English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2021
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran

PostPosted: 30.01.2021 23:45    Post subject: Reply with quote

Tja. Han har skåret 11 mål på 63 kamper de siste 5 årene (Jong AZ teller ikke), så jeg har ikke mye tro på Henrik "Crusoe" Pedersens plan om å erstatte Lars-Jørgen Salvesen som ser ut til å være på vei til B/G med Friday, hvis nå Crotone får ut fingeren og henter Kasper Junker (like før jeg skrev Carsten Jancker).
Zorac
Legende

PostPosted: 31.01.2021 00:21    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Friday skal vel erstatte Bodø/Glimts favoritt Lars-Jørgen Salvesen.

Tipper det hadde blitt baluba hvis vi hentet Salvesen for over 5 mill. Antagelig bedre enn Islamovic, men det tror jeg det er mange spisser i Eliteserien som er.

Det kan du si, og han hadde sannsynligvis blitt en høyst ordinær spiss hos oss.

Samtidig virker Glimt å ha enorm fingerspitzgefühl på å finne riktig kompetanse i forhold til system. Suksessen deres er i stor grad bygget opp på nettopp dette med å blinke ut spillere som tilsynelatende holder "nedrykksnivå" for så å sette det de måtte ha av spisskompetanse i en rolle hvor de virkelig skinner. Layouni hadde aldri spilt over nivå to i Norge og Sverige, Brustad Fet sleit benken i OBOS, Zinckernagel hadde før han kom til Glimt snitt på mellom drøyt 0,25 og snaue 0,1 mål per kamp, Junker hadde scoret 16 mål på 115 kamper før han scoret 27 på 25 i Bodø, Lode har spilt brorparten av karrieren i Bryne og havnet ut av Glimt-laget etter opprykket til 2018-sesongen før han under Knutsen ble profil, landslagsspiller og aktuell for utlandet. Brede Moe er det vel cirka ingen som hadde trua på da han var hos oss. Lista er lang.

Nå må nødvendigvis også Glimt bomme nå og da, men jeg ser ikke bort ifra at også Salvesen kan bli en suksess. Sannsynligvis ikke Junker-tall, men scorer han mellom 15 og 20 er det uansett en vellykket signering. Og det betyr slett ikke at han nødvendigvis -ikke en gang sannsynligvis - ville vært i nærheten av det samme hos oss.

Det spennende blir å se hvor stor del av puslespillet som må legges på nytt. Et rent bytte mellom Junker og Salvesen er selvsagt mye lettere i et ellers velsmurt maskineri enn om han kastes i en haug av tilfeldige reimer og tannhjul - billedlig talt.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Det som Zorac sa!

Dette er en meget god oppsummering av hvordan B/G har operert de siste sesongene, med fantastisk suksess! Så sitter jeg og lurer på hvorfor de har så stor suksess, mens vår spillerlogistikk fremstår mer som bingo blant døvstumme...

Det har vært snakket lenge om at vi har et dårlig og/eller fraværende speidernettverk, men B/G har vel heller ikke noe stort nettverk av speidere? Hva er det så som gjør at B/G har så stor suksess?
senador
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt har en klar strategi og alle vet hvordan man skal jobbe for å nå målet i hele organisasjonen. Den er gjennomsyret fra A til Å. Så kan det godt være at det blir vanskelig å vinne serien hvert år når de må selge 5-6 spillere hvert år. Men strategien er hvertfall bærekraftig spør du meg. Så er det vel slik at BG skal ikke vinne serien hvert år. Rbk har hatt alle muligheter og burde vært Norges Dinamo Zagreb, men nei da.

Her har man ikke et lass med gamle medlemmer som tror fremoverrettet fotball er artig og angrepsvillig, styremedlemmer som blir valgt med tanke på kjønn, navn og CV uten tanke på hva de eksakt skal bidra med for å få rbk på et høyere fotballmessig nivå. En strategi som er avhengig av trener har ikke BG.

Suksessen som kommer fremover nå skal kun gis til Hareide og de som har gjort det han har sagt. Styret kan fortsatt stå i skammekroken, hvertfall de som stiller til gjenvalg.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 14:46    Post subject: Reply with quote

Jo Tessen er fortsatt tilgjengelig
Back to top
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

Andreas Nordvik også.
Back to top
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Styret kan fortsatt stå i skammekroken, hvertfall de som stiller til gjenvalg.

Der er jeg 100% enig.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 31.01.2021 19:30    Post subject: Reply with quote

Regner med det begynner å røre seg litt på overgangsmarkedet igjen nå fremover. De fleste steder stenger i kveld eller på tirsdag så da blir det færre muligheter for spillere som vil flytte på seg.

Gjelder nok både inn og ut. Hovland feks har det vært tyst rundt, og om det ikke blir noen utenlandstur igjen så ender han fort opp i en annen norsk klubb i løpet av noen uker. Og når Valsvik, Botheim og trolig Hovland forsvinner ut så må RBK foreta seg noe.

Når det gjelder Mannsverk kan det nok bli fortgang der nå. RBK kom med nytt bud og det virker ikke å bli noe av en overgang til utlandet for han nå så da kan man nok se en avtale om ikke altfor lenge.
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 31.01.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Burde jo være mulig å sende Hovland/Valsvik til Sogndal i delbetaling på Mannsverk ettersom Oghbu drar til LSK? Så da må kansje de ha inn en MS...
ODN
Senior

PostPosted: 31.01.2021 21:09    Post subject: Reply with quote

Tviler på at noen av de ville hatt interesse nok for å gå dit.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.01.2021 21:51    Post subject: Reply with quote

Er ikke så langt fra et riktig nivå for Valsvik med Sogndal.
Han holder et nivå som tilsier førstevalg for et eliteserielag på nedre halvdel.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 22:47    Post subject: Reply with quote

Valsvik er en av flere som viser at Horneland fortsatt trodde han var i Haugesund da han hentet spillere. En typisk Haugesundspiller! Når man tenker på at Serbecic ble lånt ut, Ogbu ble lånt ut og deretter solgt, og Valsvik ble hentet inn, så kan man lure på hvor forskjellig man kan vurdere ferdigheter og kvalitet. Spent på om Hareide ser for seg flere sesonger i klubben. Tror det skal godt gjøres og få stablet opp en tropp med komplimentere ferdigheter på bare en sesong. Har jo startet med ryddesjauen, men det tar ofte litt tid å spille sammen et lag, dessverre. Fortsatt ett par brikker som må på plass.
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 31.01.2021 23:13    Post subject: Reply with quote

Vi er på rett vei! RBK
Back to top
rail
Proff

PostPosted: 31.01.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Bodø/Glimt har en klar strategi og alle vet hvordan man skal jobbe for å nå målet i hele organisasjonen. Den er gjennomsyret fra A til Å.

Høres jævla bra ut, men...ehh kanskje ikke så konkret? Siden "alle vet hvordan de skal jobbe" i organisasjonen, så henter de riktige spillere hele tiden og utvikler dem til toppspillere? Hurra, det burde vel ikke være så vanskelig? Så de henter f.eks. offensive backer, løpevillige indreløpere, raske og tekniske vinger og målfarlige spisser? Altså mye det samme som vi prøver på? Ikke riktig så enkelt vel? Som tidligere nevnt har Glimt henta og utvikla enkeltspillere som individuelt har prestert måtelig før de ankom Bodø. Men Glimt tryller. Kan ikke du, som åpenbart forstår hvordan hvordan Glimt jobber og utvikler spillere ta oss gjennom detaljene?
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 31.01.2021 23:34    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Valsvik er en av flere som viser at Horneland fortsatt trodde han var i Haugesund da han hentet spillere.

Det er greit å få med, selv om det ikke har vært noen offentlige ytringer: Det er visse rykter som vil ha det til at dette var en signering som gikk over hodet på Horneland, og var mer en "forsoningsgave"
JB
Rutinert

PostPosted: 01.02.2021 00:20    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Bodø/Glimt har en klar strategi og alle vet hvordan man skal jobbe for å nå målet i hele organisasjonen. Den er gjennomsyret fra A til Å. Så kan det godt være at det blir vanskelig å vinne serien hvert år når de må selge 5-6 spillere hvert år. Men strategien er hvertfall bærekraftig spør du meg. Så er det vel slik at BG skal ikke vinne serien hvert år. Rbk har hatt alle muligheter og burde vært Norges Dinamo Zagreb, men nei da.

Her har man ikke et lass med gamle medlemmer som tror fremoverrettet fotball er artig og angrepsvillig, styremedlemmer som blir valgt med tanke på kjønn, navn og CV uten tanke på hva de eksakt skal bidra med for å få rbk på et høyere fotballmessig nivå. En strategi som er avhengig av trener har ikke BG.

Jeg har ikke helt skjønt denne enorme glorifiseringa av Glimt.
Ja de vant overlegent i fjor, og spillet de viste gledet alle fotballelskere.
Men det er mange klubber rundt i Europa som har hatt en «one time wonder», og overraskende knust all motstand i hjemlig liga. Men at Glimt plutselig har funnet fotballens hellige gral, blir litt drøyt.
Det virker som fotballnorge helt har glemt at for 3 sesonger siden spillte de i faktisk i Obosligaen. . Etter klubbens første gull noen sinne, er Bodø/Glimt plutselig målestokken, og svaret på hvordan ting skal gjøres i norsk fotball? Jeg kjøper det bare ikke. Greit at fotballsupportere rundt om i Norge var drittlei av RBK-dominansen de siste årene, og gullet i fjor var helt og fullt overlegent.
Men at Glimt skal gjenta suksessen i 2021 har jeg
ingen tro på . Når de klarer bragden å vinne 4-5 sesonger i rad, da skal jeg være villig til å gå med på at de kanskje har gjort noe revolusjonerende, men ikke etter ETT seriegull.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 01.02.2021 00:36    Post subject: Reply with quote

Det er veldig mye Glimt holder på med som absolutt er eksempler til etterfølgelse.

Mesteparten slikt som flere her inne har etterlyst fra Brakka i lang tid før Glimt oppnådde gode resultater ved å gjennomføre det.
Zorac
Legende

PostPosted: 01.02.2021 01:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes JB har et godt poeng. Det Glimt gjorde i fjor var ekstremt, men vi har hatt mange ikke forventede gullvinnere/overasskelseslag som har sjarmert både media og "folk flest", og liksom skulle være eksempel til etterfølgelse. Fasit er at samtlige har stupt i kurs kort tid etter den uventede suksessen.

Jeg sier selvsagt ikke at dette også skjer med Glimt, men all historie og erfaring tilsier at det er naivt å tro noe annet enn at sjansen for at de er i nedrykks- eller gullkamp om fem år er ganske lik. Et sted midt i mellom er kanskje det aller mest sannsynlige. Jeg håper de lykkes over tid, for de gjør mye riktig akkurat nå, men som sagt har vi sett det før - dog i mindre overveldende grad.
senador
Veteran

PostPosted: 01.02.2021 07:57    Post subject: Reply with quote

Det kan godt hende det at de vil få problemer i prestasjonene. Styret i rbk må hvertfall se selv at det de har holdt på med er en stor falitterklæring og må sette omgang tiltak når man ser hva BG har fått til. At de på medlemsmøter fortsatt holder presentasjoner om gapet mellom Europa og Norge/RBK er veldig provoserende faktisk! Helt feil fokus til et styre! At noen stiller til gjenvalg er jo også helt utrolig når man ser hva BG har fått til. Rbk burde jo vært mye bedre enn BGrett og slett. Fokus på at BG kan gjøre det dårlig nå er feil fokus. Her må rbk gå inn å se på hva har BG gjort for å få til en slik prestasjon, men jeg vet at Rune Bratseth vil bagatellisere dette ved å si noe som «fotball er vanskelig» osv osv, mens han hylles for jobben som er gjort. Familiebedriften må legges ned. Fotballklubben må startes.
Back to top
Pinne69
Proff

PostPosted: 01.02.2021 09:46    Post subject: Reply with quote

Helt uenig i de som ikke forstår glorifiseringen av BG. Her har vi en klubb som har et av de minste budsjettene i serien. De greier å stille det laget som gjør den beste prestasjonen i norsk serie noen sinne. Dette er ikke Brann,VIF eller Stabæk som er noe bedre enn de andre. Dette er fullstendig Celtic på syre da Rangers var nede i 2.div. Videre var de fryktelig bra året før. Litt for tynn stall som gjorde at smurfene tok de til slutt.

De får åpenbare problemer med å erstatte 3-4 av de beste spillerne hvert år. Om de fortsetter som i år og selger for 40-70 mill(avhengig av om Junker går) så vil de kunne hente mye bra spillere fra resten og da sliter vi.

Ellers er mitt inntrykk at BG ikke er en klubb som gjør alt rett. Tror hovedsaklig dette er trenerstyrt. De har en Eggen-light som tryller. Om han reiser, tror jeg de blir korthus som vi var etter Eggen. Nils skulle bygge en klubb hvor "Æ bli minnjer vekti for kvart år som går". Utrolig synd at det ikke lyktes. Kan være vi har en sjanse 2.0 om Åge forlenger kontrakten. Om han ikke gjør det ligger vi tynt an.

Det vi trenger er altså:
1. At Åge rydder i stallen og får på plass folk som vil trene( godt igang)
2. Åge får profesjonalisert oss i forhold til kosthold og fysisk trening
3. Fridtjof får til et samspilt lag som etablerer seg øverst i Norge slik at vi blir attraktive
4. Scoutingen blir satset på slik at vi ikke må betale 10 mill for alle ok spillere
5. Man fortsetter å ansette trenere som spiller på lignende måte slik at ikke hver trener må bygge sin egen tropp
6. De ovennevnte faktorer beholdes og fokuseres på kontinuerlig slik at vi ikke er helt treneravhengig.
JB
Rutinert

PostPosted: 01.02.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Jaja.. vi får vel bare vente å se.
Når Eliteserien får startet april, og Glimt utover våren og sommeren er tilbake til mer normale prestasjoner i ES, vil vel denne enorme opphausinga og roe seg litt ned.
Glimt skal først og fremst få kjenne på et vanvittig forventningspress og prestasjonspress. De har solgt unna sine største og beste stjerner 20-sesongen, uten å ha erstattet noen av betydning. Jeg har absolutt ingen tro på at Glimt skal kunne gjenta prestasjonene fra 2020.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.02.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Bodø/Glimt har en klar strategi og alle vet hvordan man skal jobbe for å nå målet i hele organisasjonen. Den er gjennomsyret fra A til Å.

I hvor stor grad anser du spillere som en del av denne organisasjonen? For status nå er at de sliter med en spillertropp der viktige brikker nærmest forsøker å true seg vekk fra klubben, mens klubben på sin side ikke en gang gidder å diskutere bud som kommer inn på en seriøs måte. Virker som det er fullstendig kaos der oppe, og at klubb og spillere er på en real kollisjonskurs.

Noen ganger står alle stjerner riktig i universet, ting klaffer og alt bare er et sjeldent lykketreff. Hvorvidt Glimt er gjennomsyret av en profesjonell organisasjon og godt strategisk arbeid over flere år, eller et sånt lykketreff - vil 2021 gi oss et lite hint om. Jeg blir personlig ekstremt overrasket om de er i toppkampen denne sesongen, men det var jeg forsåvidt i fjor også - så det blir spennende å se. Det er iallefall helt sikkert at de nå står foran en del utfordringer de som liten klubb tidligere ikke har vært nødt til å ta stilling til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 01.02.2021 14:09    Post subject: Reply with quote

Kan vel hende vi henter en ny (andre)keeper nå som Fayes skadesituasjon er uklar
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 01.02.2021 15:18    Post subject: Reply with quote

Det er litt vanskelig å si med jumper's knee. Noen klarer seg med noen uker på sidelinjen, andre får hele sesongen ødelagt, så de har definitivt en beslutning å ta der.

Er det Rasmus Sandberg som er lengst fremme av juniorkeeperne?
moomoo
Veteran

PostPosted: 01.02.2021 16:44    Post subject: Reply with quote

Hadde trodd det var Tangvik siden jeg mener han allerede er en bedre keeper, men statistisk sett så trenger vi nødvendigvis ikke hente en utfordrer til Andre, han prestere læll :p

Uansett, vi kan godt avvente litt så finner vi nok en på free transfer om det behøves Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Next
Page 17 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb