English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 488, 489, 490 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 06.05.2021 20:52    Post subject: Reply with quote

Sondre Skogen har starta de seks siste kampene for Excelsior og scoret et mål: https://www.altomfotball....lUrl=false
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 06.05.2021 22:46    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Så antakelser og en slengbemerkning fra Hertha treneren for mange år siden. Check.


eh.. prøv i det minste da. Det er for øvrig fullt av antakelser på dette forumet her, det er liksom litt av debatten det..
Back to top
View user's profile Send private message
Pettergomes
Proff


Joined: 26 Jun 2019
Posts: 277

PostPosted: 07.05.2021 01:31    Post subject: Reply with quote

Adegbenro med 3 mål på 2 siste kampene i Sverige. 4 kamper 3 mål totalt. Håper vi har bra med prosenter
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 07.05.2021 02:41    Post subject: Reply with quote

Så får vi se om det forsetter da. Scoret jo 3 mål på 2 kamper mot Ajax husker man, men etter det så stoppet det opp med målproduksjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2021 15:43    Post subject: Reply with quote

Mannen som ikke fikk den siste plassen i kamptroppene mot Ajax er tilsynelatende aktuell for comeback i en av de siste kampene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2021 11:36    Post subject: Reply with quote

Onsdag spilte han sin første kamp fra start - og scoret like godt to mål i en heidundrende første omgang mot HamKam.

- Det er så veldig, veldig deilig. Nei, jeg tror ikke ord kan beskrive hvordan det føles nå, sa Andreas etter 5-1-seieren på Briskeby stadion - i en kamp begge lag stilte reservepreget.

Det er godt over to år siden han har scoret på fotballbanen også. Før HamKam-kampen er det blitt noen korte innhopp i fire treningskamper.
Likevel må han fortsatt være tålmodig.

- Det føles veldig bra akkurat nå, og jeg føler at formen er i anmarsj. Progresjonen på treningen har også vært bra.

Når Raufoss møter Strømmen i serieåpningen 15. mai, er det veldig sannsynlig at Mame Mor Ndiaye spiller fra start.

- Mame er en god spiss, og det er bare sunt med konkurranse. Selvsagt har jeg lyst til å spille fra start, men jeg må være klar for det også, rent fysisk.

Les mer: – Ord kan ikke beskrive hvor deilig det er

– Jeg gleder meg! Jeg er gira! Nå gjelder det å gjøre seg klar til å komme i gang, sier Botheim som endelig er tilbake fra en liten håndskade han fikk for et par uker siden.

Han skal altså erstatte fjorårets toppscorer i Eliteserien, og har fortsatt til gode å score mer enn tre mål i én sesong selv, men Botheim virker ikke å være stressa av det.

– Jeg føler ikke noe press. I mitt hode er det bare media som forsøker å skaffe seg en god historie om jeg slår til her. Jeg skal ikke bære dette laget på mine skuldre, men vil bidra til at laget blir bedre. Gjør laget det bra, gjør gjerne jeg det bra også.

Les mer: Botheim: – Føler ikke presset
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 10.05.2021 11:31    Post subject: Reply with quote

I dette intervujuet kommer det fram at Igoh Ogbu og Pål-Andre Helland virker å ha et spesielt godt forhold.

Helland mener førovrig at Ogbu etterhvert kommer til å selges ut av landet for mange millioner. Det hadde jo vært typisk...
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.05.2021 17:41    Post subject: Reply with quote

Tore Reginiussen (35) skriver på Instagram at fotballkarrieren er over etter sesongen.

«Det har vært en utrolig reise med endeløse høydepunkt og erfaringer. Jeg vil alltid være takknemlig for alt dette spillet har gitt meg, og alle menneskene jeg har møtt på veien. Det er en tid for alt, og nå er tiden inne for å gi videre til et nytt kapittel i livet», skriver Reginiussen.

Les mer: Tore Reginiussen legger opp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 10.05.2021 19:33    Post subject: Reply with quote

Adegbendro man of the match for Norrkøping med to mål i andre omgang mot AIK, ledelse 2-0 like før slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Didier Konan 2.0-historie det der. Enda en afrikaner vi ikke fikk nok ut av dessverre - blir ikke lenge i Allsvenskan han der.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Samuel er toppskorer i Allsvenskan hittils. Helt utrolig at vi gav han bort for knapper og glansbilder.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 10.05.2021 20:47    Post subject: Reply with quote

Dette sa jo flere av oss hele tiden. Gi Samuel all tillit og vi ville få igjen med renter. Jeg blir helt satt ut av at vi sitter igjen med Dino og kunne hatt Samuel på topp. Dette så vi også med Konan. Er de helt idioter som ikke greier å se et talent? Skrape i lakken til Hareide og Dorsin.

Last edited by EGA on 10.05.2021 20:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 10.05.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Har vel fått en litt annen rolle i det laget, kan se ut til å fungere bra. Så hjelper det jo selvfølgelig på med selvtillit og sikkert også et lag som ønsker å angripe.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 10.05.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Vi gav han vel bort mot en større videresalgsprosent hvis jeg husker riktig? Det kan være ok. Ut ifra hva jeg har hørt ville han ikke trene særlig. Men synd at det gikk som det gikk, starten tatt i betraktning.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 10.05.2021 20:53    Post subject: Reply with quote

Håper du har rett. RBK har vel ikke akkurat noen god track record på det med å sikre seg gode videresalgsavtaler.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 10.05.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Quote:
Nå er nigerianeren toppscorer i Allsvenskan med fem mål på fem kamper. [ ... ]
I forkant av 2-0-seieren ble nigerianeren hyllet av Alexander Axén, ekspert på svensk fotball for Discovery:
– Han er komplett. Et kraftfenomen. Han har alt, egentlig, sa Axén.
I Sverige snakkes det allerede om at Norrköping fort kan ende opp med å tjene gode penger på nigerianeren som forlot RBK på billigsalg.
– Rosenborg har ikke vært gode de siste åra heller, så det har ikke vært lett å være i det miljøet. Miljøskiftet har vært veldig bra for han, sa Axén.

Mer - Eurosport: "BØTTER INN ETTER RBK-EXITEN: – HAN ER KOMPLETT"
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 10.05.2021 23:07    Post subject: Reply with quote

Siden vi ga bort Samuel Adegbendro til IFK Norrkøping bortimot gratis, håper jeg virkelig RBK har fått på plass en heftig videresalgs klausul.
5 runder er spillt i sverige, og Adegbendro er den store sensasjonen så langt. Det har til nå blitt 5 mål på 5 kamper, og han har virkelig slått til her borte.
I dag ble det to nye mål, når han på egen hånd senket AIK. Adegbendro er den spilleren alle i svensk fotball prater om nå, og fortsetter han slik, er han snart klar for større klubber i Europa før sesongen er over..
SÃ¥, godt jobba til alle RBK-supporterne som aldri har tid, eller tÃ¥lmodighet, til Ã¥ la en spillere fÃ¥ en sjans til bli spilleklar, men heller kaster de pÃ¥ bÃ¥let tvert de blir skadet, eller er litt ute av form. Problemet til Adegbendro var ikke at han plutselig var blitt sÃ¥ dÃ¥rlig.. Problemet er han aldri fikk tid, eller tillit av verken supportere eller trenerne til Ã¥ spille seg opp etter skaden. Se pÃ¥ han nÃ¥, i Norrkøping, hvor han har fÃ¥tt tillit av treneren. NÃ¥ er Samuel Adegbendro tilbake pÃ¥ 2017-nivÃ¥et vi sÃ¥ nÃ¥r han kom til RBK. SÃ¥ jævla smart Ã¥ kvitte seg med en av de teknisk beste spillerne vi har sett pÃ¥ Lerkendal pÃ¥ mange herrens Ã¥r.. I tillegg vil jeg rette en særdeles sror applaus til det sportslige apparatet i RBK, som uten risk for konsekvenser, fortsetter Ã¥ spyle millioner av kroner rett i dass .👏👏👏
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 10.05.2021 23:56    Post subject: Reply with quote

Noe av det jeg synes svir mest med historien om Samuel (bortsett fra at vi omtrent ga ham bort) var hvordan klovnen Rasputin (Horneland) liksom skulle oppdra gutten ved å fryse ham ut på benken i en lang periode fordi han ikke spilte slik han ønsket. INGEN spilte slik gjøken ønsket. For en tosk. Jaja nå blir han vel med Brann og Kåre I. ned i Obos.

Listen begynner å bli lang over stjernespillere vi har kastet ut fordi trenerne ikke har klart å bruke dem. Håper Åge kan løfte laget nå da..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 11.05.2021 05:05    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ikke har sikret oss videresalgsprosenter her så må man begynne å lure på hva Dorsin gjør på jobb egentlig.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 11.05.2021 05:38    Post subject: Reply with quote

Slik det ble hos oss var vell SAmuel mer eller mindre deprimert så at han blomstrer litt nå som han får spille spiss i 4-3-3 (de spiller mer som vi gjorde før med kanter som skal søke bakrom), så får han jo spilt på styrkene sine. Forøverig begge målene mot AIK på hodet så han kunne nok vært midtspiss hos oss om vi hadde ønsker å spille på styrkene hans, men men.

La oss håpe han går til en støre klubb så vi sitter igjen med 15-20 i videresalg.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.05.2021 07:06    Post subject: Reply with quote

Ja dette var fullstendig forutsigbart, at Samuel skulle bli en suksess i Allsvenskan. Han var alltid en veldig god spiller for meg. Kanskje litt svak i samspillet noen ganger, men helt rå en mot en og en bra avslutter.

Glad for at han får suksess, men skremmende hvordan vi valgte å kvitte oss med ham. Samuel er bare 25 år enda. Og så kvitta vi oss med Reginiussen pga alder men ønsker å hente inn Tettey, gir bort Botheim til BG gratis, mister talenter og annulerer kontrakt mot lønnsbetaling osv. Selv om Åge har gjort en grei opprydding så er det mye som skurrer med logistikken synes jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 11.05.2021 07:25    Post subject: Reply with quote

Så, så. Bare et tidsspørsmål før han havner i en spiral av skader igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 11.05.2021 07:28    Post subject: Reply with quote

Ekspertene i Sverige har tydeligvis annet syn på Samuel enn Hareide/Dorsin: https://www.vg.no/sport/f...an-har-alt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 11.05.2021 07:44    Post subject: Reply with quote

I samme artikkel i VG:

«– Jeg er meget overrasket over at Rosenborg lot ham gå så billig. Det må være overflod av klassespillere i Eliteserien dersom klubbene kan unne seg å la en som Adegbenro gå på billigsalg. Det er bare for Allsvenskan og takke å ta imot, sier Aftonbladet-journalisten Per Bohman til VG.»
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 11.05.2021 09:34    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Samuel er toppskorer i Allsvenskan hittils. Helt utrolig at vi gav han bort for knapper og glansbilder.


Markedet bestemmer prisen, Samuel hadde godt av et skifte, RBK også, ikke uvanlig at spillere som faller i gjennom i Norge, inkl RBK, slår i gjennom i den litt mer lekne og mindre temposterke Allsvenskan, hvor heller ikke defensiv jobbing er så intens for offensive spillere. Levi er et annet eksempel på det samme.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 488, 489, 490 ... 536, 537, 538  Next
Page 489 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb