English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
3%
 3%  [ 3 ]
Serbecic
4%
 4%  [ 4 ]
Hovland
4%
 4%  [ 4 ]
Andersson
1%
 1%  [ 1 ]
Hoff
4%
 4%  [ 4 ]
Skjelbred
1%
 1%  [ 1 ]
Tagseth
2%
 2%  [ 2 ]
Holse
68%
 68%  [ 60 ]
Molins
4%
 4%  [ 4 ]
Zachariassen
4%
 4%  [ 4 ]
Total Votes : 88

Author Message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 25.05.2021 05:48    Post subject: Reply with quote

Molde kommer til å rote bort litt poeng i år, som jeg ser det.
Glimt flyter litt på den flaxen fra i fjor og kan som mot Brann, få meg seg seier i sluttminuttene.
Visst RBK henger med etter 15 kamper, så kan det bli jevnt helt inn og RBK må avgjøre selv på Lerkendal mot Glimt og i Molde.
RBK har spilt bedre og bedre utover og med Augustisson bla inn, så blir det en helt annen venstreside. Men mangel på en spiss som man vet putter mål i omtrent hver kamp er fraværende, så det kan bli avgjørende.
Problemet til Molde er at de tror de er så mye bedre en hva de er og går på noen smeller! Glimt plukker nok jevnt med poeng, men vil også gå på neon smeller i år, men ikke mange, så gjelder å plukke trepoengere mot de andre langene.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 25.05.2021 06:06    Post subject: Reply with quote

Med det forsvarsspillet rbk viser til kommer vi også til å tape mange poeng fremover, spesielt på bortebane. Tvilsomt at vi holder nullen på lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 25.05.2021 06:32    Post subject: Reply with quote

Fortsatt surt som faen i dag..

Men sitter igjen med et par inntrykk.

- Vi må luke vekk flere markeringsfeil.
- Knappe ledelser må forsvares bedre på slutten, med å holde på ballen og spille kynisk. Bytter må brukes både for å bruke tid og få mer krefter til å jage motstander.
- Vi skaper nok sjanser til å vinne kampene. Men vi behøver flere matchvinnere. Forhåpentligvis blir det bedre når Sæter og Dino er tilbake for fullt.
- Kantspiller blir første pri inn i neste vindu.
- Det er positivt å tenke på at vi hadde så mange ute, og flere spillere med mangelfull matchfitness, samt tettey kommer. Det kan bare bli bedre.

Alt i alt så kan vi gjøre det skarpt i år. Men da må man plukke det som er av poeng fremover nå som det er gressbaner og "lettere" motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 25.05.2021 06:49    Post subject: Reply with quote

Føj for pokker et ufortjent nederlag. Når man lige får trukket luft ind så er der trods alt en del at glæde sig over. Vi spiller vores klart bedste halvleg i sæsonen og boldomgangen offensivt så faktisk ret godt ud. Husk på bare et enkelt nederlag til Molde og Glimt så er vi helt oppe igen (forudsat vi selv vinder) vi skal nu sammensætte en ok sejrsrække imod de kommende modstandere. Vores højreside spillede rent faktisk fodbold i store dele af kampen - nu skal vi have venstreside men, og ja en goalgetter fremme ville være guld værd, jeg synes dog Molins vil give Dino kamp til stregen. Nu er det ud på bænken hvis man ikke leverer.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 25.05.2021 06:56    Post subject: Reply with quote

Måtte ha en natts søvn for å riste av meg denne. Bittert tap, men årets beste prestasjon (motstanderen tatt i betrakning). Fortsatt fremgang å spore kamp for kamp, så fortsatt rolig på at dette blir emda bedre. Fillefeil bakover som ødelegger, men det er det enkleste å gjøre noe med. Mer gledelig synes jeg der er at vi er ok gode fremover selv med mange bytter. To nye vinger som mange var negative til, men begge scoret. Vi har viktige spillere i form og noe som kan ligne på en grei plan. Vi er ikke i mpl med prosjekt Hsreide, men vi er på vei. Nå har vi i tillegg gjort unna mange tøffe kamper, sp denne presentasjonen holder til mange 3 poengere mot annen motstand.

Trua!
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.05.2021 07:22    Post subject: Reply with quote

Prestasjonen i seg selv var jo ganske bra, de forrige kampene og motstander tatt i betraktning. Det gjør tapet enda surere. Noe av det jeg forventa med Hareides inntog var å vinne slike kamper, og kanskje spesielt at han i større grad skulle klare å gjøre endringer under kampen som endrer kampbildet.

Jeg syntes vi gir opp venstresiden vår når vi starter med Zachariassen som venstrekant og Tagseth som venstre indreløper. Når vi også har en naturlig høyreback som venstreback er det ikke veldig rart at vi skyr venstresida som pesten. Det blir også lettere for Molde å demme opp når de vet at det mer eller mindre bare er på høyresida vi kommer til å skape noe. Jeg tror nok vi får se Augustinsson fra start om ikke lenge gitt at han holder seg frisk.

Holse bør virkelig spilles inn som indreløper. Han trengs mer sentralt i banen for at vi skal være mer dynamiske i det offensive. Som kant får han ikke de vinklene han bør ha for å kunne være den sjanseskaperen han har potensiale til å være. Isolert sett kan jeg forstå at Hareide ikke starter Ceide med tanke på det han har vist så langt.

Jeg syntes Serbecic gjør en god kamp, og særlig bidrar han med elementer vi ikke har i de andre stopperne våre. Med litt tid tror jeg han kan bli et svært viktig element i angrepsspillet vårt, kanskje spesielt mot etablert forsvar. Han tør å spille baller med litt risiko, og han slår pasninger på en trygg og god måte. Når han spiller på en feilvendt Molins eller Holse med mann i rygg blir de ikke brutt før de kommer frem, noe som i norsk målestokk er bra. Vi må ta vare på Serbecic. Sånn sett kan operasjonen til Holmar være et hell i uhell.

Molins gjør også en veldig god kamp, og er vel på sett og vis det vi hadde håpt at Dino i større grad skulle være. Han er så sterk i kombinasjonsspillet, klok i dueller og har et godt blikk for spillet, både med og uten ball. Han og Holse ser ut til å begynne å finne hverandre.

Tidvis syntes jeg vi spiller ganske godt, selv om vi ikke skaper mange store sjanser. Vi kommer derimot til mange situasjoner som kan bli store sjanser, men hvor vi mangler litt presisjon, litt tempo eller litt samhandling. Jeg syntes vi viser mange tendenser til godt spill, som i og for seg er en forbedring fra tidligere. Så må disse tendensene videreutvikles til et fungerende offensivt spill som gjør at vi skaper sjanser nok til å vinne kamper fremover. Nå har vi et mye snillere kampprogram fremover hvor vi bør vinne veldig mange av kampene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.05.2021 07:27    Post subject: Reply with quote

Vi har tatt åtte av 15 poeng sålangt - tapt syv poeng. Glimt har tapt bare to og ser alt i alt ut som et bedre lag om oss. Det virker ikke så veldig bra i forhold til gull.

Men - i gå var vi best mot Molde og burde absolutt ha vunnet. Det var rett og slett uflaks - ikke noe annet.

Jeg anser Molde og Glimt for å være seriefavoritter, mens vi er outsidere. VIF tror jeg er hektet av - hvis de ikke slår Molde i neste kamp - de er da ajour oss, med like mange kamper spilt.

Jeg mener vi er akkurat der vi trodde vi skulle være og hvor bookmakerne trodde vi skulle være. Det betyr at vi fremdeles har en sjanse til gull. Det forutsetter at vi nå vinner de antatt lettere kampene vi har foran oss. Med like mye poengtap der - er vi dessverre sjansløs på gull i år igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 25.05.2021 07:30    Post subject: Reply with quote

Sovet av skuffelsen. Skulle aldri tapt denne, men kynisme for f! Med 10 min igjen, må det da gå an å være mere smart.

Veldig bra ca 60 min der vi har full kontroll på motstander. Han Fyfana kommer inn og snur det dem.

Gledelig m Tagseth, fortsett med han til PCS kommer i form!

Men, har trua på gull æ no RBK
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 25.05.2021 07:43    Post subject: Reply with quote

Fortsatt ikke helt kommet over at Molde klarte på et uforklarlig vis å få med seg alle 3 poengene her.
Men som flere andre er inne på, så må man ta med seg det positive her og det er tross alt en del.

Holse er en gud!
Hovland, hva skjer? Han spiller jo med mer rutine og trygghet (bank i bordet) enn han noensinne har gjort!
Molins er så fotballsmart at med mer trykk fremover kommer måla tett vil jeg tro.

Selv med flere førstelagsspillere ute med skade og en del i veldig kamprusten form så er vi klart bedre enn Molde i denne kampen.

Nå har vi Sandefjord om 2 dager og Stabæk om 5 dager før det blir et lite opphold.
Og vi bør ha 6 poeng der, samt at deretter bør vi klare å plukke godt med poeng i juni (SIF, S08, LSK og Haugesund) også.
Er vel kanskje ikke slik at vi plukker bare 3poengere før vi skal møte Vålerenga i oktober, men er ikke helt umulig å gjøre heller.
Det iallefall bare en ting å gjøre, gunne på å prøve å få flest mulig matchfit.
Blir et tøft program utover og vi trenger alle mann for å kunne hente trofeet.
22, 27 og 28 serierunde blir nok fort avgjørende i så måte (VIF, Molde og BG) RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 25.05.2021 07:57    Post subject: Reply with quote

pcs med sin dårligste rbk-kamp? Kunne fort ha kostet oss 2 mål om det ikke var for andre hansen. Flust av feil generelt. Skal vi ha noe i europa å gjøre må en kjede av breddefotballfeil lukes bort. Dette må være en av de bitreste tapene på flere år!? Utrolig at vi tror vi kan kruse inn en seier mot et lag som holdt på å slå ut et helt ok la liga-lag for et par-tre måneder siden.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 25.05.2021 08:08    Post subject: Reply with quote

Tja, han hadde i alle fall noen alvorlige tabber. Så ironisk nok ut som at han slet med underlaget til tider.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 25.05.2021 08:13    Post subject: Reply with quote

Ser både Hareide og Per selv mener han egentlig ikke er matchklar, og det vistes vel i går. Problemet er vel mangelen på vinger som gjør at vi må bruke opp midtbanespillerne våre der. Egentlig har vi nok spillere til å stille en sterk midtbane selv med skader, men få eller ingen alternativer på vingplassen i og med at blant annet Ceide nå er degradert(?). Håper vi tørr å leke litt mer med ungutta på topp nå når motstanderne forhåpentligvis er hakke enklere slik at vi kan stille med den beste midtbanen, som ikke inneholder PCS enda.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 25.05.2021 08:25    Post subject: Reply with quote

Men vi kunne ikke startet med Holse, Hoff, og Tagseth på midten?

Ceide på kant.

Det å spille Per i form på midten mot Molde blir helt feil. Han er jo ikke i nærheten og da starter du ikke i en slik viktig kamp.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 25.05.2021 08:39    Post subject: Reply with quote

Ceide var ikke 100% og ville ikke vært på benken om vi hadde nok folk..
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 25.05.2021 08:50    Post subject: Reply with quote

PCS skulle aldri startet. En ting er de to kjempetabbene han gjør, men alle de andre småfeilene i tillegg. For korte langpasninger, uprist i pasningspill, upresist medtak, blir stresset ved å ha ballen i beina. Skal spille av press med en-touch men ballen går bakken og medspiller reitan har problemer med å dempe den så ender opp med å spille langt allikevel. Det var en kjede med kvalitetsfeil. Han jobber i det minste hardt og klinker til i dueller det skal han ha for. Om det hadde hjulpet de siste 15 min på 2-1 og 2-2 vet jeg ikke.

Holse var fantastisk, gjør noen juniorfeil han også, men den intensiteten har leverer hver gang han har ballen er rett og slett herlig å se på.
Hovland har blitt klasse der bak og har blitt et soleklart førstevalg slik han spiller nå. Lukter nok på landslagsplass igjen om han fortsetter.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 25.05.2021 10:18    Post subject: Reply with quote

Holse beholder vi ikke lenge hvis han fortsetter slik. Vår viktigste for tiden sammen med Zach som scorer.

Molins er flere hakk bedre enn Dino i mine øyne. Han klarer på mirakuløst vis å holde på ballen feilvendt i veldig pressede situasjoner, i tillegg evner han å flikke ballen fint videre. Han har også en helt annen ballbehandling enn Dino.

Håper han klarer å sette noen flere mål selv fremover.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 25.05.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Synes vi gjør mye bra, særlig måten vi hele tiden skaper overtall på Moldes venstreside. Stort sett et bra gjenvinningsspill. Molins virker som en utrolig god spiller, er svak for slike spillertyper som har et ok teknisk register, men også en stor fotballhjerne.

Minuset var at det var mye slurv i pasningsspillet. Fremover tar jeg gjerne en vingspiller med X faktor, og en midtstopper som er sjef med stor S. Overraskende nok synes jeg Reitan også holder et bra nivå. Det så ikke sånn ut for litt siden.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.05.2021 12:35    Post subject: Reply with quote

Lenge siden jeg har vært så skuffet over resultatet etter en Rosenborg-kamp. Jeg følte vi hadde Molde helt fra 1-1, og med litt mer flyt eller ro hadde vi jo også tatt de.

Dessverre blir det avgjørende, nok en gang, at Molde kan gjøre bytter fordi de vil, mens vi konsekvent gjør bytter fordi vi må. De kan sette innpå et stortalent på spissplass og en offensiv midtbanespiller som har vært nøkkelspiller i flere år - vi tvinges til å sette innpå en litt uprøvd spiss på kanten og stå hele kampen med et femtevalg sentralt, i tillegg til at tre spillere spiller litt ute av kampform og halve forsvarsrekka er andrevalg. Det er nye relasjoner over hele fjøla, og det straffer seg til slutt.

Planen vår synes jeg var god, slik den ble. Vi klarer neppe å spille over Molde med laget slik vi kunne stille, men vi lykkes med å gjøre det til en utpreget gresskamp slik at plastspillerne mistrives. Vi får etter hvert kvelt Eikrem helt, og skaper jo nok til å vinne. Men vi blir for avhengige av at Holse eller Molins lager noe helt på egen hånd, og har lite skyts fra midtbanen med Doff som kant. Og så er vi ikke på langt nær så strukturerte defensivt som vi burde forvente nå. Midtstopperne faller alt for tidlig og dypt, og ender ofte i duell med egen keeper mens sekstenmeteren er forlatt fra straffemerket og ut. Samtlige av Moldes mål kommer som resultat av dårlig kontroll på spillere i eget felt, motspillere som får alt for mye tid til å avslutte. Glem feilpasninger på midtbanen - problemet vårt akkurat nå er mellomromsbonanza.

Børs:

Hansen 5 - Bra redning en mot en. Lager på uforståelig vis corneren som ender i 2-3, og må kjøpe seg større hansker.

Reitan 5 - Første assist for året. Litt mye blindebukk på innleggene. Grei kontroll defensivt, ikke involvert i baklengs.

Serbecic 6 - Gir oss en pasningsstyrke og ro vi har savnet, og som vi burde bruke mer når han spiller. Treffer godt med involveringene tross lite spilletid.

Hovland 4 - Litt mer stresset i denne, og klarer ikke stå frem.

Andersson 4 - Noen gode innlegg med venstre, burde gjøre det oftere. Grei kontroll defensivt, men igjen med noen synlige unntak. Brenner en megasjanse.

Hoff 3 - Mister mannen sin håpløst på 0-1. Slipper mannen sin to ganger på 2-2. Har veldig dårlig kontroll defensivt, og tør sjelden spille farlige pasninger offensivt. Noen gode initiativ, og løper mye.

Skjelbred 3 - Elendig første omgang, på etterskudd og med flere store feil med ball. Får etter hvert stappet Eikrem i sekken sin.

Tagseth 5 - Kvikk og god i gjenvinning. Får en bra skuddmulighet. Fortsatt for stresset med ball i beina, men færrest feil av de på midten.

Holse 7 - Scorer mål, konstant uromoment på sida si. Savner nok initiativ rundt seg å kombinere med. Livsnødvendig.

Molins BB 7 - Enormt sterk feilvendt, og løser pivotrollen med bravur. Kunne og burde fått flere assist enn sin ene, og flere frispark enn sine to.

Zachariassen 5 - Hva gjør det at han knapt bidrar i banespillet når han putter i hver kamp? Fantastisk mål, burde scoret ett til.

Wiedesheim-Paul - Kommer inn på kant tjue minutter før slutt, og det var det siste vi så av ham.

Hareide 5 - Klarer stadig ikke sette kampinngangene, og vi må ut og snu kampbildet igjen. Gjør etter hvert mye ut av en litt vanskelig situasjon, og har lite å spille på mot slutten.

Dommer Eskås 4 - Klassisk norsk molbo, med blåsetourettes fordel forsvarende lag og null forståelse for konseptet sabotasje. Ingen kontroversielle situasjoner å tabbe seg ut i.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 300
Location: Østlandet

PostPosted: 25.05.2021 16:09    Post subject: Reply with quote

Takk for nok en flott, beskrivende og for meg riktig børs Zappie
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 948
Location: Trønderlainne

PostPosted: 25.05.2021 18:36    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
blåsetourettes
Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 27.05.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22
Page 22 of 22

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb