English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 16.05.2021 19:11    Post subject: Reply with quote

..akkurat nå, sure. Men jeg tror fortsatt han kan få ut det potensialet han viser til tider. Neste kamp kan han briljere. Spørsmålet er om det hviler for mye ansvar på ham hvis han skal starte fast, og han kommer inn i en sånn mental greie der alt blir tungt og vanskelig. Han er åpenbart talentfull, men vi burde kanskje matchet ham mer forsiktig. Det har vi kanskje ikke stall til.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 16.05.2021 19:14    Post subject: Reply with quote

En unggutt må få lov til å ha en svak kamp. Ingen grunn til å overreagere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 16.05.2021 19:14    Post subject: Reply with quote

Gutten må hjem å trene sluttprodukt! Han er helt ufarlig foran motstanders mål, og har i dag også en fatal feilpasning som fører til baklengsmålet. Jobber halvhjertet hjem, og har vel ikke en eneste takling i hele kampen!
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 16.05.2021 20:07    Post subject: Reply with quote

Ung gutt, tett mellom kampene og sprudler ikke enda. Vi må tåle noen av disse, selv om det hadde vært greiere med en råtten kamp mot Sandefjord som vi vinner.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.05.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

Han trenger å bli litt tøffere i skallen, tror jeg. Litt for mye "unnskyld at jeg er til" i stedet for å ta plassen han vil ha og trenger. Med fortsatt tillit og forhåpentligvis noen skikkelig positive opplevelser snart, tror jeg han vil vokse som spiller i takt med selvtilliten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.05.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Tror en del sitter i hodet ja. Han trenger å få putta første målet, så skal man se at det fort kan løsne skikkelig. Det er jo ikke vanskelig å se at han mangler selvtillitt i avslutningene. Han nøler ofte der han bare kunne gassa på og skutt selv.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 17.05.2021 00:32    Post subject: Reply with quote

Unge spillere trenger tillit over tid for å utvikle seg, men dagens prestasjon koster poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 17.05.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Uenig. Det er ikke Ceide som koster oss poeng. Det er ikke en 19-åring som skal dra lasset i landets største klubb. Grunnen til at vi mister poeng i dag er skadesituasjonen. Det at vi må møblere om halve laget fordi den ene oppegående spissen vi har bare tåler 45min, fordi han ikke har spilt fotballkamp siden november, og kanskje fordi løsningen Hareide velger ikke er optimal.

Hadde vi spilt med laget fra 1.omgang i 90 minutter er jeg overbevist om at vi hadde vunnet denne kampen. Men når Molins må ut ved pause og vi flytter Vecchia inn som spiss, så mister vi oppspillspunktet sentralt, samtidig som vår soleklart beste midtbanespiller flyttes ut på kanten. Det gjør at laget mister rytme og momentum. Kanskje hadde det vært bedre å sette inn Wiedesheim-Paul 1:1 på topp og beholdt Holse på midten, i stedet for å bruke en kamprusten Skjelbred, men det får vi aldri vite. Uansett, det er ikke 19 år gamle Ceide som er grunnen til at laget faller sammen som et korthus i 2.omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 17.05.2021 06:53    Post subject: Reply with quote

Gutten bør ut en tur å hente litt selvtillit og komme tilbake om et år eller to. Virker som presset her ikke får ut potensialet hans. Kjempetallent uten tvil, men pr nå har ikke vi et godt nok maskineri og da må enkeltspillere levere bedre.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 17.05.2021 07:09    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er ikke en klubb man øver seg for å bli god i. Nå er det andre sesongen Ceïde gjør det. Produserer knapt nok målpoeng og er alt for dårlig defensivt. Forventer at Hareide tar tak i dette. Synes Ceïde er klart best når han blir byttet inn etter kampene har åpnet seg opp.

Last edited by 27Sapara on 17.05.2021 07:11; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.05.2021 07:10    Post subject: Reply with quote

Vil bare minne om at ceide sin dårlige defensive innsats førte til innslupne mål i denne kampen. Det er klart at slik kan vi ikke tillate i en toppklubb!

Om han er 19-år så må man forvente innsats og aggressivitet. Man kan ikke la han få klippekort og tillate at han ikke skal løpe hjem. Knutsen sa at ham ville utnytte det defensive slurvet til rbk sine vinger og det fikk de til ganske godt. Hareide har en jobb her. Ceide må skjerpe seg. Greit at det går opp og ned, men løping og innsats må kunne kreves!!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 17.05.2021 07:39    Post subject: Reply with quote

Helt enig.

Ung eller ikke, innsats og engasjement må man kunne forvente.

Løper ved siden av "sin spiller", jogger hjemover, fullstendig taklingsvegring og følger rett og slett ikke med defensivt.

" Oj, der var min mann ja..! "

MÃ¥ skjerpe seg kraftig.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 17.05.2021 07:50    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg er svakere og svakere i troen om Ceide.
Lite imponert over hva som gjøres ute på banen.

Blir litt som Helland bare uten skadene og målpoeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 17.05.2021 08:01    Post subject: Reply with quote

Bør som Botheim i B/G utfordres på om han er sulten nok og mener alvor.

Mulig han behøver et miljøskifte siden ingen trenere i RBK enda har klart å trigge vinnerskallen i han.

Vi er ikke med og kjemper i toppen med en høyreside uten målpoeng.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 17.05.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

27Sapara wrote:
Rosenborg er ikke en klubb man øver seg for å bli god i. Nå er det andre sesongen Ceïde gjør det. Produserer knapt nok målpoeng og er alt for dårlig defensivt. Forventer at Hareide tar tak i dette. Synes Ceïde er klart best når han blir byttet inn etter kampene har åpnet seg opp.


Snakker vi om Ceide her? Eller Sørloth? Botheim? Thiago Holm?

Rbk har vært en elendig utviklingsarena selv for norges største talenter, og en del av dette er mangel på tålmodighet, det er noe ekstremt u-Eggensk over hele greia. Emil kan bli en ving av internasjonal klasse. I år har han fått en ny rolle han må tilpasse seg, da synes jeg han må få den tiden og tilliten han trenger, ikke bare for han selv, men for å vise talenter at det er mulig i rbk.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.05.2021 09:24    Post subject: Reply with quote

Hadde Ceide hatt navnet Adegbenro for eksempel, hadde det vært slakt og totalt uaktuelt at han skulle få spille seg i form. Til tross for at at Adegbenro faktisk produserte sjanser og mål! Bare som en brannfakkel!
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 17.05.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Mye av utfordringa til Ceide sitter i hodet. Det er en enorm forventning til han som han garantert kjenner på. Det har gått litt trått innledningsvis, og det er sparsomt med gode opplevelser. Når alle rundt han snakker om at det må komme sluttprodukt og det ikke kommer knyter det seg nok litt, og jeg synes det ser ut som han sliter med å ta de beste valgene på banen. Det blir litt halvveis for gode Emil. Han trenger å være mer bestemt på hva som skal komme ut av involveringene sine.

Jeg tenker at det blir feil å sammenligne med Botheim her. Botheim trenger/trengte en realitetsorientering, Ceide trenger coaching for å takle presset og forventningene.

Velkommen heimatt Alex Tettey, første oppgave er å få Ceide til å skinne!
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1061

PostPosted: 17.05.2021 09:33    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:

Jeg tenker at det blir feil å sammenligne med Botheim her. Botheim trenger/trengte en realitetsorientering, Ceide trenger coaching for å takle presset og forventningene.


Botheim trengte bare å få spilleminutter som midtspiss, det han fikk var ett utlån der han ble brukt helt feil i Stabæk.
Med en gang han fikk tillit og minutter som midtspiss løsnet det seg for han. Emil er noen år yngre, og potensialt noen knepp bedre. Jeg har regelrett sutra til tider over hvordan vi har misbrukt Botheim mens han fortsatt var RBK-spiller, og nå ser vi resultatet, jeg ønsker ikke at det samme skal skje med Emil.

Gutten har fått en ny rolle, det har blitt mye nesten for han, men vi ser jo alle potensialet, synes 3 kamper blir litt lite før vi begynner med ramaskrik her, dersom vi ønsker at RBK skal utvikle spillere med videresalgspotensiale så må vi bare tåle at det går litt trått av og til.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 17.05.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Snakker vi om Ceide her? Eller Sørloth? Botheim? Thiago Holm?

Rbk har vært en elendig utviklingsarena selv for norges største talenter, og en del av dette er mangel på tålmodighet, det er noe ekstremt u-Eggensk over hele greia. Emil kan bli en ving av internasjonal klasse. I år har han fått en ny rolle han må tilpasse seg, da synes jeg han må få den tiden og tilliten han trenger, ikke bare for han selv, men for å vise talenter at det er mulig i rbk.
Snakker om Ceïde ja, og han er ikke god nok ennå til å starte hver kamp. Til det har han alt for mange mangler i spillet sitt. Han kan imidlertid godt være første ving-reserve som kommer innpå med friske ben når kampene har åpnet seg opp.

Jeg vet ikke hva du mener med "u-Eggensk", men det var vel hans sitat at Rosenborg ikke var en klubb man øvde seg i. Samtidig var Eggen svært lite interessert i å bruke unge spillere, med unntak av Iversen og Carew, men de var vel også noe av de største talentene man har hatt i norsk fotball. Det er mulig du ikke har kontroll på RBK-historien, men de beste årgangene til Rosenborg hadde relativt høy snittalder. Normalt sett så er idrettsutøvere på topp i 27-års aldereren, samtidig kan man ikke forvente at fotballspillere presterer jevnt før man har fyllt 22 år fordi det ofte tar litt tid før "kroppen setter seg".
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 17.05.2021 09:59    Post subject: Reply with quote

Mulig det er gjort med hensikt som en del av hans utvikling, men jeg undres om det er fornuftig at han er en del av Hareides merkelige game plan på kunstgress. Her snakker vi om en særdeles bratt læringskurve i et kollektiv som absolutt ikke fungerer, og der vi blir fullstendig avkledd på individuelle ferdigheter og klokskap. Jeg skjønner jo ambisjonen; solid defensiv kontroll, men når det første pressleddet funker like dårlig som edderdun, så har man jo i utgangspunktet gitt seg selv et særdeles dårlig utgangspunkt før avspark.

Håper det verste nå er unnagjort, og at brikkene faller på plass etter hvert. Men neste gang vi skal opp mot "overmakten" på et merkelig underlag, så kan Ceide gjerne drive med egentrening på plena til Drillo for min del inntil han kan bidra i ruskevær. Dette var en repetisjon av det vi så mot VIF, og ingen overraskelse for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 17.05.2021 09:59    Post subject: Reply with quote

«Gutten har fått ny rolle» leser jeg. Hvilken rolle da? Han har skiftet side. Rollen er vel relativt lik? Man løper ved å sette et bein foran det andre. Jo raskere man gjør det, jo raskere løper man. Det gjelder begge veier, på begge sider. Vil tro det er relativt likt. Han kan behandle ballen. Det er ikke problemet. Men innsatsen i går var alt annet en bra! En slapp Helland!
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 17.05.2021 10:04    Post subject: Reply with quote

Veldig skuffende innsats, ja. Han stod rett og slett og så på. Jeg forventet et øyeblikk at han skulle bli tatt av før pause.

Det er fotball i gutten, men Hareide må nok ta en prat om innstilling.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 10:11    Post subject: Reply with quote

Sånn som vi ser ut til å ønske å opptre på kunstgress kan hverken Ceide eller Vecchia starte kamper. Ingen av de har sin forse i defensivt presspill. Da får vi heller spille med holse og doff på hver sin ving og per, hoff og tagseth/henriksen sentralt. Da har vi 5 midtbanespillere som kan jobbe hardt i presspillet. Setter vi også inn lynraske Særher på topp til å ta kontringene. Passer mye bedre inn i Hareides «legge seg bakpå» plan.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Han må lære seg å spille fotball. Sentre og springe. Han må ikke føre ball og utfordre hvet gang. Kombiner og bruk lag kammerater og start et løp uten ball.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 17.05.2021 10:21    Post subject: Reply with quote

Ceide har potensiale til å spille for en klubb i det øverste sjiktet i en topp 5-liga. Selvfølgelig må han gis sjanser og satses på, selv om han hadde en svak kamp i går. At man ikke kan spille seg god i Rosenborg er bare tull. Vi er i så fall eneste klubben i Europa med et slikt mantra.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 48, 49, 50  Next
Page 17 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb