English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sivert Mannsverk
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 28.04.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

Kanskje like greit at det ikke ble noen deal med Mannsverk nå.
Han har akkurat blitt operert for en ankelskade som har plaget han over tid.
Er ute i minimum 8 uker, og mister de 10 første serierundene melder Sogndal nå i kveld.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 28.04.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

Det er såpass, ja. Da angrer de kanskje på at de ikke solgte han i tidligere i vinter. Tror fort at han blir enda mer aktuell til sensommeren/høsten om vi ligger godt an i serie og nærmer oss et gruppespill i Europa.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.05.2021 22:41    Post subject: Reply with quote

Som nevnt over her, operert for ankelskade. Men i en alder av 18 år? Det lover vel ikke godt for de potensielle resterende 16 årene av en fotballkarriere

https://nordrenett.no/sog...19.1.74410
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 06.05.2021 08:28    Post subject: Reply with quote

Nesj da. Kan da kappe beinet i to i en alder av 18, og likevel få en mer enn brukbar og lite skadeplaget karriere i en god liga.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.05.2021 14:39    Post subject: Reply with quote

Er vel gjerne annet enn ankel som plager de som er i opptrening mer enn fotballtrening?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 09.06.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
Klubben har prissatt ham til over 10 millioner kroner. Etter initiativ fra Åge Hareide ble han i vinter tema på et styremøte i RBK. Treneren insisterte på at han var verdt å knuse sparebøssen* for.
Tar man en titt på oppveksten til gutten fra Øvre Årdal, er det kanskje ikke så overraskende.
Faren forteller om en gutt som fråtset i sport. Det var håndball klokken 16.00, fotball klokken 18.00. Var han ikke i hallen eller på kunstgresset, var han på friidrettsbanen.
I 2014 var 12-åringen Sivert kretsmester i fotball, langrenn og mellomdistanseløp samt sølvvinner i håndball.

Sivert Mannsverk forteller at fotball var nummer en, men han tror at ekstremt fine miljøer i andre idretter også har hjulpet ham. Blant annet med spensten, farten og akselerasjonen fra friidrett.
Quote:
– Det var veldig viktig at han drev med veldig mange forskjellige idretter, for hvis han kun hadde drevet med fotball i Øvre Årdal, så hadde han hatt fire eller fem måneder i året der ingenting skjedde. Skimiljøet var veldig viktig, sier Jan Rune Mannsverk og utdyper:

– Der fikk han lov til å være knallhard. Vanligvis må man ta hensyn til alle, og særlig i en lagidrett som fotball, men i skimiljøet hadde de en trener som fikk lov til å kjøre dem skikkelig. Han fikk komme ned i kjelleren og kjenne hvordan det er å hikste litt.

Skitreneren han snakker om er Børre Øvstetun, og han sier til VG:
– Skal du bli god til noe, må du ned i kjelleren og hente litt viljestyrke. Hvis ungene skulle være med, måtte de gi alt, så jeg jaget dem og lot dem ikke få fred.

Sivert Mannsverk forteller at han husker det var ekstremt mye hardere i langrenn. Øvstetun, som trente ham fra han var åtte til tolv år, mener det største talentet han hadde var evnen til å gi alt.

Videre forteller samme langrennstrener noe som får meg til å lure på om han faktisk også var fotballtreneren hans. (Fant ingen profil på ham på fotball.no, men det behøver jo ikke bety noe. Det er jo en viss dynamikk på de sidene og ingen historisk database.) I alle fall må han ha hengt i nærheten på kamper og trening:
– Jeg så det allerede da han var knøttespiller: Den empatiske evnen han hadde. Han kunne drible et helt lag og så gi ballen til en av kompisene som sparket den i mål. Det er hans flotteste egenskap. Han har aldri vært høy på seg selv, sier Øvstetun.

*VG skriver sparebørse, men de mener helt sikkert sparebøsse, derfor tillater jeg meg å skrive sistnevnte.

Artikkelen inneholder også en analyse av Bardal og Lunov.
VG skriver at artikkelen er gratis tilgjengelig i en kort periode. Etter 14. juni må man ha VG+ abonnement for å lese om alle de 37 "fotballkometene".

VG: "Sogndals multitalent"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 10.06.2021 07:40    Post subject: Reply with quote

Vi får aldri kjøpt Mannsverk uansett! Så lenge alle norske agenter fortsetter å overbevise alle klubber i ES og OBSO at om RBK absolutt ikke skal få kjøpe spillere fra de, uten å betale minst dobbel pris.
Jeg kan ikke med beste vilje forstå hvorfor, og hvordan en 18 åring som aldri har spilt annet en lavere divisjoner, kan prises over 10 mill. Det henger ikke på greip. +/- 10 mill er hva godt etablerte og erfarne norske spillere i ES prises til.
Mannsverk har vært ite nå i snart 10 uker, og har vel knapt trent etter ankeloperasjonen i vinter..
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 10.06.2021 12:36    Post subject: Reply with quote

Dette. Vi får satse på egne rekker påspedd importer. Og nekte å selge foruten dobbel pris innenlands.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 10.06.2021 12:39    Post subject: Reply with quote

Vi bør ikke kjøpe spillere under lengre kontrakt i Norge det er dårlig verdi for oss, hente som bosmann eller billig når de går inn i siste kontraktsåret.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 10.06.2021 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi skal vurdere hvert enkelt tilfelle for seg, uten å binde oss til noen prinsipielle kjøreregler for dette. Så får man oppmuntre til edruelighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.06.2021 13:56    Post subject: Reply with quote

Personlig syntes jeg årsmøtet bør fatte vedtak om at vi ikke skal kjøpe spillere med mindre de har mer enn 1,5 år igjen på kontrakten sin og er over 25 år gammel.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.06.2021 14:27    Post subject: Reply with quote

Ser heller at styret ansetter en sportslig leder som tar seg av kartlegging av trenere og spillere jeg, og at styret holder seg lengst mulig unna å detaljstyre sportslig avdeling. De har bomma nok på treneransettelsene sine nå. En sportslig leder kan selvsagt bomme han også, men da har man i allefall noen som jobber med dette hele året, og vi ikke panikkansetter den første og beste som et styremedlem kommer på.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.06.2021 14:53    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Dette. Vi får satse på egne rekker påspedd importer. Og nekte å selge foruten dobbel pris innenlands.


Jepp. Vi kan ikke se på norske spillere etablert andre steder i Norge. Vi bør ha et «kontor»i Nigeria og hente spillere under radaren. Nå plasker vi bare i salaten ut fra vg og Aftonbladet.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 11.06.2021 09:16    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Dette. Vi får satse på egne rekker påspedd importer. Og nekte å selge foruten dobbel pris innenlands.


Problemet er bare det at de fra egne rekker velger å heller ta turen til utlandet, eller andre klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 29.06.2021 16:28    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...-fremstoet

Vurderer å prøve igjen!

– Betyr det at du fortsatt kan tenke deg å hente Sivert Mannsverk?

– Ja, så absolutt. Så absolutt. Hvis det er mulig. Så langt har ikke det vært mulig.

– Vurderer dere et nytt framstøt?

– Ja. Det kan godt hende at vi gjør det, svarer Hareide.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 17.07.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Også her merker Sogndal økende interesse, men Flo forklarer at de trenger Mannsverk i kampen om opprykk.
Likefullt er Flo klar over at begge spillerne, og flere andre på et eller annet tidspunkt skal videre.
– Det er vi klar over, og innstilt på, men det handler om timing. Det mest utfordrende i spillerlogistikk er å finne det mest gunstige tidspunktet for alle parter, og det å selge gode spillere nå, mens vi jakter opprykk, sier den tidligere Wolverhampton og Werder Bremen-spilleren mens han lar setningen henge.

Kan se ut som det blir vanskelig å kjøpe han for Zachariassen pengene. Om de da ikke blir enig om utlån ut sesongen.

https://www.eurosport.no/...7i4ludaeWk
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.07.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Først låg Rosenborg langflate - og brukte alle triks i boka - for å henta i vinter. Deretter blei det operasjon i ankelen, ein ny smell mot Bryne - og stadige linkar til klubbar på kontinentet.

- Det har vore eit spesielt halvår. Eg har ikkje kome opp på det nivået eg ønskjer sjølv, men eg tenkjer langsiktig, då eg skal spela fotball i 15 år til. Difor var operasjon rett, og klubben har teke godt vare på meg.

Etter det Sogn Avis forstår vil ein overgang materialisera seg i løpet av dei komande vekene.

Klubben har to val; å «casha» inn i peng, eller halda på Mannsverk i jakta på eit opprykk som plutseleg er aktuelt att etter tre strake sigrar.

- Eg håpar ikkje at han går. Eg veit ikkje. Fysisk har Sivert godt av å vera her eitt år til før han tek steget vidare. Han er ein viktig del av oss, så skal me setja oss ned og prata og leggja planar for hausten, seier trenar Eirik Bakke.

Les meir: Avslutta Sivert (19) Sogndal-karrieren med ein etterlengta siger?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 24.07.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

Håpet er vel at den overgangen skal bli til oss. Tror han kan utvikle seg veldig bra i Rosenborg, før han tar steget ut i det store utland.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 24.07.2021 14:08    Post subject: Reply with quote

Stygge rykter fra troverdige kilder sier dessverre at Mannsverk er veldig nær ved å bli smurf i kommende overgangsvindu.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 24.07.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Ville jeg også gjort om jeg var han. Du kan enten gå til et lag uten trener og knapt en spiller med potensiale i troppen, eller så kan du gå til det desidert beste laget i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 24.07.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

Fra saken 2mas linket til:

"Innan laget er attende i jakta på poeng kan Sivert Mannsverk (19) si tid i klubben vera over, sidan det er venta at ein overgang til proffspel i Europa er venta å skje i løpet av dei komande vekene."

Men Molde er jo fortsatt med i kampen om e-cupspill så det kan jo bli proffspill i Europa på den måten også. Kjipt hvis han drar til Molde og ikke utlandet, men det trenger langt ifra være dumt for hans del hvis man skal være ærlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.07.2021 14:57    Post subject: Reply with quote

Tipper Belgia eller Nederland!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.07.2021 22:55    Post subject: Reply with quote

Vi må ta med i beregningene at det finnes klubber her til lands som er totalt uavhengig av egen økonomi, og kan by 20 mill om så er for Mannsverk, og fortsatt børste av seg og gå ufortrødent videre om det skulle bli total flopp. Ingen av de 173 på tribunen vil bry seg uansett.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 24.07.2021 23:07    Post subject: Reply with quote

Men hvis spilleren selv (og agent) heller vil til Rosenborg enn Molde så gjelder det bare at Rosenborg gir et bud klubben kan akseptere så ordner det seg, om så Molde skulle være villige til å gi f.eks 5 mill mer enn oss. Selv om Sogndal sikkert vil utøve en slags press/manipulering for å selge til Molde eller i det minste høyne akseptsummen som det passer for dem
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 24.07.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

Solbakken er agenten, så han kommer aldri i verden til å "velge" RBK over Molde..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb