på et nivå som hever oss, og så lenge det er - for oss som så å si alle andre i Norge - uaktuelt å se utenfor landet, eller til nød Skandinavia, sliter jeg med å se et alternativ som kjennes mer riktig enn Knutsen. Det kan argumenteres for at vi bør hente Hamrén (eller lignende) først, men det er i så fall dét, og da kan fort den eventuelle muligheten til å hente Knutsen forsvinne.

Det som skiller Knutsen fra de fleste andre er denne kompromissløse og nærmest fanatiske troen på spillestilen. Så lenge spillerne har samme trua, kan det være så mange baserte primadonnaer det bare vil - tror jeg.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 17.06.2021 14:34    Post subject: Reply with quote

Det Zorac sa. At man fortsatt kan være skeptisk til Knutsen er uforståelig for meg. Han er inne i sin tredje sesong med fantastisk RBK-fotball, basert på vrakgods og med små ressurser (man trenger ikke en haug med speidere hvis man vet akkurat hva man ser etter). Det vil alltid være en mulighet for at en trener mislykkes, samme hvem vi ansetter.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.06.2021 15:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke skeptisk til Knutsen! Jeg er skeptisk til Knutsen i RBK. Ikke på grunn av Knutsen, men på grunn av RBK! I B/G får nok Knutsen bestemme og gjøre akkurat det han vil. Kjøpe de han vil. Kommer han til å få det i RBK? Våre problemer sitter dypere enn det! RBK burde kunne være i en situasjon der Bjarne Brøndbo kunne ledet laget til medalje. Jeg tror det ligger for mange bremseklosser i systemet, og for mange «sjuende far i huset» i klubben. En Knutsen uten frie tøyler (i praksis ikke i teorien) vil få utfordringer! Nå vil trolig ikke Knutsen hit uansett, så det hele blir en noe hypotetisk diskusjon!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.06.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Så må nok flere her få seg realitetssjekk. Rbk er ikke så attraktive som vi tror. Knutsen vil ikke til rbk og hvorfor skal han ønske det? Han har jo sett hvilke inkompetente krefter som styrer på toppen. I tillegg er han Brann supporter.

Det begynner å bli mange, mange år siden man kan si at man frykter å møte RBK.

Rbk må tenke utradisjonelt, starte tidlig og se etter et trenertalent utenfor Norge. Vi får ikke en etablert storfisken i Skandinavia som ikke har tilknytning til området på noen måte. Det er ingen lett jobb, ser den, men å ansette Perry 3.0 er en dødsdom for klubben.

Men før denne jakten kommer i gang må man få på plass en tydelig strategi og få ut de som har ansatt feil på feil!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 17.06.2021 16:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror problemet enhver ny trener kommer til å baskes med er at det neppe blir gitt nødvendig takhøyde til å sette på plass en ny grunnmur siden den vi hadde har sunket i jorda. Det er ikke bare treners jobb, men han får som regel den utakknemlige oppgaven med å ta konsekvensen.

Håper egentlig at det ikke blir Hamrèn II, med mindre han skal inn som den autoritære som tar seg av primadonnaer, styre, media og slikt mens Geir Hansen i ro og mak gjør jobben på feltet. Det er jo til syvende og sist på feltet at vi har rotet rundt i årevis, vet ikke helt hvordan det er under Hareide nå, men med unntak av vikariatet til Eggen så har det vært sørgelige greier.

Så kommer alt annet i tillegg, må få tak i rette spillertyper i rett alder med god nok kvalitet til rett pris, må få akademiet til å levere trøndere som klarer å spille seg inn på førstelaget, må drive økonomisk fornuftig. Er ikke bare å ansette Kjetil Knutsen og tro at alt blir bra, må få satt apparatet rundt slik at vi bryter sirkelen av skuffelse.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8875
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.06.2021 17:46    Post subject: Reply with quote

Hovedgrunnen til at vi er der vi er, er treneransettelsene og den bedritne spillerlogistikken som er ført etter at bærebjelkene fra 2015 forsvant 1 etter 1.

Vi henter utelukkende spillere basert på navn, og ikke etter hvilke roller som skal fylles i et lag. Det er det som er feil med spillerstallen vår nå også. Spiller for spiller så har vi faktisk en ganske sterk tropp, kanskje den sterkeste. Men den er uhyre dårlig sammensatt rent ferdighetsmessig. Midtbanen vår er Skjelbred, Tettey, Henriksen, Zachariassen, Konradsen, Hoff og Tagseth.

Ingen i Eliteserien matcher de navnene, men det er en uhyre lite komplimentær midtbane, og ikke egnet til den fotballen som forventes av RBK, nemlig at vi skal styre kampene fra A til Å og spille ut de som legger seg bakpå. Midtbanen som er nedtynget i store navn og gode spillere blir overkjørt av Strømsgodset, fordi den er blottet for pasningsstyrke og kreativ kraft. 4 defensive ryddegutter, 2 løpsmaskiner og et talent i utvikling.

Har man helt glemt læren fra Eggen ? Kjøp spillere som er egnet til å spille den fotballen man ønsker og som fyller de rollene man skal ha i laget. Å samle sammen en gjeng semi-pensjonister som trenger å fylle fritiden etter å ha kommet hjem, uten tanke for hvordan dette vil fungere i et lag, er i allefall ikke veien å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1795
Location: Stjørdal

PostPosted: 17.06.2021 19:15    Post subject: Reply with quote

En ting som skiller Knutsen fra andre norske kandidater er jo at han faktisk har vunnet noe! Han har vist at han klarer å skape et lag som scorer mål, utklasser motstandere, vinner kamper og tar seriegull. Og han har klart å gjenskape prestasjonen, det er ikke snakk om en sesong, og han har klart å tilpasse seg etter spillersalg og likevel presterer laget like bra. Så blir det spennende å se om kanskje Berg, Saltnes, Lode, Bjørkan forsvinner i sommer og hvordan de eventuelt blir erstattet. Hvis de ryker i CL-kvalik så tror jeg det blir salg. Mulig gruppespill i EL tror jeg ikke vil være nok.

Spørsmålet er om det ikke frister for Knudsen å prøve seg utenfor Norge hvis han skulle få et tilbud. Danmark har jo vist seg å være et mulig springbrett videre for trenere i Skandinavia, men er vel ingen av de store klubbene der som er på trenerjakt for øyeblikket. Kanskje noen klubber i Belgia/Nederland er villig til å ta sjansen?

Hvis Hareide forlenger bør vi begynne kartleggingen av erstatter med engang. Lag en mal med hva man ser etter i den "optimale" Rosenborg-treneren. Fotball-filosofi, personlighet, meritter osv. Detaljert og grundig. Så skaffe seg oversikt over hvem som passer til den malen. Både de som klubben mener er i stand til å ta over med en gang, men også navn som kan være aktuelle om 3, 4, 5 år avhengig av hvordan utviklingen deres er.

Det snakkes om skyggelag og kontinuerlig oversikt over mulige spillere. Den samme jobben bør gjøres med trenere.

Knutsen og Vrba er jo navn som bør undersøkes. Se til Danmark, Nederland, Tyskland osv. Tør å lete bredt i Europa. Sier ikke at fasiten nødvendigvis ligger utenfor våre grenser, men dumt av klubben å begrense seg tidlig i alle fall.

Hamrén bør kun være aktuell hvis Åge ikke forlenger mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 17.06.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Hamren?!

Hvis vi er så snøblinde at vi ikke evner bedre enn å nok en gang gå for gamle travere, ja da legger jeg opp.

Skal vi sette verdensrekord i å ansette gamle falne stjerner, både på og utenfor banen?! Er det så dårlig stelt at vi ikke evner å tenke nytt?!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 17.06.2021 21:58    Post subject: Reply with quote

Maalen er vel snart ledig.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6669

PostPosted: 17.06.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet nå er vell ikke om Knutsen er god nok, spørsmålet er om han er villig.

SÃ¥ trenger vi ikke spamme ned med negativitet og dommetag plis..

Det er ingen tvil om at mannen som kommer etter Åge må være riktig, det tror jeg alle vet.

Vrba er nevnt, tror jeg ikke er realistisk med vår standing akkurat nå. Han er godt voksen og ska lvell litt til om han kommer hit.

Tror vi er avhengig av å tørre å bygge et yngre men riktig trenerapparat, og så må vi legge ned arbeidet i kartleggingen der. Hører du det Koteng?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3331
Location: Trondheim

PostPosted: 17.06.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det som skiller Knutsen fra de fleste andre er denne kompromissløse og nærmest fanatiske troen på spillestilen. Så lenge spillerne har samme trua, kan det være så mange baserte primadonnaer det bare vil - tror jeg.

Ja, det virker som 100% fokus på spillestil, og kun det, og at han har fått med seg spillerne på samme tankesett. Ikke de «spillet var så som så men i dag var det 3 poeng som var det viktigste» - utsagnene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.06.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:

Jeg er ikke skeptisk til Knutsen! Jeg er skeptisk til Knutsen i RBK. Ikke på grunn av Knutsen, men på grunn av RBK! I B/G får nok Knutsen bestemme og gjøre akkurat det han vil. Kjøpe de han vil. Kommer han til å få det i RBK? Våre problemer sitter dypere enn det! RBK burde kunne være i en situasjon der Bjarne Brøndbo kunne ledet laget til medalje. Jeg tror det ligger for mange bremseklosser i systemet, og for mange «sjuende far i huset» i klubben. En Knutsen uten frie tøyler (i praksis ikke i teorien) vil få utfordringer! Nå vil trolig ikke Knutsen hit uansett, så det hele blir en noe hypotetisk diskusjon!


Så.. Legge ned klubben? Ikke erstatte Hareide? Det vi snakker om her er hvilke kandidater som kunne passet inn. Hvilke trenere har vi hatt som ikke har fått bestemme? Stort sett alle trenere vi har hatt har fått hente sine spillere, innføre sitt system, og selv legge opp treningsregime og støtteapparat. Om noe vil jeg si at det sportslige ellers i klubben står såpass svakt at en trener som kommer inn må bestemme mye sjøl. Det har vi mange eksempler på, som for eksempel forrige og nåværende (permanente) hovedtrener.

senador wrote:
Så må nok flere her få seg realitetssjekk. Rbk er ikke så attraktive som vi tror. Knutsen vil ikke til rbk og hvorfor skal han ønske det? Han har jo sett hvilke inkompetente krefter som styrer på toppen. I tillegg er han Brann supporter.


RBK er nok fortsatt en ganske attraktiv arbeidsgiver, mer enn mange tror. Det er en god del folk, både trenere og spillere, som åpenbart ser muligheter hos oss. Hvorfor Knutsen skulle ønske å komme? Tja, Eggen-fan og fanatisk 4-3-3-mann som pirres av tanken om å få en gammel storhet tilbake på beina med verktøyene han allerede har i kassa høres langt fra utenkelig ut.

Så lenge det ikke har vært noen (offentlig kjent) dialog blir interessenivået bare spekulasjoner, men det er nå en gang en del av poenget med denne tråden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 18.06.2021 01:05    Post subject: Reply with quote

Det sittende styret, med Koteng i førersetet, har sparket en lang rekke trenere, inkludert den mest suksressrike norske treneren i Norge etter NAE.

Å vinne serien har ikke vært nok. Det skal også spilles gladfotball som underholder, og laget skal helst komme seg videre fra gruppespill i Europa.

Per dags dato har klubben så vidt startet å bygge opp kunnskap, kompetanse og støtteapparat som burde vært på plass for tiår siden, men som ble lagt i grus gitt inkompetente trenere som ikke så behovet eller hadde kompetanse til å nyttegjøre seg et slikt støtteapparat. Vinnerkultur finnes ikke, og må også bygges opp igjen fra grunnen av.

Legg til som rosinen i pølsa at klubben i liten grad evner å utvikle og gi gode talenter sjansen på A-laget, slik at vrakgods som Sørloth og Botheim heller får sjansen i Bodø.

Du skal legge ganske mye mer penger på bordet enn det en prima eliteserie-trener tjener, for å hente hit en trener som endelig har lyktes med å sette sitt preg på et lag og en klubb, slik som Knutsen har lyktes med i Bodø. Der har han et godt miljø rundt seg, som vil gi ham all verdens arbeidsro også om det skulle komme en mellomsesong, forståelig nok gitt at klubben har lyktes med å utvikle og selge talenter for titalls millioner, som aldri ville blitt oppdaget og solgt hadde det ikke vært for klubbens resultater. Med alle millionene i overskudd fra i fjor tror jeg faktisk at Bodø per dags dato er i stand til å konkurrere med Rosenborg på lønn, ikke mindre om klubben lykkes med å ta seg inn i et gruppespill i Europa nå i høst.

Rosenborg må nok håpe på at Hareide lykkes med å ta klubben tilbake i angrepsposisjon som en mulig vinner av serien, ut i Europa, bygge et bra støtteapparat som viser at Rosenborg har noe mer å tilby enn en et hvilket som helst annet lag i eliteserien, få frem noen talenter som preger laget slik som Selnæs, Midtsjø og Svensson gjorde, og vise over tid at klubben ikke er utålmodig, som bare medfører det vi så for eksempel under Perry II - treneren spiller med de eldste og mest erfarne, og går for å trygge et poeng mot slutten av kampene selv på uavgjort, i håp om å få nok poeng for å unngå sparken.

Når vi har dette fundamentet på plass, og en ny ro over klubben, gjerne med en ny styreformann, eller kvinne, så tror jeg Rosenborg igjen kan være attraktiv som klubb for en trener som Knutsen.

Det er også derfor jeg tror klubben burde satse, som et steg på veien, en ringrev som Hamrén, som i likhet med Hareide føler han har noe uoppgjort med klubben, og som samtidig både har den rette innstillingen til å bygge klubben rundt laget, skape resultater, og nok autoritet til å holde en brumlebass som Koteng en meter eller to på avstand.

Det ville selvsagt vært gull om vi hadde fått hit en trener som Knutsen, men da må Rosenborg ha noe vesentlig bedre (utover litt høyere lønn) å tilby, og det ser jeg ikke at vi har per i dag. Og det ville vært diamant om vi flakset til med å finne en ung Espen Askeladd som tok Rosenborg til nye høyder, men det tror jeg ikke skjer, med mindre klubben igjen tuller det til for seg og får nei fra første-, andre- og tredjevalget, og ender opp med et forholdsvis ubeskrevet blad, som Horneland, men som faktisk viser seg å være søskenbarnet til Kong Midas. En slik flaks vil vi neppe ha, for Rosenborg vil alltid prøve seg på noen som er rimelig kjent og har litt meritter å vise til, og som de tror vil blomstre med tilgang på Rosenborgs ressurser og spillerstall, som JJ.

Jeg håper som sagt på Hamrén om Hareide takker for seg etter denne sesongen. Knutsen ville nok vært et supert alternativ også, men jeg er redd klubben kanskje ikke ville gitt ham nok tid, om det ikke ble suksess rimelig fort.

Det tredje beste ville vært en fremadstormende ung trener, hentet fra for eksempel Ajax-skolen, og som så Rosenborg som et fint stoppested på veien, men så modige og fremsynte tror jeg ikke dagens styre er. Se bare hva som skjedde med nederlenderne vi hadde her, Coolen inkludert. (En periode var vel også Maalen en het kandidat, men den interessen har kanskje kjølnet litt nå.)

Så vi ender nok opp med å lokke hit en trener som ønsker seg mere penger, men som kanskje ikke har lyktes helt tidligere her hjemme, eller i Danmark. A la Fagermo, som alltid har nektet for at han er interessert i å trene Rosenborg, men som kanskje ville skiftet mening gitt det rette tilbudet.

Det usannsynlige scenarioet er at vi får et nytt styre, som synes Kåre ikke var så aller verst allikevel, og mener Rosenborg skal være et lag for og av trøndere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 18.06.2021 07:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig enig i antagelsen om at de institusjonelle faktorene i og rundt klubben gjør det vanskelig for en hver trener å lykkes her. Ser man perioden til Koteng under kun en av trenerne styret har ansatt lykkes, og det var nok både på tross av styre, og dels på tross av treneren selv. Derfor er jeg veldig skeptisk til at det samme styret nok en gang skal ut på en trenerjakt. Samtidig begynner jeg å bli mer skeptisk til det Hareide driver med. Mest skeptisk er jeg til den patetiske innstillinga han har til kunstgress, men også den generelle innstillinga han har til bortekamper. Jeg ønsker ikke at en Hamren skal ta over når Hareide takker for seg. Da vil jeg ha en mer offensivt anlagt trener.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 18.06.2021 07:48    Post subject: Reply with quote

Eyes Wide Shut.

Vi har Hareide. Det var nok et helhjertet forsøk - eller en desperat handling - fra styret om å snu en særdeles vond sportslig trend, men jeg er fortsatt i tvil om forsøket er like helhjertet fra Hareide sin side ? Og var han egentlig klar over hva han overtok ansvaret for, og hvor svakt det sportslige fundamentet i klubben er og har vært de siste årene ?

Pr idag så er det lite som tyder på det. Da hadde nok den sportslige utviklingen lagt en effektiv demper på diskusjonen om ny trener, og Hareides kontrakt hadde sannsynligvis vært forlenget med ett nytt år allerede. Det vi har sett så langt er ikke godt nok. Punktum. Men Hareide skal slippe å ta alt ansvar for manglende progresjon. Denne diskusjonen handler mer om sportslig ledelse enn noe annet. Vi kan like gjerne diskutere Micke Dorsin og alle andre roller med ansvar for sportslig utvikling. Både på kort og lang sikt.

I så måte så er det grunn til å stille spørsmål om Knutsen vil fungere like godt noe annet sted enn i BG ? Kan man egentlig ta ham ut av teamet i BG og forvente at han skal prestere like godt et annet sted ? Neppe. Eller kan vi forvente at en rusten klubbtrener som Hamren skal fungere godt i en klubb som sliter i motbakke på flere fronter ? Uansett, dersom utvalgskriteriene skal være like snevre i fortsettelsen, så kommer vi ikke ut av denne bakevja med det aller første.

Neste mann på lista må få blanke ark, samtidig som klubben slipper tak i gammelt åk som ligger som en klamp om foten. Det gjelder både 433, Eggen, CL, og alt annet med en eim av gammel storhet som ikke kan gjenskapes. Det er dessverre ikke mulig.

Om ikke annet så bør vedkommende få slippe å møte seg selv i døra og måles mot tidligere meritter i samme klubb, eller å bli ansatt for å fullføre noe som liksom ikke ble fullført forrige gang.

Vær modig neste gang, men ikke håpløst troskyldig med forventning om at man kan skape gull av gråstein (les Horneland). Norsk, svensk, dansk, tysk......I dont give a shite, men prosessen må være grundig, og forhåpentligvis allerede godt i gang.

Akkurat det siste har jeg dog lite trua på. Det er vel nettopp her skoen trykker som aller mest. De fleste beslutningene som tas mangler mål og retning.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.06.2021 17:26    Post subject: Reply with quote

Uten at dette er bekreftet, virker det også som at det i første omgang er snakk om en forlengelse på ett år.

(...)

- Vi skal finne en løsning som er tilfredsstillende for Rosenborg, og det handler egentlig mer om det som kommer etter meg, sier Hareide.

- Da kan vi bruke den tida som er nødvendig for at RBK finner en erstatter som passer for dem. Dette er ting som vi har diskutert, og da er vi inne i 2022, sier Hareide.

Les mer: Hareide om ny RBK-kontrakt: - Jeg har egentlig bestemt meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4016

PostPosted: 18.06.2021 21:59    Post subject: Reply with quote

Håper iallefall at vi ikke får et styre som synes Kåre ikke var så ille likevel. Kåre som fulgte planen som Eggen skisserte og fikk spillere i fanget slik at elleveren var satt og hvor omtrent samtlige enten var på topp (Helland, Jensen, Søderlund) eller på vei til større ting (Midtsjø, Svensson, Sælnes).

Fortsettelsen på visa var at Kåre, Bjørnebye, Hoftun og styret deretter klarte å gjøre omtrent alt feil og vi kjørte av den gylne middelvei og langt ut i grøfta.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 19.06.2021 11:21    Post subject: Reply with quote

Om jeg ikke husker helt feil, var det for en tid tilbake veldig mange her inne som var helt bombesikker på at Ranheimtrener Malen var rett mann for RBK.
Vi burde kjøpe han løs fra Ranheim, og få han inn porten på Lerkendal fortest mulig.
Fotball er virkelig ferskvare. Nå står samme Malen i akutt fare å få fyken i Ranheim pga elendige resultater. I etterpå-klokskapens øyeblikk, var det kanskje like greit han ikke havna på brakka.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 19.06.2021 12:37    Post subject: Reply with quote

Samtidig, hvis Ranheim tror de er en klubb som ikke vil ha svake sesonger i Obos-ligaen med ujevne mellomrom, selv med en rimelig god trener, så tror jeg de har overvurdert seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9649
Location: Drammen

PostPosted: 22.06.2021 14:29    Post subject: Reply with quote

Maalen ferdig i Ranheim nå, 2.5 timer før kamp, meldes på twitter.

Edit: Adressa har sak nå.

https://www.adressa.no/sp...-i-ranheim
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6693
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.06.2021 15:00    Post subject: Reply with quote

Har jo gjort en veldig god jobb med Ranheim alt i alt. Øvre halvdel i Eliteserien i en sesong er helt spinnvilt mtp. budsjett og generelle rammer. Garantert en dyktig fagmann. Når det er sagt - I en hypotetisk situasjon hvor vi henter han nå, om det er for å bli en del av trenerteamet eller for å ta over om Hareide skulle ta hatt, slips og briller og gå så tror jeg han også hadde råtna vekk fotballmessig.

Og sånn bare for å leke litt med "konspirasjonsteorier"; Hva om preiket om forlengelse av kontrakt har stagnert fordi Hareide ser på Maalen som den ideele arvtager, og vil kjøre en lik situasjon som før Hareide tiltrådte forrige gang? Hadde jo vært komisk, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5425

PostPosted: 22.06.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r folk vil ha Maalen som trener vitner det om forfallet klubben opplever.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 22.06.2021 15:35    Post subject: Reply with quote

Skal vi ta opp Sollied-diskusjonen igjen eller er folk enda slitne etter forrige runde?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7402
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 22.06.2021 15:45    Post subject: Reply with quote

Det var det med timinga da...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
WillyO
Junior


Joined: 22 Apr 2019
Posts: 52

PostPosted: 22.06.2021 16:01    Post subject: Reply with quote

Jeg blir så sliten av alle som tenker at en treners preferanse av formasjon definerer trenerevner. «Han spiller 433? Få ham til RBK!»
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 591, 592, 593 ... 772, 773, 774  Next
Page 592 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb