English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Samuel Adegbenro
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 105, 106, 107  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hvilken statistikk viser du til med 1 målpoeng annenhver kamp? (Som ikke er spesielt bra for en angrepsspiller)

Det var 16 spillere i Eliteserien (Børven, James og Ohi) som greide over 0.5 målpoeng pr.kamp i 2019, så det er vel ikke jævlig dårlig heller Wink

Edit: Adegbenro har forøvrig ligget på 0.4-0.45

Edit: sorry edits. altomfotball siden resetter til mål hver gang man bytter år tydeligvis Very Happy

Last edited by Sløvsekken on 27.08.2020 10:54; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Da tror jeg muligens du har sett på noen gamle bilder, for de har en flunkende ny stadion med 25000 plasser ser det ut som.

Dette er da vel mer en pokemon stadion. Den klubben der burde vel heller signere Jesé og Leke James.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:48    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Man burde forlenget, men ettersom Samuel har afrikansk pass gjør det ondt i viljen til folkene på Brakka å forlenge kontrakten. Hadde han vært trøndersk, lite tempo og en del år eldre så hadde kontrakten blitt forlenget for lenge siden.

Ja det handler garantert om det, spesielt det med at han er afrikaner, Samuel møter jo opp daglig på brakka og trygler etter ny kontrakt.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2020 10:52    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Hvilken statistikk viser du til med 1 målpoeng annenhver kamp? (Som ikke er spesielt bra for en angrepsspiller).

Tja, han hadde jo 9 (5+4) offisielle målpoeng på 18+2 seriekamper i fjor, og 3 målpoeng (3+0) på 5+2 i 2018, det er da ganske nært.

Veldig bra er det jo ikke akkurat, og jeg tror vel ingen vil påstå at han har fått ut potensialet sitt i serien eller som poengplukker for oss, men det er jo nest best snitt av samtlige rosenborgere anno 2019, og tredje best i 2018. Vi har jo ikke akkurat pøst inn fra de tre offensive spillerne med eller uten Samuel på banen (heller ikke i år), så noe ligger det nok i manglende spillestil også.

Kun Jebali har hatt veldig gode tall poengmessig siden Bendtner-17, men Issam ville vi jo ikke ha med oss videre.
Makkverk
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Makkverk wrote:
ikke noe å le av dette rånni, koster klubben enorme summer og bidrar ingenting!! litt som kåre etter 2-15

Useriøst. Hadde Samuel vært trønder hadde han vært genierklært. Selv om han bare har prestert middels i forhold til potensialet han har, har han fortsatt bidratt med ca. 1 målpoeng i annenhver kamp.

Sånn som Helland er genierklært? Rolling Eyes
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:54    Post subject: Reply with quote

Jebali led av "ikke-trønder-nok" dessverre.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:57    Post subject: Reply with quote

Ser man på RBK i fjor da, så hadde Søderlund 0.46 og Adegbenro 0.45 målpoeng pr. kamp. 3. mann for RBK har 0.33.

Jeg ser ikke helt denne kritikken mot Adegbenro. Han har i mine øyne vært vår soleklart beste angrepsspiller siden han kom hit. Jo, han går seg fast i egne driblinger til tider, men det gjør jaggu meg Ceide også. Men der Ceide "sikkert kan utvikle spillet sitt" så er Adegbenro tydeligvis et håpløst tilfelle som aldri vil få til dette i enkeltes øyne. Helt meningsløs argumentasjon.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Jebali, med sin manglende fart og alt det der, led vel først og fremst av at han overhodet ikke passet inn under Horneland.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Jebali led av "ikke-trønder-nok" dessverre.

Jebali led nok riktignok også av en velbegrunnet mistanke om at han ikke var favoritt-spillertypen til påtroppende hovedtrener. Hallo i luken så dårlig match det var mellom Jebalis ferdighetsspekter og det Horneland tidlig beskrev som ønskede ferdigheter hos kantspillerne sine.
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:01    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Jeg ser ikke helt denne kritikken mot Adegbenro.

Da lurer jeg på hva du oppfatter at kritikken er? For det er ingen som betviler Adegbenros individuelle ferdigheter.

Kritikken går på at han evner dårlig å samhandle med de rundt seg. Er alt for mye skadet, uflaks eller ei, det er svært lite heldig. Og at det er for lite sluttprodukt i det han gjør.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Montana wrote:
Hvilken statistikk viser du til med 1 målpoeng annenhver kamp? (Som ikke er spesielt bra for en angrepsspiller).

Tja, han hadde jo 9 (5+4) offisielle målpoeng på 18+2 seriekamper i fjor, og 3 målpoeng (3+0) på 5+2 i 2018, det er da ganske nært.

I år har han 4 kamper og 0 målpoeng og hva han hadde i 2017 da han kom halvveis i sesongen fra viking er uvisst. Han ligger nok litt under 0,5 per kamp totalt sett som var påstanden.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:07    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Sløvsekken wrote:
Jeg ser ikke helt denne kritikken mot Adegbenro.

Da lurer jeg på hva du oppfatter at kritikken er? For det er ingen som betviler Adegbenros individuelle ferdigheter.

Kritikken går på at han evner dårlig å samhandle med de rundt seg. Er alt for mye skadet, uflaks eller ei, det er svært lite heldig. Og at det er for lite sluttprodukt i det han gjør.

I motsetning til Ceide ? Som har hatt nøyaktig de samme utfordringene med å gå seg fast, og har betydelig lavere sluttprodukt enn Adegbenro. Jeg ser ikke noen automatikk i at Adegbenro skulle ha dårligere forutsetninger for å bedre den delen av spillet sitt.

Begge disse spillerne har enorme potensialer, og med en god trener fra 1. september skal man ikke se bort fra at begge vil kunne ta store skritt, hvis de for første gang i RBK-karrieren får spille på et offensivt kollektiv som faktisk fungerer.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

I motsetning til Ceide ?

Ceide får jo mye av den samme kritikken. Forskjellen der er at Ceide er 18 år og knapt har spilt seniorfotball.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Men 'for lite sluttprodukt' gjelder vel da i så fall alle Rosenborgs offensive spillere? I år, for eksempel, er det jo kun poengspilleren og dødballtakeren Helland som ligger omtrent på Samuels vanlige nivå på rett under 0,5 målpoeng/kamp (Unntatt midtbanespilleren Zachariassen, da). Holse ligger vel også der oppe og vel så det hvis man legger spilleminutter til grunn, men det er jo ikke telt med i Samuel-statistikken, så det er litt epler og appelsiner.

Dino har 0,29, Børven vel 0,2 for oss, og Ceide lusne 0,14. Hvordan står det seg mot 'ineffektive Samuel' sine tall?

Eller kan det hende det er noe annet klubben sliter med?

Og kan det kanskje hende at ineffektiviteten til Samuel er en smule overdrevet, fordi han 'ikke er en lagspiller', og 'ødelegger det offensive spillet'?
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Sløvsekken wrote:

I motsetning til Ceide ?

Ceide får jo mye av den samme kritikken. Forskjellen der er at Ceide er 18 år og knapt har spilt seniorfotball.

Nå er ikke Adegbenro mer enn 24 heller da, og jeg ser ikke helt denne automatikken i at Ceide kan lære mens Adegbenro er et håpløst tilfelle. Det gir absolutt ingen mening i min verden.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Ceide er en rookie på 18 som selvsagt har mye å jobbe med, men som i sine beste kamper har vist en samhandling jeg har tilgode å se fra Samuel, potensialet er der definitivt. Litt urettferdig mot Ceide å sammenlignes direkte der uansett.

Samuel er etablert en 24 åring og vår desidert dyreste spiller. Jeg forventer selvsagt mye mer fra han enn jeg gjør av Ceide, men dessverre har ikke savnet etter Adegbenro vert all verden mens Ceide har vikariert.

Vil Adegbenro forlenge kontrakten så ser jeg gjerne at han starter fresht med blanke ark under ny trener, men det virker lite sannsynlig.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

Nå leker du litt med statistikk zaphod. Samuel har 0 målpoeng i år. Totalt 2018-2020 har han 0,38. Det sagt er ikke Samuel alene om å ha dårlig sluttprodukt, helt klart.

Last edited by Montana on 27.08.2020 11:18; edited 1 time in total
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
zaphod81 wrote:
Montana wrote:

I år har han 4 kamper og 0 målpoeng og hva han hadde i 2017 da han kom halvveis i sesongen fra viking er uvisst. Han ligger nok litt under 0,5 per kamp totalt sett som var påstanden.

Tåpeligste fossroinga jeg noen gang har sett. Om tallet er 0,46 eller 0,5 per kamp (og det vil naturligvis ligge noe høyere per 90 minutter) er da ikke relevant for om han hadde et poeng eller ikke. Det blir vanskelig å ta deg seriøst, eller engang å gidde å diskutere med deg, når du ikke engang kan innrømme sånt.

Skal du basere argumentasjonen på at Samuel ikke er en poengspiller - greit nok, ikke noe umulig ståsted å forsvare det - men du må jo faktisk ta utgangspunkt i realitetene, og ikke kun magefølelsen din, og justere deretter. Hvorfor mener du for eksempel at han burde ha ligget høyere enn resten av vårt offensive arsenal?
50prosenNT
Rutinert

PostPosted: 27.08.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Får vi forlenget med Adegbenro er det selvsagt en no-brainer. Intet hadde vel vært bedre enn om han driblet oss inn i et nytt gruppespill i år Smile

Men hvis han bare skal være skadet hele tiden, og lar kontrakten løpe ut er det ikkje bra

Han kan sikkert omskoleres til venstreback også. To fluer i en smekk Cool
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 27.08.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Hvordan fungerer det med karantene nå? Kan han spille dagens kamp eller må han i karantene?

Må vel testes for Corona et par ganger før han kan bli med. I følge artikkelen på rbk.no kan han være med fra søndag:

Adegbenro returnerer nå til Trondheim og kan være aktuell for troppen mot Stabæk på søndag.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

Han har lov å spille/trene (utøve arbeid) etter 1 negativ test, men må ellers (på fritiden) være i karantene inntil test #2 er negativ.
Back to top
Montana
Veteran

zaphod81 wrote:

Tåpeligste fossroinga jeg noen gang har sett. Om tallet er 0,46 eller 0,5 per kamp (og det vil naturligvis ligge noe høyere per 90 minutter) er da ikke relevant for om han hadde et poeng eller ikke. Det blir vanskelig å ta deg seriøst, eller engang å gidde å diskutere med deg, når du ikke engang kan innrømme sånt.

Skal du basere argumentasjonen på at Samuel ikke er en poengspiller - greit nok, ikke noe umulig ståsted å forsvare det - men du må jo faktisk ta utgangspunkt i realitetene, og ikke kun magefølelsen din, og justere deretter. Hvorfor mener du for eksempel at han burde ha ligget høyere enn resten av vårt offensive arsenal?

Påstanden var 1 mål annenhver kamp jeg viser til at det er feil. Er ikke noe mer big deal enn det. Ta deg en bolle , dramaqueen
Back to top
Ratatosk
Veteran

Fortsatt RBK spiller ser jeg. Ble ikke enig med klubb om personlige betingelser. Håper han får spille litt og levere i Europa, slik at prisen går opp før han drar!
Back to top
Pappelg
Veteran

PostPosted: 27.08.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Vil alltid huske Samuels prestasjoner og mål mot Ajax, og siden han har vært så mye skadet så har han jo en del å gå på. Og han har vist seg god mot bra motstand før. Så om han nå forlenger kontrakten og kommer seg i form kan jo dette bli bra. Men jeg hadde helst sett vi fikk solgt ham for en bra sum og satset på Ceide/Brattbakk på den siden.

Når det gjelder målpoeng situasjonen så er jo den såklart preget av skadene. Han er jo målfarlig, men har mye å hente på avleveringer og valgene sine i den enkelte situasjon. Vi får se hva Hareide klarer å få ut av ham.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
zaphod81 wrote:

Påstanden var 1 mål annenhver kamp jeg viser til at det er feil. Er ikke noe mer big deal enn det. Ta deg en bolle , dramaqueen

Åja, når du sier det sånn. Jeg skal rette kritikken annensteds.

Hei @PauloSilas, din jævla amøbe, skjønner du ikke at du må oppgi anslagene dine med to desimaler og justert maksimalt til ulempe for ditt eget poeng? Ellers kommer Montana og etterlyser etterrettelighet i informasjonen din.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 105, 106, 107  Next
Page 93 of 107

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb