English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 13.08.2020 13:56    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Podden med Rasmus & Saga er utsatt til neste uke.


Shit, håper det ikke har skjedd "noe" som gjør at han ikke vil ta jobben likevel..

Jeg er livredd for at klubben klarer å drite seg ut (les: ikke innfrir Hareides krav til støtteapparat etc.) slik at han ikke blir vår nye hovedtrenger likevel nå Confused
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 588
Location: Norge

PostPosted: 13.08.2020 13:58    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Bart1 wrote:
Da er det bekreftet. Hareide er vår neste trener. Blir spennende å se om han klarer det samme som Kåre Smile


Så vanskelig kan det da ikke være å saksøke arbeidsgiveren sin? Jeg har tro på at også Åge klarer det om han virkelig vil.


DAGENS Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
VÃ¥r Herre
Proff


Joined: 25 Aug 2017
Posts: 361

PostPosted: 13.08.2020 14:03    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:


Shit, håper det ikke har skjedd "noe" som gjør at han ikke vil ta jobben likevel..

Jeg er livredd for at klubben klarer å drite seg ut (les: ikke innfrir Hareides krav til støtteapparat etc.) slik at han ikke blir vår nye hovedtrenger likevel nå Confused


Tenker det bare ble vurdert etter samtalen med Tove i går at det er ryddigere å ta Rasmus & Saga-praten etter at det formelle er på plass neste uke. Vært nok intervjuer og prat om hvor nært ting er nå, for så vidt Smile
_________________
Herre går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.08.2020 15:11    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Så vanskelig kan det da ikke være å saksøke arbeidsgiveren sin? Jeg har tro på at også Åge klarer det om han virkelig vil.


Jeg er mer opptatt av hva han utrettet sportslig. Der var KÃ¥re den nest beste treneren vi har hatt gjennom tidende. Til og med sesongen han ble sparket tok vi gull...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2020 15:14    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke om man er den beste gjennom tidene når det går sammenhengende nedover med kvaliteten i 2-3 år. Det eneste argumentet mot å sparke Kåre er en antakelse om at det hadde gått så mye bedre om han hadde fortsatt. Med tanke på det sammenhengende forfallet over flere år så er det derimot lite som tyder på at han hadde greid å snu den trenden.

Last edited by Sløvsekken on 13.08.2020 15:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 13.08.2020 15:15    Post subject: Reply with quote

Nest beste gjennom tidene er han da ikke, det er Hareide. Så kommer Hamrén, men Kåre er en god nummer 4 Smile
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.08.2020 15:20    Post subject: Reply with quote

VÃ¥r Herre wrote:

Tenker det bare ble vurdert etter samtalen med Tove i går at det er ryddigere å ta Rasmus & Saga-praten etter at det formelle er på plass neste uke. Vært nok intervjuer og prat om hvor nært ting er nå, for så vidt Smile


Alstad? Kutt, kutt Razz
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 436

PostPosted: 13.08.2020 15:52    Post subject: Reply with quote

Hareide har ikke behov for penger, han bryr seg om at RBK styret gir han nok backing i form av nye spillere og stab.

Eneste grunnen til at han ikke kommer nå, er pga styret har ikke vist nok backing, evt han har sett varselsignaler ifra møtene med Dorsin/Tove.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4684

PostPosted: 13.08.2020 15:57    Post subject: Reply with quote

Trenger en trener som kan sette på plass folka som jobber for RBK. Sløve hele gjengen. Haha.
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 13.08.2020 15:59    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
Nest beste gjennom tidene er han da ikke, det er Hareide. Så kommer Hamrén, men Kåre er en god nummer 4 Smile


Sollied da?
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2020 16:27    Post subject: Reply with quote

Foreligger sikkert en avtale om at R&S får det første dybdeintervjuet etter at Hareide er presentert. Mye mer interessant i så måte.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.08.2020 16:33    Post subject: Reply with quote

»Der er ingenting, der er besluttet endeligt endnu. Jeg har bare sagt, at jeg sandsynligvis er klar til at træne Rosenborg fra 1. september, fordi mit knæ er i bedring. Det burde være 100 procent klar, når måneden er omme. Jeg føler, jeg helbredsmæssigt er klar til at træne fodbold igen.«

»Men om det bliver fra næste måned af, fra årsskiftet eller først fra næste sommer, det ved jeg ikke. Vi må se tiden an. Jeg har heller ikke skrevet under på noget endnu.«

Læs mere: Åge Hareide tæt på nyt job: 'Jeg forventer at skulle træne Rosenborg'

Hedon wrote:
https://play.acast.com/s/...agehareide


Interessant "utvidelse" av tekstutgaven! Verdt å høre på! Spedde på sitatsaken.

Fikk forresten endelig tak i biografien på biblioteket i går etter at de hadde rotet den bort, da jeg skulle hente den i forrige uke.

Arild Stavrum wrote:
Åge studerte Rosenborg og kom frem til at det var to hovedproblemer. Det var nesten utelukkende høyt press, og dette medførte at motstanderne, spesielt på Lerkendal, la seg lavt og forsvarte seg. Rosenborg måtte også lokke motstanderne ut av forsvar og presse dem i andrefasen. De måtte bli mer tålmodige. I midtbaneleddet var det i tillegg for svakt tempo. Laget var blitt dårligere enn tidligere på å vinne igjen ballen. Bent Skammelsrud sto frem som et svakt punkt, og Åge bestemte seg tidlig. Skammelsrud var ferdig.

(...)

På treningsleir på La Manga i Spania hadde [Basma] spilt alle kampene, men det var én igjen. På spillermøtet spurte Åge om noen var slitne og hadde behov for å hvile. Basma rakk hånda i været.

«Da fikk jeg passet mitt påskrevet», sier han.

«Åge sa: 'Basma, du har jo ikke vært i nærheten på de to første kampene. Du spiller!'»

(...)

Han måtte ha et ordentlig spillemønster, og det startet med midtstopperne Erik Hoftun og Vidar Riseth.

(...)

En av midtstopperne skulle komme opp med ball. Hvis presset ble for stort, skulle han spille til makkeren, som da skulle føre opp. Det er vanskelig for én enslig spiss å hindre dette mot to så ballsterke midtstoppere, og ofte måtte en av motstandernes midtbanespillere frem. Skjedde det, hadde de overtall inne på midten og var i gang med å bryte ned motstandernes defensive oppstilling. Var det trengt, skulle den ene sentrale trekke ut på siden for å skape overtall.

«Dette gjorde vi hele tiden», sier Åge.

«Spilte av presset, backen opp og så var vi tre mot to ute av siden. Ned på linja, innlegg, mål.»

Åge jobbet med slike scenarioer hele tiden og brukte skyggelag som hjelpemiddel. Det innebar at de som ikke skulle starte, skulle gjøre sitt beste for å etterligne de kommende motstanderne. Målet var å lokke dem frem, spille utvendig eller innvendig. Der det var rom.

Treningen viser fordeler og ulemper ved å ha Åge som trener. Er du inne i varmen, får du utrolig god veiledning. Du ser hvor du skal drible, spille for å skape overtall, sjanser og mål. Men er du utenfor, blir du i perioder en slags kjegle. Du er der for å hjelpe andre å bli gode. Spillere som havner i denne posisjonen over tid, må skifte klubb hvis de selv vil bli bedre. For Åge handlet det om å vinne. Han skulle ha sitt første seriegull i Norge.

«Vi holdt på til vi kunne det i blinde», sier han.

(...)

Rosenborg hadde vært med i Champions League hvert år siden 1995. Deportivo var nok den tøffeste kvalikmotstanderen Rosenborg hadde møtt, men for Åge var det fremdeles et nederlag. Han skulle ut av Eggens skygge, og da holdt ikke dette.

Christer Basma opplevde at Åge tok tapet tungt, som en trener skal, men at han var opptatt av å fordele skyld.

«Det ble noen episoder etter Deportivo», sier Basma.

«Det var et sinne, ja, nesten useriøst der han gikk etter hver enkelt for å henge dem ut.»

Kampen hadde betydd så mye for Åge. Det var alltid drømmen om den aller største scenen som motiverte ham mest, og for en norsk klubbtrener er ingenting større enn Champions League.

«Han tilførte mye bra, og jeg definerer ham som en dyktig trener», sier Basma.

«Han holdt oss sultne. Det jeg reagerer på er egoismen. Han er jo som Carew eller Mourinho. Stjerne. Vil skinne selv også. Jeg likte da han skjelte ut Janne Saarinen, du må være lojal til laget, men så fikk han et tilbud selv.»

(...)

Før Omdal kontaktet Åge, ringte han til Rosenborgs formann, Knut Skoglund.

«Jeg hadde mitt på det tørre», sier Omdal.

(...)

Ryktene om at Åge var aktuell som landslagstrener var sterke, men han benektet det overfor Rune Bratseth, hans nærmeste sjef i Rosenborg.

(...)

Problemet var bare at folk i Fotballforbundet heller ikke likte utviklingen. Det var krefter i sving for å hindre at han ble landslagstrener.

«Han var på vei til å bli uspiselig også i Fotballforbundet», sier Sondre Kåfjord.

(...)

Han var avhengig av å få landslagstrenerjobben, hvis ikke risikerte han å stå ledig. Kåfjord hadde forståelse for det, og han ønsket fremdeles at Åge skulle få jobben, men de måtte være smarte. Ikke hisse på seg folk i forbundet, som ikke likte måten avskjeden med Rosenborg hadde skjedd på. Kåfjord rådet ham til å ligge lavt. Ikke snakke med pressen. Det ville bli galt uansett hva han sa.

Søndag morgen hadde Kåfjord fri og ville lese avisene. Det eneste stedet han fikk tak i dem, var på Årø lufthavn, flyplassen i utkanten av Molde. Kåfjord drakk opp morgenkaffen og kjørte utover. Han kjøpte VG og Dagbladet. Begge hadde intervju med Åge. Etter at han hadde dratt fra Kåfjord, og de var enige om å ligge lavt, hadde han latt seg intervjue.

«Det er Åge i et nøtteskall», sier Kåfjord.

«Impulsive Åge stiller seg til rådighet. Det er noe positivt over det, men han var ikke noen god advokat for seg selv.»


Mulig at Dorsin har litt samme følelse nå. Smile

Ser forresten at B.T. gjør et poeng ut av Hareide så seint som 11. juni slo fast at han og kona tenkte å bli boende i København. Uklart om de ombestemte seg før eller etter at RBK kom på banen, men Bratseth ringte vel så tidlig som ei drøy uke senere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 13.08.2020 16:39    Post subject: Reply with quote

primaten wrote:
RBK_1917 wrote:
Nest beste gjennom tidene er han da ikke, det er Hareide. Så kommer Hamrén, men Kåre er en god nummer 4 Smile


Sollied da?


Huff, flaut at jeg glemte han jeg i utgangspunktet har håpet skulle ta over Rosenborg siden Høgmo fikk sparken Surprised
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.08.2020 18:48    Post subject: Reply with quote

RBK_1917 wrote:
Nest beste gjennom tidene er han da ikke, det er Hareide. Så kommer Hamrén, men Kåre er en god nummer 4 Smile


https://www.aftenposten.n...-og-hamren

Kåre Ingebriktsen er den første og eneste norske treneren som har serie og cupgull to år på rad. Det har hverken Eggen eller noen andre trenere klart. Han fikk sparken da poengsnittet hans dalte til 2,06 poeng. Det er faktum. Så kan man synes mye om hva man tror ville skjedd om han hadde fortsatt istedenfor at Horneland ble ansatt. Jeg tror vi ville vært suverene i Norge i dag. Så mener andre at det var riktig å sparke Ingebriktsen - det er også noe av grunnen til at vi er i den situasjonen vi er i - i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.08.2020 18:59    Post subject: Reply with quote

Det er vel flere enn meg i "liker ikke fyren, men liker treneren Hareide"-klubben.

Det er jo mulig han har blitt noe mer nøktern i løpet av karrieren, sånn i forhold til "personalbehandlig". Holde kjeft lærer han åpenbart aldri.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2020 19:37    Post subject: Reply with quote

Selv om Hareide til tider kan være litt for frittalende blir det i alle fall forfriskende å få inn en rutinert chapo med litt baller, som kan drive litt mind games og fyre opp media, kjenner jeg. Slik Hareide gjorde med Celtic i MFF eller med irene med Danmark. Horneland tok jo ikke ordet vi om Rosenborg så lenge han var her, engang
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 13.08.2020 20:58    Post subject: Reply with quote

Eggen taler ganske fritt han å så det tåler vi vel om resultatene og lojaliteten er der.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1884
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.08.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

Etter å ha hatt Horneland, blir det befriende å få en med personlighet til å uttale seg om laget. Likte ikke personen Hareide, frem til jeg fikk vite at han blir trener for oss. Nå er jeg langt mer positivt. Dette blir bra og morro!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2068

PostPosted: 13.08.2020 22:04    Post subject: Reply with quote

Det jeg liker best med Hareide at han er veldig tydelig på hvilket støtteapparat som er nødvendig og har pondus til å få det.
Stor forskjell fra forgjengeren, men litt tragisk at en klubb som RBK definerer støtteapparat etter hva treneren til enhver tid mener
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 13.08.2020 22:13    Post subject: Reply with quote

Jeg er også medlem av klubben "Ikke fan av egoisten, men av treneren Hareide" Han er langt fra perfekt på noen måte, men helt klart den beste treneren vi kan få. La oss bare håpe han holder seg her i 3 år og får igang laget og støtteapparatet på alle måter. Da skal jeg aldri snakke om egoisten Hareide igjen og sette han opp som nr 2 på lista over RBK-trenere:)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 13.08.2020 22:31    Post subject: Reply with quote

Og da er det særdeles viktig at man nå lager en strategi slik at det gode arbeidet Hareide gjør blir ivaretatt og at noen faktisk er i stand til å trekke i spaken når Winsnes mener at Horneland er aktuell på nytt. Jobben er ikke gjort når Hareide har vunnet gull, og etter en god seier mot PSV i en kvalik, men det må gjøres en jobb med strategi, kultur, kompetanse, osv også den dagen Hareide går ut. Ellers havner man fort tilbake til elendighet med Henriksen og Jamtfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.08.2020 23:05    Post subject: Reply with quote

Dønn enig, senador.

Det er lite vits i å bruke mye ressurser på å bygge opp noe nå, om dette ikke skal vedlikeholdes. Hamrén brukte enormt med penger (blant annet) på å bygge apparat med ekspertise innen kosthold, mental "helse", fysisk oppfølging, og så videre. Så står vi her, da, ti år etter med ligaens kanskje smaleste støtteapparat, hvor vi ikke har noe utover ei basispakke av trenere og medisinsk personell - på ligaens største budsjett.

Om prosjekt Åge skal plukkes i filler bit for bit av de påfølgende regimene, er det bedre å bare gi eff i å hente en klubbygger, og heller gå for en som "bare" er en god trener.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2518

PostPosted: 14.08.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

Mener at klubben bør ha en definert ramme, og en plan for fotballklubben rosenborg. En strategi handler vel om å overleve. Hvis plan a går ad skogen kan det være greit med en plan b.
Ser det er mange som nærmest tar det forgitt at vi skal lykkes med Hareide. Vi kan bekrefte at dette ikke er gitt og må la han få tid til organisere klubben og laget.
Har tidligere nevnt at det er store forskjeller på hvilke klubber som lykkes eller ikke med managerbytte blant toppklubbene i europa. De som lykkes har klare rammer og er tro til systemet. Det gjør mye enlkere å hente "riktige" trenere og spillere og andre folk til administrasjonen, men klubber som Manchester United, Real Madrid, AC Milan m.m. er til tider ganske rotete når det ikke fungerer og er nærmest avhengig av flaks for å ansette riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.08.2020 10:47    Post subject: Reply with quote

Det handler jo mye om å ha klart definerte roller og ansvarsfordeling i ledelsen, og at man til enhver tid har de nødvendige funksjonene og kompetansen som trengs rundt A-laget (fysisk trener, analysefolk, spillerlogistikk osv).

Det kan heller ikke være slik at man tillater en trener å kaste essensielle funksjoner på dør. Å være i stand til å benytte moderne teknologi og arbeidsmetodikk bør være del av kravspec når man søker etter ny trener. Det å ta ting på feelingen a'la Horneland, fordi man ikke kan noe om det eller vil lære seg å bruke det, holder rett og slett ikke i 2020.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 14.08.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Nettopp! Og Dorsin må få det ansvaret for den langsiktige biten. Men så lenge han ikke har noe ansvar så vil vi komme tilbake til rundspilling mot Odd og Mjøndalen. Det er også viktig at styret og ledelse ikke misforstår som de har gjort i flere år. Kontinuitet er kun bra når det som man holder på med er bra. Kompetanse må være viktigere enn ekte rbker.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 95, 96, 97  Next
Page 12 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb