English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gustav Valsvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2021 16:41    Post subject: Reply with quote

– Jeg forholder meg til kontrakten med Rosenborg, og har heller ikke anledning til å snakke med andre klubber, det er det min agent som tar seg av. Men det er kjempehyggelig hvis det stemmer at Strømsgodset er interessert, sier Valsvik til Drammens Tidende.

(...)

– Jeg trivdes bra da jeg var i klubben, og kunne gjerne tenkt meg å spille for SIF én gang til i karrieren. Men som sagt: Jeg forholder meg til kontrakten med Rosenborg, uttaler Valsvik.

Les mer: Valsvik om Godset: – Kunne gjerne tenkt meg å spille for SIF én gang til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rekdalsalaten
Proff


Joined: 01 Dec 2006
Posts: 306
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.04.2021 09:36    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...ormt-behov

Tydligvis stoppermangel i eliteserien. Må gå an å bli kvitt Valsvik da, også nevt i artikkelen.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.04.2021 09:38    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som vil dekke både lønna hans og det Jimmern krever i agenthonorar, tenker jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 16.04.2021 11:12    Post subject: Reply with quote

Solbakken kjører vel Botheim-taktikken; påstår at det er null interesse for å lure Dorsin til å frigi Valsvik.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 16.04.2021 11:25    Post subject: Reply with quote

Tidligere hadde uefa et felles forum hvor klubbene frigir spillere til salg til en sum? Omtrent som spillet FM. Vil tro uefa har det enda, og alt kan vel ikke gå via agenter? Tviler på at solbakken klarer å "lure" rbk til å tro at det er null interesse for valsvik, men tiden går...
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 16.04.2021 11:28    Post subject: Reply with quote

Stabæk hissig på Mjøndalen stopper og LSK er også i manko blandt andre så om Gustav ikke er interessant for dem så sie det vell alt om hvorfor han ikke satses på her.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 16.04.2021 11:42    Post subject: Reply with quote

Med den skrale forsvarssituasjonen i Stabæk er det nærmest utenkelig om de ikke er gira på en Valsvik som regelrett stabiliserte forsvaret og bidro til å heve hele laget da han var der på lån. Så som noen har påpekt allerede, dette kan kun handle om lønn og agenthonorar. Og Valsvik er bedre enn alle stopperne på Mjøndalen, så jeg nekter å tro at det er bekymringer rundt kvaliteten det står på.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 16.04.2021 12:16    Post subject: Reply with quote

Det er nok heller bekymringer rundt brøken "kvalitet pr. krone i lønn" som er problematisk for lagene i ES.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 16.04.2021 12:50    Post subject: Reply with quote

Tipper Valsvik tjener såpass at han ikke vil gå til en annen klubb i Norge før kontrakten går ut. Er jo snakk om bare 8 måneder, så han holder vel ut tribunelivet.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2021 22:09    Post subject: Reply with quote

– Akkurat nå så ser det ikke lyst ut med tanke på spilletid, men ting kan jo endre seg og jeg har en kontrakt her jeg forholder meg til. Jeg føler selv at jeg har prestert bra på trening i vinter og at jeg fortjener spilletid, er Valsviks beskrivelse av egen hverdag.

(...)

Etter det Discovery kjenner til har både Strømsgodset og Brann kommet med henvendelser på Valsvik, uten å få gjennomslag. Godt gasjerte Valsvik har en lønn som ikke kan matches av de aktuelle klubbene, som er avhengig av at Rosenborg er villige til å økonomisk tap på nok en spiller.

Les mer: Valsvik om livet i skyggenes dal: – Må kanskje se meg om etter andre muligheter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt utrolig at vi har hentet Gustav Valsvik, som aldri har sett ut som noe tiltenkt førstevalg, på en lønn ingen av konkurrentene våre kan matche.

Er det én ting vi er nødt til å ta tak i, så er det den praksisen med å hente middelmådige norske spillere på (mer enn?) dobbelt så høy lønn som de trolig ville godtatt i forhandling. Dette fører til stadighet til at de spillerne vi ønsker å kvitte oss med helst Bogarder seg gjennom kontraktene, og vi får jo aldri penger for spillere som forsterker konkurrenter når vi selger de. Det er latterlig.

Jeg skjønner at tanken nok delvis er å unngå store lønnsforskjeller internt i spillergruppa, men man må kunne klare å etablere en struktur der sånne tvilsomme prosjekter faktisk må vise at de fortjener plassen før de lønnes som førsteellever-spillere.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2021 10:18    Post subject: Reply with quote

Enig, men siden det nå allerede er GJORT
skjønner jeg at vi ikke vil ta et tap for å styrke en eliteseriekonkurrent med en stopper Smile
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

Ja, det er nå så, at vi sikkert primært skulle ønske han kunne reise til ...Helvetia, for eksempel, og ikke til Bergen.

Men disse situasjonene gir jo altså et innblikk i hvordan lønnsstrukturen i RBK er, også i forhold til norske klubber som selv regner seg som 'av samme størrelse'. Det er ikke til å komme forbi at konkurransefordelen vår burde vært vesentlig større når vi har dobbelt så mye lønn å tilby.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2021 11:28    Post subject: Reply with quote

Så har det i perioder tilsynelatende i alt for stor grad ikke bare handlet om hvem vi henter, men også hvorfor og hvordan. Det er ingen hemmelighet at det har vært alt for mye kameraderi og allianser på brakka også på dette punktet. Vår forrige sportslige leder måtte jo gå på grunn av slike koblinger.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 22.04.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Ja, det er nå så, at vi sikkert primært skulle ønske han kunne reise til ...Helvetia, for eksempel, og ikke til Bergen.


Hvis han er så ræva dårlig som alle her på forumet har konkludert med, hva er da problemet med at han går til en annen klubb i Eliteserien?
Eller.. er det sånn at han er bare dårlig for RBK, men storspiller i vilken som helst anna norsk klubb?
Han er erklært totalt ubrukelig av rbk-forumet, men likevel er han for god til at vi vil spille mot han??
Litt vanskelig Ã¥ forstÃ¥ hva enkelte mener her inne 😫😫
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2021 13:16    Post subject: Reply with quote

Ja, for en spiller er alltid like god, uansett hvor han spiller, hvem han har rundt seg eller spillestil.


Valsvik er en MEGET god hodespiller og en ok duellspiller ellers, men han er posisjoneringssvak, treg som få og har en godt under minus pasningsfot.

Det betyr at han kan gjøre en meget god jobb i f.eks Mjøndalen eller Stabæk, hvor de fleste kamper betyr ligg lavt og få ballen til h******* vekk. Dersom han settes i et lag der det forventes at man styrer kamper og spiller seg ut fra forsvaret vil han falle fullstendig igjennom.

Å spare ~100 000 f.eks på å gi Brann eller Haugesund en spiller som det virker som en meget dårlig ide. Spesielt når det bare skal en skade og en karantene til før han sitter på benken for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.04.2021 14:05    Post subject: Reply with quote

Og så handler det litt om prinsipper her, spesielt om vi må betale "mellomlegget" i form av tapt lønn ift kontrakt. At vi i praktisk talt liksom skal betale for at en konkurrent skal få spillere av oss, bør i nesten alle tilfeller være uaktuelt.

Ingen av alternativene er optimale selvsagt, men jeg ser heller at vi betaler, la oss si, halvannen million i året for at Valsvik sliter benk hos oss enn å betale halvparten for at han spiller for Brann.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 22.04.2021 16:20    Post subject: Reply with quote

Valsvik er en veldig god stopper slik Horneland sin forståelse av stopperarbeidet er og slik vi lot oss bli spilt lave under Kåre, men han falt vel igjennom i utlandet av samme grunn som her, vi trenger stoppere som kan være med i det oppbyggende spillet og stå samlet høyt med laget, og det har han ikke i seg til å være med på. Ikke på det nivået vi sikter mot å holde.

Litt som Hovland også, han passer jo også inn i den rollen der (minus hodemist), men Kåre/SIB/Horneland skjønte åpenbart ikke at de malte seg inn i et hjørne med noe hinsides dyrt og saktetørkende i spannet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 22.04.2021 16:22    Post subject: Reply with quote

Det er Bjørnebye sin skyld alt dette tullet vil jeg tro? Men hvordan kunne styret gå med på at middelmådigheter betales så godt. Uforståelig?
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2021 18:45    Post subject: Reply with quote

For det første har Valsvik kontrakt ut 2022, så det er 20, ikke 8 mnd igjen av kontrakten, som ble skrevet over. I tillegg er det greit å minne om det økonomiske begrepet «sunk cost» her. Vi taper altså ikke penger på å gi bort Valsvik, vi sparer ca 3 mill i lønnskostnader. Hvis han likevel er 5. valg på stopper slik det ser ut nå, er sjansen minimal for at han kommer til å spille. Så lenge vi ikke gir han bort til en direkte konkurent som bg eller molde, så er det helt kurrant butikk å gi han bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 22.04.2021 18:57    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Det er Bjørnebye sin skyld alt dette tullet vil jeg tro? Men hvordan kunne styret gå med på at middelmådigheter betales så godt. Uforståelig?


Det kan skyldes at styret enten må stole på faglige vurderinger fra sportslig avdeling så lenge man holder seg innenfor budsjett fordi de ikke kan sette seg inn i hver overgang.

Alternativt at styret velger å stole på faglige vurderinger fra sportslig avdeling fordi de da slipper å sette inn i noen som helst overgang (annet enn Mannsverk-case hvor sportslig avdeling ønsker å få lov til å gå utenfor rammene som er satt).

Det som uansett har blitt demonstrert noe ettertrykkelig er at det før årsmøte 2020 så har styret latt sportslig avdeling gjøre feil på feil på feil. Om det mangler på evne til å se det som burde være ganske så åpenbart, eller om de som ikke evner så er i flertall og vrir seg unna nødvendige konfrontasjoner vites ikke. Jeg får ikke inntrykk av at Koteng er konfliktsky (Terje Svendsen derimot er vel en klassisk pamp som tar minste motstands vei ved å late som om problemer ikke eksisterer).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Vi taper altså ikke penger på å gi bort Valsvik, vi sparer ca 3 mill i lønnskostnader.


Problemet er ikke å gi han bort. Problemet er at han ikke vil bort uten å få sluttpakke eller tilsvarende lønn i ny klubb.

Veldig rart at heller ikke Lyng og Sagbakken forstår det, jf. diskusjonen med Lidahl.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 22.04.2021 21:33    Post subject: Reply with quote

Om vi uansett ikke kommer til å bruke han er det jo også billigere å gi 1 (eller for den saks skyld 2) millioner i sluttpakke, enn å betale 3 mill i lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 22.04.2021 22:37    Post subject: Reply with quote

Det eneste som er sikkert i denne saken, er at vi opererer med altfor høye lønningsposer. Slik som i denne saken, ville det vært greit å bare kvitte oss med utgiftene. Problemet er at vi kaster rett og slett penger ut av kassen, noe som ikke gir helt mening - gitt vår økonomiske posisjon. En enkel måte å kvitte oss med dette problemet, er en lavere grunnlønn - med prestasjonsbonuser. På denne måten holder vi spillerne mer motiverte, og vi kan fortsatt tilby høyere lønninger enn de andre klubbene. Med en slik løsning ville vi unngått å være like avhengige av suksess, og det ville vært mye lettere å snu negative trender - når det økonomiske er mye mer på stell.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1053
Location: Oslo

PostPosted: 23.04.2021 09:32    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Om vi uansett ikke kommer til å bruke han er det jo også billigere å gi 1 (eller for den saks skyld 2) millioner i sluttpakke, enn å betale 3 mill i lønn.


Man må også ha dette inn i regnestykket:
Vi styrker en av våre konkurrenter
Valsvik har en verdi i troppen, både som solid sparringspartner på trening, og som fin backup den dagen vi har 2-3 skader/karantener gående samtidig.

Så det er jo en avveining på kost/nytte. Hadde vi sluppet å gi han sluttpakke så hadde vi nok frisluppet han på dagen, litt sånn som Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Next
Page 16 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb