English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vebjørn Hoff
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.03.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

Tror Hoff og Doff blir en bra kombo Wink
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 16.03.2021 10:46    Post subject: Reply with quote

Håper på Hendrix på midstopper, hoff doff og ciljan midt, tagseth superinnbytter med mye spilletid, konradsen likeså i de korte periodene han er skadefri.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.03.2021 14:32    Post subject: Reply with quote

Ja, og det er meget mulig, kanskje til og med høyst sannsynlig, at det er slik vi opererer fra start av (hvis da ikke Åge fortsatt ikke har skjønt at Per ikke er en kreativ, drivende indreløper, men den innsikten vil komme).

Men jeg er bekymret for at vi mangler naturlige regissører i midtbaneleddet med denne kombinasjonen. Både Per og forhåpentligvis Hoff er typer som kan slå en del enkle, men riktige pasninger, men produserer neppe veldig mange nøkkelpasninger til sammen, og Doff skal jo helst ikke slå pasninger i det hele tatt. Det er derfor jeg har ønsket meg en playmakertype inn på indreløperplass, en Sapara, Dockal eller Runar Berg, for jeg tror vi trenger det når ikke midtbanesentralen er noen typisk spielführer. Vecchia alene kan ikke bære laget kreativt.

Nå er det tydeligvis Holse som er den spilleren vi har som kan ta en sånn rolle, og det er ikke ueffent i det hele tatt. Men kommer vi til å velge det? Eller satser vi på at målproduksjonen til Doff holder seg på et nivå det er stor fare for var kunstig høyt? Og i så fall, hvor lenge?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 16.03.2021 15:58    Post subject: Reply with quote

Etter litt nærmere undersøkelser så synes jeg kanskje Hoff minner mest om en Henning Hauger type.
Der Doff er flink til å orientere seg offensivt er Hoff flinkere til å konstruktivt orientere seg før ballmottak og flytte ball raskt i lengderetning samtidig som han har bra sideveis forflytning og er plasseringssmart.

Tror kanskje vi kommer til å bli overrasket over hvor stabil han er. Vi snakker ikke huge X-faktor her men vi snakker om en spiller som er veldig god i fordypning i roller og som er blodseriøs når det kommer til trening og forberedelse.

Tror vi kommer til å bli veldig fornøyd og at vi har en spiller som kan fungere utmerket i en fornyelse av en tropp der det fremdeles er noen spørsmålstegn om hvem som skal komme in hvor.

Blir spennende å følge med fremover RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.03.2021 22:00    Post subject: Reply with quote

Nå forteller Vebjørn Hoff om dagene som gjorde at han først sa nei til Vålerenga. Før han deretter sa ja til Rosenborg.

Les mer: RBKs siste kjøp: Derfor ville han ikke til Vålerenga

Korthistorien er at han hevder at han sjøl satte ned foten. Han regner med at Odd og VIF hadde blitt enige om han sjøl hadde ønsket å flytte til Oslo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 26.03.2021 13:15    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Synes Zach er litt udefinerbar. Hadde det ikke vært for målpoengene i fjor har han vært en dårlig spiller. Sliter med med å kombinere i små rom, upresis pasningsspill, litt for stresset og mister ballen for ofte når han skal holde på den enten ved skjerming eller enkel dribling.


Mye av dette kunne også sies om Roar Strand (og Leo for den del). Ikke superrask; ikke teknisk veldig imponerende. Men et vidunderlig blikk for spillet, og et instinkt som sier hvor du skal løpe når; og dette fører til mål.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.03.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Helt klart. Utfordringen er at det som fører til mål må gjenskapes ofte hvis det skal være verdt det, og svakhetene må kompenseres for av andre spillere. Slik ble det jo også gjort med Roar.

Zachariassen er forresten virkelig ganske rask.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 26.03.2021 19:27    Post subject: Reply with quote

Synes mye av kritikken mot Zachariassen er veldig uberettiget. Selvfølgelig har han sine mangler - hvis ikke hadde han vært i et langt bedre lag, men han har et fantastisk blikk for spillet, tempo og motor. Blir litt tynn argumentasjon å si «hvis ikke» og «uten» målpoengene. Blir litt det samme som å si at De Bruyne hadde vært en mye dårligere fotballspiller uten pasningsfoten sin. Faktumet er at De Bruyne har en god pasningsfot, og Doff har gode offensive egenskaper.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.03.2021 20:28    Post subject: Reply with quote

Jeg tror bare ikke man skal anta at han putter tolv neste år. Gjør han det spiller svakhetene mindre rolle, men dersom vi eller han selv ikke klarer å sette ham i de riktige posisjonene ofte nok neste år, så er plassen hans i spill på grunn av de svakhetene han har.

Sånn er det jo gjerne med såpass spissede spillere. Enten klarer man å utnytte styrkene deres maksimalt, og da er de veldig viktige, eller så får de ikke brukt styrkene nok, og da faller de ofte gjennom på resten.

Jeg liker ham, som den lille Strand-kloningen han er, og håper vi klarer å utnytte ham.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.03.2021 21:39    Post subject: Reply with quote

Så handler det om å plassere han der han får utnyttet dette. I veldig spesifikke scenarier fungerer han tydeligvis bra som frimerke, som vi så mot Ruud og.. Ja, Ruud, men han er ingen tier eller ving. Jeg er overbevist om at hans vanvittige tall får en brutal knekk uansett individuell formkurve om han plasseres et sted hvor han ikke får kjørt disse lange dybdeløpene som har blitt varemerket hans.

Dette er én av flere faktorer jeg er spent på rundt Hareides disponeringer på midtbanen.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 09.05.2021 20:59    Post subject: Reply with quote

Strålende debut. Disiplinert, løper masse, trygg med ball og kan også bidra offensivt. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 09.05.2021 21:01    Post subject: Reply with quote

Fremstår rett og slett som en solid spiller.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 09.05.2021 21:18    Post subject: Reply with quote

God kamp, men har Hoff overtatt frisøren til Gjermund Åsen?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 09.05.2021 21:27    Post subject: Reply with quote

Hoff var rett og slett meget god i dag. Gleder meg til å følge hans videre utvikling i klubben, for den tror jeg kan bli bra. For at Ciljan skal spille seg inn på laget nå, så tror jeg at Henriksen må ned som stopper.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.05.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

Hoff gjør det bra, men han mangler mye på nivået til Skjelbred per i dag. Han blir for statisk, har ikke nok kontroll på posisjonen sin til å tørre å oppsøke farligere rom, og derfor blir Vecchia veldig isolert. Det kommer vi til å merke.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 09.05.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

Hoff er helt ok. Bra fart og bra løps kraft men ingen offensiv stjerne..
Kan gå mere oppi motstander i presset istedet for å stå 2m unna.
Blir lite mål poeng på han ihvertfall
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 09.05.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hoff gjør det bra, men han mangler mye på nivået til Skjelbred per i dag. Han blir for statisk, har ikke nok kontroll på posisjonen sin til å tørre å oppsøke farligere rom, og derfor blir Vecchia veldig isolert. Det kommer vi til å merke.


Det er klart at Skjelbred er bedre totalt sett, men han har vært skadet i tre måneder, og har bare trent i halvannen til to uker. Derfor tror jeg at han skal slite med å spille seg inn på laget i de kommende kampene, i alle fall fra start. Jeg er uenig i at Hoff var for statisk og hadde lite kontroll i dag, heller tvert om. Han har nok mange elementer han må forbedre, akkurat som flere andre på laget.

Regner med at Skjelbred er med for fullt etter landslagspausen i begynnelsen av juni. Forhåpentligvis kan vi få se Henriksen bli prøvd som midtstopper ved siden av Eyjolfsson også. Jeg tror vi kommer til å ha en meget bra midtbane i år, uansett hvem som spiller.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1205

PostPosted: 09.05.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Helt enig i at Ciljan > Hoff. Sier seg selv egentlig. Men å si at Hoff er statisk vil jeg si er helt feil. Snarere er han en av få som er god til å manipulere rom i dagens RBK-lag.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 10.05.2021 07:07    Post subject: Reply with quote

Enig med Zaphod her. Hoff var statisk når vi forsøkte ha ballen i laget, men det gjaldt flere. Defensivt var han god, synes jeg. Å sammenligne med PCS? Nei, ikke enda.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.05.2021 21:53    Post subject: Reply with quote

Veldig svak i dag. Saltnes gjør som han vil i Hoffs sone i nitti minutter, og han er veldig svak i pasningsspillet. Ser ikke ut til å henge med når tempoet skrus opp, og når roen hans forsvinner er han helt borte.

Redd for at dette er en spiller som vil falle veldig gjennom mot bedre lag. Heldigvis er han ikke noe bankers førstevalg med Skjelbred og/eller Henriksen tilbake, nå når alle ser at vi behøver Holse på indreløperplass.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Timmi!
Rutinert


Joined: 26 Nov 2007
Posts: 837
Location: Trondheim

PostPosted: 16.05.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes på den andre siden at Hoff viser prov på en spiller som kan løfte seg. Det blir ikke «gjennombrudd» i år, men jeg synes å ane at kan plutselig kan ta noen steg som løfter ham kraftig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.05.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Tror nok Hoff vil passe bedre som 1 av 2 sittende midtbanespillere sammen Skjelbred eller Henriksen, som dekker mye rom og generelt er veldig sterke defensivt.

Det blir fort tynt med han alene sentralt, spesielt om Holse og Zachariassen er ivrige fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.05.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Ja, det er god grunn til å tvile på om han behersker den der krevende sentrale rollen hvis begge indreløperne går. Men det gjelder for så vidt alle unntatt Ciljan. Det som bekymrer meg er at han er såpass svak når vi tross alt ligger ganske lavt.

Det blir litt sånn at han er for dårlig offensivt til å være avhjulpet av en defensiv slugger, og for dårlig defensivt til ikke å være det - vel å merke hvis motstanden er god.

Men kanskje er han en type som blir bedre og bedre når laget vårt fungerer. Jeg tror for eksempel at Hoff - Skjelbred - Holse er en type sammensetning som ville kledd ham, og som kunne vært taktisk fleksibel. Og man skal heller ikke kimse av en stallspiller som kan gjøre en ok pluss jobb i flere roller i de fleste kamper - spørsmålet da er vel mest om det igjen er Tagseth som får en dårlig deal.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 18.05.2021 20:39    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
og han er veldig svak i pasningsspillet. Ser ikke ut til å henge med når tempoet skrus opp, og når roen hans forsvinner er han helt borte.


Ja enig. Det ble dessverre godt synlig i 2.omgang da Glimt virkelig skrudde opp tempoet og skjelbred ble litt alene. Det som er interessant er hvordan vi slo tilbake når Tagseth kom inn sammen med PCS. Var det rbk som faktisk giret opp, eller var det Glimt som slakket av?
Det var noen som nevnte mannmarkering av Berg, og en markering som fortsatte når Berg trakk ut bak på Glimts høyre side hvor venstresiden til Glimt opprettet en liten motorvei. La ikke merke til Bergmarkeringen i 2.omg. Hvis dette stemmer er det utrolig sløvt av oss å ikke gå i sone igjen. 🤔
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.05.2021 21:25    Post subject: Reply with quote

Hoff har ikke imponert meg de første kampene, men synes han leverte bra i dag. I hvert fall offensivt var han god i dag på å holde på ball og få den frem til riktig mann.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 16, 17, 18  Next
Page 9 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb