English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 166, 167, 168  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 12.05.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

Tja. Hvordan komponere dette laget?
Henriksen og Konradsen som våre nye stoppere?
Men slik vi driver så sender vi ubevisst ett klart signal til unge talenter.
Kom gjerne til Salmarakademiet, men førstelaget er forbeholdt hjemvendte helter i god voksen alder..
Var jeg ett stort norskt talent så ville jeg heller sett mot Bodø eller Molde for å få spilletid og vise meg frem.

Men for all del, Tettey er en kjempefyr og jeg gleder meg også å se ham i svart og hvitt igjen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

– Når vi fikk beskjed om at han skulle hjem til Trondheim, var det naturlig å ta kontakt. Jeg kjenner han veldig godt som spiller og menneske. Han har veldig gode egenskaper som vil tilføre oss mye. Han har vært proff på et høyt nivå lenge, sier Hareide.

– Nå har du fått hjem Tettey, Per Ciljan Skjelbred og Markus Henriksen fra utlandet. Hva betyr det?

– Veldig mye. De har vært ute en stormnatt før. Det blir veldig viktig å få dem på garderoben og på trening. De vil sette standarden. Det har jeg ønsket, sier Hareide.

Les mer: Tettey klar for Rosenborg: − Skrevet i stjernene

Ifølge Hareide betyr ikke signeringen av 35 år gamle Tettey at veien til RBKs a-lag blir lengre for unge spillere.

Og poengterer samtidig at spillere i Rosenborgs stall må lære seg å konkurrere om plassene.

– Er du god nok er du gammel nok, og for meg gjelder det i alle aldre, sier Hareide.

– I Rosenborg skal vi utvikle spillere. Men man skal også være god nok til å ta en plass. Så er det ofte slik i fotballen at når du blir eldre, blir beina svakere og hodet bedre. Av og til er hodet ekstremt viktig i fotball. Det må også læres, og det kan unge spillere lære av å ha erfarne rundt seg i trening og i kamp, sier han.

Les mer: Sikter mot Tettey-comeback i juni

Tror Hareide skal slite litt med å forklare at veien til fast plass for Tagsth blir kortere med Tettey som ny lagkamerat, men uansett har førstnevnte tid til å vente én sesong.

Se forresten Skjelbred-velkomst og intervju med Hareide.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2629

PostPosted: 12.05.2021 19:47    Post subject: Reply with quote

2021 er et jævla fint år for RBK-nostalgikere om ikke annet.

Komisk at dersom alle er skadefri vil sannsynligvis fire av disse måtte starte på benken: Henriksen, Tettey, Konradsen, Hoff, Zachariassen, Tagseth, Skjelbred.

...men det slipper vi nok å bekymre oss for, all den tid minst halvparten vil være skadet til enhver tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 12.05.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Det Trondheim bør bekymre seg over er Vice


Men velkommen hjem Tettey!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 12.05.2021 19:54    Post subject: Reply with quote

Legg til Holse som også funker fint på midten. Dvs åtte midtbanespillere. Vi kan nesten ha en ellever av meget gode midtbanespillere. Hent hjem Åsen og Johnsen fra lån, så er vi der.

Blir nesten som Semb under EM 2000, som startet med Flo, Carew, Iversen og Solskjær. For med fire spisser, måtte det jo bli mål. Kampen endte 0-0.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 12.05.2021 20:03    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Så feil det her. Klart det kiler nostalgisk for rbk-supportere å se Henriksen, Tettey og Skjelbred sammen, men dette er feil strategi. Vi må bygge et ungt lag for framtida. Håper Hareide motbeviser mine antakelser om at han foretrekker de rutinerte. RBK må utvikle spillere, og dermed satse ungt. Nå er jeg redd det blir satt på vent, noe som igjen utsetter problemene, samt gir oss færre muligheter for inntekter i form av spillersalg.


Tull. Unge spillere som gjør det bra i den Norske ligaen forsvinner med en gang de viser noe.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 12.05.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Hadde faktisk ingen tro på det, og selv om det treffer mer emosjonelt enn (spiller)logisk(stisk) er det sabla gøy å ha Tettey tilbake i RBK!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 12.05.2021 20:52    Post subject: Reply with quote

Fantastisk nyhet! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 12.05.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har sagt tidligere at vi heller burde utvikle den neste Tettey.

Står ved det.

I utgangspunktet en merkelig signering dette.

Men like fullt: Velkommen tilbake! RBK
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 12.05.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Kasper Wikestad om Tettey for den lokale avisens youtube kanal.

https://www.youtube.com/w...BD3_CtwjS0
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 12.05.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Morsomt med Tettey, men vi har blitt en klubb for spillere som har lagt opp på toppnivå. Håper ikke det får noe å si for at vi får utviklet unge spillere. Tenker da først og fremst på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 12.05.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne annet enn at det må bety at det går på bekostning av yngre spillere med utviklingspotensiale. Det blir ofte sagt at den som er best skal spille, men i praksis viser det seg at navn og tidligere prestasjoner veier mest. Hadde Tettey vært den eneste, hadde det vært greit. Men når vi nettopp har signert Skjelbred og Henriksen, blir det for tungt. Vi har nå åtte gode midtbanespillere. Det er i hvert fall to for mye. Ja, et par av dem kan omskoleres/brukes som stoppere, men jeg ville heller prioritert yngre spillere som kan bli bedre, som vil være en del av laget i 2-3 år, før de forhåpentligvis selges. Det er modellen vi må jobbe etter.

Se på Glimt og Molde. Definert spillestill, henter rollespillere som er unge og relativt rimelige. Utvikler dem og selger dyrt.

Ikke tvil om hvilken kurs som er den rette.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 12.05.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Vil vel anta at Tettey får en rolle som er mer enn bare spiller - en som skal bidra for klubben på flere måter. Å få inn spillere som vet hva det handler om å være profesjonell er vel bare positivt det. Tviler på at dette setter noen stopper for ungdomssatsingen, snarere tvert imot.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2021 23:00    Post subject: Reply with quote

– Alle går sin egen vei. Jeg har tidligere vært klar på at jeg ikke skulle gjøre det, så har ting forandret seg.

– Hva da?

– Det er først og fremst at jeg ikke har fått spille like mye fotball i år som i fjor. Det ble tøft etter hvert. Hadde jeg spilt like mye fotball i år, hadde jeg ikke gjort dette. Jeg føler jeg har overskudd igjen, og da velger jeg å bruke det på RBK ut året. Så har vi også hatt en fin diskusjon på hva og når jeg kan bli brukt slik at kroppen holder seg bra, forklarer Tettey.

Han forklarer at det ellers er en rekke forhold som fikk han til å si ja:

– Det er kropp, familie, hvordan jeg skal bli brukt, treneren og motivasjonen til å fortsette med fotball.

Les mer: Tettey utelukket at det skulle skje – så forandret det seg: – Det ble tøft etter hvert

Nå er han sikret en rolle på akademiet også etter at karrieren er over. Akkurat som Per Ciljan Skjelbred er.

– Ja, det ligger noe der i kontrakten. Vi får se. Den ligger der, men vi vet aldri hva som skjer frem i tid. Klaffer det, og alt går bra, er det kanskje dette jeg skal gjøre etter karrieren. Jeg har sagt mange ganger at jeg vil jobbe med barn, og om det er i eller utenfor fotballen får så være. Men nå ser det ut til at jeg har muligheten til det innen fotballen etter dette året.

Les mer: Derfor snudde Tettey

Fam. Tettey slipper dessuten å bo ei uke på Gardermoen: Endringer i karanteneregler ved reiser fra Storbritannia
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 13.05.2021 00:40    Post subject: Reply with quote

Fantastisk nyhet!
En ekte RBKer som kommer hjem og atpåtil får vi oppgradert alternativene på midten.
Nå burde det være meget enkelt å kassere Konradsen og flytte Henriksen til midstopperplass.

Da har vi Skjelbred, Tettey, Hoff, zachariassen og Tagseth som skal dekke 5 plasser på midten. Holse kan også steppe inn som 10er ved behov.

Herlig!
Back to top
View user's profile Send private message
Lillebjørn
Rutinert


Joined: 15 Dec 2012
Posts: 960

PostPosted: 13.05.2021 07:02    Post subject: Reply with quote

Dette er faktisk ei framtidsrettet signering av en 35 år gammel spiller. Ja, det blir utrolig artig å se Tettey tilbake i svart og hvitt ut sesongen. Men det er likevel litt underordnet, det viktigste for meg her er at vi nå får Ciljan og Tettey i klubben i mange år framover - som forbilder for unge spillere, som lokal forankring, som styrking av merkevaren RBK, og som trenere med bøttevis av erfaring og fotballkompetanse på svært høyt nivå. Velkommen hjem!
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.05.2021 07:36    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Morsomt med Tettey, men vi har blitt en klubb for spillere som har lagt opp på toppnivå. Håper ikke det får noe å si for at vi får utviklet unge spillere. Tenker da først og fremst på midtbanen.

Jeg mener at RBK har vært pansjonistklubb i 15-16 år minst. Og det virker som at det nærmest er et krav at Rosenborg skal ta inn klubbens hjemvendte sønner etter at deres Europaturné er over, og det spiller ingen rolle om de er 30, 35 eller 40 år gamle - vi må jo ta vare på guttene våre! Itillegg så virker det som at hovedkravet for og bli ansatt i ledelsen/styret eller og bli tatt inn i trenerteamet er at man har spilt for klubben, spesielt om man har fullført Eggen-skolen. Det er denne bondepolitikken som kjørte Rosenborg ned i dassen, og som gjør at RBK ikke lenger anses som en storklubb utenfor landets grenser.

Anyway, jeg mener at Tettey er en bra signering for klubben. Er alltid viktig og ha rutine i et lag som er under en oppbyggingsfase, spesielt spillere med lang internasjonal erfaring - noe som Tettey åpenbart har. Derimot så ble jeg positivt overraska at styret «bare» ga Tettey en 1 års kontrakt, og ikke en 3 års kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 13.05.2021 08:17    Post subject: Reply with quote

Det å ta inn ex-spillere og gi dem en mulig karrierevei som trenere i klubbens ungdomslag og/eller klubbens styre er på samme måte som ser flere store klubber i Europa driver. Beste eksemplet er nok kanskje Bayern München og Ajax hvor en ser flere gode eks-spillere få jobber i klubben.

Det er og en del åpenbare fordeler ved å rekruttere eks-spillere sett fra klubbens perspektiv. Blant annet vet en ofte om spilleren passer inn i kulturen i klubben, spilleren bryr seg om klubben og vil kunne ha stor lojalitet ved at de har hjertet sitt hos oss, vi vet ofte veldig mye om hvilke egenskaper og myke ferdigheter personen sitter på.

Dette er ofte langt viktigere enn at de sitter på "skills" for det er det absolutt mulig å lære dem om vi har et bra opplegg for det.

Faren er når vi bevist ansetter mindre kvalifiserte kandidater fordi dem har en fortid i klubben.

Mitt inntrykk av Tettey er at dette er "hel ved" og som har et ønske om å kunne jobbe med unge spillere, han fremstår genuint interessert i en karriere innen dette.
Back to top
View user's profile Send private message
orz
Proff


Joined: 19 Mar 2005
Posts: 422
Location: Østlandet et sted

PostPosted: 13.05.2021 09:41    Post subject: Reply with quote

Med alt dette fokuset fra Tettey om at de har en "plan for når jeg blir brukt". Kan det være vi ikke får se han så mye på kunstgress? Eventuelt at han spiller annenhver kamp eller ikke bidrar så mye på hver trening?

Spør du meg så er det på feltet og bortebane han blir viktigst så det er i tilfelle synd
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2721

PostPosted: 13.05.2021 11:20    Post subject: Reply with quote

orz wrote:
Med alt dette fokuset fra Tettey om at de har en "plan for når jeg blir brukt". Kan det være vi ikke får se han så mye på kunstgress?


Synes det virker rimelig åpenbart at han stort sett blir å se på Lerkendal når han først spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 13.05.2021 11:28    Post subject: Reply with quote

Synes dette er fantastiske nyheter, om enn bare av nostalgiske årsaker. Får vi se den rene RBK-midtbanesammensetningen

Tettey - Henriksen
Skjelbred

i løpet av sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.05.2021 11:59    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det å ta inn ex-spillere og gi dem en mulig karrierevei som trenere i klubbens ungdomslag og/eller klubbens styre er på samme måte som ser flere store klubber i Europa driver. Beste eksemplet er nok kanskje Bayern München og Ajax hvor en ser flere gode eks-spillere få jobber i klubben.

Det er og en del åpenbare fordeler ved å rekruttere eks-spillere sett fra klubbens perspektiv. Blant annet vet en ofte om spilleren passer inn i kulturen i klubben, spilleren bryr seg om klubben og vil kunne ha stor lojalitet ved at de har hjertet sitt hos oss, vi vet ofte veldig mye om hvilke egenskaper og myke ferdigheter personen sitter på.

Dette er ofte langt viktigere enn at de sitter på "skills" for det er det absolutt mulig å lære dem om vi har et bra opplegg for det.

Faren er når vi bevist ansetter mindre kvalifiserte kandidater fordi dem har en fortid i klubben.

Mitt inntrykk av Tettey er at dette er "hel ved" og som har et ønske om å kunne jobbe med unge spillere, han fremstår genuint interessert i en karriere innen dette.


Det er jeg enig i. Men mitt inntrykk er at det har blitt gjort alt for mange feilvurderinger med ansettelser av trenere, medlemmer i styret osv iløpet av åra, og at mange eks RBK-spillere har i realiteten ikke vært kvalifiserte for oppgaven.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.05.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Art Vandelay wrote:
En flott signering, selv om det selvfølgelig er 50/50 om dette blir en sportslig suksess eller ei.


Selvfølgelig er det 50/50! Wtf? Dette er rbkweb, mann!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 13.05.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Hvordan er det mulig å være negativ til at vi signerer det som åpenbart er en spiller som holder skyhøyt Eliteserie-nivå, som er en fantastisk person på alle mulige måter og som elsker å jobbe med yngre spillere? Han kommer til å gi treningshverdagen et enormt løft, blir viktig i enkeltkamper og etter hvert også en enorm ressurs for Rosenborg-systemet. Velkommen hjem, Alex! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1381

PostPosted: 13.05.2021 14:48    Post subject: Reply with quote

Enig, dette blir bra. Det kommer tett med kamper, og det blir skader. Tettey er også en ener som spiller og person, et forbilde for alle de unge i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 166, 167, 168  Next
Page 159 of 168

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb