English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klubbadministrasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.03.2021 10:23    Post subject: Reply with quote

Med alle forbehold er det jo alarmerende om ikke overraskende.

Mye av poenget med folkevalgte er jo nettopp det å ha representanter som er dyktige, rasjonelle og kalkulerte slik at man slipper de store irrasjonelle og følelsesbaserte utslagene. Valgmannsystemet i USA ble i sin tid i hvert fall delvis iverksatt fordi man ikke stolte nok på folket til å ta de tunge avgjørelsene alene (og ironisk nok for å slippe populister som Trump som president), for å ta noe relatert urelatert.

Alle folkevalgte, være seg statsministeren, lokalpolitikere eller styret i idrettsklubben bør være "bedre" enn den jevne supporter på det meste som er relevant, og kunne tenke og planlegge både langsiktig og rasjonelt. Å være den voksne i et rom fullt av barn, for å bruke dét bildet. Det er greit at man på et forum mener at den og den må ut og den og den må inn nå, at det må kastes om når det vises snev av dissonans eller formsvikt, men det er litt annerledes om samme innfallsmetode råder i styrerommet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Howie
Junior


Joined: 10 May 2005
Posts: 74

PostPosted: 23.03.2021 11:46    Post subject: Reply with quote

Det du sa, Zorac!

Fikk en litt vond magefølelse siden dette kommer fra en med god kjennskap til de indre kammersene.

Det å drifte en profesjonell fotballklubb med mål å bemerke seg i europeisk målestokk, som jo RBK uttalt ønsker, fordrer etter min 'humble opinion' et større fokus på fornuft og rasjonalitet enn følelser i så og si alle mulige sammenhenger. Dette gjelder hele organisasjonen fra topp til tå hvor evnen til å jobbe strukturert/profesjonelt burde være et nøkkeltema i ethvert jobbintervju i klubben og 'hipp som happ' handlinger medfører gapestokk på kampdag på Nils Arnes Plass.

Dette med organisasjonskultur er i grunn komplekse og ikke minst ganske spennende greier. Hvis det virkelig er slik at det har satt seg en litt for kameratslig og jovial kultur i veggene på Lerkendal, som jo enkelte her inne har forfektet ganske lenge, krever det sin mann å endre på slikt. Nå virker Åge å være på god vei til å tilføre nettopp noen dråper sårt tiltrengt profesjonalitet, så får håpe han får satt sitt preg på i alle fall dette mens han er hos oss.
_________________
Veni, Vidi, Vici!
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.03.2021 21:36    Post subject: Reply with quote

Jeg syns også at en slik uttalelse om styret i RBK er skremmende, men må ta et lite forbehold om at jeg ikke vet hvem som uttalte det. Dersom uttalelsen kom fra f.eks. Morten Loktu, så ville jeg tatt dette på det høyeste alvor. Dersom den derimot kom fra Perry, not so much...

Betenkt no... Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

Konsertarrangøren Trondheim Stage og reklamebyrået HK har jobbet lenge med hittil ukjente planer for fremtiden, og et helt nytt selskap. For noen uker siden slo de til og rekrutterte den de selv mener er den beste personen til å lede nysatsingen.

(...)

- Jeg synes det var så spennende med planene til HK og Trondheim Stage at jeg kunne ikke si nei da tilbudet kom. Jeg har jobbet med event og arrangement i mange år og vært i Rosenborg i 12 år. Tiden var inne for å prøve noe nytt, sier [Bjørn] Skjæran.

Les mer: Gir seg etter 12 år i RBK - dette skal han gjøre nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.10.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Harald Lundemo ble ansatt i RBK i februar 2012, og har de siste snaue ti årene vært markedssjef i klubben.

Han kom til RBK fra Vålerenga, hvor 54-åringen jobbet som forretningsutvikler i seks år.

(...)

Over nyttår blir han CCO, kommersiell sjef, i firmaet Visbook.

– Et norsk selskap, som leverer PMS-systemer til blant annet hotellbransjen, forklarer Lundemo.

Les mer: Gir seg etter ti år i Rosenborg

Så vidt jeg forstår, er det snakk om property management system.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 21.10.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Bra du presiserte pms begrepet.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 26.11.2021 00:27    Post subject: Reply with quote

Dette er saker og ting som jeg mener RBK må gjøre for og kunne ta neste steg, og utvikle seg i riktig retning. Rosenborg trenger virkelig en ny approach.


1. Distansere seg fra NAE, og at styret slutter og rådgive seg med Eggen. En tidligere trener skal ikke ha så mye og si, uavhengig av hva.

2. Slutte og ansette en haug med eks-RBK spillere i styret, i sportslig ledelse og i trenerteamet. Ansett gjerne tidligere RBK spillere, men gjør det i tilfelle pga kompetanse/erfaring og ikke pga nostalgi eller fordi at de har fullført Eggen-skolen. Bratseth, KTE, Hoftun og Bjørnebye har alle vært en katastrofe for klubben.

3. Hent impulser utenfra. Ansett erfarne personer i henholdsvis styret, sportslig ledelse og i trenerteamet som allerede har solide resultater og vise til i respektive rolle. Og personer som helst har erfaring utenfor RBK-systemet.

4. Få bedre skikk på økonomien. Få inn folk som virkelig kan forvalting av penger, og hvordan man får mest mulig utav hver eneste krone. Økonomien i Rosenborg har vært skakkjørt i minst 15 år nå.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.11.2021 00:51    Post subject: Reply with quote

Med unntak av kompisansettelsene så er omtrent alt feil. Du avslører også at du har null innsikt i RBK, spesielt med punkt 3 og 4 der.

Er det noe som er gjort utmerket under Koteng så er det arbeidet som er gjort i den økonomiske driften. Klubben var på stødig vei til konkurs når han overtok, og sammen Dyrhaug er det snudd til det som faktisk er en robust økonomi. Man tapte selvsagt penger i fjor, uten billettinntekter og reduksjon i sponsorinntekter so følge av tomme tribuner, men økonomien til RBK er faktisk bra.

RBK er en medlemsklubb. Styremedlemmene velges av årsmøtet, og det er ikke betalte ansatte. Det er ubetalte verv. Spent på hvordan du skal hente inn denne utenlandske kompetansen der.

Eggens filosofier er det hele klubben er bygget på, og det er det dagens Bodø Glimt er bygget på. Hvorfor i himmelens navn skal man distansere seg fra det? De grunnfilosofiene er i høyeste grad relevante også i 2021. Og nei, det handler ikke om at man må spille i 4-3-3 formasjon, men hvordan man optimaliserer kollektivet gjennom å få utnyttet hver spiller sine styrker optimalt. Det er kjernen i go-fot teorien til Eggen.

At kompisansettelsene må slutte skal jeg være enig i, men det som først og fremst plager RBK er mangelen på en rød tråd i den sportslige satsingen. Den stadige vinglingen mellom vidt forskjellige trenertyper, som gjør at nye trenere hele veien må starte på bar bakke. Det mangler et ledd i organisasjonen som kan ivareta den kontinuiteten i sportslig avdeling.


Last edited by Sløvsekken on 26.11.2021 01:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 26.11.2021 01:38    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være noen skrytete besservisser e.l. Men jeg tror nok at jeg har bedre forståelse på klubbdrift enn hva du har, ettersom at jeg selv har erfaring fra 3x britiske klubber. Så har jeg selv sett hvordan både små og store, internasjonale fotballklubber driftes. Og etter mitt skjønn, så burde det vært skrevet en bok om RBK med tittelen «Hvordan kjøre en fotballklubb ned i dassen». Med tanke på denne ufattelige inkompetansen som vi har vært vitne til fra RBK ledelsen under de siste 15 åra eller så. Er sikker på at halvparten av både styret/sportslig ledelse og trenerteamet i RBK ville ha fått sparken i løpet av ett år dersom det var en klubb som f.eks FCK de jobbet for.

Feilet i Rosenborg, er at klubben har helt enkelt aldri klart og ta neste steg og utvikle seg videre. Og istedenfor å være en nytenkende klubb, så er man motsatt. Hovedårsaken til dette er at klubben har ikke klart og legge epoken med Eggen bak seg, og istedenfor og prøve noe nytt og annerledes, så har man gang på gang forsøkt og feilet med det samme gamle som funket på 90-tallet.

Personlig, så synes jeg ikke at hverken Koteng eller Tove har gjort/gjør en spesielt imponerende jobb med økonomien. Det handler om og forvalte penger på riktig måte til enhver tid, og her er det fortsatt et stort forbedringspotensiale.

Men det som trolig er det største aberet med Rosenborg. Er at mer eller mindre samtlige innad i klubben har en forhistorie til RBK, eller Trondheim. Dette er jo nødvendigvis ikke negativt, så lenge de har kompetansen og/eller erfaringen. Men i ethvert styre så mener jeg at det også trengs impulser utenfra, ettersom at de har andre ideer enn hva de som har en lang forhistorie i klubben har.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.11.2021 01:48    Post subject: Reply with quote

At du er en bedreviter med en lempelig forhold til å sjekke opp fakta er da hevet over enhver tvil, etter gjentatte skivebommer på området i flere tråder.

En forutsetning for å hvite hvordan man skal forbedre en klubb er at man faktisk vet hvordan den fungerer og hva som faktisk foregår der. Der har du allerede bevist at du ikke har peiling overhodet. Du snakker om å ansette og sparke styremedlemmer i en MEDLEMSSTYRT klubb hvor det å være styremedlem er ET UBETALT VERV. Hvor styremedlemmene velges av klubbens medlemmer på årsmøtet. Du kan melde deg inn og avgi stemme til og med.

Du vet jo ikke engang hvordan RBK er organisert. Dette er ikke en privateid klubb hvor en araberhøvding på toppen kan sitte og kaste folk på dør etter eget forgodtbefinnende.

Joestlaachmkr wrote:

Feilet i Rosenborg, er at klubben har helt enkelt aldri klart og ta neste steg og utvikle seg videre. Og istedenfor å være en nytenkende klubb, så er man motsatt. Hovedårsaken til dette er at klubben har ikke klart og legge epoken med Eggen bak seg, og istedenfor og prøve noe nytt og annerledes, så har man gang på gang forsøkt og feilet med det samme gamle som funket på 90-tallet.


Dette er jo bare vås. Problemet i RBK er jo nettopp det at man HELE TIDEN endrer ting. Man hopper mellom trenere som står for totalt forskjellige tilnærminger ved hver ansettelse. DET er problemet. Det finnes ingen rød tråd i det man driver med i det sportslige, og det kommer primært av at det mangler et ledd mellom styret og treneren, som kan sikre kontinuitet i den sportslige satsingen.

Og filosofiene til Eggen er da i høyeste grad relevante også i 2021. Norges beste lag følger de til punkt og prikke. Og nei, det handler ikke om at man må spille 4-3-3, men om hvordan man bygger et lag, et kollektiv hvor spillere får ut potensialet sitt.

Og at du har erfaring fra å lede 3 engelske klubber, det tror jeg faktisk ingen verdens ting på.


Last edited by Sløvsekken on 26.11.2021 09:28; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 26.11.2021 02:36    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Og at du har erfaring fra å lede 3 engelske klubber, det tror jeg faktisk ingen verdens ting på.


Aldri si aldri. Setter penger på at han har vært med i Sunderland de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 26.11.2021 18:14    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
At du er en bedreviter med en lempelig forhold til å sjekke opp fakta er da hevet over enhver tvil, etter gjentatte skivebommer på området i flere tråder.

En forutsetning for å hvite hvordan man skal forbedre en klubb er at man faktisk vet hvordan den fungerer og hva som faktisk foregår der. Der har du allerede bevist at du ikke har peiling overhodet. Du snakker om å ansette og sparke styremedlemmer i en MEDLEMSSTYRT klubb hvor det å være styremedlem er ET UBETALT VERV. Hvor styremedlemmene velges av klubbens medlemmer på årsmøtet. Du kan melde deg inn og avgi stemme til og med.

Du vet jo ikke engang hvordan RBK er organisert. Dette er ikke en privateid klubb hvor en araberhøvding på toppen kan sitte og kaste folk på dør etter eget forgodtbefinnende.

Joestlaachmkr wrote:

Feilet i Rosenborg, er at klubben har helt enkelt aldri klart og ta neste steg og utvikle seg videre. Og istedenfor å være en nytenkende klubb, så er man motsatt. Hovedårsaken til dette er at klubben har ikke klart og legge epoken med Eggen bak seg, og istedenfor og prøve noe nytt og annerledes, så har man gang på gang forsøkt og feilet med det samme gamle som funket på 90-tallet.


Dette er jo bare vås. Problemet i RBK er jo nettopp det at man HELE TIDEN endrer ting. Man hopper mellom trenere som står for totalt forskjellige tilnærminger ved hver ansettelse. DET er problemet. Det finnes ingen rød tråd i det man driver med i det sportslige, og det kommer primært av at det mangler et ledd mellom styret og treneren, som kan sikre kontinuitet i den sportslige satsingen.

Og filosofiene til Eggen er da i høyeste grad relevante også i 2021. Norges beste lag følger de til punkt og prikke. Og nei, det handler ikke om at man må spille 4-3-3, men om hvordan man bygger et lag, et kollektiv hvor spillere får ut potensialet sitt.

Og at du har erfaring fra å lede 3 engelske klubber, det tror jeg faktisk ingen verdens ting på.

Er på ingen noen bedreviter eller lignende. Derimot så har jeg en fortid fra 3x engelske fotballklubber, ikke fra styret riktignok, men jeg samarbeidet jevnlig med styrelsen i alle de 3 klubbene. Så jeg har litt innsikt i klubbdrift, og sett hva som er forskjellen på en suksessrik klubb, og en ikke suksessrik klubb. I England så hadde RBK-styret blitt grillet levende av mediene, og ikke minst av fansen.

Att Rosenborg har tatt inn trenere med forskjellige filosofier er korrekt, men de fleste av dem har fått klar beskjed fra styret/sportslig ledelse om at de bør helst, eller retter sagt, må spille underholdende fotball og helst med en 4-3-3 formasjon.

Forøvrig, så består de aller fleste av verdens fotball/sportsklubber av styremedlemmer som ikke er ansatt av klubben(e). Så RBK-styret er alt annet en unikt her.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.11.2021 19:34    Post subject: Reply with quote

Mhm, og jeg er Jesus og går på vannet.

Den eneste som etter sigende ble instruert til å legge om er Horneland, når man så at prestisjeprosjektet landet i grøfta. Ellers har både By Rise, Perry, Høgmo, Hamren, Jönsson, Henriksen, Ingebrigtsen, Coolen og Hareide kjørt løpet selv. Tørum lot på eget initiativ de mest erfarne spillerne styre mye av sjappa, med Iversen i spissen.

Slutt å dikte opp "fakta". Det blir avslørt på dette forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.11.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Forøvrig, så består de aller fleste av verdens fotball/sportsklubber av styremedlemmer som ikke er ansatt av klubben(e). Så RBK-styret er alt annet en unikt her.


Okei, så da er det bare du som ikke forstår hvordan medlemsstyrte organisasjoner fungerer med andre ord? Som påpekt tidligere, man kan ikke bare sparke styremedlemmer. Du som tydeligvis har erfaring med klubbdrift bør jo vite viktigheten av å utrykke seg på en presis måte.

Ellers vil jeg si meg enig med Sløvsekken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.11.2021 18:48    Post subject: Reply with quote

Syret velges av aksjonærene eller medlemmene litt avhengig av om klubben er medlemstyrt og selveid som RBK eller har eksterne eiere som vel er vanlig i England.

Ellers så fungerer ting sånn nogenlunde slik som enhver bedrift er satt opp, med et styre som ansetter daglig leder og jobbe med strategi og kontroll på eierne/medlemmenes vegne.

Når det er sagt så har det absolutt vært murringer om at det er en toneanvgivende del av medlemsmassen (Veteranlauget) som har oppført seg som en blokk for å verne om styremedlemmer som skulle ha blitt byttet ut for lengst, og at dette kan ha vært medvirkende til at det har satt seg en ukultur på brakka om at en skal unngå ubehageligheter og helst bare ha slike som sitter stille i båten rundt seg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.11.2021 22:03    Post subject: Reply with quote

Tja, i det store og hele så har nå styremedlemmene som er fremmet av valgkomiteen blitt valgt inn uten kontrovers eller opposisjon.

Litt kontrovers rundt nominasjonen av Gjersvold som styreleder naturligvis, men personlig tror jeg ikke det å bytte Koteng med Gjersvold hadde utgjort noen nevneverdig forskjell. Begge har sin kompetanse på økonomi, og begge er avhengig av å støtte seg på sportsdirektøren og sportslige alibi i styret for den biten. Og det er jo først og fremst i sportslig avdeling at skoen trykker for klubben.

Savner jo egentlig at noen går på valg med en klar ambisjon om å utbedre den sportslige delen av klubben, etter nå snart 20 år med dårlige prosesser og mislykkede treneransettelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.11.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Ja stusser jo litt der om at det viker å være mye synsing i leserinnlegg og forum, man snakker litt pent om at den og den kandidaten har slik og slik kompetanse, men man oppfører seg som om det bare skal roteres inn nye fjes uten at noe som helst annet skal endre seg. Husker ikke helt inngangen til da Koteng først ble valgt, bare en vag forestilling om at han uttalte seg forsiktig før han ble styreleder, men begynte å iverksette ganske så kraftige tiltak for å rette opp alt rotet etter Svendsen's full-sjømann-framferd. Kan jo ha vært en klok strategi det da, vi ønsker jo at det skal komme inn et styre som går i bresjen for å stramme opp sportslig ledelse og få på plass et skikkelig opplegg fra A-lag til U-16, men der er jo mennesker som jobber der, så er ikke nødvendigvis lurt å si rett ut at hele banden bør byttes ut eller få ræva i gir.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

Stillingsannonser ute:

Som Salgsssjef Marked i Rosenborg vil du bli leder for markedsavdelingen. Du vil ha overordnet ansvar for alle salgs- og markedsaktiviteter; herunder planlegging, budsjettering og gjennomføring av aktiviteter rettet mot bedriftsmarkedet. I tett samarbeid med forretningsutviklere, publikumsavdelingen og kommunikasjonsavdelingen vil du utarbeide og implementere en markedsstrategi, og gjennom god dialog og sparring vil du lede ansatte i avdelingen mot en målrettet og systematisk gjennomføring av de ulike aktivitetene. Digitalt salgsarbeid er også en sentral del av hverdagen.

Les mer: Salgssjef Marked

Som forretningsutvikler vil du ha ansvar for å drive frem nye forretningskonsepter innenfor klubbens kommersielle hovedstolper; publikummet på stadion og i sofaen, våre sponsorer og øvrige samarbeidspartnere. Målet er at digitale plattformer skal understøtte fysiske salg og bidra til merverdi for RBK. For å lykkes med dette må du jobbe med eksisterende forretningspartnere og nye aktører som kan tilby verdiøkende produkter og/eller tjenester, også utenfor dagens etablerte forretningsområder. Du vil ha en viktig rolle i å styrke RBKs evne til å møte endringer som følger av den digitale utviklingen, og klubbens generelle markedsarbeid og -tilbud. Dette innebærer å kartlegge trender og tenke kreativt rundt nye partnersamarbeid og digitalisering, og initiere konkrete prosjekter.

Les mer: Forretningsutvikler

Som Publikumssjef i RBK har du ansvar for all aktivitet inn mot privatmarkedet. Dette innebærer et overordnet ansvar for arrangement, billetter og publikum, både på og utenom kampdager. Et overordnet mål er å engasjere våre følgere, og få enda flere til å engasjere seg. Dette gjøres ved å arrangere kreative arrangement og stands, og også ved bruk av digitale virkemidler. Digitalt markedsarbeid for å få publikum på kamp gjøres i tett samarbeid med salg- og partneravdelingen og kommunikasjonsavdelingen.

Les mer: Publikumssjef

Søknadsfrist 4. januar for alle stillingene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 22.12.2021 08:00    Post subject: Reply with quote

Lurt å lyse ut rett før juleferien med søknadsfrist rett etter nyttår, da er man sikker på at man unngår en stor søknadsbunke med masse folk man ikke kjenner.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 22.12.2021 09:21    Post subject: Reply with quote

Haha mistenker at vi ikke ser spesielt ukjente navn i de stillingene, nei.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 22.12.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Lurt å lyse ut rett før juleferien med søknadsfrist rett etter nyttår, da er man sikker på at man unngår en stor søknadsbunke med masse folk man ikke kjenner.

Haha Very Happy Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.12.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

Tja, er det ikke tidvis sånn at folk har bedre tid til å søke stillinger når man har fri? Pleier jo også å legges ut mange boligannonser i påska osv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.02.2022 22:16    Post subject: Reply with quote

Klubbens nye publikumsansvarlig heter Pernille Grut Sørlie er 31 år. Pernille kommer flyttende fra Oslo der hun har jobbet for film- og teknologistartupen Seen.io som salgsleder og rådgiver.

(...)

Andreas Evensen er ansatt som forretningsutvikler i Rosenborg. Andreas er 29 år og kommer fra Bergen, men er til tross for det Rosenborg-supporter. Han kommer fra en stilling som seniorkonsulent i AVO Consulting der han har arbeidet som prosjektleder hos kunder innenfor teknologi.

Les mer: Nye ansettelser i Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 28.02.2022 12:03    Post subject: Reply with quote

Skal forretningsutvikleren jobbe med utviklingen av den sportslige infrastrukturen eller er dette nok en stilling som skal jobbe med et dødt produkt?

Hav er vitsen med ansettelser hvis du har et kjedelig produkt? Produktet er resultat av treningshverdagen i sportslig avdeling. Det er her man må ansette kvalitet. Døde stillinger som skal jobbe med dødt produkt er en ren utgiftspost.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 28.02.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

Så, så lenge laget ikke leverer bør de heller la alle andre stillinger stå ubesatt?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23, 24  Next
Page 22 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb