English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gm
Rutinert

PostPosted: 02.04.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Porto hjemme i 97, og Juventus hjemme i 98 kommer også høyt på lista.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 03.04.2021 17:35    Post subject: Reply with quote

Flere av de lange utdragene som RBK har lagt ut:

RBK - Besiktas 95
Dortmund - RBK 99
RBK - Vardar 17
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 06.04.2021 12:00    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Likevel ingen tvil om at Berg hadde grunn til å føle seg forbigått.

Ikke nødvendigvis i 94. Da var han god, men det var ikke noen skandale å utelate ham fra VM-troppen. Ørjan anno 1999, derimot, var en spiller som holdt skyhøy Europa-, om ikke verdensklasse. Men da hadde han vel også bestemt seg for å takke nei til landslaget, så vidt jeg husker.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2021 17:13    Post subject: Reply with quote

Gudmund Skjeldal(!):

Eg har høyrt det fortalt at menn i min alder (rundt eller litt forbi middagshøgda) høyrer på podkasten When we were kings. Så då har eg også byrja å gjera det.

(...)

Eg høyrde på dokumentaren om stordomstida til Rosenborg på 1990-talet, då Nils Arne Eggen var trenar og gutane hans hamla opp med europeiske lag som Juventus og Real Madrid. Ja, då troppane hans av stort sett lokale trønderar slo Milan i mesterligaen på San Siro stadion, og Borussia Dortmund 3-0 på bortebane. Den tida vi samla oss store gjengar på den irske ølkroa ved Freiafabrikken (i Oslo), den hausten ein kamerat og eg anla bartar for å kunna gli inn på tribunane på Lerkendal, og gjorde pilegrimsreise med toget til Trondheim.

I podkasten meiner journalistane at Nils Arne Eggen ikkje berre søkte å meistra nivået til europeiske toppklubbar, men at lektoren og sosialdemokraten i han ønska å slå kapitalismen, ikkje noko mindre. At det skulle vera mogleg for ein gjeng lidenskaplege og lokalt forankra halv-amatørar å møta proffane; at ein samansveisa og uredd gjeng skulle vera like så god som ein tropp med internasjonale leigesoldatar. Og i nokre herlege år på slutten av 1990-talet såg det nesten slik ut. Rosenborg, den Oskeladden, kom seg til kvartfinalen eitt år, og var eit fjollete frispark unna å klara det eit anna år.

Les meir: Amøtørar i alle land, sprei dykk
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 07.05.2021 19:43    Post subject: Reply with quote

Kunne noen med tilgang til diverse tekstsøk finne noe kampreferat fra kampen Vålerengen - Rosenborg 13. juni 1982.

Ut fra oppsettet her virker det som om Ivers spilte stopper. Og da var han kanskje som en oppvridd klut siste halvtimen da Vålerengen scoret fire mål?
2mas
Sjef

PostPosted: 08.05.2021 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg rekker ikke å leite akkurat nå, men kan ta på meg oppdraget.

Elllers:

Da Bendtner spilte i Rosenborg fra 2017 til 2019, var meningen å revitalisere «fotballstjerna Nicklas Bendtner». Planen var å komme til VM-sluttspillet med Danmark. Så skulle han selges, noe som ville vært vinn-vinn for alle parter. I stedet skadet han seg før sluttspillet i 2018. Da valgte Hareide ikke å ta ham ut.

- Han var uheldig som skadet seg. Hvis ikke hadde han blitt med, forteller Rosenborg-treneren.

- Jeg var veldig klar på at jeg ikke ville ta med skadde spillere til VM. Jeg har mer vondt av at Mike Jensen (også Rosenborg) ikke ble valgt. Han var en tro tjener. Men Nicklas kunne vært god å ha i straffesparkkonkurransen mot Kroatia. Han var temmelig sikker fra merket. Og - som sagt - han var en veldig fin gutt på alle måter.

Les mer: - Jeg blir bare trist
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.05.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Mai 1996: Rosenborg - Brann 10–0. En rekord som står og står. Torsdag er Brann tilbake i Trondheim, 25 år etter.

Hvordan kommer det til å gå?

Vi har samlet duoen som sto bak åtte av de ti målene fra 1996, for å snakke om både kampen og den vanvittige sesongen - som kulminerte i Mirakelet i Milano.

Les mer: RBK-heltene knuste Brann 10-0: - Planla bytur i pausen

Blir også papirsak i morgen, ser jeg. I mellomtida anbefaler jeg utvidede høydepunkter. RBK
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

Victor Orta forteller også i intervjuet at han var i Trondheim for å speide på tidligere RBK-stjerne Anthony Annan, da han jobbet som speider i den spanske storklubben Sevilla.

Leeds-sjefen åpner opp om hvor hardt han kjempet for å kuppe Haaland-overgang
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.06.2021 19:16    Post subject: Reply with quote

Sevilla-interessen var allment kjent for ti år siden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38
Page 38 of 38

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb