English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 272, 273, 274  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 25.05.2021 01:47    Post subject: Reply with quote

Fem smultringer store som OL-ringene, og tidenes dårligste sesongåpning av Brann.

Morna, KÃ¥re!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 25.05.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Synes Brann spilte ok mot Glimt, produserer sjangser men som vanlig sliter de defensivt.
OG hva gjør de hvis Robert Taylor har karantene/Skadet?
Det er jo Taylor og Skaanes som står for absolutt ALT som skjer offensivt.
Simba har vært frisk etter han fikk spilletid og det vil bli nøkkelen om de skal berge stumpene i år at de holder dem skadefri og fit.

Håper virkelig ikke Brann rykker ned (artige kamper mot dem!) men blir for eksempel Taylor solgtm Skaanes får en skade etc så skal de slite fælt!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 25.05.2021 09:10    Post subject: Reply with quote

5 kamper og 0 poeng, MEN skal man være helt objektiv her og sette all skadefryd mtp Hornet og Kåre til side...
Så har faktisk Brann gjort gode kamper mot f.eks Molde, Rosenborg, VIF og Glimt. Og alle de 4 kampene kunne faktisk ha bikket andre veien om de hadde vært litt bedre i forsvar og klart å omsette sjangsene sine.
De kjørte til dels over Molde f.eks selv om de tapte 4-0.
De har derimot ikke klart å omsette det gode spillet i nok mål, og har slitt forsvarsmessig selv.

Tror nok de snur dette i de 2 kommende kampene og tar 2 3poengere der, men moomoo er jo inne på det helt vesentlige, hva gjør de om Taylor og Skaanes blir ute i noen kamper?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 25.05.2021 10:05    Post subject: Reply with quote

Hvor lang tid tar det før de bytter ut Ingebrigtsen med Knutsen tro?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.05.2021 13:02    Post subject: Reply with quote

Kjetil Knutsen? Tror du han er såpass hjemmekjær at alt omløp forlater hodet hans, og han bytter ut Glimt med Brann?

Eller mener du tidligere Vålerenga-trener Monica Knudsen? Det hadde vel fått noen regnvåte øyenbryn til å lukte på hårfestet mellom de syv, tenker jeg - uten at det nødvendigvis gjør det til en dårlig idé.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 28.05.2021 13:06    Post subject: Reply with quote

Artikkel i VG

https://www.vg.no/sport/f...e-noe-dumt

"Brann-styret vil ha samtaler i helgen og gjennomføre et planlagt møte på onsdag. Jobben til trener Kåre Ingebrigtsen (55) vil være et tema.

Brann har tapt 13 av 23 kamper etter at Ingebrigtsen tok over i august i fjor. Bare fire matcher er vunnet. I samme periode har trønderen endret spillestil og startet en uttalt satsing på yngre spillere.

– Han har gjort en fantastisk jobb på mange måter. Vi har ikke diskutert hans være eller ikke være, men vi er jo oppmerksomme. Vi ser at vi taper. Akkurat nå er vi ikke på krigsstien. Men vi observerer og følger nøye med. Vi vil snakke med styret i helgen. Det er veldig lett å si eller gjøre noe dumt etter en kamp som i går. Vi må beholde roen, forteller Grevstad, før han legger til.

– Så regner jeg med at den nye sportssjefen vår følger med på kampene.

Den nye sportssjefen er danske Jimmi Nagel Jacobsen, som er på vei inn dørene på Brann Stadion.

– Hvor tungt veier Jacobsens ord i denne situasjonen?

– Det er det sittende styret og daglig leder som er ansvarlige. Det er vi som må ta de rette grepene og finne de rette knepene. Så kommer han med blanke ark og nye fargestifter. Men det sitter så mye fotballkompetanse i styret at dette må vi klare sammen. Alle vil få være med i diskusjonen. Det er ikke noe enevelde."
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.05.2021 15:15    Post subject: Reply with quote

Fotballkompetansen i det Brann-styret kan jo umulig være noe bedre enn Senadors beskrivelse av hva vi har i vårt eget.

Å ansette Kåre og deretter Horneland etter den elendigheten de stelte istand her er på et nivå langt under hva Bergenserne fortjener.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Den nye sportsjefen er jo en DOTT!
Men for all del behold Kåre litt til, spark ham litt senere og bytt trener å berg plassen.
Vil ha Brann i ES!
KÃ¥re? Not so much!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 28.05.2021 17:47    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig lett å være etterpåklok, men mener du virkelig at en klubb i deres forstand - ville fått noen særlig bedre trenere? Når det er sagt, så hadde Kåre en lang periode meg sportslig suksess hos oss. At Horneland ikke ble noen suksess for oss, lå i kortene allerede da han ble kunngjort. Det er åpenbart at du har latt deres perioder hos oss overskygge deres evner som trenere, men jeg tror det dummeste den klubben kan gjøre nå - er å bytte ut trenerteamet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 28.05.2021 18:18    Post subject: Reply with quote

Det viser seg, kanskje noe overraskende, at det "eneste" som er verre enn 2nd edition Kåre eller Horneland som trener, er å ha begge to.

Jeg må si jeg er overrasket. At begge to er ganske gjennomsnittlige ES-trenere var jeg i og for seg innforstått med, men at det skulle havne der vi er i dag så jeg ikke komme i det hele tatt. Samtidig gjør det meg ingen ting om Kåre blir avskiltet som trener for godt - av åpenbare grunner.

Jeg ser Huseklepp i TV2 poengterer at det ikke bare kan legges på Ingebrigtsen, da det også mangler klare ledere og vinnerskaller i laget. Så kan jeg ikke fri meg helt fra tanken om at babyen gikk ut med badevannet da Kåre i vinter gjorde en enorm opprydning hvor han - på eget utsagn - blant annet fjernet typer som skapte uro i gruppa. Kanskje ble søken etter ei harmonisk spillergruppe (noe vi vet Kåre liker) så altoppslukende at han endte opp med for snille gutter, og ikke har noen som kan slå i bordet på og utenfor banen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 30.05.2021 21:19    Post subject: Reply with quote

Eurosportsvensken bekrefter i fotballstudio at Kåre hadde fått foten med tap i dag, på tross av at styrelederen i Brann sier at det ikke er sånn. Ok
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.05.2021 22:27    Post subject: Reply with quote

Jokke bekrefter ingen ting (i forhold til hva styret i Brann hadde gjort), han bare sa hvordan det fungerer i fotballverdenen. Men poenget ditt var kanskje om Jokkes ekspertise, ikke om Brann.

Uansett, KI kjøpte seg masse tid i kveld. Prosjekt KI må jo få tid. Masse tid...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 31.05.2021 00:16    Post subject: Reply with quote

Han må i allefall få tid til å komme i gang med prosjekt utspilling bakfra.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 06.06.2021 10:36    Post subject: Reply with quote

Siste nytt om trenerjobben i Brann:

"Da Brann-styret var samlet onsdag kveld denne uken, var det med trener Kåre Ingebrigtsen på plass. Vanligvis er ikke treneren med på styremøter, men det forekommer.

– Vi uttrykte full tillit til Kåre, Eirik Horneland og resten av trenerteamet. Hele styret og kollegiet i Brann står bak dette, sier Birger Grevstad jr., styreleder i Brann."

https://www.adressa.no/sp...lt-stoette

Det har også blitt skrevet mer om sportsklubben de siste dagene:

"Brann sikret seg signaturen til Lars Krogh Gerson (31) på overgangsvinduets siste dag. Klubbens midtstopperjakt hadde vært langvarig. Situasjonen ble etter hvert prekær.

Gerson var skadet da overgangen ble fullført.

Nå bekrefter Brann at klubben lot være å gjennomføre en medisinsk test av spilleren, noe som er helt uvanlig i toppfotballen.

Torsdag kom beskjeden om at Gersons skade er verre enn antatt. Han måtte opereres onsdag kveld og er ute av spill de neste tre månedene."

https://www.adressa.no/sp...et-spiller

Man kan si mye om styret og driften av Rosenborg, men Brann tar det hele alltid et steg eller to lenger. Bataljonens forum bør prise seg lykkelig over at Senador er trønder og holder fortet her nordafjells.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 06.06.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Du har ikke hørt om legenden Stråmyhr skjønner jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 06.06.2021 13:21    Post subject: Reply with quote

lot være å gjennomføre medisinsk test?

Altså det er jo helt hinnsides loco.

Har jeg aldri hørt om før!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 06.06.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Du har ikke hørt om legenden Stråmyhr skjønner jeg.


Hele kunstgress-saken kom som konsekvens av at Brann ikke gikk til innkjøp av plastduk må vite Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 23.06.2021 14:17    Post subject: Reply with quote

I Sportsklubben har Bataljonen (den bergenske, ikke den trønderske, red. anm.) uttrykt sin støtte til treneren, som forøvrig enda ikke har snakket med styret i klubben om sin status.

"BATALJONEN STØTTER INGEBRIGTSEN: − EN SATSING VI STILLER OSS BAK
BÃ¥de supportere og klubben er bekymret for situasjonen til Brann, men stiller seg bak KÃ¥re Ingebrigtsen (55)."

https://www.vg.no/sport/f...er-oss-bak

Jeg merker meg at assistenten ikke nevnes i et hele tatt, verken med navn eller som at det er hele trenerteamet som eventuelt må gå. Tolker det dit hen at det dermed kan bli opprykk for assistenten, først kanskje på midlertidig basis og så permanent, om Kåre må gå.

Nå som Maalen er ledig burde Sportsklubben være litt på hugget. Tror han ville fått mer ut av Branns unge spillerstall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 23.06.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Brann har vel ikke råd til rettsak Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.06.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Brann har da (forsøkt) løst det ved å sparke assistenten før.

Problemet med å gå så "all in" som Brann har gjort her, er at det nesten må lykkes. Med hele to (i norsk målestokk) profilerte hovedtrenere på plass hvor den ene har vist (glimt av) god offensiv fotball og den andre ser ut som et godt assistent-emne er det et fryktelig nederlag å måtte skrote hele prosjektet. I hvert fall etter så kort tid, og spesielt når man vet at hovedtreneren ikke skyr noen midler om han blir avskjediget. Jeg tror hverken det er ønske, vilje eller lyst til å sparke dem - spesielt Ingebrigtsen, og jeg vil tro ledelsen i Bergen nå sitter i en mental fosterstilling og ber om at alt bare skal være over mellom hikstene.

Dette er et av de aller mest ambisiøse trenerprosjektene vi har sett her til lands, og samtidig ser det ut som et av de mest mislykkede uavhengig av omstendigheter. Å gå fra Lars Arne "ikke ønsket av halve spillergruppa" Nilsen til to trenere som hver for seg, i hvert fall i teorien, burde kunne gi Brann et solid løft og prestere vesentlig verre på så å si alle parametere er ei rimelig heftig pille å svelge.

Administrasjonen i Sportsklubben Brann trenger en god klem og en skulder å gråte på nå, vil jeg tro.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 24.06.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

GÃ¥r det mot medlemskap i obos for KÃ¥re?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.06.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Nesten litt stygt, men må innrømme at jeg fryder meg en smule over at han blir avslørt som den middelmådige treneren han er.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 922

PostPosted: 24.06.2021 20:11    Post subject: Reply with quote

Samtidig, påfallende mange tidligere spillere snakker godt om Ingebrigtsen. Når de skal trekke fram gode trenere, blir han ofte nevnt. Så helt elendig kan han da ikke ha vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.06.2021 20:20    Post subject: Reply with quote

Tja, det kan jo ha noe sammenheng med hvordan han var som person også, og at vi hadde det overlegent beste mannskapet og høvlet over det meste i Eliteserien. Han fremsto jo generelt som jovial og positiv, frem til det begynte å gå på tverke etterhvert, etter et par nøkkelspillere forsvant og han kom til den konklusjonen at Konradsen var den optimale erstatteren for Selnæs sentralt Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.06.2021 21:20    Post subject: Reply with quote

Ja, Kåre er garantert en god kompis. Det var ganske tunge rykter da han var her om at spillere fikk gjøre (for) mye som de ville; Bendtner dro veldig mye til Danmark for eksempel, og han ble et i intervju sitert på at han ønsket å være den spillerne kom til om de hadde problemer med dama og så videre.

Problemet er jo at det er ekstremt vanskelig å være både kompis og sjef, spesielt i ei prestasjonsgruppe med høye krav. Å være bestekompis med underordnede samtidig som man har nødvendig profesjonell autoritet er en meget tøff balansegang, om i det hele tatt mulig.

Denne typen pedagogikk kan fungere bra i en periode hvor positivitet og kameratskap forløser et potensiale, slik det var da han tok over hos oss. Men også her ble man godt vant, og begynte bevisst eller underbevisst å "utnytte" denne goodwillen, da det ikke blir konsekvenser. At han fortsatt var meget populær i deler av gruppa da han ble sparket til tross for at alle piler pekte nedover tyder på at det muligens var annet enn den rent fotballfaglige overbevisningen som lå bak.

I Brann var (og er) imidlertid situasjonen ganske annen. Stallen har vært vesentlig svakere enn den han overtok i Trondheim og laget Nilsen forlot var nok en langt mer reell fremstilling av nivået enn overprestasjonen et par år før. Det var ikke tredve prosent overskudd som kunne hentes frem med kassegitar og leirbål.

Som nevnt tidligere tror jeg Ingebrigtsen er avhengig av noen veldig spesifikke forutsetninger for å lykkes. Når flere av, eller alle disse mangler har har fryktelig lite å slå i bordet med. Han lukkes i en periode hos oss og til dels i Bodø, men alt annet har i de beste tilfeller vært middelmådig. Per nå er han vel omtrent på samme kurs som Nordling, som er en av de desidert største floppene vi har hatt i ligaen nærmest uansett utgangspunkt. 0,4 poeng i snitt etter en tredjedel ut i sesong to i en "sovende kjempe". Det er drøyt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 243, 244, 245 ... 272, 273, 274  Next
Page 244 of 274

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb