English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 28.05.2021 10:33    Post subject: Reply with quote

Enig at vi har fått en klart bedre start enn i fjor. Dette på tross av uflaks med skader i innledningen.
Dersom vi hadde klart å holde hodet kaldt i 10 minutter til mot Molde også hadde alle snakket om seriegull.

Dette blir bra RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 28.05.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Vår største svakhet pr nå er våre spilleres mangel på å orientere seg i forkant før ballmottak og tilsvarende overblikk med ball.

Ett par typiske tilfeller i går, Rbk spiller får ballen feilvendt på midten , ingen bak ham. Hvis orientert, sidestille seg,ett lett touch for å dempe farten på ballen og så sette fart mot mål.
Realitet ikke orientert : demping i feil retning, ballen spretter en meter unna, gjenvinning av eget mottak, så snur han og setter fart. Tapt 4-5 sekunder og 20 meter bare i det mottaket.

Eksempel 2: Emil kommer seg for en gangs skyld inn i 16 meteren fra kant, en RBK spiller i 45, to blå foran ham.
Prøver å skyte ballen gjennom de to motspillerne istedenfor å slå 45.

Dahl Reitan har vært solid i år, men lider av det samme, han låser seg til en mulighet tidlig og går for det selv om det er bedre bevegelser rundt ham.

Dino: tja, han vet vel kun hvor nærmeste stopper er så han kan albuetakle ham.

Nå tapte heldigvis Molde i går, men legg merke til hvordan de bearbeider lavt forsvar- flytter på ball helt til motstander er komprimert sentralt, da slås ballen over til motsatt back (Haugen) som kommer på blindsiden av forsvaret
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 28.05.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Helt enig i dette. I tillegg er det mye slurv i pasningsspillet som ødelegger rytmen, det er få presise pasninger i medløp. I de periodene vi får til dette så er vi bra. Men selv om jeg synes prestasjonene i år har vært middels så er det mer struktur over spillet, spillerne er ikke så rådløse som i fjor, men de sliter med gjennomføringen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 28.05.2021 13:36    Post subject: Reply with quote

Klages mye på pasningskvalitet og pasningsvalg her og det med rette, men jeg tror også det er mye lettere å slå disse pasningene om innløpene i boks hadde vært mer forutsigbare. Mye lettere å finne de riktige pasningene hvis man vet hvilke alternativ man skal se etter. Hos oss ser det ut som om alle stormer inn i boksen på måfå, og da blir også pasningsvalg vanskeligere. Lett å se på Molde og BG at de har avtalte innløp i boks slik at feks spillere som kommer rundt på kant vet hvilke 2-4 alternativ de skal se etter.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.05.2021 13:47    Post subject: Reply with quote

Vil nok også bli lettere med en skadefri stall, der de samme folka får spille på samme plass over lengre tid.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Lillegutt11
Junior


Joined: 21 Dec 2020
Posts: 83

PostPosted: 30.05.2021 13:12    Post subject: Reply with quote

Jeg føler vi er blitt en versjon av Lillestrøm på nittitallet, som takler med strake bein og scorer på dødball og det synes jeg er litt flaut. Vi burde satse på å få en trener som vil spille hurtig angrepsfotball.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Skadeproblemer ja, men vi vingler også veldig med hvordan vi vil spille, synes jeg. Holse flyttes hit og dit, Doff og Hoff likeså, og vi klarer ikke helt å hjelpe Emil med å trives.

Potensialet i laget henger etter min mening mye på å kunne bruke både Holse og Molins samtidig i sentrallinja, samt å få i gang Skjelbred og minst en av Vecchia og Ceide. Så tror jeg fortsatt det ville vært verdt innsatsen å spille inn en mer ballsikker stopper, enten denne er Besim eller Markus.

Poenget er uansett at Hareide må klare å identifisere de der spillertypene, rollene som aldri endrer seg, de som samspillet henger på. For meg synes det åpenbart at de relasjonene vi bør dyrke er mellom de spillerne som kan skape noe mellom seg med ball, så får resten bidra rundt dette navet med sine styrker. Jeg tror det er mange som per nå ser litt tvilsomme ut som ville sett bedre ut i en fast birolle rundt hovedrolleinnehaverne.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1209
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2021 15:29    Post subject: Reply with quote

Zachariassen, Hovland, Molins, Holse, Reitan, Hoff. Disse har hatt en god sesong så langt. I tillegg har Hansen og Serbecic hatt en brukbar start. Spillere jeg forventer at løfter seg er Skjelbred, Vecchia, Paul, Andersson osv. Spillere jeg er usikker på om kan ta nivået er Ceide, Tagseth, Islamovic. Det blir spennende å se Augustinsson snart, og Henriksen tilbake på sikt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2021 15:41    Post subject: Reply with quote

- Det vanskeligste i fotball er å angripe og skape sjanser mot etablert forsvar. Det er lettere å forsvare seg, og i etablert forsvarsspill syns jeg vi har vært veldig solide og nesten ikke sluppet til målsjanser, innleder Hansen til rbkweb.no.

- Det som vi har vært sårbare på, er dødballer og kontringer. Det har vi både håndtert på en god måte og en mindre god måte.

- Totalen syns jeg har vært bra, og jeg tror at vi skal klare å få skrudd til det siste lille. Det å stå i mot kontringer handler både om én-mot-én-ferdigheter defensivt og hvordan vi forsvarer oss som helhet. Hvis vi forsvarer oss med tre på alle kontringer, så blir det kontringsmål. Det handler om å få hjelp fra midtbanen, for vi har vært litt sårbare i returrrommet på innlegg 45 grader utover.

Les mer: - Sårbare på dødballer og kontringer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 30.05.2021 20:08    Post subject: Reply with quote

Det stabile defensive fundamentet Åge preika om i vinter har i hvert fall gått rett i søpla. Vi bøtter jo inn med mål og ser ut som et vrak bakover. Skikkelig festfotball til tider og masse scoringer!

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.06.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

I treningskampene fikk Hareides menn ros for press-spillet, hvor de gjenvant ballen høyt i banen og skapte målsjanser. Det Bardal har sett i mai samsvarer ikke helt med dette:

- De sier de har jobbet mye med det, men også mot Stabæk synes jeg motstanderen kom for lett forbi RBKs midtbane. En bedre motstander ville ha straffet Rosenborg hardere. Det kan hjelpe å få tilbake spillere som er skadet. Men de har kunnet trene på press i hele oppkjøringen, så jeg synes det er vanskelig å vite hva man kan forvente i sommer, sier han – og fortsetter:

- RBKs press-spill er, slik jeg ser det, i stor grad basert på «mann mot mann». Her er de beste lagene i Europa gode på å sette opp feller for motstanderne, som gjør at de vet når de selv kan sette inn støtet. Jeg savner mer av dette i RBK.

(...)

VG-ekspert Bardal, som i flere år også satt spillerbørs i Adresseavisen, etterlyser også et tydeligere angrepsspill når ferien er over.

- Mitt inntrykk ut fra det som er sagt, er at angrepsspillet skal tas «litt etter hvert». Når man har snakket om RBKs spill med ballen, synes jeg også at Hareide har virket vel så opptatt av at RBK ikke må miste ballen i farlige situasjoner, som om hva RBK skal skape selv, sier han.

Les mer: Her er dommen over Rosenborgs seriestart
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 02.06.2021 19:23    Post subject: Reply with quote

Ennå er det litt Hawaii. Men det er uansett fantastisk å være der vi hører hjemme, på toppen. Spillet er veldig variabelt. Men sånn er det kanskje før Åge får "satt" laget.

Uansett er følelsen inn mot kamp nesten som i "gammeltia" igjen. RBK
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 02.06.2021 23:14    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det har blitt nevnt her et sted men så akkurat på innmeldt spillertropp for RBK, og der var det noen overraskende navn.

Ola Arntsen, Dennis B Gaustad, Ingmar O Austberg, Marius S Broholm og keeper Jørgen Hagensen står oppført på B-listen til RBK.

Ble litt overrasket over at alle de var på listen og ikke andre spillere. Men spillere som Kulego og Engen Vik har vel proffkontrakt og kan vel sånn sett ikke være på B-listen?

Ytterligere så står 2005 modellen Håkon Røsten oppført på vanlig måte som de andre A-lagsspillerne. Hareide har vel uttalt at han vil se nærmere på Røsten når han fra og med i sommer flytter til Trondheim fra Oppdal etter å ha fullført ungdomsskolen.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 10.06.2021 16:38    Post subject: Reply with quote

Hadde vært ganske gøy å se denne lagoppstillingen en gang i løpet av sesongen:

Hansen

Reitan, Besim, Hovland, Augustinsson

Zachariassen, Skjelbred, Henriksen, Tettey, Holse

Molins
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 10.06.2021 20:45    Post subject: Reply with quote

Vi burde få plass til vår beste midtstopper Eyjolf. Når han er 100% frisk er han på et annet nivå enn de 2 andre.
Henriksen og Tettey som sittende ville hjulpet oss borte i Europa.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3453
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2021 20:36    Post subject: Reply with quote

Vi har gps målere og vi har søvn målere. Vi har droner og vi har analyse team. Vi har fysikk professor og vi har mental trener. Vi har 1 til 1 møter med spillerene og alt mulig.bMen likevel blir vi i perioder rund spillt av Strømsgodset og Sandefjord og likner på et Obos lag.
VÃ¥r trener er seriemester i 3 land og ridder av Danmark..
HVA ER GALT. Hvorfor er/blir vi ikke bedre ????
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.06.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Først og fremst at vi har et lite komplimentært lag, spesielt på midtbanen, hvor det er en stor overvekt av defensivt orienterte spillere. Hoff, Tettey, Skjelbred, Henriksen i tillegg til 2 løpsmaskiner (Konradsen/Zachariassen) og et prospekt i Tagseth. Minimal kreativ kraft. Det mangler ferdigheter som er helt nødvendig for å styre fotballkamper og spille ut etablerte forsvar. Jeg får mark av å se på hvor elendig den midtbanen fungerer til tider. Noe flere av oss forsåvidt advarte mot tidligere, men det er jo så hyggelig og flott å få hjem disse gamle spillerne så.

Fremme så bruker vi Holse på kanten, som er vår beste, og eneste midtbanespiller med kreativ kraft, vi har i Vecchia en perfekt erstatter for Hellands rolle på sykestua, og vi har en midtspiss som ikke hadde spilt seg inn på Ranheim. Kvaliteten på de 3 fremste i RBK-laget har ikke vært svakere i min tid som RBK-supporter, som jo da er siden tidlig 80-tall.

Backene holder ikke vanlig RBK-kvalitet. Reitan har tatt steg fra i fjor, men er jo fortsatt ikke i nærheten av det f.eks Svensson var. På motsatt side har vi en høyreback som vikar, og det holder rett og slett ikke. Her er det bare å håpe på at Augustinsson er flere hakk vassere når han kommer i kampform.

Dette RBK-laget er faktisk rett og slett for dårlig. Hiv ut pensjonistene og start fra bunnen av med motiverte spillere som gir alt hver gang de tar på seg drakten. Det er faktisk der vi er nå.


Last edited by Sløvsekken on 13.06.2021 22:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.06.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Nå har vi holdt på dette tullet mer eller mindre siden 2004 med noen opphold. Når skal man lære i klubben? Når skal styret begynne å handle? Vi er fortsatt i ingenmannsland. Vi har blitt klubben som hvem som helst hamler opp med og spesielt på bortebane er vi dårligst igjen og igjen.

Det mangler innsats, vilje, plan og logikk. Spesielt det siste er fraværende i det meste rbk foretar seg. Når skal klubben endre seg?

De fleste fikk vel forhåpninger når Hareide kom og sa de rett tingene, men ingenting tyder på at det blir gjort et godt arbeid per dags dato. Vi må erkjenne at klubben så langt har hatt flaks og jeg mener vi fort kunne tapt alle bortekampene og hjemmekampen mot Brann. Vi er ikke bedre og jeg kan ikke se denne klubben skal bli så mye bedre fremover. Hareide har ikke fått det til og det han sier nå virker ikke logisk. Dorsin får det ikke til. Styret får det ikke til. Man kan rett og slett ikke akseptere at med den pengebruken så får man ut mange feilpasninger, seriens dårligste spiss, dårlig press og lite innsats mot middelmådig nivå annenhver helg. Vi har ingenting å gjøre i Europa og det vil ta mange år før dette laget vinner norsk serie med klubben strategi.

Det er ikke godt å se på rbk og de fleste trønderne utenfor Brakka er vel enig, men om de inne på Brakka ser det tror jeg ikke. Det er skremmende.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.06.2021 22:23    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Dette RBK-laget er faktisk rett og slett for dårlig. Hiv ut pensjonistene og start fra bunnen av med motiverte spillere som gir alt hver gang de tar på seg drakten. Det er faktisk der vi er nå.


Må si meg helt enig. Det hadde vært lettere å akseptere dårlige kamper om man hadde mange unge og lovende spillere som var på vei opp og som prøver å spille fotball med utgangspunktet å skape problemer for motstanderen. Men vi er jo ikke der. Vi henter daukjøtt som har sikret fremtiden og er over toppen på høy lønn…. Hva er vitsen med det for å få til en 5.plass….
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.06.2021 22:52    Post subject: Reply with quote

Og så tas det ikke (fornuftige) grep fra benken. Dino er som vanlig hjelpeløs, men han beholdes. I stedet bytter vi ut en spiller som faktisk produserer med en back. Og hvorfor tar man ikke av Ciljan som åpenbart sliter og flytter inn Holse i stedet?

Igjen stiller jeg spørsmål ved Åges disponeringer. Både det han gjør, men ikke minst det han ikke gjør, er fryktelig lite logisk etter mitt syn.

Og plast. Skal vi bare melde overgang til en liga med utelukkende naturgress først som sist? Vi setter tilsynelatende ny bunnotering for hver kamp på juksegress, og det er ikke et snev av bedring i sikte.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 13.06.2021 23:16    Post subject: Reply with quote

Det er litt vondt å komme til denne konklusjonen allerede i juni, men det er noe "Perry II" over dette laget, og det henger en eim av "Dundalk/St. Johnstone" i lufta mht. kvaliken til Europa...

Håper det snur de neste ukene, men stallen tåler nok litt friskt og yngre blod ja.

Nå har vi jo faktisk en ung trøndersk nyinnkjøpt spiss som har brukt store ord om sine egne ferdigheter, men det er vel litt mye å tro på at han skal slå til for fullt når han er friskmeldt.

Midtbanen ja. Hva er oddsen for at vi tømmer kassa og henter Sivert fra saftbygda i sommer? Er han frelseren vi trenger for å få en mer kreativ midtbane?
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 13.06.2021 23:20    Post subject: Reply with quote

Vi er der vi er fordi klubben over tid har tatt flere dårlige og middelmådige beslutninger enn gode samt at det ikke har vært en grunnleggende filosofi i klubben over spillestil eller sportslig ledelse.
På pluss-siden er vi bedre rustet på støtteapparat,har endelig en erfaren trener og en del brukbare spillere.
I sum er vi kapabel til å kjempe om topp 3 i ES og med kjempeflaks klare oss i Europa.
For å klare det må vi komponere en midtbane som er i stand til å holde i ballen,dvs Holse må ned dit, vi får håpe at Augustinsson er en kapabel venstreback og erstatter rundingsbøya vi har der nå og at hvem som helst erstatter dinosauren vi har på topp.
Vi får la sesongen spille seg ut, se om Åge forlenger ( noe jeg ikke tror) og så får vi se om medlemmene vil sørge for fornyelse i styre og stell
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9662
Location: Drammen

PostPosted: 14.06.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

Etter de tre første kampene på kunstgress i år står vi med imponerende 0.6667 i poengsnitt. Det er riktignok mot to topplag (avhengig av hvem du spør) og ett bunnlag - men når vi presterer å tape mot bunnlaget blir det som det blir.

Nå har vi tre gresskamper på rad, så kommer den mest intense kunstgress-perioden vi har i år - kamp #12 (Odd) til kamp #21 (KBK) hvor vi altså får 6 av 10 kamper på plast. Det sier seg selv at vi må bli vesentlig sterkere på dette underlaget.

Vi kan ikke unnskylde noe som helst, bare erkjenne at dette er ALT for dårlig. Selv om vi skulle doble poengsnittet vårt og komme opp dit det har ligget de siste sesongene er det jo patetisk for et topplag å være livredde for underlaget i en tredjedel av kampene!

Er like lei av at dette skal være et tema som dommerne. Vi må få skikk på oss selv, så kan dommerne være så dårlige de vil, og andre lag kan spille på skit så mye de vil. Vi må være gode nok til at ingen av delene er noen faktor!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.06.2021 14:00    Post subject: Reply with quote

Det der kunstgressopplegget er så nitrist. Alle lagene må forholde seg til det. Å klage på at det er så forbanna vanskelig å spille på kunstgress hjelper ingenting. Jeg er veldig mot kunstgress på baner sør for Bodø, men nå er det en gang sånn at det spilles mye fotball på kunstgress i Norge. Da skal faen meg Rosenborg klare å håndtere det.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 14.06.2021 15:30    Post subject: Reply with quote

Før Åge indser at hans midtbane konstellation er problemet kommer vi til at slide i alle udekampe, også dem imod bundhold. Og sådan vinder vi bestemt ikke rækken. Og jeg vil gerne sige at det heller ikke hjælper at Henriksen kommer tilbage. Jeg mener seriøst at ud af Per, Doff, Hoff, Konradsen og Henriksen så bør kun en af dem spille. De 2 øvrige skal kunne noget mere fremadrettet. De skal være rolige på bolden og kunne spille fremadrettet igennem kæder. Et andet problem lige pt. er Dino, der ikke formår at løbe dybt og heller ikke holder godt nok i bolden. Jeg tror desværre ikke vores problemer løses før der kommer helt nye øjne ind. Dvs. en træner, der har en filosofi om at vi skal kunne kontrollere kampene fra start ved at spille offensiv fodbold. Lige pt. kan vi slet ikke kontrollere noget som helst og vi kommer jo under pres imod selv de dårligste hold. Vi har hørt dem tale om højt og lavt pres og om at være i premier league form. Droner til træning og maling af klubhus. Vi spiller desværre ikke som et godt trænet hold pt. Åge skal simpelthen foretage sig noget helt helt radikalt - og tør han det ? Altså som en anden skrev så giver det ikke mening at spille på vores måde med pindsvinefodbold på udebane og med alle vores gamle koryfæer for alligevel kun at blive nr. 5 i rækken.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45  Next
Page 26 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb