English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerenga - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Reitan
35%
 35%  [ 64 ]
Reitan
35%
 35%  [ 64 ]
Hovland
0%
 0%  [ 1 ]
Eyolfsson
3%
 3%  [ 6 ]
Andersson
1%
 1%  [ 2 ]
Henriksen
2%
 2%  [ 4 ]
Hoff
7%
 7%  [ 14 ]
Zachariassen
3%
 3%  [ 7 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Vecchia
1%
 1%  [ 2 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Hansen
9%
 9%  [ 17 ]
Total Votes : 181

Author Message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 09.05.2021 22:35    Post subject: Reply with quote

Sonata wrote:
Klar straffe til RBK mot møkka, men så klart så blir ikke det nevnt i Oslo-media. Hovland blir også holdt på møkka's mål.


Det er helt riktig.
Men det er allikevel mye som mangler i Rosenborgs spill, både offensivt og defensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 09.05.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

Uavgjort borte mot Enga er et OK resultat, hverken mer eller mindre. Vi er gode det første kvarteret etter pause hvor vi tør å være litt mer offensive, det kler oss bedre. Ellers skuffende prestasjon til tross for lave forventninger om prestasjonen.

Jeg hadde forventet bedre defensivt spill, for jeg synes vi blir for passive med engang vi legger oss lavere i banen. Vi kan ikke og bør ikke stå høyt i 90 min, man må variere presshøyden uansett i løpet av en kamp. Det som skuffer meg er pressintensiteten vår når vi legger oss dypere. I det øyeblikk Enga kommer, la oss si 10 meter, inn på vår halvdel bør vi gå i presset med hele laget.

Offensivt så har vi noen tendenser i løpet av kampen og jeg hadde ikke forventet særlig mye mer i dag heller. Kanskje noen flere kontringer/kontringsforsøk. Noe som bringer meg over på det neste som jeg ble skuffet over, hvordan vi opptrådte når vi vant ballen. Særlig i 1.omgang, men også ganske ofte i 2. omgang så slår vi ballen langt i banen med engang vi vinner den tilbake. Tanken var nok å spille om Dino som skulle holde på ballen og laget skulle flytte etter. Dessverre så var vi som oftest upresise og ballen havnet for langt unna Islamovic til at han hadde noen som helst mulighet til å få tak i ballen. De få gangene han gikk i duell hadde vi ingen kanter som startet i bakrom eller indreløpere til å vinne andreball.
Dette gjorde at VIF fikk ha ballen, bygge opp nye forsøk på angrep og vi ble løpende litt i mellom.

Jeg mener at vi må tørre å holde ballen i laget selv i slike bortekamper, hvis ikke skal det bli vanskelig å vinne andre steder enn på Lerkendal i år. Det vi gjorde mellom 45 og 60 minutter er det jeg vil ser mer av i bortekampene også. Da presset vi bra, og vi turte å spille oss ut bakfra når vi vant ballen. Det å spille av press krever selvfølgelig trening, organisering og en plan, men er den beste måten å kontrollere selv vanskelige bortekamper. Selvsagt er det en liten risiko forbundet med dette, men klarer vi slå noen pasninger innad i laget etter ballvinning så legger ofte motstander seg litt dypere og vi kan hvile litt med ball i laget samtidig som vi er bedre rustet til å ta kontringer i tillegg.

Blant annet så jeg Hansen konsekvent slå langt hver gang han fikk ballen, uten forsøk på å vurdere korte alternativ. Samme med frispark lagt inne på egen halvdel, Hansen tok vel så og si alle og alle ble slått langt. Her mener jeg også vi må variere oftere på å spille kort og langt. For jeg syntes vi vant altfor få andreballer når vi slo langt og da havner vi i forsvarsposisjon med en gang igjen. Og det er tungt både fysisk og mentalt.

Skal vi bruke Dino på topp så passer ikke denne typen spill hans styrker i det hele tatt. Han er et greit oppspillspunkt og klarer å holde på ballen, men ellers ligger hans styrker i å kombinere med andre lagkamerater og å være rettvendt i nærheten av mål. Han er ingen Søderlund (v1) som springer konstant og stresser motstanders forsvarere, det så jeg flere eksempler på. Han går i press på en spiller, men flytter seg ikke videre til neste spiller selv om det blir gjort flere trekk og han har tid og mulighet til å posisjonere seg på nytt.

Jeg likte dog grepet med å flytte Andersson høyt opp i de periodene vi skulle hindre Vålerenga i å spille seg ut bakfra, jeg tror lag som er vesentlig dårligere skal få slite i de periodene vi presser på den måten. Artig å se at Reitan hadde stålkontroll defensivt motsatt og samtidig hele tiden villig til å bidra offensivt.

I dag savnet jeg en kreativ midtbanespiller som oppsøkte ball når vi spilte mot etablert. Henriksen legger seg dypt, men da må vi ha bevegelse inn i det rommet foran han slik at vi får flyttet på ballen og ikke bare må spille rundt. Her kunne Vecchia vært flinkere siden han hadde en veldig fri rolle på kanten sin til å vandre innover i banen. Eksempel: Henriksen har ball, en stopper på hver side av seg, høyre indreløper starter sentralt og tar et løp litt utover og fremover i banen. Vecchia starter inn i det rommet som HI har forlatt, samtidig som back angriper bredt og venstre indreløper viser seg som et alternativ i mellom back og Vecchia. Spiller Henriksen på Vecchia har han flere alternativ både i støtte, ut bredt eller fremover i banen og uavhengig av hvor han slår neste pasning skal vi ha klart å ha flyttet på posisjonene til motstandere og dermed skapt et nytt rom som kan angripes. Kanskje blir spissen ledig og kan legge igjen til en spiller som igjen kan spille igjennom en lagkamerat. Uansett, bevegelse foran ballfører og det å hele tiden spille ball er nøkkelen mot etablert selv når man skal ha lav risiko.

Kan alltids forsøke meg på en børs:

Hansen 7 - Mye på grunn av redningen på headinga til Kjartansson, samt at han stresser Kjartansson på returen når han får den kjempesjansen. Ellers solid og ingen særlige feil. Bommet vel en gang når han gikk ut i feltet. Liker ikke at han slår konsekvent langt med ball, men det er nok noe han har fått beskjed om å gjøre.

Reitan 7 BB - Gjør knapt nok feil defensivt, og til slutt blir en veldig frustrert Layouni byttet ut uten å ha vært særlig synlig i sin debutkamp. Er også med offensivt og er flink til å komme på overlapp til tross for at han ble lite brukt. Litt bedre presisjon med innleggene og jeg tror han kunne fått den assistent han burde ha hatt.

Holmar 6 - Solid defensivt, lite å utsette på hans prestasjon. Bra kontroll på Kjartansson store deler av kampen. Litt upresis på de lengre pasningene, men likte at han innimellom turde å vende seg oppover å spille ballen frem i banen i stedet for støtte til keeper hver gang han fikk noe som minnet om press i mot seg.

Hovland 5 - Selvmålet trekker ned, selv om det er noe uforskyldt. Ingen store feil, men jeg klarer ikke føle meg trygg med han bak der. Gjorde det ofte enkelt når han hadde ball. Litt på etterskudd og jeg synes han for ofte tar et steg tilbake når han burde ta et steg frem. Som oftest veldig solid på å rydde unna i boks.

Andersson 6 - Meget solid debut, og har i store deler av kampen god kontroll defensivt på Dønnum. Virker som han ble litt passiv etter det gule kortet, men skal sies at han hadde til tider en vanskelig og utakknemlig jobb på siden der da han ofte havnet i undertall (1 mot 2, 2 mot 3). Var med litt offensivt, men savnet at han gikk på overlapp når Vecchia fikk ballen nesten feilvendt på fot midt på motstanders halvdel. Kan unnskyldes litt og er nære karakter 7.

Henriksen 6 - Helt ok kamp, men er ikke god nok til å være den kreative sentralt når vi har ball. Fikk vist at det er trøkk i skuddfoten, og at han kan bli farlig hvis han får spille nærmere motstanders mål. En spiller som er god på å spille ballen videre og holde tempo på ball. En skummelfeilpasning kunne ha kostet oss dyrt. Tror han kommer mer til sin rett lengre frem i banen evt kan han bli god som en spillende stopper hvis han får spilt der over tid. Sentralt i en 3er er nok den posisjonen som kler han dårligst.

Zachariassen 7 - Får syv på grunn av målet sitt, enkelt og greit. Skulle ha vært tomåls-scorer, men kom ikke nok over ballen dessverre. Ellers løper han mye og jobber knallhardt som vanlig, men er ganske anonym bortsett fra målet og kjempesjansen.

Hoff 6 - En helt grei debutkamp. Spiller på det jevne, og hadde vel en fin assist på målet til Zach. Jobber bra begge veier, og tar lite risiko med ball. Fortjent gult kort må man vel kunne si.

Ceïde 4 - Meget anonym kamp, og skaper vel egentlig ingenting hele kampen. Viser prov på god teknikk, men er i liten grad involvert når han er på banen. Laget klarte ikke å sette han opp i gode posisjoner, men han greide heller ikke å involvere seg selv i kampen.

Islamovic 4 - Også han sliter med å bli involvert i kampen. Offensivt så klarer vi vel ikke å skape en sjanse til Dino, men heller ikke han klarer å ta tak å involvere seg selv i særlig grad. Vanskelig arbeidsforhold alene mot to stoppere på lange utspill. Synes også at han er for dårlig til å følge opp i presspillet.

Vecchia 5 - Slår gode dødballer og forsøker innimellom å skape ting med ball selv om det ofte ikke ble noe utav de forsøkene. Vet ikke om han var sliten utover i 2. omg, men synes han ofte lot Andersson være i undertall mot Dønnum og Borchgrevink (eller hvordan det skrives).

Holse - Får kort tid til å vurderes, men anonym er vel dekkende nok for hans innhopp.

Hareide 5 - Jeg liker ikke inngangen til kampen med at vi lar Vålerenga styre kampen nesten uavbrutt første halvtimen. Forventer ikke offensivt fyrverkeri, men Rosenborg skal tørre å ha ballen i laget i alle 30 seriekampene. Sa tydeligvis noe riktig i pausen siden laget løftet seg betraktelig i starten av den andre omgangen. Prestasjonen faller litt utover i kampen igjen, men detter aldri ned på det nivået som ble vist før pause. Klarte ikke å endre kampbildet eller prege kampen med det ene byttet han foretok seg. Samtidig ingen tvil om at han var fornøyd med 1-1 i denne kampen.

Dommer 3 - Ingen brølere av typen skandale eller tabbe, men leverte jevnt over en svak kamp. Legger seg på en inkonsekvent linje som han ikke klarer å følge gjennom kampen (det sier vel alt, når dommeren ikke klarer å følge sin egen inkonsekvente linje), hverken når det kommer til frispark eller gule kort. Blåser i stykker kampen i mine øyne, i stedet for å ha en flyt i spillet når muligheten byr seg. Kunne blåst straffe, men jeg synes det er greit å la den passerere. Usikker på om det var bevisst, for ifølge Hareide sa fjerdedommer at ballen ikke traff hånda hvis jeg hørte riktig.

Takk for kampen, så får vi krysse fingrene for sesongens første trepoenger kommer i neste kamp! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.05.2021 22:49    Post subject: Reply with quote

Hansen 7: Mange gode redninger som holder oss i kampen, men trekker litt på at han ofte slår bort ballen - uten at det ser ut til å være noen ordentlig mål og mening annet enn å kvitte seg med den.

Reitan 7: Leverer bunnsolid, og fjerner så og si all fare på sin side. Tar mye initiativ offensivt, men litt slurvete i enkelte situasjoner.

Holmar 6: Trygg og god. Står frem og vinner mye dueller.

Hovland 5: Uten selvmålet, så synes jeg også at Hovland gjør en grei kamp.

Andersson 4: Kunne kanskje gidd han ett hakk opp, men etter en veldig god start - snur situasjonen, og han sliter veldig med Dønnum resten av kampen.

Hoff 6: Legger ned en utrolig god jobb, som ofte overses. I tillegg, så har han en veldig fin målgivende.

Zachariassen 7: En av våre beste idag. Legger også ned en utrolig innsats, og får som vanlig betaling for de offensive løpene.

Henriksen 6: Spiller en trygg og god kamp, sett bort fra den ene situasjonen som fort kunne endt med baklengsmål.

Ceide 2: Rett og slett trist fremtreden idag. Tror jeg skulle slitt med å finne et eneste lyspunkt om jeg hadde sett kampen hans på nytt.

Vecchia 5: Sitter igjen med litt blandede følelser. Viser seg tidvis frem, men savner at han setter fart og prøver selv. Mange gode dødballer.

Dino 5: Velger å sette han midt på treet. Han har ikke en god kamp, men han spiller samtidig ikke dårlig. Får så og si ingenting å jobbe med, og jeg skjønner ikke hvordan vi ikke evner å treffe han på et eneste oppspill.

Åge 5: Skulle ønske at vi tok mer av styringen, for uansett om det er hjemme eller bortebane - så er vi mer enn kapable nok til å slå denne gjengen. Roper mye og gir tydelige instrukser. Tommel opp for byttene.

Tore Hansen 3: Ser ikke ut som at dømmingen skal bli særlig bedre i år. Fryktelig dårlig linje på kortene. Synes også at han legger listen veldig lavt, og blåser tidvis mye frispark på altfor billige situasjoner. Rett idømt straffespark.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1849

PostPosted: 09.05.2021 23:05    Post subject: Reply with quote

Kunne vært bedre selvfølgelig, men dette vif-laget er gode. Bra noen av spillerne er dårlig, men systemet til Fagermo fungerer.

Hansen er forskjellen på 1-1 og 3-1
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 09.05.2021 23:26    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det er sagt før i denne tråden men: ENDELIG NOE Å VÆRE SUR PÅ IGJEN!!!! RBK RBK RBK RBK RBK

PS: så deilig å se rolex boysa etter kamp hahah.

PPS: Reitan BB. For en mann.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.


Last edited by Rallepus on 09.05.2021 23:27; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.05.2021 23:26    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Uavgjort i en kamp vi alt i alt var jevngode med VIF, og kunne vunnet om dommeren gjorde jobben sin og gitt straffe - eller kanskje han jobben sin, hvem vet - på plast borte i serieåpningen. Det er ikke så gæli sånn på papiret.


Sliter med å se hvordan vi var jevngode med de. Vi hadde en liten periode der vi dominerte, ellers hadde de mange flere og bedre sjanser enn oss. I tillegg til dette, så styrte de mesteparten av kampen også. Når det er sagt, så var ikke straffesituasjonen ifølge årets nye regler, en straffbar hands.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2021 23:52    Post subject: Reply with quote

++ Reitan. Beste kamp i RBK-trøye? Layouni sin reaksjon sier alt. Fantastisk defensivt og burde kanskje hatt assist til Doff også.
+ Defensivt. Står veldig bra defensivt mot VIF sine angrep. Hovland (minus selvmålet) og Holmar gjør en god kamp. Andersson henger greit med han også.

-- Fryktelig tafatt at vi skal ligge lavt borte mot VIF. Det er så langt unna det 2015-utgaven gjorde på Ullevaal. Hadde vi i det hele tatt 2-3 pasninger mellom egne spillere på 30 meter og inn? Trioen på topp blir altfor lite involvert. Jf. Hareide sine utsagn i R&S virker det ikke som man har drillet noe på det offensive siste par månedene.
- Dommeren.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 10.05.2021 05:48    Post subject: Reply with quote

jeg forstår heller ikke taktikken - det er bangebuks fodbold og vi overlader jo alt til modstanderen. Som en anden skiver vi kan jo ikke skabe noget når vi skal starte fra eget målfelt og enten slår keeper en lang på Dino eller Doff forsøger at løbe med bolden. Den slags fodbold giver os i bedste fald 1 point ude og vi vinder måske 1-0 hjemme mod de dårligere hold. Det er ikke et mesterhold værdigt, og ja jeg mener RBK skal stile imod det Sidst men ikke mindst så synes jeg Åge skal forklare hvad det er Dino har været så god til hele vinteren - gang på gang har han udtalt han har set veldig veldig god ud ! i går så han veldig veldig tung ud og lignede faktisk sig selv.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.05.2021 06:10    Post subject: Reply with quote

Enig. Måten vi spiller på er ikke rbk verdig. Vi går på banen uten å gi motstanderen problemer. Vi skal bare legge oss bakpå og kalke ballen opp uten adresse.

Med engang vi står høyt fikk vif store problemer. Hvorfor ikle fortsette der?
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 10.05.2021 06:32    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Danserud wrote:
Armen i naturlig posisjon, ballen blir sparket borti fra en halvmeter unna. Selvfølgelig ikke noen straffbar hands.

Litt overraskende at kommemntatorduoen er clueless i RBKs favør.


Sunn fornuft tilsier at det ikke er straffe, men de nye reglene er ikke fornuftige, og det burde ha vært dømt straffe.

Mange av de ferskeste straffesparkene i Europa og internasjonale ligaer idømmes pga. de nye reglene. Vi får tro at RBK heller ikke får dømt straffe mot seg når situasjonen skjer motsatt vei.


Det er verdt å merke seg at vi fra sesongstart av har innført IFABs regler for 2021/2022, som i resten av verden er gjeldende fra 1. juli. Her er det, sikkert noe overraskende, endringer i retning av det du peker på som sunn fornuft. Dette fører til at vi vil ha en annen tolkning av hands her på berget enn det vi har sett internasjonalt det siste året.

Quote:
A player is considered to have made their body unnaturally bigger when the position of their hand/arm is not a consequence of, or justifiable by, the player’s body movement for that specific situation.


Ingenting i den situasjonen som tilsier at VIF-spilleren ikke skal ha armen hengende ca rett ned. Altså ikke straffbar hands.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 10.05.2021 06:36    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Med engang vi står høyt fikk vif store problemer. Hvorfor ikle fortsette der?

Vi sluttet da aldri med å variere presset og kjørte høyt gjennom hele andreomgang når vi fikk mulighet. Det er ikke bare å løfte laget når VIF kjører oss lave en god periode i andregangen, men det er jo åpenbart ikke det Åge ønsket.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 10.05.2021 06:55    Post subject: Reply with quote

Åge-fotball er en veldig pragmatisk måte å spille fotball på. Hans sterke side er å få maksimalt ut av det spillermateriellet han har tilgjengelig og evt fylle på med profiler som passer til det. Lettere å skifte ut en eller to spillere enn hele laget. Vebjørn Hoff er en typisk signering i dette bildet, løpssterk og displinert, helt gjennomsnittelig ballbehandling.
At vi ligger som vi gjorde i går var annonsert fra Åge tidlig i år- lavt og kompakt på kunstgress. Og grunnen til det er at han ser at vi ikke har spillermateriell godt nok til å spille ut gode norske lag på kunstgress, til det kreves det spillere som er hurtige (eksplosive) over korte avstander og har gode tekniske ferdigheter. Det har vi ikke og derfor klarerer vi langt når vi ligger lavt.

Det er litt deprimerende å lese om klubben at vi " er ett lag som er vanskelig å bryte ned" og ikke " RBK er i stand til å spille ut hvem som helst"

Men , det er der vi i dag takket være en katastrofal spillerlogistikk utført av SIB og godkjent av ett styre der langsiktighet betydde neste uke.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 06:57    Post subject: Reply with quote

Det er bare å erkjenne at vi nok kommer til å se ut som mot Vålerenga i de fleste bortebanene med kunstgress i år. Håper å se en helt annen innstilling når vi spiller hjemme neste gang!
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.05.2021 07:01    Post subject: Reply with quote

Det er en nitrist erkjennelse. Det går an å ligge kompakt, men å faktisk ta kontringsmulighetene når de kommer. Det går faktisk også an å kontrollere kamper, eller til og med deler av kamper, selv om man spiller på kunstgress og bortebane. Jeg følte meg ikke veldig trygg når vi regelrett trygla VIF om å trille ball mot oss i ~75 effektive minutter. At vi ender opp med å dælje ballen i retning Dino mot 3 forsvarere er så grått. Å være så jævla redde for Vålerenga borte er skammelig. Det er i seg selv greit å ville primært ta de på kontringsspillet, men da må kontringene faktisk tas.
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 10.05.2021 07:19    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Åge-fotball er en veldig pragmatisk måte å spille fotball på. Hans sterke side er å få maksimalt ut av det spillermateriellet han har tilgjengelig og evt fylle på med profiler som passer til det. Lettere å skifte ut en eller to spillere enn hele laget. Vebjørn Hoff er en typisk signering i dette bildet, løpssterk og displinert, helt gjennomsnittelig ballbehandling.
At vi ligger som vi gjorde i går var annonsert fra Åge tidlig i år- lavt og kompakt på kunstgress. Og grunnen til det er at han ser at vi ikke har spillermateriell godt nok til å spille ut gode norske lag på kunstgress, til det kreves det spillere som er hurtige (eksplosive) over korte avstander og har gode tekniske ferdigheter. Det har vi ikke og derfor klarerer vi langt når vi ligger lavt.

Det er litt deprimerende å lese om klubben at vi " er ett lag som er vanskelig å bryte ned" og ikke " RBK er i stand til å spille ut hvem som helst"

Men , det er der vi i dag takket være en katastrofal spillerlogistikk utført av SIB og godkjent av ett styre der langsiktighet betydde neste uke.
Spikeren på hodet det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.05.2021 07:37    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:

At vi ligger som vi gjorde i går var annonsert fra Åge tidlig i år- lavt og kompakt på kunstgress. Og grunnen til det er at han ser at vi ikke har spillermateriell godt nok til å spille ut gode norske lag på kunstgress, til det kreves det spillere som er hurtige (eksplosive) over korte avstander og har gode tekniske ferdigheter. Det har vi ikke og derfor klarerer vi langt når vi ligger lavt.


Jeg mener vi har nok gode spillere, men at det står på vilje. Selv i går, på en middels dag med en fersk Vecchia og en Ceide som absolutt ikke hadde dagen (og heller ikke ble brukt) hadde vi medaljekandidat VIF i kne i store deler av andre omgang. Og jeg mener vi er kapable til å kjøre det løpet mot de fleste plast-lagene i ligaen.

Det handler imidlertid om taktikk, inngang og vilje. At vi ikke ville få feiende flott festfotball jevnt over under Åge tar jeg for gitt at de fleste var inneforstått med selv før han ble hentet. Vi har en taktiker som er mer opptatt av å møte motstanders spill enn å gi full gass på egne premisser, spesielt borte og på plast. I disse scenariene er det kun poengene som teller, og stilkarakterene gis det blanke i.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 10.05.2021 08:15    Post subject: Reply with quote

Jeg synes dette med å "ligge kompakt" var den største skuffelsen i går; Jeg hadde forventet at vi skulle evne å ligge kompakt, men synes ikke vi klarte det. Jeg synes vi sprakk opp for ofte og at VIF fikk mange gode muligheter til å skape sjanser og mål, men de skuslet det bort, som regel fordi Dønnums innlegg og skudd var for dårlige.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 10.05.2021 08:37    Post subject: Reply with quote

Er noe med Reitan mot Enga.

Bunnsolid i går defensivt Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 08:43    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er en nitrist erkjennelse. Det går an å ligge kompakt, men å faktisk ta kontringsmulighetene når de kommer.

Veldig enig her, jeg kan godt akseptere premisset med at vi ikke skal gå ut for å underholde på bortebane. Men å ikke engang ta overgangsmuligheter når de byr seg?? Velger å tro at det ble bommet litt på tenningsnivået inn mot kampen her, med en for forsiktig tilnærming, som særlig fikk utslag i første omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 10.05.2021 08:59    Post subject: Reply with quote

Det beste man kan si om denne kampen er vel at det fort kunne ha gått mye verre. Vi blir spilt lave i perioder, men dette er slettes ikke den ubehjelpelige starten vi har sett de to forrige sesonger: det var ikke strålende, men jeg har troen på at dette kan bli bra.

Ellers lurer jeg på hva som skjedde mellom Rolex Dønnum og Doff etter kampslutt. Virket som det var noe greier der. Munnhuggeri og en olm Dønnum som stalka Doff. Noen som fikk med seg hva som var foranledningen?
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 10.05.2021 09:07    Post subject: Reply with quote

Tydelig at vi sliter med høye skuldre fra start. Noe som kanskje ikke er så merkelig med tanke på hvor nykomponert laget er og manglende treningskamper på dette nivået. Sannsynligvis så vil dette laget blomstre med mer selvtillit og samspill utover sesongen. Starten på andreomgang bærer i seg kimen til noe som kan bli veldig bra.

Ceide/Holse må opp på et annet nivå om vi skal bli en trussel med to gode sider å angripe med. Her ligger vår største svakhet på nåværende tidspunkt tenker jeg.

Reitan var sjef og banens beste tett fulgt av Hansen og Zachariassen som har en egen evne til å være rett mann på rett sted.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.05.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Jeg synes dette med å "ligge kompakt" var den største skuffelsen i går; Jeg hadde forventet at vi skulle evne å ligge kompakt, men synes ikke vi klarte det. Jeg synes vi sprakk opp for ofte og at VIF fikk mange gode muligheter til å skape sjanser og mål, men de skuslet det bort, som regel fordi Dønnums innlegg og skudd var for dårlige.


Enig. Vi var ikke gode defensivt. Vif kom gjennom gang på gang og fikk til farlige muligheter. Grunnen til at dette ikke endte 3-1 til VIF er rett og slett flaks.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.05.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Ellers lurer jeg på hva som skjedde mellom Rolex Dønnum og Doff etter kampslutt. Virket som det var noe greier der. Munnhuggeri og en olm Dønnum som stalka Doff. Noen som fikk med seg hva som var foranledningen?

Det så vel mer ut som at Dønnum prøvde å fyre opp Zachariassen. Eneste det førte til var at Zachariassen trakk rolig på smilebåndet. Sympatisk type, denne Dønnum.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.05.2021 09:50    Post subject: Reply with quote

Veldig bra defensivt av rbk i går, Amor fikk ikke til noe som helst. Dønnum med overtenning prøvde og prøvde, men det ble aldri særlig farlig. Sharoui er en veldig god spiller som er vanskelig å få kontroll på, men 0 mål på svake vif, sterkt av oss i en av årets vanskeligste bortekamper. Grunnen til at dette ikke endte 2-0 til oss var et selvmål av Hovland der vi skulle hatt frispark, og at vi ble snytt for straffe. Flaks for vif at de fikk med seg poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.05.2021 10:17    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi var spesielt bra defensivt. Hadde VIF hatt en bra spiller i Dønnum sin posisjon ville dette blitt tap.

Resultatet er greit. Det som er skuffende er måten vi angriper kampen på. Ble farlig de gangene vi fikk involvert Vecchia/Ceïde høyt i banen, men de var jo stort sett på egen halvdel hele kampen. Henriksen er omtrent sjanseløs sentralt - at ikke Hoff spiller der er for meg en gåte. Hareide har veldig mye å bevise i de neste kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21  Next
Page 19 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb