English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 166, 167, 168  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3904
Location: Oslo

PostPosted: 05.05.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Nei, det er ikke spørsmålet.
Spørsmålet er om du vil bruke ham fremfor Hovland eller Konradsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11718

PostPosted: 05.05.2021 15:59    Post subject: Reply with quote

Tettey har vært veldig god i mange år for Norwich han. Spilte jo seneste forrige sesong fast for Norwich da de var i Premier League. Forståelig at han havnet ofte på benken denne sesongen da Norwich visste at det kom til å bli siste året hans og at de derfor ville satse på noen andre spillere.

Han har vel ellers vært blant fansens favoritter da han stort sett alltid har levert stabilt og bra for klubben i alle årene han har vært der.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 05.05.2021 16:12    Post subject: Reply with quote

Jeg mener omstendighetene helt klart taler mot å signere Tettey.
- Han har selv uttrykt mangel på motivasjon.
- Han har påpekt skader og slitasje.
- Han har signalisert at slutten på karrièren er svært nær.
- Han vil potensielt blokkere bruken og utviklingen av yngre spillere med videresalgspotensiale. Hareide er tøff, men benker han erfarne Tettey for en yngre og mindre merittert spiller-
- Vi har allerede hentet to voksne eks-proffer. Det er nok.

Det hadde stilt seg annerledes om:
- Han var motivert for å spille i en lengre periode, og man så at han også på lengre sikt kunne vært med å utvikle laget.
- Vi ikke allerede hadde hentet Skjelbred og Henriksen, sånn at det var rom for en erfaren spiller som var på slutten av sin karriere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kolsås Ultras
Junior


Joined: 13 Feb 2020
Posts: 33

PostPosted: 05.05.2021 16:47    Post subject: Reply with quote

Det er vel overveiende sannsynlig at treningshverdag / kampprogram i Eliteserien passer bedre for Tettey enn hverdagen slik den har vært i England. HVIS motivasjonen er der, og kroppen holder, så kan naturligvis Tettey spille flere sesonger på skyhøyt Eliteserie-nivå. En soleklar no-brainer om han selv vil.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 05.05.2021 17:18    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Nei, det er ikke spørsmålet.
Spørsmålet er om du vil bruke ham fremfor Hovland eller Konradsen.


Men disse spillerne kommer jo mest sannsynligvis til å tilbringe store deler av sesongen på benken, så jeg ser ikke meningen bak å hente en spiller som noen mener er et bedre valg enn enkelte på benken - derimot ikke til startelleveren.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 05.05.2021 18:00    Post subject: Reply with quote

Betryggende at det er mange "hvis" og "om" i intervjuet med Hardeide ang. Tettey-retur. Hvis han er motivert. Hvis kroppen tåler det. Han nevner også utvikling av ungdommen.

Tror han har lest seg opp på rbkweb.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17349
Location: Stavanger

PostPosted: 05.05.2021 18:41    Post subject: Reply with quote

Jeg kan se for meg Tettey i en tilsvarende rolle som den Milner har hatt i Liverpool. En erfaren spiller som setter standarden på treningene og som er anvendelig til å kunne bidra på veldig mange plasser på banen; og ikke minst være en god mann å sette inn i kamper hvor det trengs ett kaldt hode for å dra i land en seier eller snu en kamp.

Positiv til å få han inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 05.05.2021 18:47    Post subject: Reply with quote

Heller Tettey som midtstopper enn Henriksen. Tettey har høyere fart, er hardere i dueller. Tettey har spilt stopper for Norwich så sent som i fjor vår.

Erik Hoftun fortalte etter at Tettey var solgt til Rennes, at Tettey’s beste kamp i RBK var som stopper i en treningskamp mot enten Dynamo eller Spartak Moskva på La Manga.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1565

PostPosted: 05.05.2021 19:16    Post subject: Reply with quote

Jeg blir overrasket om han kommer som spiller. Han har selv uttrykt lenge at han begynner bli sliten. Men om han ønsker en sesong så ønsker jeg ham velkommen tilbake. Lokal tilhørighet har litt å si. Om klubben klarer å utnytte all erfaringen Ciljan, Markus og Alex har plukket opp gjennom årene kan det gi et organisatorisk løft. At vi tydeligvis ikke har hatt noe apparat i klubben gjør det desto mer fristende. Kanskje Åge slipper å gjøre 100% av klubbyggingen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Om Tettey ønsker å forlenge spillerkarrieren sin, åpner Hareide opp for at det er en ledig plass for ham i RBK-stallen:

– Han kan være et supplement ut året hvis han selv er interessert. Men han har vært mye skadet, og det er ikke sikkert kroppen hans tåler mer fotball.

Og skal det være aktuelt, må 35-åringen være både frisk og motivert for å gyve løs på et nytt RBK-opphold, poengterer Hareide.

Les mer: Har pratet med agenten: Hareide røper mulig Tettey-plan

Ciljan vil ikke legge press på kompisen som nå sitter i tenkeboksen vedrørende fremtiden.

Men han er tydelig på at han gjerne ser Tettey i RBK-trøye igjen:

– Jeg har jo alltid sagt at vi startet dette sammen. Da hadde det vært artig å avslutte sammen også, sier han til Adresseavisen onsdag.

(...)

Han traff Tettey for første gang under en trening for trønderske talenter da han var 13 år. Tettey er ett år eldre. Men da visste Ciljan godt hvem Tettey var allerede.

– Han herjet bra for Bodø/Glimt i Skandia cup-finalen året før. Så kom han til Kolstad. Deretter møttes vi og ble RBK-spillere, begge to, sier han.

Les mer: Vil ha Tettey hjem til RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.05.2021 08:49    Post subject: Reply with quote

Tror RBK kan være svært aktuelt for Tettey. Han får bo der han kommer fra i tillegg til at vi er desidert på lønnstoppen i Norge.

Om han er motivert er en annen sak..
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2084

PostPosted: 06.05.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Ser heller at han går rett inn i en annen rolle f.eks. i akademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.05.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

Penger er alltid fint, men jeg tror ærlig talt ikke at lønna betyr all verden for Tettey nå. Det er ikke så stor forskjell om han eksempelvis får én eller to millioner for å spille for oss i år; etter hva jeg finner av tall har han tjent 7-8 millioner i året (de siste årene), og har sannsynligvis dratt inn godt over 50 millioner i lønn løpet av årene i Norwich, i tillegg til andre inntekter og inntekter fra tidligere klubber. Det er slett ikke usannsynlig at han har hanket inn opp mot hundre millioner alt i alt i løpet av karrièren.

Jeg tror det er hva utover lønn Rosenborg kan tilby det eventuelt står på her. Han har jo uttalt at han kunne tenke seg å jobbe med utvikling innen fotball, så om han får kontrakt ut året med overgang til SalMar eller andre utviklingsinstitusjoner i klubben etterpå, vil jeg anta at han ikke bryr seg all verden om hvor mye han tjener i sitt siste år som spiller. Jeg tar det for gitt at han også forstår at han som "gammel og ferdig" ikke kan forvente at Rosenborg sprenger banken for å holde ham gående et år.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.05.2021 11:30    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Penger er alltid fint, men jeg tror ærlig talt ikke at lønna betyr all verden for Tettey nå. Det er ikke så stor forskjell om han eksempelvis får én eller to millioner for å spille for oss i år; etter hva jeg finner av tall har han tjent 7-8 millioner i året (de siste årene)


Nåja - tipper han vil ligge på nærmere tre millioner i RBK. Det samme ble forøvrig sagt om Bendtner... Bendtner mente i ettertid at lønnen var en av hovedmotivasjonene til at han kom til oss..

Hvis han ikke er motivert for fotball, så er det lønn og penger som vil motivere ham.

Alternativet hans er å få en vanlig jobb, hvor han plutselig vil tjene kanskje 5-600 000,- i året... han kan ikke leve på det han tjente for mange år siden i tiden fremover..
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 06.05.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Aldri i verden om vi signerer Tettey på 3 mill i lønn.
Tipper alternativene er enten en lav grunnlønn der han får vært et aktivum i treningshverdagen og kan bidra på banen.

At han Får en spiller/trener rolle mens han utdanner seg og på sikt går inn i fast stilling i trenerteamet.

Eventuelt en kombinasjon av disse to.

Uansett tror jeg ikke økonomi vil være motivasjonen til Alex om han kommer tilbake til oss.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 860

PostPosted: 06.05.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Av grunner som at det blir en totalt unødvendig lønnsutgift, og at det ikke gir mening at en såpass gammel spiller skal sende yngre og mer lovende spillere lengre bak i køen - ser jeg absolutt ingen grunn til å signere han som spiller. Skulle han tatt en annen rolle i laget, så håper jeg i alle fall at Rosenborg bruker sunn fornuft og vurderer han hvorvidt han faktisk er god nok, og ikke på navnet - slik det ser ut som at mange her gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2084

PostPosted: 06.05.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Nåja - tipper han vil ligge på nærmere tre millioner i RBK. Det samme ble forøvrig sagt om Bendtner... Bendtner mente i ettertid at lønnen var en av hovedmotivasjonene til at han kom til oss..

Hvis han ikke er motivert for fotball, så er det lønn og penger som vil motivere ham.

Alternativet hans er å få en vanlig jobb, hvor han plutselig vil tjene kanskje 5-600 000,- i året... han kan ikke leve på det han tjente for mange år siden i tiden fremover..


3 mill må i så fall være inkludert seriemesterskap og e-cup.

Og med mindre han har tatt en Riise så er han nok i en posisjon hvor han bare har behov for å jobbe for å ha noe vettugt å bruke tida på og ikke fordi han trenger penger.

Så med en lønn på 3 mill hvor han sitter igjen med 1,5-2 er neppe noen motivasjon i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

- Vi kommer til å undersøke muligheten for om han er interessert, sier trener Åge Hareide til Dagbladet.

- Han har signalisert tidligere at det ikke vil bli noe spill på ham etter at han kommer hjem. Jeg kunne godt tenke meg at vi fikk ham inn i akademiet vårt på sikt. Det er en mann med mye erfaring og en veldig fin gutt på alle mulige måter.

Les mer: Ønsker gammel RBK-helt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 06.05.2021 20:55    Post subject: Reply with quote

Leser det slik at det er i en annen rolle enn som spiller? Virker litt mer sannsynlig med tanke på hva Tettey selv har sagt..

Han kan vel også være stallfyll til å begynne med? Komme innpå når det trengs? Virker som en langt mer fornuftig løsning enn at han skulle begynne som spiller her - uten å ha lysten på å spille mer fotball..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.05.2021 20:58    Post subject: Reply with quote

Tror ikke du skal tolke utsagnet mer enn at Hareide åpner for å tilby lignende lovnad som Skjelbred fikk; altså jobbmulighet som trener etter endt spillerkarriere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2021 17:06    Post subject: Reply with quote

– Han må være motivert for det. Han kan ikke bare si at han skal spille, fordi han skal til akadamiet neste år. Jeg prøver å trigge ham så mye som mulig. Vi venter på svar. 12. mai er deadline, sier Hareide om den tidligere Rosenborg-spilleren, som nylig bekreftet at han ville forlate Norwich etter ni år.

Les mer: Hareide om Tettey: 12. mai er deadline og video
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1219
Location: Oslo

PostPosted: 07.05.2021 20:10    Post subject: Reply with quote

Hyggelig med disse "gamle" RBK-erne, men om de jevnlig er skada, rustne eller har fallende motivasjon, ser jeg liten grunn til å hente dem pga. gamle minner. Skjelbred viser allerede hvor skadeutsatt han her, og Henriksen har ikke vist det nivået mange må ha trodd at han hadde.

Jeg tror vi bør tenke mer som Glimt, Molde mfl. som henter fremadstormende, unge spillere som er i ferd med å blomstre. Det må ikke være 17-åringer, men heller en 23-åring enn en 32-åring på hell...
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 07.05.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Henriksen blir 29 i år. Henriksen hadde ettervirkninger av korona. Var rusten etter å ha gått lenge uten å spille kamper. Det blir rett og slett for dumt å dra han inn under den kammen du prøver å dra her.

Henriksen er en no-brainer å hente hjem igjen, og for folk som følger litt med, så har de både sett og hørt at Henriksen har vist lovende takter i forsesongen i år.

Skjelbred viste i fjor at han er på et høyt nivå. Ja, han slet dessverre med en skade da han kom, og han har slitt med en skade nå. Jeg mener å huske at han også har slitt med skader tidligere. Det skjer. Rosenborg er uansett et mye bedre lag når han er tilgjengelig, så da er det bare dumt å mene at vi ikke har bruk for ham.

Tettey er jeg kanskje litt skeptisk til. Litt på grunn av at det blir litt mye å ha både Skjelbred og Tettey på banen når vi også vil få frem nye, unge talenter (Tagseth og Mannsverk, som vi har ambisjoner om å hente) – eller utvikle spillerne som er i sin beste alder. Det vil si Zach og Hoff. Men også fordi Tettey er året eldre enn Skjelbred og har klaget på en sliten kropp, så da blir situasjon litt annerledes for meg sammenlignet med Skjelbred og i alle fall Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1219
Location: Oslo

PostPosted: 07.05.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Vi får håpe at du får rett. Jeg mener at Skjelbred, om han holder seg skadefri, klart kan styrke laget (om det skulle være noen tvil om det). Henriksen har litt å bevise, men han er jo yngre enn de to andre, så om han kommer seg opp igjen på det nivået vi kunne forvente, kan han være en viktig brikke i flere år.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 07.05.2021 22:04    Post subject: Reply with quote

Tettey inn på moderat lønn som spiller og deretter på lønn likt Hansen jr. klinger godt. Overbetaling er unødvendig her
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 166, 167, 168  Next
Page 156 of 168

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb