English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 05.07.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

Interessant analyse av hvor begredelig vi har vært i angrep så langt i år - https://www.nordicbet.com...tatistikk/

Færrest skudd og færrest på mål av alle lagene i eliteserien. XG på 2,98 etter 5 serierunder. Kort og godt vi har ikke et angrepsspill i det hele tatt. Tror vi hadde fått tilsvarende tall uten å trene noe som helst.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 05.07.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Rimelig tøft kampprogram til å begynne med i år med kamper mot Brann, Glimt, Molde og Vålerenga. Nå venter derimot Godset, Start, Sandefjord, Haugesund og Viking. Lov å håpe på full pott her?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 05.07.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

Slutt på klippekort for Helland etter denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 05.07.2020 22:17    Post subject: Reply with quote

Godt poeng med de sauslagene vi skal spille mot nå. Kan bli mange poeng ut av dette. Videre er ikke Molde gode så de kan vi hente om vi får inn Åge og får litt mer sving på sakene. Utrolig kjipt at Gauseth fra Molde skulle ta den "straffen" på 2-1 i dag. Snakker om halvhjertet forsøk. Glimt kan vi ikke hente om de ikke får 7 skader. Resten av lagene er jo helt bak mål så de tar vi uansett bare på spillermaterialet (som i fjor)
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 05.07.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Er bra med en uke til neste kamp og forhåpentligvis så har vi ny hovedtrener også slik at det blir mer ro og man kan konsentrere seg om å terpe og spille inn laget med Ciljan og Børven.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 05.07.2020 22:40    Post subject: Reply with quote

Det så jo lenge helt forferdelig ut idag. Men vi har jo spillere som kan snu dette. Bak må Hedenstad erstattes permanent av Reitan. Trondsen blir nok seriens beste v beck. Skjelbred for Lundemo. Videre må Helland ut. Det samme gjelder Åsen. La unggutta få spille.
Disse endringene vil løfte oss ufattelig mange hakk. Jeg husker Rambo fra forrige periode, mye rare disponeringer den gang også.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 05.07.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Hva skjer med Mikael Tørset Johnsen, er han helt ute i kulda?
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 05.07.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Rimelig tøft kampprogram til å begynne med i år med kamper mot Brann, Glimt, Molde og Vålerenga. Nå venter derimot Godset, Start, Sandefjord, Haugesund og Viking. Lov å håpe på full pott her?


Jeg forventer seier i alle disse kampene. Eneste kampen jeg kan se for meg at skal bli litt kinkig, er kampen borte mot Haugesund. Det som taler for Rosenborgseier er naturgress.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.07.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Samt at spillerne nå kjenner Haugesund-fotball (altfor) godt? Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
dejarik
Junior


Joined: 21 Jul 2015
Posts: 48

PostPosted: 06.07.2020 21:19    Post subject: Reply with quote

Som en sammenligning mellom Rosenborg anno sommer 2020 og Glimt, se denne tråden: https://twitter.com/Zolta...2161344512

(For dere som ikke bruker Twitter: trykk på teksten i den første posten for å få opp hele tråden)

Den ene klippet i første post går utenpå mesteparten av hva RBK har klart å få til de siste par årene. Tråden viser hvordan Glimt er bedre i de fleste fasene av spilllet - både å spille seg ut bakfra, skape rom i angrep og vinne ballen tilbake. Det er en grunn til at Glimt har 18 poeng og RBK 8.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 07.07.2020 17:15    Post subject: Reply with quote

For tiden vikarierende hovedtrener Henriksen uttalte følgende til Adressa:
Quote:
Mens det virket som Horneland så for seg et rent bytte med Per Ciljan for Marius Lundemo sentralt på midten, åpner Henriksen for også andre varianter.

– I utgangspunktet skal vi spille slik vi gjør nå. Det er det jeg er mest glad i. Men det er også mulig å snu v’en på midten i 4-3-3, slik at Per blir en av to sittende. Det gjorde vi mange ganger før i tiden også. Da Sverre (Brandhaug, journ.anm.) spilte, sendte vi han frem som en mer angripende midtbanespiller. Spiller vi med to sittende, og samtidig ønsker å ha både Børven og Islamovic på banen, er det naturlig at Dino spiller i tierrollen bak Børven. Vi kan også spille skjevt med Børven litt til venstre, slik vi gjorde mot Stabæk. Det gir oss litt flere strenger å spille på, og gjør oss ikke så veldig forutsigbare. Men så er det viktig å skape litt kontinuitet. Det har vært ekstra viktig for meg nå, når vi har prøvd å restarte igjen. Slik at vi ikke river ned alt med en gang, sier han.

– Men det du spør meg om, er om det er mulig å spille annerledes. Og det sier jeg jo at det er.

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 07.07.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

Dino som 10,er vil nok være den tungeste, mindst kreative og underlige10, er jeg ville kunne komme i tanke om. Og så med 2 lige så lidt kreative løbende defensive midtbanespillere - håber ikke det er sådan Rosenborg skal spille. Og ivørigt tror jeg slet ikke at ham og Børven kan starte en kamp sammen. De kan spille sammen hvis vi jagter et resultat med da ikke fra start. Så ville jeg sgu langt hellere spille med Ceide på venstre kant.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 07.07.2020 17:51    Post subject: Reply with quote

Dino som 10'er tror jeg ville fungert meget bra. Han har teknikk og overblikk, samt at han faktisk er veldig god til å vinne ballen, selv om han ikke er blant de raskeste. Med Ceide, Børven, Holse, Ciljan og Doff rundt seg, har man også masser av kreativitet og rapphet i føttene.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 11.07.2020 21:44    Post subject: Reply with quote

Zachariassen - Skjelbred - Tagseth kan bli en voldsomt bra midtbane. Veldig sterk kontrast til de midtbane-konstellasjonene vi har hatt de siste årene som har vært blytunge og dårlig teknisk.

Enormt mye løpskraft, intensitet, ferdigheter med ball. Hele laget vil se oppgradert ut om vi har en midtbane som ikke blir forstyrret av hoppeslott-touch merchants (Konradsen, Åsen, Lundemo).
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 11.07.2020 22:10    Post subject: Reply with quote

Samtidig frister det med snudd v med Skjelbred og Zack sittende med Dino forran. Tagseth første mann til å erstatte de sittende. Dino er sterk og ballvinner og god til å sette opp medspillere. Alternativ til Dino blir Holse. Så tar Samuel og Ceide hver sin kant. Børven på topp.
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 318
Location: Landet

PostPosted: 12.07.2020 05:58    Post subject: Reply with quote

Har gjort meg noen tanker(punkter) etter gårsdagens kamp mot godset:

* Trondsen er en meget god venstreback( men han må få hvilt litt snart, hvis ikke er han snart skadet igjen)
* Tror med dagens stall at omvendt treer på midtbanen passer oss best, med Dino(er enorm god i oppspillsfasen.. Rolig og sterk med ball, men ingen nevneverdig god avsluttet) foran Skjelbred og Zachariassen. Holse med bedre press spill enn Helland, men lite sluttprodukt PR dags dato. Adegbenro og Ceide dessverre litt like typer. Artige å se på, men mangel på målpoeng og sluttprodukt.
* Faye Lund kan glatt stå de kommende kampene. Trenger ikke pushe Hansen til å slite med skade resten av året( er en aldrende mann tross alt)
* stål trua på 12 poeng de neste 4 kampene! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 12.07.2020 07:49    Post subject: Reply with quote

Dino bør i alle fall ikke spille spiss i tradisjonell 433. Han er sterk og god på å holde ball og finne medspillere. Men har til gode å se så mye som en god avslutning med føttene så langt, selv på en del forsøk. Det er ikke "dårlig form" avslutninger han har levert, han treffer jo knapt ballen. Fungerte fint som 10er i går, men spiller vi tradisjonell 433 bør Børven være udiskutabel.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 12.07.2020 08:47    Post subject: Reply with quote

Ja, Dino skyter for dårlig, er ikke kvikk nok til å fyre av. Vi kan ikke basere oss på at han scorer alle mål. Men som 10 er det plass for Dino i laget. Holse en helt annen type, men har også kvalitet til å være 10.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 12.07.2020 09:19    Post subject: Reply with quote

Synes Dino har vært betraktelig bedre i de to siste kampene, der han ofte får ballen i posisjoner han liker. Han har også fått vist at han tør å skyte, noe jeg synes at spillerne ofte vegrer seg for å prøve på. Dino kommer bare til å bli bedre og bedre fremover, noe som er sunt for konkurransen mellom våre spisser.

Videre tror jeg det er viktig at Ceide og Holse får spilletid i kampene som kommer, for det er to fremadstormende unggutter med god teknikk, men mangler det siste lille. Det er svært gledelig å se at vi endelig har fått en ving med kvalitetene til Ceide, attpåtil fra egne rekker i juniorlaget.

Tagseth tror jeg kommer til å bli meget god, men det er viktig at han får spilletid, for potensialet er høyt. Synes han har bedre tempo og tøffere i nærspillet enn f.eks. Åsen. Dette er elementer som gjør at jeg mener Tagseth bør velges i de kommende kampene.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 12.07.2020 09:33    Post subject: Reply with quote

Ceide og Holse er jeg enig i bør starte framover. Helland var ok+ i går, men det var mot slitne bein. Helland har nok best av å komme inn som joker, han har ikke motor nok til å henge med fra start lenger. Ceide var også bra i går da han gjorde andre valg enn å legge inn. Innleggene til Ceide har aldri ført til noe. Når både Per og Konradsen er tilbake er jeg spent hvordan midten og ikke minst den berømte V'n blir seende ut. Begynner å bli trangt på midten, i alle fall om en spiss skal bekle 10er rollen.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.07.2020 11:51    Post subject: Reply with quote

OK+ av Helland å score ett mål og ha to assist i en 3-0 seier.
Helland er langt ifra veldig god hele tiden, men det er mange potensielle målpoeng i han.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 12.07.2020 11:57    Post subject: Reply with quote

Jada Helland leverte poeng i går. Mitt poeng er at sjansen for at han leverer er betraktelig større om forsvarspillerne er småslitne når han setter i gang.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1461
Location: Drammen

PostPosted: 12.07.2020 18:35    Post subject: Reply with quote

Registrerer at vi slipper inn minst mål i serien.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 12.07.2020 19:12    Post subject: Reply with quote

Helland er GOAT på målpoeng per spilte minutt, spesielt med tanke på att han er skadet halve sesongen.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 17 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 12.07.2020 21:54    Post subject: Reply with quote

Hva tenker dere, bør Henriksen bestemme seg for en formasjon slik at samhandling å alt det der blir bedre eller bør han variere alt etter som osv? Eller er spillerne så gode at man fint kan endre litt fra kamp til kamp?

Jeg må innrømme at jeg liker tanken på å få brukt Dino bak spissen hvor Holse er ett naturlig alternativ. Offensivt i 4-2-3-1 så syns jeg vi ser spennende ut med flere gode alternativer fremover, eneste minuset er at vi mister litt av det Zac er så utrulig bra på, han er en veldig god boks til boks spiller.

Per vil kanskje også fungere best i en snudd V på midtbanen?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 43, 44, 45  Next
Page 29 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb