English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 482, 483, 484  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende

PostPosted: 13.02.2021 03:29    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Malte Amundsen solgt til New York City FC for 9,75 mio DKK.

https://ekstrabladet.dk/s...eb/8468660

Spørgsmålet er om vi fiksede en videresalgsklausul? Mtp. historik har jeg ikke de store forhåbninger.

Jøss, godt å se at det er liv i deg Harald Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 14.02.2021 20:23    Post subject: Reply with quote

At Amundsen foretager sig et noget utraditionelt skifte og rykker over Atlanten, vækker måske undren hist og her, men backen forklarer, at det længe har været en drøm for ham at rykke til USA og MLS.

- Jeg kan sagtens forstå, at det kommer som en overraskelse for mange, men det er virkelig en drøm, der går i opfyldelse for mig og noget, jeg altid har håbet, kunne lade sig gøre.

- Jeg har nydt at bo i udlandet i både Trondheim og Braunschweig og har altid drømt om, at det skulle ske igen. At det så er i New York, og det er i en klub, der er så vindende, som den er, det er jo bare prikken over i’et.

- Jeg er helt med på, at der er nogle, der vil have fordomme og tænke, at det er et underligt skifte, men for mig og min karriereplan er det helt perfekt. Jeg er på ingen måde uambitiøs, tværtimod, og jeg tror, at mange undervurderer fremgangen i fodbolden i MLS.

Læs mere: Amundsen om New York-skifte: Er i ekstase

Alex Gersbach har prøvet at spille for det australske landshold, i den franske liga og i den hollandske liga.

Men han afventer stadig sin startdebut i Superligaen - snart to år efter, at han kom til AGF.

Onsdag startede venstre backen på banen da århusianerne besejrede B93 3-1 i pokalkvartfinalen. Og han kronede en fin indsats med en scoring til 2-0.

- Der var rigtig rart at få 90 minutter på banen. Jeg havde et lorteår sidste år med skader og en plads bag Casper Højer i køen, så det har været svært for mig. Men jeg har arbejdet hårdt siden den dag, jeg ankom, og det bliver jeg ved med.

Læs mere: Efter fornem pokalindsats: Gersbach er klar til at erstatte Casper Højer i AGF

Jönsson:

– Du har snak­ket litt om ti­den i Ro­sen­borg, med et lag be­stå­en­de av unge, frem­ad­stor­men­de og gode spil­le­re som blant an­net Markus Henriksen, Jo­nas Svensson og Per Cil­jan Skjelbred. Selv hin­ter du frampå at man mu­li­gens ikke fikk ut det ful­le po­ten­si­a­let der. Hva er din stør­ste skuf­fel­se i kar­rie­ren?

– Godt spørs­mål. Jeg er vel nødt til å falle ned på ti­den i Ro­sen­borg, og spe­si­elt det and­re året jeg had­de. Vi had­de man­ge gode spil­le­re som du nev­ner, så at man ikke tok et gull der var vel på man­ge må­ter skuf­fen­de. Så en bron­se i Tip­pe­li­ga­en den se­song skil­ler seg vel ut som den stør­ste skuf­fel­sen. Ti­den i Ro­sen­borg var to fine år og vi had­de en god ut­vik­ling, men tar man ikke gull i Trondheim på to år bur­de man kan­skje prø­ve noe an­net. Vi tjen­te 50–60 mil­li­o­ner det and­re året mitt i klub­ben og tok oss til Eu­ro­pa-slutt­spill, men det ble ikke se­rie­gull som til slutt ble kro­ken på døra for meg.

Les mer: Jönsson glem­mer ald­ri det Ødegaard le­ver­te i Tip­pe­li­ga-de­bu­ten: – Det var spe­si­elt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 15.02.2021 22:28    Post subject: Reply with quote

— Så lenge det er restriksjoner, så får jeg jo ikke gjort noe med det. Jeg er bare veldig glad det finnes FaceTime og Snapchat, sier Steffen Iversen (44) til God kveld Norge.

Det er en sedvanlig holdning til Steffen å være.

Er det ingenting å gjøre med noe, trenger man heller ikke bruke en masse energi på det, mener den tidligere fotballproffen.

For de to barna hans, som bor i England med moren, kan naturligvis ikke besøke pappa i Norge under de strenge koronareglene.

Iversen holder seg opptatt som best han kan.

— Jeg har begynt å gå på ski igjen. Det har jeg ikke gjort på nærmere tretti år. Så jeg er i marka så godt som hver dag, sier han.

Les mer: Steffen Iversen om savnet etter barna: — Jeg er glad det finnes FaceTime og Snapchat
Back to top
Robert81
Proff

PostPosted: 16.02.2021 19:31    Post subject: Reply with quote

Samuel Adegbenro og Jonathan Levi scoret hvert sitt mål for Norrköping i dagens treningskamp mot Elfsborg. Kampen endte 3-3.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 18.02.2021 22:48    Post subject: Reply with quote

Etter 94 mål på 316 kamper er det slutt på karrieren i toppfotballen for Kjell Rune Sellin. 31-åringen har valgt å legge skoene på hylla for å prioritere famile og jobb.

(...)

Sellin ble aldri den nye stjernespissen som mange på Lerkendal hadde sett for seg.

– Jeg husker veldig godt at når jeg var i RBK så nøt jeg veldig god tillit under Hamrén. Så kom Nils tilbake og jeg var på utlån i Kongsvinger. Når jeg kom tilbake, så måtte jeg ta et valg: Bli i RBK, eller ta turen videre. Det var mulig utålmodigheten og rastløsheten tok overhånd, men jeg valgte jo å dra videre. Hva som kunne skjedd om jeg hadde blitt, blir jo bare spekulasjoner. Jeg angrer ikke på avgjørelsen.

Etter årene i RBK var spissen innom Aalesund, Sandefjord, Sandnes Ulf og Fredrikstad, samt låneopphold i Kongsvinger og Hødd, før de to sesongene i Strømmen ble hans siste på toppnivå.

Les mer: Legger opp som 31-åring: – Veldig vemodig
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 18.02.2021 23:04    Post subject: Reply with quote

Dæven! 31 år? Jeg synes ikke det er lenge siden han var unggutt hos oss.
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.02.2021 00:37    Post subject: Reply with quote

Jeg var skråsikker på at han ville bli en kulthelt for oss og en spille som tok stegene slik vi så Braut gjorde i Molde, men han fikk liksom aldri fikset den der tuchen sin. Fyren var enormt rask og sterk og jeg trodde at med litt fokus på tuch så ville han gå hele veien, men jeg tok altså feil, men det driter jeg i sålenge Kjella er førnøyd selv og har det fint Smile

En skikkelig tvers igjennom trivelig kar som jeg håper vi kan få tilbake på hjemlige trakter etterhvert sånn at vi kan få utbytte av ham for de yngre utpå her RBK
nidaros997
Veteran

PostPosted: 19.02.2021 02:23    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Dæven! 31 år? Jeg synes ikke det er lenge siden han var unggutt hos oss.

Jeg fikk stikk motsatte assosiasjonen. Synes det er en evighet siden han spilte under Hamrén i Rosenborg, og var overrasket over at han fremdeles bare er 31 år.

Det samme med jevngamle Jo Sondre Aas som imponerte mot Real Madrids juniorer. Lurer på hvor det ble av ham?

Det var okkesom kjekt at klubben i den perioden ga mange trønderske unggutter muligheten. De fleste falt igjennom, med med sviktende økonomi i tida etter Hamrén, så fikk vi en liten generasjon egenutviklede spillere som fikk mye spilletid og tog steget opp på A-laget i årene etter.

Det samme kommer vel neppe til å skje nå under Hareide, men hvis klubben ikke skal gå for aksjeselskap og økonomiske doping, så er det vel kanskje et steg tilbake og et solid generasjonsskifte som klubben hadde trengt nå. Også for trønder-identiteten sin del.

Apropos 'hvor er de nå'. Hva skjedde med Stig Inge Bjørnebye? Han sluttet brått, dro og holdt seminar i Namsos noen timer senere samme dag som han sa opp i Rosenborg, og siden har ingen sett og hørt noe til ham? Ja, bortsett fra at han visstnok var den som tipset Ingebrigtsen om Horneland, slik at H havnet i Brann... Noen som vet?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2021 16:52    Post subject: Reply with quote

– Jeg er bare veldig glad for å være her. Det gått veldig i ett de siste dagene, men nå ser jeg frem til å bli enda bedre kjent med gruppa og klubben, sier Botheim til Eurosport etter treningskampen mot Brann, som for øvrig endte 2-0 til bergenserne.

(...)

Spissen er hentet inn som en naturlig forsterkning etter at Victor Boniface pådro seg en stygg smell utenfor banen like før jul.

– Vi har jo vært klar over Victors situasjon lenge nå, og vi satte tidlig en strek for 2021-sesongen for hans del, forteller Knutsen.

– Derfor var det viktig for oss å hente inn Erik, som er en angrepsspiller med et bra bevegelsesmønster i relasjonsbiten og som er god inne i boksen.

Les mer: Roser Boniface-erstatteren: – Vi var heldige

Det lader til, at Nicklas Bendtners professionelle fodboldkarriere så småt lakker mod enden.

I et kommende afsnit af tv-programmet 'Bendtner & Philine', der omhandler fodboldspillerens og hans kæreste Philine Roepstorffs liv, fortæller angriberen, at han 'vinker lidt farvel til fodbolden'.

- Frem mod næste år bliver det spændende. Philine og jeg skal finde ud af, hvor vi lige lander henne sammen her. Jeg skal også starte på træneruddannelsen, og ved at jeg starter på træneruddannelsen, vinker jeg også lidt farvel til fodbolden, siger Bendtner.

Læs mere: Bendtner: Jeg vinker lidt farvel til fodbolden
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.02.2021 00:32    Post subject: Reply with quote

Meling med sitt andre mål i Ligue 1 i dag. Nimes vant 2-0 over Bordeaux, en veldig viktig seier i kampen mot nedrykk.

De ligger på nedrykksplass etter 25 av 38 runder, men det er kun 2 p opp til play off plass og laget foran der igjen. Der er det derimot en luke så det virker å bli en kamp mellom Nimes, Nantes og Lorient for å holde plassen.

Meling har for øvrig bare spilt 14 av 25 kamper denne sesongen, scoret 2 mål og hatt 3 assist. Det skyldes at han var ute med skade en periode for han har faktisk startet alle kampene og spilt samtlige 90 min når han har vært spilleklar (med unntak av debutkampen hvor han spilte 79 min og en kamp han sto over etter å ha spilt landskamp 2 dager tidligere).
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 17:55    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva som skjer med Jonas Svensson i AZ Alkmaar? Skade, eller er han i fryseboksen?
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.02.2021 19:20    Post subject: Reply with quote

Skal være ute med en lårskade ifølge transfermarkt. Vært det veldig lenge nå. Hadde riktignok ikke vært overraskende om han ble fryst ut da han kun har kontrakt til sommeren og vil flytte på seg. Skjer jo ofte slikt i Nederland.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.02.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Ingen aktive spillere har vunnet flere titler i norsk fotball enn Helland, og LSK-treneren klør i fingrene etter å komme i gang med å forme 31-åringen inn i spillergruppa og klubben.

- Alle har gledet seg til at han skulle komme hit. Så blir det litt opp til oss ikke å «overkille» ham med masse oppmerksomhet i tide og utide. Nå skal han få komme i gang med fotballøkter sakte, men sikkert. Få nok ball i kroppen - for han har ikke trent noe særlig fotball de fem-seks siste ukene. Så vi må være litt tålmodige. Skynde oss på den riktige måten slik at vi balanserer det riktig. Men det er gøy å se allerede nå at det er en fot og et blikk der som er bra. Og det er en skalle der som elsker alle scenarioer. Han liker at det er mye folk å se på, han liker at det er trøkk, han liker at det er spenning i kampens gang.

Les mer: Slik skal Bakke få maks ut av Helland i LSK

Og endnu en gang er Bendtner altså raget uklar med ordensmagten.

Han har nemlig kørt uden førerret i en Porsche og har fået beslaglagt bilen 11. februar.

Det erfarer Ekstra Bladet fra flere kilder.

Københavns Politi vil alene oplyse over for Ekstra Bladet, at de den dato har beslaglagt en bil på grund af kørsel uden førerret, men ønsker ikke at kommentere sagen yderligere.

At køre uden førerret kan have to betydninger:

Enten har man ikke erhvervet et kørekort - eller også har du fået frakendt dit kørekort.

Læs mere: Bendtner kørte uden kørekort: Porsche beslaglagt

Altså får man tro at førerkortet har blitt inndratt tidligere i vinter uten at avisene hadde fått det med seg.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg leste den delen om Bendtner helt ned til nest siste setning før jeg innså at det ikke handlet om Bille, som hjernen min tydeligvis bare antok på ren rutine. Ikke så rart med historikken hans, men hjerner er jaggu fascinerende greier noen ganger altså.
sukram
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 23:34    Post subject: Reply with quote

Det som burde tipset hjernen din var "Porsche". Bytt ut "Porsche" med VW Transporter eller noe sånt, da var Bille et hot tips.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 22.02.2021 23:35    Post subject: Reply with quote

Jeg begynte å nynne på vømmøl.
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 23.02.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

Selv jeg, som kanskje satte mer pris på spilleren Bendtner enn mange andre, må innrømme at det føles godt at det ikke er som RBK-profil han opptrer i de seneste av sine gjentatte klammerier med ordensmakten.
Zorac
Legende

PostPosted: 23.02.2021 10:38    Post subject: Reply with quote

Ja, det virker som det muligens er bråstopp etter fotballintelligensen.

For øvrig kostelig om Bakke og LSK nå setter Helland på fotballtrening igjen, og med det avbryter omtrent det eneste opplegget man ikke har prøvd for å gjøre ham mindre skadeutsatt.
2mas
Sjef

PostPosted: 23.02.2021 21:43    Post subject: Reply with quote

Men hvordan gik det til, at Mike Jensen, den tidligere Brøndby-profil og landsholdsspiller, i sin tid fik det noget utraditionelle og opsigtsvækkende kæle- og/eller øgenavn?

(...)

»Det ved jeg sgu ikke. Jeg har fået forklaringen en dag. Det er noget med, at det opstod mellem nogen, som sad og snakkede, og så var der en, der i en eller anden situation slyngede det ud. Og så tror jeg bare, det har bredt sig. Det er den forklaring, jeg har fået,« lyder det fra Mike Jensen, som flere gange gennem årene har fået spørgsmålet.

Læs mere: Laudrup udspørger Mike Jensen om bizart kælenavn

Da Mike Jensen mandag gæstede ‘Offside’-studiet, fik han alle muligheder for at vise sin kærlighed til Thomas Delaney ved at smide ham på sit ‘All Star’-hold.

Sådan blev det dog ikke. Mike Jensen valgte at se bort fra FCK-manden og satte i stedet Rosenborg-spillerne Ole Selnæs og Fredrik Midtsjø samt Brøndby-manden Samuel Holmén på midtbanen.

Læs mere: Gift med søsteren: Iskold Mike Jensen dropper sin FCK-svoger
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.02.2021 19:42    Post subject: Reply with quote

Nettavisen skrev i april i fjor at Bendtner ikke hadde fått solgt kjempevillaen i Trondheim. Villaen hadde da ligget ute for salg siden vinteren 2020. Prisantydningen var først 18 millioner kroner, så ble den tatt ned til 17,5 millioner.

Men ingen bet på den prisen heller, så nå er villaen til salgs igjen, denne gangen med en prisantydning på 16,9 millioner kroner.

(...)

VG skrev i fjor vår at Bendtner i 2019 ga ut en bok hvor han hevder at Koteng tilbød seg å overta huset om han ikke fikk solgt til prisantydning. Nettavisen har konfrontert Koteng med opplysningen, men han skriver «ingen kommentar» i en SMS.

Bendtner kjøpte villaen i mai 2017 for 18 millioner kroner.

Les mer: Fotballstjernen får ikke solgt supervillaen: Dumper prisen enda en gang
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 24.02.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Enda godt RBK ikke hadde noen kjøps/overtakelses-avtale på den boligen. Ti år tidligere, og RBK kunne ha sittet i saksa på et idiotkjøp av Bendtner...
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 25.02.2021 00:34    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Gift med søsteren: Iskold Mike Jensen dropper sin FCK-svoger

Interessant det han sier om Reginiussen. Helt vilt dyktig spiller. Og det stemmer, jo.
£irik
Senior

PostPosted: 27.02.2021 23:02    Post subject: Reply with quote

Endelig scoring for Sørloth, matchvinner på overtid i Leipzigs 3-2 seier over Borussia Mönchengladbach.

Av andre nyheter så har Torgeir Børven scoret i tyrkia, for 7. gang denne sesongen, for et Ankaragucu som ligger helt sist på tabellen. Kampen endte forøvrig 4-1 til Hatayspor, hvor David Akintola scora to (og Mame Diouf scora to).
Back to top
JW
Proff

PostPosted: 28.02.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

Jonas Svensson var vel på banen i dag for første gang etter skaden han pådro seg i november. Han kom inn i det 58. minutt på stillingen 2-2 hjemme mot Feyenoord. Kampen endte 4-2 til Alkmaar. Da bør det være gode muligheter til å se unge Svensson på banen i årets første landskamper.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2021 19:32    Post subject: Reply with quote

Brattbakk om da han valgte å legge opp:

- Jeg synes det var litt urettferdig da jeg måtte gi meg i RBK. Jeg var aldri skadet, men det kunne kanskje gjort det litt enklere å gi meg i Trondheim. Fysikken var aldri en utfordring for meg, jeg var alltid helt i teten på de fysiske testene – helt opp mot jeg la opp. Det konkurranseinstinktet mitt er så sterkt, og det er en naturlig reaksjon å føle litt på urettferdighet når man ikke får fortsette.

Les mer: Harald Martin Brattbakk endret karriere totalt: - Litt urettferdig

Stadsgaard:

Du står noteret for 191 klubkampe i karrieren, men kun tre mål. Fik du ikke lov at gå med frem på hjørne, eller hvorfor blev det ikke til flere kasser?

- Det blev faktisk til fire, hvis den norske Super Cup tæller med. Der scorede jeg mod Aalesund og Anders Lindegaard i sin tid, men hvis man kan huske alle sine mål, så har man formentlig ikke scoret nok af dem.

- Det blev ikke til mange mål af den primære årsag, at jeg på grund af min fart, overblik og kommunikation ofte blev placeret som bagerste mand ved vores offensive dødbolde. Det passede mig egentlig også rigtig fint, da jeg altid har sat en ære i at forsvare, og mit forsvarsgen ikke rigtig kunne lide at overlade dette ansvar til andre.

- Af de fire mål så blev to af dem dog scoret i henholdsvis derbyet mod Brøndby og Real Madrid, så helt skidt var det ikke.

Læs mere: 10 hurtige: Usmagelig AaB'er og hold kæft, CV

Nu är Rikard Norling på plats som ny tränare och Samuel Adegbenro har värvats in från norska Rosenborg.

– Tränaren är väldigt bra, det är en bra person. Hans personlighet, även utanför fotbollen är bra. Det är någon som alla vill jobba med. Jag tycker laget är bra också. Vi har många nya men jag tycker alla följer tränarens plan, säger Adegbenro.

(...)

Vad är den största skillnaden mellan Rosenborg och Norrköping?

– Det är inte så stor skillnad, det är bra spelare i båda lagen. Det är professionella klubbar och de tar allting seriöst. Det jag kan säga är att Rosenborg ofta spelar i Europa League och vinner ligan ofta, så det är enda skillnaden. Men hur de behandlar folk är nästan likadant i båda klubbarna. Mer än vad jag förväntade mig, säger han.

Läs mera: Jämför Norrköping med Rosenborg: ''Säker på att bra saker händer''
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 482, 483, 484  Next
Page 483 of 484

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb