English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 13.05.2021 08:25    Post subject: Reply with quote

Arsene Wenger var flink til å takle 20 år med motgang. Det er der lista ligger.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 13.05.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

Drillos tanker om runde 1. Hareide får skryt for organiseringen av RBK.
https://www.nordicbet.com...eriestart/
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.05.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Arsene Wenger var flink til å takle 20 år med motgang. Det er der lista ligger.

Wenger vant PL og FA Cupen i hans første fulle sesong som Arsenal manager, også vant han 2 ligatitler til + 7 triumfer i FA Cupen, også styrte han Arsenal til topp 4 i 21 av 22 sesonger i NLD, tross av at han hadde et vesentlig mindre budsjett til rådighet enn hva United, Liverpool og senere Chelsea, City og dvs Spurs hadde under de årene. Åssen synes du det har gått for Arsenal etter at AW forlot klubben?

Jeg er klar over at du troller her, men virkeligheten er den at historien viser at Hareide takler motgang på en svært dårlig måte. Og takle motgang, klare av og snu motgang til medgang og ta imot kritikk er sannsynligvis Åge’s største svakhet som trener.

Jeg hadde virkelig likt og se hvordan Åge hadde taklet 10 år med konstant kritikk fra pressen, og at han blir spurt om han vurderer egen stilling i prinsipp hvert eneste intervju han stiller opp i, at sk eksperter mener at han bør gå av. Eller at hjemmebanen er mer eller mindre stappet med plaktater med «Hareide ut», at hans lag egne supporters synger sanger mot han før/etter kamp, eller at det flyr et lite privatfly over stadion med en hengende banderolle etter med Hareide Ut! like før kampstart - alt dette opplevde Wenger under hans 3-4 siste år som Arsenal-boss.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 13.05.2021 11:06    Post subject: Reply with quote

Den eneste løsningen for RBK på sikt er å skifte navn til Arsenal og å ansette Wenger. Da kommer vi til å bli mye bedre til å takle konstant motgang enn det vi er nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 13.05.2021 11:18    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Åssen synes du det har gått for Arsenal etter at AW forlot klubben?


Kanskje dere ikke skulle jaget han ut da.

Det er uansett et kjedelig og meningsløst tankeeksperiment all den tid Hareide aldri kommer til å oppleve så mye motgang over lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.05.2021 11:51    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Åssen synes du det har gått for Arsenal etter at AW forlot klubben?


Kanskje dere ikke skulle jaget han ut da.

Det er uansett et kjedelig og meningsløst tankeeksperiment all den tid Hareide aldri kommer til å oppleve så mye motgang over lang tid.

Hvem jaget Wenger ut av Arsenal? Årsaken til at hvorfor Wenger måtte forlate Arsenal etter 17/18 sesongen, var fordi han ikke styrte Arsenal til en topp 4 plassering, og fordi at han hadde begynt og miste respekten i garderoben.

Du/dere opplevde tydeligvis ikke Hareide i Molde tidlig på 90-tallet, under hans tid i Brøndby, hans siste 1-2 år som landslagssjef, hans sejour med Örgryte, hans tid i Viking, hans andre stint med Helsingborg eller hans siste sesong med Malmö. Jeg har neppe sett en trener som har vært så dårlig på og snu motgang til medgang, eller en trener som er så dårlig på og takle kritikk som det Åge har vist seg å være gjennom åra. Men nok om det.

Uansett, så er det alltid like morsomt å lese kommentarene fra div brukere her inne, dette forumet er på et helt annet nivå enn noe annet fotballforum jeg noensinne har vært borte i. Never change! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 13.05.2021 12:26    Post subject: Reply with quote

Med denne logikken burde vi beholdt Rasputin. Han er den beste treneren vi har hatt i motgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 17.05.2021 15:16    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva det var Glimt supporterne ropte til Hareide? Jeg hørte de sang:"Vi har trener - vi har trener".. Og var nedlatende i forhold til hva Knutsen har utrettet - samtidig som de mente at Knutsen ville fått jobben til Hareide om han ønsket? Noen som hørte noe mer?

https://www.vg.no/sport/f...g-publikum
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 17.05.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Ja, hvis Hareide skal bli potte sur for at noen hundre Glimt supportere ropte «ukvemsord», så er han kanskje blitt for hårsår til å være fotballtrener.
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 17.05.2021 17:34    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn.. jeg har vært ganske mange ganger på Aspmyra når RBK har spilt, og det er ikke første gangen de er stygge i kjeften. Det er det samme hvert år egentlig.
Jeg vet kjernen av og til har blitt beskyldt for å være i overkant ufine også, men dæven .. kjernen er rene Frelsesarmeen i forhold til det som av og til serveres på tribunen i Bodø. Har opplevd det så grovt og obskønt at æ skjemtes av å stå der med småbarnsfamilier.
De som er grovest, er de som er såkalte ultras... men så har du en del godt voksne «wonnabie’s» som henger seg på koret.
Om Åge følte seg beskjemmet med noen grove gloser i går, så kommer det ikke som noen overraskelse. Men, det kanskje Åge missforstår, er at å bli kalt «din førrpulte hæstkuk» er et hedersuttrykk nordaforr.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 17.05.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Supporterleder for Glimt er kanskje ikke på Eva-Britt Møyseth sitt nivå men altså:

Quote:
– Jeg synes vi var veldig flinke og skapte ekstremt bra trøkk til å være så få. Jeg skjønner ikke hva han mener om hets. Det eneste annet enn Glimt-sanger var buing på dommeren fordi man var uenig med noen dommeravgjørelser. Det var ingenting mot Hareide eller Rosenborg-spillere, sier Ruden.

– Vi sto på motsatt side av der Hareide og de andre sto. Hva som eventuelt ble sagt ved siden av der de står, det vet jeg ikke, sier hun videre, og kaller Hareides kritikk av Glimt-fansen for et «ufortjent slag i trynet».


De sto på motsatt side av der Hareide sto så kunne ikke høre hva som eventuelt ble sagt, men benekter kategorisk at det ble sagt noe stygt?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3456
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 22:41    Post subject: Reply with quote

Virker som Hareide ikke orker mer etter denne sesongen!!. Uten publikum så blir ting litt lite inspirerende... Han virker litt dau selv også!!
Tenker han gir seg hos oss og tar et landslag jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 18.05.2021 09:27    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
De sto på motsatt side av der Hareide sto så kunne ikke høre hva som eventuelt ble sagt, men benekter kategorisk at det ble sagt noe stygt?


Selvsagt ble det sagt nedlatende ting til Hareide. Spørsmålet er om Hareide bør tåle å høre Nordlenningers saftige uttrykk eller om han bør få trøst i ettertid. Det virker på meg som han ønsker løsningen der han skal få trøst... Det er viktig for menn å ha kontakt med sin feminine følsomme side, men kanskje ikke la dette styre fokuset, når man er fotballtrener? Sprør for enn venn altstå..
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.05.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Dette er jo en ganske liten sak i den store sammenheng, men det er selvsagt et tankekors om det virkelig er tung skyts som leveres fra tribunen. Det er holdningkampanjer en masse i forhold til rasisme, homofili og så videre, men det er ganske kvasi om man skal få lov til å lire av seg hva som helst fordi "mottaker" ikke tilhører noen - i mangel av bedre ord - beskyttet gruppe.

Når denne katten først er sluppet ut hadde det vært interessant å høre hva som faktisk ble sagt. Er det storm i et vannglass er det en unødvendig offertaktikk og avbøyning av kampen fra Åge, men om det faktisk er gjentagende drøye ting mener jeg det bør diskuteres. Rase, religion, kjønn og seksualitet er (med rette) no-go, men skal vi samtidig tillate så å si alt som ikke går på dette?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 232

PostPosted: 18.05.2021 10:34    Post subject: Reply with quote

Dette er jo klassisk Ã…ge.

Han ønsker mediefokuset bort fra prestasjonen til RBK, samt lage litt støy i Bodø.

Han bryr seg katta om hovmodige supportere i Bodø, det er ren taktikk fra Åge. Har gjort dette gjentatte ganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 18.05.2021 10:40    Post subject: Reply with quote

Nå kan jeg gå med på at gjentakende hets fra et stor antall personer mot en spesifikk gruppe som har feil religion, hudfarge eller hva det skal være er viktigere å ta tak i enn gjentakende hets fra et lite antall personer mot alle som ikke heier på Bodø Glimt.

At fotballsupportere kan være noen ufyselige dritter vet vi jo forsåvidt, og det er ingen direkte lov mot den slags. Men må være lov å si ifra og burde ikke være nødvendig å slutte rekker og blånekte for muligheten til at det finnes råtne epler i egen kurv.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 782

PostPosted: 18.05.2021 10:52    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:
Dette er jo klassisk Ã…ge.

Han ønsker mediefokuset bort fra prestasjonen til RBK, samt lage litt støy i Bodø.

Han bryr seg katta om hovmodige supportere i Bodø, det er ren taktikk fra Åge. Har gjort dette gjentatte ganger.


Støtter denne 100%!
Han er en Mourinho-light og vet akkurat hva han skal si for å ta vekk fokus Wink
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
larsish
Junior


Joined: 12 Sep 2004
Posts: 65
Location: Sør for Dovre (dessverre)

PostPosted: 18.05.2021 12:14    Post subject: Reply with quote

Han såg ihvertfall ut som ein neve dollars på sidelinja i Bodø! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.05.2021 13:39    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Jeg har neppe sett en trener som(...) er så dårlig på og takle kritikk som det Åge har vist seg å være gjennom åra.


Sitter en fyr borti Bergen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 18.05.2021 13:44    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Ja, hvis Hareide skal bli potte sur for at noen hundre Glimt supportere ropte «ukvemsord», så er han kanskje blitt for hårsår til å være fotballtrener.


Gode gamle "10 000 kjønnsord" Hareide, dette.

https://www.vg.no/sport/f...supportere
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.05.2021 16:19    Post subject: Reply with quote

Allerede tidlig i oktober 2008 var det klart at Mons Ivar Mjelde skulle slutte som Brann-trener etter sesongslutt. Den gang var Åge Hareide norsk landslagstrener. En presset en, sådan.

Men han sto høyt oppe på ønskelisten på Kniksens plass.

Daværende sportssjef i Brann, Roald Bruun-Hanssen, kjente Hareide godt fra tiden som toppfotballsjef i Norges Fotballforbund. Han tok kontakt med sin tidligere kollega.

- Brann er jo en av de klubbene i Norge som virkelig er spennende å trene. Jeg har alltid likt det bergenske lynnet, og har elsket å komme på Stadion som trener. Dessuten var det jo der jeg fikk min landslagsdebut i 1976, slår Hareide fast.

- Det var interessant, selvsagt. Timingen var likevel helt feil for meg, fortsetter han.

Les mer: Åge Hareide var en gang fristet av Brann. Nå står han foran Rosenborgs benk. – Det var helt feil timing da
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 20.05.2021 18:47    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:
Dette er jo klassisk Ã…ge.

Han ønsker mediefokuset bort fra prestasjonen til RBK, samt lage litt støy i Bodø.

Han bryr seg katta om hovmodige supportere i Bodø, det er ren taktikk fra Åge. Har gjort dette gjentatte ganger.


Katt er stikkordet her
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 21.05.2021 15:31    Post subject: Reply with quote

Kjetil knutsen bør være en naturlig arvtaker etter Åge. Kanskje allerede på slutten av denne sesongen. Han står for en klassisk 4-3-3 der han i motsetning til mange mislykkede forsøk av tidligere rbk trenere klarer å sette spillere inn i rollene. Den samhandlingen glimt viser i år selv etter tap av profiler som evjen, layoni, zinkelnagel, JPH, og Junker er imponerende. Glimt er jo ett bevis på at angrep starter med de bak og tilogmed brede moe og Høibråten ser ut som Hoftun i sine glansdager med måten de tar med seg ballen gjennom presseledd.

Om Rbk skal ha ett lite håp om å komme tilbake til champions leauge så trenger de en trener som kan gjøre gull av gråstein. Filosofien klubben har pr.dags dato er å hente ferdigprodukter i etablerte spillere fra andre klubber uten å lykkes med å få de særlig samspilt før de forsvinner ut for en billig penge. Hva har egentlig stefano vecchia, jebali og carlo holse i rbk å gjøre? De er gode individuelle spillere med nærteknikk over gjenomsnittet i norsk fotball men faller gjennom ute i europa der vi er avhengig av å ha raske spillere med samhandling da utenlandske klubber allerede har spillere med bedre teknikk enn våre. Selvfølgelig finnes det unntak men se på Molde. Etter 2011 har molde tatt over dobbelt så mange poeng enn rbk har i europa leauge og det før utslagsrundene der rbk ikke har gått videre siden de røk ut av champions leauge i 2007 og møtte fiorentina i uefa cupen 2008. Molde har satset på fart i alle ledd og så hjelper det å ha en ballfordeler i eikrem som har stor forståelse for spillet og gode relasjoner til alle rundt seg.

Dette er ingen kritikk av Åge Hareide som gjør det han kan for å få rbk tilbake på toppen så fort som mulig. Men Åge er ikke rbk's fremtid og klubben bør forsøke å hente den eneste åpenbare arvtageren jeg ihvertfall klarer å se med det blotte øye.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 24.05.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

Etter fem kamper er vel seriestarten over, hva er dommen? Jeg synes det er middels, både poengmessig og prestasjonsmessig: Heldig poeng mot et VIF-lag som nok er svakere enn mange trodde, bra mot Viking som også er svakere enn mange trodde, svak kamp og poengran mot Glimt, sliteseier mot Brann, og tidvis bra mot Molde tross tap. Det er mer struktur på laget og vi ser mer moderne ut i stilen, men veldig overraska over at vi slipper inn så mange mål. Og alle skadene, har det noe å gjøre med nytt treningsregime?
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 232

PostPosted: 24.05.2021 23:32    Post subject: Reply with quote

Sesongstarten må sees i lys av at vi har møtt tre av de antatte topplagene. For tidlig å trekke noen konklusjoner.

Om man skal vurdere, støtter jeg middels. Små marginer dog, hadde vi tatt Molde så hadde jeg vært på meget bra åpning.

Vi er for ustabile i prestasjonene i alle fasene av spillet. Lavt bunn-nivå. Får vi tettet igjen bak, så er vi seriegull kandidat.

Virker også som at det er en fandenivolskhet i laget i år som vi ikke har sett på lenge, som gjør at vi tar med oss poeng og snur kamper.

Slår vi Sandefjord og Stabæk, så ser dette bra ut. Vi kommer bare til å bli bedre og bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 95, 96, 97  Next
Page 53 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb