English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 07.05.2021 18:48    Post subject: Reply with quote

Det er ikke alltid samsvar mellom det som sies utad, og det man tenker. Handler nok mye om player management. Antar at (konstruktiv) kritikk holdes internt, og at det begrenses til ros utad. Hovland tok nok beskjeden da han ble byttet av mot at Henriksen skulle prøves som midstopper under Ranheim-kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 07.05.2021 18:50    Post subject: Reply with quote

Det at han åpenlyst snakker om å flytte ned Henriksen sier vel sitt.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
attityd!
Proff


Joined: 29 Aug 2012
Posts: 296

PostPosted: 08.05.2021 10:07    Post subject: Reply with quote

Ja, som han sier i intervjuet, det var en dobbel hensikt med den kommunikasjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2021 12:49    Post subject: Reply with quote

Ja, kan ha vært litt avansert spill for galleriet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 08.05.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Jeg vil se innsats, angrep, selvtillit. Når det butter imot vil jeg se sinne og revansjelyst. Jeg vil ikke se godt betalte fotballsparkere som er fornøyde med god lønn og brukbare prestasjoner. Håper Hareide kan piske inn gode holdninger og vinnervilje, så kan dette bli en god sesong!
Back to top
View user's profile Send private message
Orkdal1
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 584

PostPosted: 11.05.2021 10:31    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...an-har-alt

Enda godt noen gjør det bra om dagen.
Føler RBK har vært stedet å dra om man vil kaste bort karriæren
Og råtne på rot for noen ekstra kroner i året.

Går ut høyt med enorm fallhøyde å tipper vi til høsten kan se tilbake
på att vi før sessongen kvitta oss med toppscorerne i både sverige og norge

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2021 19:04    Post subject: Reply with quote

Fortsett Adegbenro-diskusjonen i Hvor er de nå?.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 14.05.2021 16:38    Post subject: Reply with quote

Synes det har vært en god start. Nå kommer de store testene: Bodø/Glimt og Molde. Med 3/4/6 poeng i disse to kampene, er vi med for fullt. Om kampen mot Viking kan si noe om styrken til laget, er vi en klar medaljekandidat, og helt klart en outsider til tittelen...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.05.2021 19:16    Post subject: Reply with quote

Molde bør vi ha mulighet til å slå. Vi har hatt brukbart tak på dem på Lerkendal, og kampen mot Viking viste et toppnivå vi ikke har sett på flere år. I tillegg har vi hjemmekamp mot Brann før denne, som bør kunne gi en selvtillitsboost på linje med den vi fikk i går.

Bodø/Glimt er en litt annen skål. De klarer å vri jevne kamper til solide sifre, og det er på borteplast, noe vi i utgangspunktet er fryktelig mye svakere på.

Jeg anser fire poeng på disse to som et realistisk scenario med positivt fortegn.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 14.05.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

Best målforskjell etter to runder og serieleder 17. mai hvis vi slår Glimt.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 14.05.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at dersom vi ble tilbudt å komme igjennom kampene med Glimt og Molde uten tap så burde vi ta imot. Da henger vi fint med hvis vi klarer å valse over resten av lagene utenfor topp 4 slik vi gjorde mot Viking, vinner ikke serien uten at vi regelmessig maler antatt svakere motstand i fillebiter.

Dvs, i kokosligaen vår skal det ikke mer til enn at Molde har sin sedvanlige dårlige sesong etter en ganske god en og at Glimt faller tilbake på nivået til vanlige dødelige at 60 poeng og litt til holder inn til gull.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2021 22:56    Post subject: Reply with quote

På Lerkendal tror jeg vi går hele sesongen uten tap.
Glimt er ikke det de var i fjor og Molde tror ting går av seg selv forde de tror de er så gode.
Brynhildsen er ikke raskere enn Reitan og Ohji blir avkledd av Eyjolf.
Det er midtbanen til Molde som må stoppes og det er vår beste lagdel.
Jeg tror det vil stå imellom oss og vif...
Begge lagene er bedre enn i fjor. Og de to andre et dårligere.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 14.05.2021 23:13    Post subject: Reply with quote

Molde er som regel sin egen verste fiende. Som oftest får de en markant down-periode hjemme når de er i Europa, og er sånn sett avhengig av å sanke mye poeng før den tid. I tillegg er de ett av svært få lag som har hatt en noen lunde normal oppkjøring, og det eneste med tellende kamper i beina idet vi startet sesongen. Sånn sett har de et forsprang i konkurransen, og det er liksom nå de bør legge fundamentet for året.

Jeg drister meg til å si at om Molde ikke utnytter fordelene og ligger relativt godt foran oss til høsten, la oss si seks-sju poeng, havner de bak oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.05.2021 23:51    Post subject: Reply with quote

Det er liksom en kamp mot Viking som skal til så tror mange at RBK er så forbaska god. Vii har spilt en kamp veldig solid i 70 minutter. Ingenting mer. Nå får vi sette føttene på bakken og se prestasjonen mot Glimt. Ingen grunn til å ta av.

En god 3-0 sier i Bodø, da snakker vi, men jeg tror ikke vi vil være der. Jeg tror vi vil fremstå passiv som mot VIF da Hareide og spillerene har blitt enig om å ligge bakpå borte på kunstgress.

Helt greit å være fornøyd med Vikingkampen, men det var en kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.05.2021 00:16    Post subject: Reply with quote

Tja, det handler like mye om prestasjon. Vi kan gjøre en god kamp og få ett - eller null - poeng, eller vi kan flakse med oss tre på en relativt middels prestasjon. Uansett vet vi at vi er svakere på kunstgress, kanskje som en selvoppfyllende profeti, så jeg regner ikke med noen direkte fortsettelse av Viking-kampen. Men du gjør jo i grunnen samme feilen selv, senador; én dårlig kamp mot VIF så er det ikke måte på hvor ræva vi er. Vi har spilt 70 minutter dårlig fotball, i én kamp, inter mer. Ingen grunn til å ta av.

Vi havner nok spillemessig et sted mellom VIF-og Viking-kampen kvalitetsmessig, vil jeg tro. Og der er det jo ganske mange trinn. Så får vi se hvor langt det holder. Det blir ikke minst spennende å se hvordan Glimt takler å møte det som hittil har vært et solid forsvar, for de har fått godt betalt så langt.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.05.2021 00:33    Post subject: Reply with quote

Du har vel sett kampene de siste årene? I Vifkampen var mye av elendigheten vi har sett i årevis bortsett fra at vi var tidvis bedre defensivt. Offensivt var det like elendig som vi var sett i flere år. Så jo det var grunn til å si i fra.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 15.05.2021 08:01    Post subject: Reply with quote

Det er til og med mulig at laget har klart å spille på seg mere selvtillit. Slike ting pleier å utgjøre en forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 15.05.2021 09:50    Post subject: Rosenborg vinner i Ã¥r Reply with quote

Jeg er overbevist om at Rosenborg tar gullet i år, for det vi har sett i de to første kampene er stor fremgang. At media velger Molde som seriefavoritt er til Rosenborgs fordel. Rosenborg har den beste og bredeste stallen, og det handler nå kun om å stabilisere nivået laget hadde mot Viking.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 15.05.2021 10:12    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Du har vel sett kampene de siste årene? I Vifkampen var mye av elendigheten vi har sett i årevis bortsett fra at vi var tidvis bedre defensivt. Offensivt var det like elendig som vi var sett i flere år. Så jo det var grunn til å si i fra.


Joda, men jeg har ikke all verdens til overs for arvesynd. Fjoråret var kanskje det mest kaotiske vi har hatt, og det sier ikke lite. Og det er lite igjen fra brorparten av den sesongen både på og utenfor banen.

Konklusjonen er vel at vi tilsynelatende har omtrent samme bunnivå som i fjor, men toppnivået er høyere enn vi har sett på mange år. To kamper er lite å bygge meninger på, men det er nå det vi har. Og der VIF kampen var mye lik det vi så i fjor var absolutt ikke Viking-kampen det. Vidt spenn, altså, og vi er tilsynelatende kapable til både å spille "trygt", kjedelig og lavrisiko, men også underholdende offensiv fotball.

Mest spent er jeg på laguttaket, for mye tyder på at dette viser inngangen til kampen og også hvordan vi kommer til å fremstå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.05.2021 12:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker vi fort kan bli for variable, særlig i starten av sesongen, til at det skal holde til gull, VIF-kampen var forhåpentligvis mer en dårlig dag på jobb enn noe som kommer til å gjenta seg hver gang motstander presser oss på våre svake kunstrgresspunkt, men jeg tviler litt. Samtidig så ble det tidvis demonstrert i små glimt mot VIF og i store deler av kampen mot Viking at en nå har en plan for gjennvinningsfasen og hvordan en skal angripe motstander, noe som vi så mindre og mindre av under Kåre og som var helt borte da han fikk fyken.

Men så handler det om å gjenskape gode prestasjoner da, men de har iallefall bevist at de nå kan gjøre ting som vi ikke har sett på lenge.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 15.05.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Mest spent er jeg på laguttaket, for mye tyder på at dette viser inngangen til kampen og også hvordan vi kommer til å fremstå

Helt enig. Jeg tror det er så enkelt som at inngangen til kampene fremover dikteres av hvorvidt Carlo Holse starter eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.05.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Dagens kamp viser at vi må få inn mer offensiv kraft i sommer. Midtbanespillere har vi stor utvalg av men når det butter offensivt har vi lite å velge i (vi har riktignok snart 4 spisser å velge i). En kantspiller til bør være et must, spesielt om Holse kommer til å bli brukt mer på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 17.05.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Det var nok ikke i det fremste ledd det skortet i går. Tipper kampen hadde sett ganske annerledes ut i går med menn som Henriksen og Tettey på banen. Vi manglet tryggheten å bygge på. Bare synd Tettey kun skal spille på gress. Om Tettey kun skal spille på gress, innebærer det jo at noen må spille mer på kunstgress. Hvordan bør det løses? Hvem er best egnet?
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 17.05.2021 11:45    Post subject: Reply with quote

Begynner å lure på om Hareide’s stadige mas om hvor vanskelig det er å spille på kunstgress begynner å sette seg i hodet på spillerne? Synes vi går ut og er passive og engstelige hver gang på kunstgress og legger oss bakpå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 17.05.2021 11:52    Post subject: Reply with quote

Klart det gjør det, det gir i alle fall ikke noe mer tro på hva man kan prestere på kunstgress. Det er dritt at det er så mye kunstgress i Norge, men når det en gang er slik må man innrette seg etter det. Andre lag har bevist at det går an å spille på kunstgress og, da skal vi og klare det. Å mene at det ikke går har ingen plass i en klubb som Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 43, 44, 45  Next
Page 23 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb