English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.05.2021 07:30    Post subject: Reply with quote

Reitan har hatt en positiv utvikling offensivt, men hans defensive en mot en holder ikke mot gode lag.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 29.05.2021 09:16    Post subject: Reply with quote

Han er tydeligvis ikke god nok og bør selges,lånes ut eller legge opp. Vi får håpe Augustiniussen er kanongod og at vi kanskje får hentet noen på nivå med Carvajal eller Trippier selv om de også er for svake defensivt er de kanskje akurat god nok til å fungere i ES.

Herregud hvor lei jeg er av at det påpekes at den og den er for dårlig for RBK... det virker som hvis vi ikke vinner alle kamper med blendende spill og har en tropp like god som Brasils var under Ronaldos glansdager så er vi søppel.

Kan vi ikke prøve å være litt positive istede?

Reitan er i flott utvikling, har tatrt enorme steg og har ferdigheter som passer utmerket i rollen som høyreback.

litt spissing på første og siste tredel så er han blandt de beste backene vi har hatt i klubben noensinne.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 29.05.2021 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Reitan har vært ganske god. De defensive manglene, synes jeg er litt sånne samspills-feil, da omrokkeringene i laget pga. skader under tett program har ført til litt ustabilitet i prestasjonene også defensivt. Når første elleveren blir mer stabil, så tror jeg det defensive også blir mer stabilt, også da fra Reitans side.

Jeg ser en spiller som jobber hardt, med en bra mentalitet, ok fart og som gjør en god del rett både offensivt og defensivt. Det er småting som skal lukes vekk defensivt, og innleggene skal bli litt bedre og gjerne komme litt raskere i enkelte tilfeller.

Potensialet er bra, selv om det ikke er snakk om brasiliansk dribleback. Reitan kan bli en veldig dyktig og stabil på det defensive og kan bidra med mange assist og et og annet målet om han fortsetter utviklingen offensivt.

Det er ikke hans posisjon jeg er bekymret for i alle fall. Vingplassene har større behov for oppgradering synes jeg, med mindre både Ceide og Vecchia hever seg betraktelig, og RWP hever seg som backup.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 29.05.2021 13:33    Post subject: Reply with quote

Inntrykket jeg sitter igjen med er at han svært sjelden blir lurt av motstander på 1 vs 1 defensivt og at den kritikken er blitt en slags myte som folk gjentar fordi andre sier det. For å si det sånn, når vi hadde Hedenstad DA var backen svak 1 mot 1 da!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 29.05.2021 17:15    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Christer Basma fikk mye pepper for hvordan han løste backrollen i sin tid, men sammenlignet med Reitan var han en en halvgud. Eventuelt kunstner.


Litt pussig at du nevner Basma, for Reitan og Basma er ikke helt ulike. De deler både styrker og svakheter. Reitan gjør veldig mye riktig. Han er en av spillerne som har vokst og funnet seg til rette i Hareides presspill.

Når den andre og venstrebente backsvensken vår er skadefri, bør det også hjelpe Reitan, ettersom det blir lettere å holde bredden og strekke motstanderne.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 30.05.2021 09:15    Post subject: Reply with quote

Skjønner heller ikke all kritikken mot Reitan her. Tatt gode steg siden i fjor og er en av dem som har prestert jevnt på et godt nivå i sesongstarten. Det betyr ikke at han ikke har noe å gå på, men han er i en positiv utvikling. Det er jeg fornøyd med.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.05.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også han har vært bra defensivt, men de problemene han får skyldes også at han tildels tar lav risiko og synker ned i stedet for å takle. Ofte lurt det, men han slipper ofte motstander vel nært eget mål.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.05.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ skal det sies at han har for lite hjelp av vingen i mange situasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 30.05.2021 09:53    Post subject: Reply with quote

Reitan er bra og kan bli veldig god i tippeligasammenheng.
Ikke glem hvem vi hadde på h beck før. Klar oppgradering.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 30.05.2021 14:02    Post subject: Reply with quote

Syns Reitan har vært solid hittil i år.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 30.05.2021 14:24    Post subject: Reply with quote

Reitan har vært en av våre bedre spillere så langt denne sesongen. Jeg har tro på at han vil fortsette å utvikle seg. Enten kommer han seg til utenlandet en gang, eller så blir han en langvarig nøkkelspiller for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 30.05.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Reitan er bra og kan bli veldig god i tippeligasammenheng.
Ikke glem hvem vi hadde på h beck før. Klar oppgradering.

Måtte tenke meg lenge om før jeg skjønte hvem du hintet til, så lite utmerket han seg.. Var til og med inne på både Gamboa og Svensson før Hedenstad Rolling Eyes
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.07.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Erlend Reitan har endelig etablert seg som førstevalg for Rosenborg.

(...)

- Jeg nyter tilværelsen og er kjempefornøyd. Det er det her jeg vil, og det er det her jeg har jobbet for. Og det er her jeg skal være. Det er kjempegodt! smiler Reitan til rbkweb.no.

Les mer: - Det er her jeg skal være
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 28.07.2021 22:09    Post subject: Reply with quote

Nå har han vel ingen reell utfordrer i gruppa, vel, så takk og lov for at han har fått tilliten og vist seg den verdig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 20.08.2021 18:44    Post subject: Reply with quote

Hvordan er skadesituasjonen etter gårsdagens kamp?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 20.08.2021 19:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe å melde om den, men følte for å rose Reitan. Samtlige RBK-spillere så rævva ut etter de første 15 mot Rennes, kanskje med unntak av Tettey. Mens RBK spilte seg bedre utover i kampen var Reitan en av de som kanskje bedret spillet sitt aller mest, og viste at han har noe på dette nivået å gjøre. Svært gode valg med ball etterhvert, og veldig vanskelig å komme rundt. Har hatt en jevnt god utvikling siden han kom tilbake fra BG. Håper vi får nyte godt av hans tjenester i mange år, men han er nok fort blant våre største salgsobjekter om spillet fortsetter.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 25 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 22.09.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

Har virkelig Reitan blitt den nye standaren for en back i rbk?

Han er jevnt ok+ med null spisskompetanse.

Offensiv - Villig men uten tekniske ferdigheter
Innlegg - Standard eliteserie nivå
Defensiv - Standard eliteserie nivå
Mental - Stort sett påkoblet. Leverer på det jevne.
Potensial - SÃ¥ si ferdig utviklet.

I mine øyne er Reitan ett klart andrevalg, det eneste problemet er at Rbk mangler ett førstevalg.

Bør ikke Rbk hente en back som kan bli like god som Svennson, Gamboa eller Lustig vis de vil bli ett kvalitetslag igjen?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.09.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Reitan er en sånn type vi har litt for mye av, spesielt i backrekka; han er veldig god i gitte kampbilder, men kan være direkte svak utenfor denne komfortsonen.

Reitan er veldig nyttig og god i kamper han får rom til å løpe opp høyresida og finne spillere i boks. Han er imidlertid hverken teknisk eller taktisk god nok når når han møter lag som tar ham ut og begrenser/blokkerer dette rommet. At han var nyttig i Glimt er sånn sett ikke overraskende; her var rammene og bevegelsene så innkjørt at motstander slet med å dekke disse rommene. Hos oss blir begrensningene adskillig tydeligere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 22.09.2021 22:33    Post subject: Reply with quote

Vi har større problemer enn Reitan som jeg syns har klart seg bra i år. De siste kampene har han itillegg spilt i en tre backs linje så jeg syns ikke vi skal hugge hue av han enda Smile Jeg liker typen! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.09.2021 22:45    Post subject: Reply with quote

Svak kamp i kveld, men han hever seg nok til neste
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.09.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror folk hadde hatet Reitan dersom ikke han var trønder.

Det til tross, og dagens kamp til tross, så tror jeg faktisk han har større sjanse til å bli god nok i den rollen han spiller i dag. Mindre viktig at han ikke kan utfordre med ball, eller slår veldig gode innlegg, men han kan bli en fin høyre stopper med stor fart, ok duellstyrke, fot og teknikk, og som gjerne kan støtte oppunder angrep ganske høyt i banen.

Jeg tror dessverre han er litt for begrenset til noen gang å være førstevalg som back i et godt nok RBK. Kravene til backer individuelt har blitt for høye.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 22.09.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Reitan er enda ung og uferdig, i likhet med f.eks de vi har på topp for tiden. Typisk for den kategorien spillere er at de har det med å levere litt ujevnt, og de tar nye nivåer sporadisk og i rykk og napp, ikke med en jevn kurve.

Å sette en formasjon og en elver hadde nok hjulpet de fleste på laget - den vinglingen som det holdes på med er en elendig strategi mtp å bygge relasjoner. Også Reitan lider nok under dette. Ville avventet å slakte noen (andre enn Hareide) for kveldens forestilling...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.09.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Tja, fyren er 24 - altså fire år eldre enn "de på topp" - og har snart 100 A-lagskamper, så de verste juniorfaktene bør vel strengt tatt være slipt av nå?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 22.09.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

Reitan er en spiller som behøver mye og spesifikk trening hvis ham sko heve seg. Det første han må gjøre er å kjøpe seg ett balansebrett, han ser ut som om tyngdepunktet er like under haka, i konstant ubalanse.
Han får ikke kroppen med seg når det skal vendes hurtig. Rent taktisk er det mye å gå på med å fullføre duell i eget felt og ikke minst innleggskvalitet.
Der må det trenes masse på presise innlegg.
Hvis han ikke får det så vil han ikke utvikle seg og neste år så har vi en middels back som er 25 år.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 23.09.2021 06:40    Post subject: Reply with quote

Reitan var blittt såpass ja. Satan som tiden flyr...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 26, 27, 28  Next
Page 20 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb