English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Guillermo Molins
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.04.2021 09:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det var jo ikke bare prestasjonene i Stabæk. Han fikk ikke fortsette etter den famøse TIL-kampen, det er nå så (og det hadde jo definitivt elementer av selvskudd i seg), men han var jo heller ikke i nærheten av å prestere i noen annen kamp enn denne, når han fikk innhopp.


Du kan kalle det selvskudd men var det riktig å kappe hodet av han etter TIL-kampen? Er det ikke lov å skille seg litt ut i RBK? Northug hylles, men Botheim snakker vel feil dialekt. Skal ikke se bort i fra at Hornelands karakterdrap på Botheim etter gjennombruddet hans påvirket han negativt. Svært dårlig pedagogikk. Men hvem har egentlig prestert for oss de siste to årene? Per og Doff kanskje eneste.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.04.2021 09:58    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg mener bare at han burde visst bedre enn å velge den der varianten når treneren var Horneland, som haaater den der typen oppførsel.

Så er det jo også en viktig forskjell på Northug og Botheim - den ene var sportens superstjerne fra dag 1, mens den andre fortsatt er en spiss på OBOS-nivå på dag 782. Da kommer man rett og slett ikke unna med det samme - spesielt dersom man også mangler mye på karismanivået. Northug var akkurat så cocky som han hadde nivå til å forsvare (mye), mens Botheim fremstår som en drittunge som tror han automatisk fortjener å bli landslagsspiller fordi kompisen er stjerne. Nivåmessig; man kan sikkert slenge Botheim i en haug med mange andre som 'ikke godkjent de siste årene', mens et par andre har levert godkjent, men det er jo vitterlig omtrent 28 spillere som har levert bedre enn Erik Botheim. Så mange at jeg ikke gidder å liste de opp.

Og for å vende tilbake til trådens tema: Molins er jo åpenbart en både bedre og riktigere spiller for oss enn Botheim, og når ingen av de kommer til å bli gode nok til å være vårt soleklare førstevalg over tid er det vel greit å sitte med den beste. Selv om alle nok er enige om at det ikke er sånn vi skal drive spillerlogistikk, og at vi desperat trenger et speiderapparat som kan erstatte kontaktlista på telefonene til Micke og Åge.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.04.2021 10:13    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan du mene at et karakterdrap som aldri skjedde, påvirket Botheim negativt? Botheim har aldri levert noe godt i Rosenborg, og den såkalte gjennombruddskampen hans besto av tre hundreprosentsjanser. Er det noen som skal ha skryt fra den kampen, så er det Ceide.

Det er også verdt å nevne at han fikk fornyet tillit neste runde, men ble byttet ut igjen etter en skuffende times tid spilt. Deretter gikk han tilbake til sin vanlige posisjon i laget, nemlig på benken. Man skal selvfølgelig få lov til å klandre treneren, men jeg kan ikke forestille meg en trener som fortsetter å gi ut sjanser til en spiller som ikke holder nivå. Spesielt når man har valget om bedre spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.04.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Det betyr selvsagt ikke at han er god nok heller, men det er jo helt naturlig å sette spørsmålstegn ved at vi gir bort Botheim til det beste laget i ligaen for å heller låne Mollins. Det kan jo vise seg å være en svært dårlig strategi.


Uten at jeg kan gå i detalj, er det visstnok slik at Botheim ikke ble "gitt" til Glimt; han ble frigjort for å kunne gå gratis til en helt annen klubb som ikke er noen trussel og konkurrent for oss. Så "kuppet" Glimt (og kanskje i større grad agent Solbakken, er det rimelig å anta) prosessen, og ga bodøværingene en potensielt meget god deal med en spiller uten videresalgsprosenter og overgangssum. Risikoen for Glimt er jo lik null omtrent, da de også har en svært edruelig lønnspolitikk.

Er det hold i ryktene ble vi på sett og vis lurt her, selv om vi åpenbart ikke ønsket Botheim med videre uansett.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.04.2021 10:41    Post subject: Reply with quote

Tviler jeg ikke på, det var jo ganske merkelig hvordan han plutselig dukket opp der. Virker som at agent har pratet med BG og visste at de var interesserte, men også at de hadde måttet betale en symbolsk sum hvis de skulle plukke han opp, med den posisjonen de har. Så gikk det vel heller noen penger under bordet til agenten.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.04.2021 10:42    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:

Det er også verdt å nevne at han fikk fornyet tillit neste runde, men ble byttet ut igjen etter en skuffende times tid spilt.


Mulig jeg husker feil men sånn jeg husker det ble han benket mens Ceide fikk fortsette. Noen som har fasit?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.04.2021 10:50    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Og for å vende tilbake til trådens tema: Molins er jo åpenbart en både bedre og riktigere spiller for oss enn Botheim.


Du har sikkert bedre kontroll på Mollins enn meg, men for min del er ingenting åpenbart før jeg faktisk har sett han spille for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.04.2021 11:02    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Ceide og Botheim fikk fornyet tillit mot Odd.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 09.04.2021 11:49    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner i hvert fall at jeg ikke klarer å hisse meg særlig opp over Molins (verken på positiv eller negativ måte), og er i det minste villig til å se han noen kamper før jeg feller en dom. Virker som en signering som gir oss litt mer trygghet, backup og bredde i stallen uten at det koster nevneverdig med penger.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.04.2021 12:40    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
BÃ¥de Ceide og Botheim fikk fornyet tillit mot Odd.


Ja riktig, han fikk 59 minutter mot Odd og det var vel omtrent det siste vi så av han selv om Søderlund ikke akkurat bøtta inn mål han heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 09.04.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Det er ikke slik at spillere som blir veid for lette kun vurderes på bakgrunn av denne lille spilletiden vi ser dem, de blir sett på feltet av trenerne hver eneste dag. Dette er en spiller som er vurdert og veid for lett av to trenere, og i tillegg veid for lett av en vesentlig mindre klubb enn våres (hvis ikke hadde Stabæk ønsket han med videre).

Skulle imidlertid ikke forundre meg om han dunker inn 15 mål i Glimt, hvis de fortsetter angrepsspillet fra i fjor, uten at det sier så veldig mye.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 09.04.2021 13:22    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg kjenner i hvert fall at jeg ikke klarer å hisse meg særlig opp over Molins (verken på positiv eller negativ måte), og er i det minste villig til å se han noen kamper før jeg feller en dom. Virker som en signering som gir oss litt mer trygghet, backup og bredde i stallen uten at det koster nevneverdig med penger.


Enig. Vi kan tross alt ikke signere Bendtner hver eneste gang.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.04.2021 14:27    Post subject: Reply with quote

Nordens Lokomotiv wrote:
Det er ikke slik at spillere som blir veid for lette kun vurderes på bakgrunn av denne lille spilletiden vi ser dem, de blir sett på feltet av trenerne hver eneste dag. Dette er en spiller som er vurdert og veid for lett av to trenere, og i tillegg veid for lett av en vesentlig mindre klubb enn våres (hvis ikke hadde Stabæk ønsket han med videre).

Skulle imidlertid ikke forundre meg om han dunker inn 15 mål i Glimt, hvis de fortsetter angrepsspillet fra i fjor, uten at det sier så veldig mye.


Korrekt. Botheim fikk kun sjansen i en kamp der vi valgte å spare det vi kunne, fordi vi skulle spille kvalifisering like etter. En gang i tiden var han et stort talent, men dette talentet klarte han aldri å bygge videre på. Selv ikke i Stabæk, klarte han å være et godt førstevalg.

Deler din oppfatning om at han lett kan dunke inn en grei mengde med mål, men dette tror jeg har mer med Glimt å gjøre - enn hva ferdighetene hans er. Ser vi på karrieren til Junker, så var han ikke akkurat glad i å skåre mål før han kom til Glimt, men det skal jo sies; jeg tror de aller fleste spissene i Eliteserien ville blitt toppskårer i det kollektivet der.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.04.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

Tja. Satt rett inn i fjorårets lag hadde nok mange scoret en del tapins, men man skal ikke undervurdere evnen Junker hadde/har til å lokalisere disse sjansene. Vi øser jo også på med lave innlegg på første stolpe, men der bor det jo ingen Rosenborg-spisser - de skal jo på død og liv stå på bakerste stolpe og forberede seg på luftkrig.

Jeg klarer ikke helt å se at kombinasjonen Hauge/Junker/Zinckernagel skal kunne erstattes av Solbakken/Botheim/Lindahl på en måte som gjør at Botheim snubler inn femten kasser. Og det tror jeg heller ikke Glimt gjør, og det er vel kanskje først og fremst han Pernambuco de helst vil satse på, og det innebærer jo at Botheim faktisk må gripe små sjanser i stedet for bare å sulle hjemover med ballen hvis han får et kvarter.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1864
Location: Selsbakk

PostPosted: 10.04.2021 15:42    Post subject: Reply with quote

Botheim og Sørloth fikk aldri reelle sjanser til å etablere seg som spisser. Så håper jeg at Moulins får sjansen til dette. Ivanovich og Søderlund har jo hatt klippekort, uten å score færre mål enn hva som er matematisk umulig, som RBK spiss, hvis man tar vekk straffespark.

Sørloth spiller forøvrig kamp nå og har allerede scoret to mål... https://www.vg.no/sport/f...der-bremen
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 10.04.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

Han Ivanovich husker jeg ikke helt. Kan ikke ha vært veldig god!
Back to top
View user's profile Send private message
RoSolum
Proff


Joined: 28 Aug 2012
Posts: 289

PostPosted: 11.04.2021 18:51    Post subject: Reply with quote

Sikkert like god som Dario Zahoravich!
_________________
Stopp negativismen rundt Rosenborg!

Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 12.04.2021 11:59    Post subject: Reply with quote

Molins som går gjennom koronatester og kan settes i karantene ved en innreise, får ikke komme inn i Norge, men hundrevis av langtransportsjåfører som ikke er testa får kjøre inn i landet hver dag. Norske statsborgere som besøker Norge fra sin bopæl i syden får også komme inn, via en hotellkarantene.

Erna svikter nok en gang med sitt dårlige skjønn. Slike tilfeller som Molins representerer, profesjonelle idrettsutøvere som skal flytte til Norge nå i april, gjelder jo bare noen få personer, kanskje under 10 stk......
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 12.04.2021 13:27    Post subject: Reply with quote

Erna er jo en ting, men visste ikke klubben dette da de hentet han? Et av argumentene for å hente han var jo at han allerede var inn i norsk "arbeidskvote" (eller noe sånt) fordi han hadde vært i Sarpsborg i fjor. Er det nå sånn å forstå at han blir ute på ubestemt tid, potensielt til sommeren? Rekker han i det hele tatt noen kamper før kontrakten går ut? Sverige er rødt som en duk fortsatt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2021 15:37    Post subject: Reply with quote

Det var Nettavisen som spekulerte i dette. Antar de trodde han fortsatt hadde bostedsadresse i Norge, noe han tilsynelatende ikke har hatt siden nyttår.

Den omtalte saken: RBK vet ikke når spissen er på plass: Nå er Hareide irritert
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 12.04.2021 15:44    Post subject: Reply with quote

Bare så tåpelig å bli irritert for regler som har vært der en god stund. De kunne jo for eksempel ha sjekket det opp før han kom, istedet for å vente til etter at de har signert han. Har ingen grunn til å være irritert på noe annet en seg selv!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2021 18:03    Post subject: Reply with quote

De = Nettavisen, ikke RBK. Smile

Jeg vil tro RBK visste regelverket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.04.2021 18:55    Post subject: Reply with quote

Ja, dette er meget slett arbeid. En spiller på korttidskontrakt med lite eller ingen spilletid bak seg på lang tid og som i tillegg må utsette oppkjøringen til tett opp mot sesongstart grunnet regler man absolutt burde hatt oversikt over er ikke akkurat noen oppskrift på suksess.

Spurte man ikke Molins hvor han bor? Dette bør jo være omtrent det første man kartlegger rundt spillere på korttidskontrakt i disse dager. Det er jo tross alt mange prosent av kontraktstida i karantene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 12.04.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
De = Nettavisen, ikke RBK. Smile

Jeg vil tro RBK visste regelverket.

Skjøte det var Nettavisen, men det virker da vitterlig ikke som at Hareide og Dorsin kunne/visste regelverket siden de nå går rundt og freser over regelverket i avisa.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Tja, er det ikke heller et politisk spill? At man påpeker at reglene må mykes opp denne uka.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Next
Page 7 of 13

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb