English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2021
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2021 17:45    Post subject: Reply with quote

Men dette ny-populistiske vaset om at viss du ikke redde alle, er det bare å drite i det å være like umoralsk over alt, trur du ikke på selv en gang.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.03.2021 18:12    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Ja det er jo ingen som liker VM.

Tenk at du klarer å sutre over dette også.


Det er mye du kaller sutring, så akkurat er det bare å ta med en stor klype salt. Denne protesten kommer fra et land som aldri kommer til VM, så ja.


Mer sutring ja. Du har blitt en parodi på deg selv.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 04.03.2021 19:18    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Enig med Thorstvedt: https://www.tv2.no/mening.../12466058/
Om du ikke har fått det med deg så jobbes det på spreng i NFF for å samle motargumenter mot boikott bølgen som løper akkurat nå. Passer fint inn i den settingen dette, Thorstvedt er NFFs mann, bare vær klar over det.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 04.03.2021 20:55    Post subject: Reply with quote

Det er greit å vite, men argumentene virker å gi mening uavhengig av hvem som har fremmet dem?
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 992

PostPosted: 04.03.2021 21:00    Post subject: Reply with quote

Ja jøss for all det, det kan jo hende at de fleste slavene døde av naturlige årsaker...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.03.2021 21:03    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Mer sutring ja. Du har blitt en parodi på deg selv.


Og enda mer klaging fra deg. Godt jobba!
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 04.03.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

senador, jeg har noe jeg må fortelle deg.

Ingen motkandidater til Rune Bratseth. Han ble gjenvalgt uten protest. Beklager.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2021 21:53    Post subject: Reply with quote

Ja, sånn ble valgene.

Styre:

Leder: Ivar Koteng (ikke på valg)
Nestleder: Svein Tore Samdal (ny, to år)

Rune Bratseth (gjenvalg, to år)
Karen Espelund (ikke på valg)
Vigdis Harsvik (ny, ett år)
Cecilie Gotaas Johnsen (ny, to år)
Michael Stilson (ny, ett år)

Varamedlem: Frank Norvik (ny, ett år)

Kontrollkomité:

Leder: Katharina Erlandsen (ikke på valg)

Svein Grøndalen (gjenvalg, to år)
Siri Merethe Rønning (ny, to år)

Varamedlem: Thor Robert Johanssen (ny, ett år)
Varamedlem: Kyrre Rødsjøsæter (ny, ett år)

Valgkomité:

Leder: Skjalg Nesjan (gjenvalg, ett år)

Synnøve Farstad (ny, to år)
Merethe Storødegård (ikke på valg)
Jørn Ødegård (ny, to år)
Jo Erik Øverby (ikke på valg)

Varamedlem: Jon Ragnar Viggen (ny, ett år)

Les mer: Samdal ny Rosenborg-nestleder

Altså bare benkeforslag mot Nordhammer som vara i VK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Jeg ruller inn på en liten segway: Med investorer som ikke ønsker boikott (og jeg vil anta at de ikke vil stemme mot et potensielt utstillingsvindu) ville vi i dag gått imot boikott, selv med 50%+1-modellen.

Til noe mer aktuelt; vi har et styre som er totalt i utakt med medlemmene de representerer, noe som bør få konsekvenser. Det hadde vært veldig nyttig å vite hvem som mener hva i saken, og de som er imot protest bør stilles til veggs.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 04.03.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Kjenner en viss grad av stolthet over at medlemmene overkjørte styret på dette. Lenge siden jeg har følt det for Rosenborg. Og nok en gang: Koteng må gå av
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2021 22:38    Post subject: Reply with quote

Sånn satt styret under årsmøtet:



Les mer: Årsmøtet krever at RBK boikotter fotball-VM i Qatar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Kjenner en viss grad av stolthet over at medlemmene overkjørte styret på dette.


Det er ikke noe galt med supporternes/medlemmenes moralske kompass, i hvert fall. Sist var det jo en treningsleir i Dubai(?) som ble stoppet på lignende grunnlag. Det er verre med de folkevalgte - da som nå.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.03.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Moralsk er det jo 100% rett. Men økonomisk kommer det til å koste minst 100 millioner for toppfotballen og breddefotballen i 2021 iflg. NFF.

Årets tv aksjon burde være for breddeidretten synes jeg. Det må et kjempeløft til for å hente inn alle unger og unge som har falt i fra under pandemien og det er vel mange idrettslag som sliter.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 04.03.2021 23:20    Post subject: Reply with quote

For meg er det ikke de 6500 som har dødd under prep. til dette møkk-mesterskapet. Problemet mitt er at det skal kjøres et mesterskap i et land med menneskesyn som hører hjemme på 1600-tallet, som er så gjennomkorrupt at det er skummelt og driver moderne slavearbeid som media, nasjonal og internasjonal fotball insisterer på å kalle fremmedarbeidere. Jeg støtter 100% at vi tvinger NFF til å droppe dritten. Samtidig har jeg 0 tro på at det kommer til å gjøre noe som helst. De største nasjonene i fotballen er dessverre for rævkjørt av eiere og deleiere fra møkkaland som glatter over slavehandel, homofobi, kvinnefiendtlig og generelt menneskefiendtlige holdninger. Uansett om vi hadde klart å kvalifisere til dette mesterskapet eller ikke så kan det drite og dra for min del. Jeg setter heller fyr på TVen og bruker modemet til å prøve fiskesprett enn å se på dette tullemesterskapet. Jeg håper historien ser ned på de som deltar på det.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

Ufint av NFF å skyve breddeidretten foran seg. Det finnes garantert en - eller flere - måte å sikre at minst mulig av disse tapte inntektene tilfaller bredden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 04.03.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Sånn satt styret under årsmøtet:



Trangt og stort sett uten munnbind!

Glad det ble stemt for en boikott! Qatar må vel være en av de største idrettsskandalene gjennom tidene - med tanke på brudd på menneskerettigheter og slaveri? Qatar burde vært droppet for lenge siden og opprettet en avstemning om å kjøre mesterskapet i en av de 4-5 største liagene europa som har ferdig infrastuktur og arenaer - klar til bruk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 23:27    Post subject: Reply with quote

Det var rimelig åpenbart at dette var moralsk forkastelig lenge før første spadetak ble tatt. At dette i utgangspunktet er et lite egnet sted og at svært mange andre land ville hatt vesentlig mer nytte av dette mesterskapet, sier seg selv; Qatar er et av de desidert rikeste landene i verden i forhold til befolkning, og arrangerer dette utelukkende for innflytelse og egenreklame for et land som svømmer i penger.

Var det ikke her de skulle ha drone-skyer for å skygge for sola fordi det er 50 grader i sola? Stating the obvious; dette hadde selvsagt ikke skjedd om det ikke var stablet dollarsedler til oppunder bordplata.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 04.03.2021 23:35    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Glad det ble stemt for en boikott! Qatar må vel være en av de største idrettsskandalene gjennom tidene - med tanke på brudd på menneskerettigheter og slaveri? Qatar burde vært droppet for lenge siden og opprettet en avstemning om å kjøre mesterskapet i en av de 4-5 største liagene europa som har ferdig infrastuktur og arenaer - klar til bruk.

Meld oss ut av FIFA som godtar mesterskap i slike drittland. Land jeg ikke ville reist til om jeg fikk gratis med lønn og 8-stjerners hotell.Men hvorfor straffe våre flotte idrettsungdommer om de mister sin eneste sjanse til et sluttspill?
Skal vi ensidig boikotte mens Tyskland,Frankrike,Spania og England bla.a. kjører på?
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.03.2021 23:55    Post subject: Reply with quote

Håpet er jo at dette vekker fotballfolk ellers også. Så lenge landslaget styres av de nasjonale klubbene som igjen svarer til (medlems)klubbene er det i det minste håp om at en og annen større fotballnasjon blir med på boikotten. "Ingen" bryr seg om vi er med eller ei, men noen må nødvendigvis ta første steget.

Jeg er veldig fornøyd med og imponert over at norske supportere tar "risikoen" og velger å knuse egg for å se om det blir omelett. Risikoen for at vi blir stående alene og at initiativet blir glemt er åpenbar, men jeg synes denne sjansen - i den grad det er det - er verdt å ta, og det er tydeligvis mange som deler dét synet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 05.03.2021 01:42    Post subject: Reply with quote

Hva ligger det i at klubben boikotter Quatar? Blir det en evt avstemning? Vanskelig å se for seg styret ta dette videre på eget insj i og med at de var imot.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 05.03.2021 06:03    Post subject: Reply with quote

klubben vil fremme eller støtte et forslag om at NFF og dermed landslaget skal boikotte VM i Qatar. Siden dette ble stemt igjennom av årsmøte så har ikke klubben noe valg annet enn å gjøre dette.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 05.03.2021 07:42    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:

Skal vi ensidig boikotte mens Tyskland,Frankrike,Spania og England bla.a. kjører på?


Hvis vi er først er jeg gladelig enig i det. Jeg mener at Norge burde gått så langt at vi dropper VM-kvalikken. Det lar seg høre. Det ødelegger for andre nasjoner og FIFA får noe å gruble på.
Null problem for FIFA å komme med represalier, men det er det verdt. Sannysnligheten for at spesielt EU og land i europa korrelerer med hverandre og blir med på en rettet boikott kan det slå hardt tilbake på FIFA. Vi vet at FIFA med UEFA under seg er nervøse for at de største nasjonene i EU nå skal opprette egne super-ligaer som står utenfor UEFA og FIFA -systemet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 05.03.2021 07:45    Post subject: Reply with quote

Flott at medlemmene tar affære. Vi er så stole av at vi gjør det moralsk riktige. Alle er flinke og får dekket sitt moralske behov før man går hjem og heier på Man City i sofaen og legitimerer sportsvasking med å bidra til penger og seertall til noe man absolutt burde boikottet.

Skulle gjerne sett den samme iveren når det gjelder klubbens sportslige utvikling også. Da hadde kanskje klubben vært et annet sted.

Ble det diskutert om hvordan arbeiderne vil få det fremover med en boikott? Er vi sikre på at arbeiderne får det bedre? Men det er kanskje ikke så viktig heller, mer at vi bare gjør det «riktige». Typisk norsk.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.03.2021 08:22    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg ser det er ikke saken hvorvidt boikott bedrer situasjonen for noen i Qatar (det gjør det neppe), men boikott gjør det vanskeligere for FIFA og UEFA å gjøre like dårlige valg i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3247

PostPosted: 05.03.2021 08:41    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Enig med Thorstvedt: https://www.tv2.no/mening.../12466058/


Dette bør åpenbart være en del av ligningen, og er kanskje et aspekt som burde kommet frem tidligere. Samtidig så synes jeg at selv om bildet nyanseres så kommer man ikke bort fra at VM blir bygget av mer eller mindre ren slavearbeidskraft.

På den annen side så skal man være svært forsiktig med å blande inn politikk hver gang man skal diskutere mesterskap. Med henvisning til den saken som sto i adressa i dag om en som var homofil og svært kritisk til Quatar-VM (uten at jeg laster ham for det) så skulle vi heller ikke arrangert VM i Russland.

Og i neste instans så skal vi boikotte et land hvor Trump er president også står vi igjen med å spille kamper mot andre skandinaviske land i de valgperiodene de har sosialdemokratiske statsministre.

Men akkurat i denne saken så er jeg enig i at vi ikke bør delta.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb