English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Lovende!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 06.12.2020 02:04    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Sander Evjen Brostrøm (14) 1,86 meter høye vingen
Høres ut som en kommende Flo-pasning med den høyden når han er 14år
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 14:31    Post subject: Reply with quote

Haltvik trente med Raufoss tidligere i år og ble etter dette tilbudt en treårskontrakt. Nå skal han feire jul hjemme i Trondheim, før han tar turen sørover på nyåret!

Les mer: Ny spennende signering!

- Filip har sagt mye bra om Raufoss, og det har selvsagt vært et pluss i boka. I tillegg har jeg hatt samtaler med mor og far, og vi er alle enige om at Raufoss er et riktig valg for meg akkurat nå.

- Det blir stor overgang fra Trondheim til «lille» Raufoss?

- Ja da, men klubben her har jo fått det til med fotballen. Fasilitetene, og spesielt den nye hallen, er fantastiske. De, eller jeg får kanskje si vi nå, er heldige som har den, sier «Teo» med et smil.

(...)

Trener Christian Johnsen, som selv forlenget kontrakten med to år tidligere i sommer, er fornøyd med lagets nye tilvekst.

- Teodor er tiltenkt å spille indreløper, han er målfarlig med bra tempo/driv i spillet sitt. I tillegg har han en stor sult etter å bli bedre.

Les mer: «Teo» (20) klar for Raufoss – nå skal han overtale kompisen til å bli med på lasset
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2021 19:59    Post subject: Reply with quote

– Det kjennes bra ut. Jeg har troen på at det er riktig for meg å bli i Feyenoord, sier Skogen om sin nye kontrakt og utdyper:

– I første omgang blir det en ny halvårskontrakt, med mulighet for forlengelse. Jeg har kun fått en seriekamp for laget, og klubben har sagt at jeg må vise meg mer fram før de bestemmer seg helt. Det er uansett bra at jeg forlenger.

(...)

Men før han kan sette seg på flyet må Skogen tilbringe en tid i karantene. Midtstopperen bekrefter til NA at han har testet positivt på Kovid-19-viruset.

– Jeg har testet positivt, og sitter i karantene. Det går bra med meg, sier han om egen helsesituasjon.

Les mer: Sondre (20) fra Lierne smittet av korona – må utsette kontraktsforlengelse med nederlandsk toppklubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 04.01.2021 13:35    Post subject: Reply with quote

Sånn for å kverulere litt i det nye året.
Pr definisjon så er spillere født i 2001 seniorspillere i år. Det er over et år siden Sondre Skogen var juniorspiller.
Når det er sagt så synes jeg det er rart at RBK slipper han til Nederland så lett. Synes han har sett bra ut.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2021 16:46    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært litt i stuss på hva jeg skulle gjøre med overårige RBK2-spillere som Skogen m.m. Men nå som RBK2 igjen bare skal benytte juniorspillere og reserver fra A-stallen, beholder jeg den opprinnelige tittelen på emnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 04.01.2021 19:24    Post subject: Reply with quote

Ingen stor suksess for Skogen i Feyenoord U21, spilt kun en seriekamp for dem, og får kun et tilbud om å bli ut sesongen. Han har trent et par ganger med A-laget, men sier selv at han må spille for et lag som tilsvarer norsk OBOS-nivå. Antar det tilsvarer ca tredje nivå i Nederland da nivå to i Nederland trolig er noe bedre enn OBOS.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 04.01.2021 20:29    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
spilt kun en seriekamp for dem
PÃ¥ den annen side har han spilt 100% av kampene deres siden han kom.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.01.2021 20:35    Post subject: Reply with quote

Jepp, reservelagsserien i Nederland har hatt pause i månedsvis og blir nok avlyst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.01.2021 20:48    Post subject: Reply with quote

Forresten er det mulig å følge med på overganger hos NFF.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 05.01.2021 22:06    Post subject: Reply with quote

Jepp, men lurer på om oversikten er helt 100%
Augustinsson burde vel stått der, og hvem er denne Tonje vi sendte til Kolstad i sommer?
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 738

PostPosted: 06.01.2021 14:28    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
hvem er denne Tonje vi sendte til Kolstad i sommer?


Verdt å merke at dette er samtlige overganger i NFFs systemer. Tonje som gikk til Kolstad i sommer står ikke med registrerte kamper noe sted i det hele tatt, og kan være noen som har vært innom Ørn-systemet for lenge siden og nå av en eller annen grunn skal ha en rolle i Kolstad.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.01.2021 14:25    Post subject: Reply with quote

Men da burde hun gått fra Rosenborg Ballklub Kvinner Smile

Ellers en underdrivelse at det mangler noen overganger. Det er skåle tomt mellom Igoh Ogbu til Sogndal og Mikkel Diskerud til NYFC Cool
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wlffrsether
Junior


Joined: 24 Aug 2017
Posts: 12

PostPosted: 07.01.2021 15:56    Post subject: Reply with quote

Det er bare søkefunksjonen som ikke er helt på nett og av en eller annen grunn tar med noen overganger som er eldre enn søkekriteriet. Legger du inn en eldre fra-dato; så ser det straks bedre ut. F.eks fra 01.01.2010: https://www.fotball.no/lo...2010-01-01
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2021 06:58    Post subject: Reply with quote

Ser ut som det har gått mot permanent overgang for Sondre Skogen, men at korona-smitte gjør at ting har blitt utsatt.

https://www.t-a.no/sondre...4b9f25e5e2
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2021 16:44    Post subject: Reply with quote

Er du en avansert spambot?

2mas 3. januar wrote:
Sondre (20) fra Lierne smittet av korona – må utsette kontraktsforlengelse med nederlandsk toppklubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 14.01.2021 16:57    Post subject: Reply with quote

Haha, dæven. Plukket det bare opp fra Trønder-Avisa på twitter. Må følge bedre med. Very Happy
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 15.01.2021 23:49    Post subject: Reply with quote

Spent på om det kommer noen juniorer opp i år og banker på A-lags døra. For unggutt etter unggutt forsvinner ut av RBK nå. Skogen og Tørset Johnsen til Nederland, Kamanzi og Brattbakk til Ranheim (riktignok lån) og Botheim selges trolig. Regner med at også Heggem blir lånt ut/solgt.

Da står vi igjen med Ceïde og Tagseth av unge trøndere på A-laget (sett bort fra tredje og fjerdekeeper i RBK Sandberg og Tangvik).

Reitan blir 24 i år så han kan vel ikke regnes som et ungt talent lenger.

Det er vel muligens Mikkel Ceïde og Oscar Solørdal som er nærmest. Om man tar utgangspunkt i at de fikk være med A-laget i fjor høst. Mikkel Ceide er riktignok ikke junior lenger, han og tredjekeeper Sandberg er overårig og de to eneste 2001 gutta igjen som ikke er tatt opp offisielt i A-stallen.

Det er jo 2002 gutta som må vise seg frem i år, med spillere som Kulego, Skrogstad og nevnte Solnørdal. Men det er kanskje 2003 generasjonen som har de mest spennende gutta i Engen Vik, Hammerås og Chrupalla blant annet.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.01.2021 10:11    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at Engen Vik fikk sin debut i 2019, men har hørt lite til han etter det. I fjor fikk han vel ikke hospitere med a-laget engang. Noen som vet hvor han er blitt av, eller om han er veid og funnet for lett?

Chrupalla tror jeg kommer til å få hospitere med a-laget fremover. Mener å huske at Åge uttalte at han syntes at han virket som en spennende spiller. Regner dog med at han blir satset på som venstreback, og at han skal være med for å pushe Augustinsson.

Mikkel Ceide har jeg sett veldig lite til, men noe må han da ha gjort rett siden han får hospitere på a-laget. Er det noen som kjenner bedre til hans ferdigheter og svakheter/styrker?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.01.2021 14:55    Post subject: Reply with quote

Engen Vik var jo bare 16 når han fikk spille i den ene treningskampen. Han blir jo 18 først i år.

I fjor så ble jo egentlig mange av unggutta hindret at koronaen. Fikk jo ikke starte sesongen før august. Koronarestriksjoner har vel trolig også vært med på at unge spillere ikke har fått trent med A-laget, da man jo ikke vil risikere smitte.

For Engen Vik sin del så fortsatte han i samme spor som i 2019 med å score en del. Ble 7 mål på 12 kamper på G19 mot 8 mål på 13 kamper året før. Mens spiss Hammerås scoret 17 på 13 kamper. De to har jo sett ut som de to mest spennende spillerne målmessig de to siste årene av 2003 årgangen.

Men mye blir nok bestemt via RBK2 i år vil jeg tro. 2003 årgangen fikk knapt slippe til i fjor da man hadde såpass mange overårige spillere (2000 årgangen) som tok de fleste av plassene. I år derimot vil stammen på RBK2 bestå av 2002 og 2003 årgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 28.01.2021 18:18    Post subject: Reply with quote

RBK har bekreftet flere signeringer til G16 laget. Fire gutter har ankommet fra Nardo

Biter meg merke i at Magnus Holte har scoret småpene 126 mål på 54 kamper de to siste sesongene (ifølge fotball.no). 69 mål på 29 kamper i G13 9er fotball i 2019 og når han steppet opp til 11er fotball i fjor ble det 49 mål på 19 kamper i G14 serien. I tillegg ble det 8 mål på 6 kamper når han prøvde seg på G16 nivå.

Kan være en å følge med på i årene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 17.02.2021 21:24    Post subject: Reply with quote

Engen Vik (2003) og Kulego (2002) trente med A-laget i dag ser jeg det meldes om. Har blitt sett på som kanskje de største (i hvert fall offensive) talentene i RBK de siste par årene i tillegg til Chrupalla og spiss Hammerås.

Spennende å se om noen klarer å komme opp i vannskropen på A-laget frem mot seriestart. Chrupalla virker jo allerede å være i nærheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 20.02.2021 21:57    Post subject: Reply with quote

RBK har oppdatert oversikten over RBK2 og G16 laget nå. To spillere mangler, og det er uvisst om de fortsatt er i klubben fortsatt (teknisk glipp) eller ikke.

Oscar Solnørdal er borte fra RBK2, 18 åringen som var på benken en kamp på tampen av fjoråret og som trente litt med A-laget. Ser i en sak fra forrige uke at han trente med Aafk sammen med en annen spiller som ikke var Aafk spiller.

Han er jo fra området, spilt for både Herd og Aafk. Kom sammen med bror Emil til RBK for et par år siden. Eldre bror Emil tro etter kun et halvt år da han ble overårig. Men altså uvisst om han har RBK kontrakt lenger eller ikke. Står fortsatt på RBK på fotball.no.

Den andre RBK2 spilleren som mangler er Hannes Bergmann Bordal, norsk islendingen er heller ikke å finne på oversikten lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

En elev ved idrettslinja ved Strinda videregående skole har testet positivt på korona. 52 elever og fem lærere er satt i karantene.

Les mer: 52 elever og fem lærere i karantene etter smitte på trondheimsskole

Må tro dette også rammer RBK-juniorer? Men forhåpentligvis ikke kvartetten på Frøya?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59203
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.02.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Damelaget er i hvert fall rammet:

Sammen med Emilie Joramo, Rugile Rulyte og Martyna Sobzyc, går Lein på Strinda vgs.

Fredag testet en klassekompis og Nardo-spiller positivt på den muterte virusvarianten. Det sendte hele klassen i karantene.

Les mer: Koronakarantene i RBK kvinner: – Det kunne fått store konsekvenser

Marius Broholm, Andrew Zubovic, Audun Engen Vik og Emanuel Kulego er alle med på sin jomfrutur med laget. Vi lot Edvard Tagseth ta en prat med gutta for å la dere bli enda bedre kjent med dem.

Les mer: - Jeg har jo gener fra Brasil
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 102, 103, 104  Next
Page 96 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb