English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 28.06.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

Det har sett slik ut noen ganger mot etablert forsvar:

----------Ceide------------Helland
Trondsen - Ã…sen - Dino - Zach - Hedenstad

----------Lundemo ----- TReg

Er vel noe Klopp over det at spissen møter og kantene trekker inn og opp, men så har vi også sett at Helland trekker inn og ned i samme rom som Åsen, så det er neimen ikke lett å se noen plan over det som foregår utpå der.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 28.06.2020 22:33    Post subject: Reply with quote

Huber, spiller vi med 9 utespillere? :p

Men popenget ditt står, litt merkelig til tider, synes særlig Zac springer litt for mye over alt.+ for jobbing men laget må sammen presse smartere. Synes det kom seg i andre i dag Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 29.06.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

Jeg lette egentlig etter noe annet, men fant dette.
Konstaterer fem måneder senere at sarkasmen var på sin plass.
Vi må fortsatt være våkne når fremtidige keisere bare prater og prater om hvor fine klær de har skaffet.
gisp! wrote:
Ok, det er bare å slappe av. Klubben presenterer de tindrende klare grepene, muligens mer preget av personlig synsing, håp og godvilje målbåret av Hansen og Konradsen, som gjør at Rosenborg utvilsomt kommer til å ta igjen Molde på banen. Altså for eksempel ha et spill og ferdigheter som produserer 20+ flere mål og 10+ færre innslupne i Eliteserien.

Adressa wrote:
Spørsmålet er derfor:

Etter et 2019 preget av støy, og som endte i tredjeplass: Hvorfor skal fansen tro at RBK kan ta igjen Molde i 2020?

[ ... ] 1. Bedre inngang til sesongen
[ ... ] I fjor rakk det nye trenerteamet å gjennomføre noen få økter i Abra-hallen før klubben dro til Portugal og møtte Slavia Praha og AGF Århus. Dette var en leir som var bestemt før Eirik Horneland var på plass.

Oppholdet endte i to tap, og skuffelsen var stor, tross at Slavia Praha rett etter slo ut Sevilla og spilte seg til kvartfinalen i Europaligaen.

Men usikkerheten fra Portugal preget RBK resten av vinteren.
– Vi ble «hengende etter» hele veien. I år har vi tre uker ren trening før første treningskamp, og kan bygge et grunnlag i fred og ro, sier Hansen.

Quote:
2. Større tydelighet
[ ... ] I Spania er det blitt viet mye tid til terping, særlig i etablert angrepsspill.

[ ... ] – Denne vinteren blir viktig for å få satt det grunnleggende. Når det er tydelig, kan man gjøre justeringer. Det er enklere å variere mellom for eksempel «smale» og «brede» kanter med et tydelig grunnspill, sier Hansen.

– I fjor var vi innom mye forskjellig, før vi avsluttet sesongen med et ganske klart bilde på hvordan vi vil spille. Vi har fortsatt med dette nå, sier Konradsen.

Quote:
3. Sulten spillergruppe
[ ... ] – Vi har en tropp nå hvor hver og enkelt har noe å bevise. Enten man er i startelleveren eller rett utenfor. Etter det som skjedde i fjor, merker i hvert fall jeg på en voldsom revansjelyst og motivasjon, sier Konradsen.

Og legger til:

– Alle bør ha større grunn i år til å ha en j*vel på skuldra som sier at en har noe å bevise. Den innstillingen må vi dyrke mer enn vi klarte i fjor.


Quote:
4. Større ro etter et kaosår
[ ... ] Både Hansen og Konradsen er imidlertid sikker på at arbeidsroen spillerne har for øyeblikket, og som vil bli styrket gjennom en lengre oppkjøring enn i 2019, vil slå positivt ut.

– I tillegg vet vi mye mer hva trenerne står for nå. Da er det enklere å senke skuldrene, mener Konradsen


Kjenner jeg bobler over av begeistring og regner med det blir en smal sak å få med meg guttene på de fleste Lerkendalkampene i år.

Tenk over det: Har dere noen gang sett en bedre inngang, større tydelighet, mer sult og større ro. Det lukter offensiv fotball og en fengende mentalitet.

Hvis du vil ha mer av dette verbalevnukkpratet, så finner du mer i Adressa: "Klar tale fra RBKs kapteiner: Her er grepene som skal ta igjen Molde"


Zarm93 wrote:
Kjenner at jeg blir litt oppgitt over av at man kan ta et helt ufarlig intervju og reagere med slik hånlig sarkasme på det.

Unnskyld. Wink

Henning wrote:
De er optimistiske og påstår at treningene er bedre enn i fjor. Man kan selvfølgelig velge å bli forbanna for at de sier det.

Ble ikke forbanna. Syntes bare de pratet "tull" og lot meg rive med. Wink

2mas wrote:
Det kanskje mest spesielle med intervjuet er at Hansen og Konradsen blir spurt om å vurdere kvaliteten på treninger som de ikke har vært med på. Vil tro de har vært ganske opptatte med opptreningsøvelser og ikke bare kikket på fra sidelinja.

Fravær av kritiske spørsmål fra Adressa i den anledning la altså grunnlaget for sarkasmesuppe. Ta Adressa med en klype salt så blir suppa bedre.

zaphod81 wrote:
Det er veldig praktisk at mesteparten av forbedringspotensialet ligger implisitt i fjorårets fallitt. Den sørger jo alene for både 'revansjelyst' og 'mindre utenomsportslig', og fjorårets treningsleir var jo tydeligvis så dårlig at årets automatisk ble et steg opp.

Det er jo greit med alt som er gjort, selvsagt, men man kunne kanskje ønsket seg litt mer av konkrete forbedringspunkter under arbeid enn 'større tydelighet', som om et forklarelsens lys nå i løpet av én Spaniatur automatisk går opp for nøyaktig de samme spillerne som snublet i mørket gjennom elleve måneder i 2019. Minus to av førstevalgene.

Og muligens et litt sterkere fokus på hvorfor vi skal være Norges beste lag i 2020, og ikke bare 'ikke like dårlige som i fjor'. Den lista ligger bra lavt.

Den lista lå så lavt at man ikke skulle tro det var mulig å krype under. Kjernekaren Horneland fikk allikevel Norges beste lag til å rive i praksis, men han sto med glans i muntlig "større tydelighet i etablert angrepsspill".

Dette er påminnelse om at vi ikke skal tåle så inderlig vel den svada som ...
Arnulf Øverland i 1936 wrote:
Jeg roper med siste pust av min stemme:
Du har ikke lov til å gå der og glemme!


Det var en sulten spillergruppe, men de har annet å gjøre, så jeg går og tar meg den bollen. Fremover blir det andre boller.
De får vurderes på prestasjoner i stedet for talegaver.
I Eliteserien 2020 er muntligeksamen nå avlyst.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.06.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Av og til glemmer jeg hvor nostradamisk jeg av og til er mellom alle feilslutningene mine; i det sitatet traff jeg, ser jeg.

Som en upresset klarering opp på tribunen - det var ikke akkurat vanskelig eller konstruktivt, men jeg bomma i det minste ikke på ballen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 29.06.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Huber, spiller vi med 9 utespillere? :p

Men popenget ditt står, litt merkelig til tider, synes særlig Zac springer litt for mye over alt.+ for jobbing men laget må sammen presse smartere. Synes det kom seg i andre i dag Smile


Ser vel ofte sånn ut Razz

La ikke merke til Hovland, men regner med at han lÃ¥ tilbake pÃ¥ midtstreken. Skulle vel bruke farta si mot Koomson i en eventuel kontring imot. 😂
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2020 16:37    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
...Fremover blir det andre boller.
De får vurderes på prestasjoner i stedet for talegaver.
I Eliteserien 2020 er muntligeksamen nå avlyst.

Godt sagt: La beina snakke!

En absolutt middels prestasjon mot et middels Brann men med noen lysglimt gir håp i hvert fall!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.06.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

- Vi må gå en runde med oss selv, vi spillerne. Det blir bare feil og feigt å peke på alt og alle andre, liksom, men det gikk seg veldig fast og i stå med det forrige trenerteamet, sier Helland, som dermed antyder at han støtter Horneland-sparkingen:

– Det var mange gode treninger, men vi fikk det ikke ut i kamp. Det var veldig forknytt, stakkato. Folk følte seg, som en følge av at vi hadde ballen lite, tunge og slitne fordi vi bare løp imellom. Vi så ikke ut.

Les mer: Hellands ærlige Horneland-dom: – Vi så ikke ut
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.06.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Noe å tenke på for mange i dette debattinnlegget i Adressa:

https://www.midtnorskdeba...182022.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.06.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at det er mange i klubben som bør se på hva de driver med, men samtidig er det visse som har det overordnede ansvaret. Når laget overhodet ikke fungerer, og ligaens beste eller nest beste stall ligger på bunnen av tabellen så må man gjøre noe. Da er det mest naturlig å starte med treneren, som tross alt har det overordnede sportslige ansvaret og er den mest sentrale personen. Man kan ikke kaste ut 20 spillere og hente 20 nye over natta.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 30.06.2020 11:39    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Noe å tenke på for mange i dette debattinnlegget i Adressa:

https://www.midtnorskdeba...182022.ece


En del gode poenger, men de som sitter med hovedansvaret er styret. Da må også de tåle å få høre kritikk. Dette blir en typisk selvføgelighetsinnlegg alle vil applaudere, men så lenge elendige prosesser på ansettelser fortsetter hjelper det lite med støtte fra supporterne og at spillerne tar på seg skylda hver gang.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.06.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

Supporterne var jo bare ett av poengene. Like viktig var vel de rundt Horneland og Koteng.

Men selvfølgelig er det noen som har og må ta ansvaret. Men underveis, kan ofte mye gjøres, fra mange for at det skal gå bra.

Alltid lett å sitte utenfor og rope på syndebukker og kritisere.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 03.07.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Per Ciljan har spilt mest som en av to sentrale midtbanespillere i Hertha Berlin og er nok klart best i den rollen. I tillegg viste Trondsen og Lundemo seg å være mye bedre da de to spilte som sittende midtbanespillere under Coolen. Kan det være en idé å prøve ut følgende sammensetning fremover på banen når Skjelbred er tilbake fra skade?

Skjelbred - Trondsen
Ã…sen
Helland - Børven - Adegbenro
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 03.07.2020 11:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også at det er vår beste midtbanekonstellasjon, men aldri om Henriksen/Dorsin går for det. Kanskje Hareide? Det var som du nevner slik det så ut sist gang vi hadde en fungerende midtbane, og så lenge stopperne våre er evneveike med ball er jeg redd det ellers blir lett for motstanderne å ta ut ankeret vårt uansett hvem det er.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 03.07.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Ã…sen er ikke god nok.
Vil heller ha Tagseth enn ham
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 03.07.2020 13:18    Post subject: Reply with quote

Det ville jo også være synd å 'formasjonere' ut en nyinnkjøpt spiller med det største indreløperpotensialet vi har hatt på veldig lenge, selv om jeg godt skjønner tanken bak det laguttaket.

Jeg tror ikke Åsen forsvarer å skyve Zachariassen ut av laget, selv med formasjonsendring - vi lager oss bare et nytt problem med at vi ikke har noen naturlig playmaker. Jeg tror fortsatt den beste midtbanen er noe slik som

Zachariassen - Skjelbred - Trondsen,

der Zachariassen har 'gjennombruddsrollen' og stuper fremover, mens Trondsen tar en litt mer ballsøkende rolle. Litt som dynamikken Midtsjø - Selnæs - Jensen, men i dette tilfellet kunne man også se for seg noen plassbytter underveis, der Trondsen og Skjelbred varierer litt på å fungere som åtter og sekser. Kanskje kunne man også tenkt seg å bytte side på de to, for å tilrettelegge for at våre innoverkanter på høyre kunne komme mer i spill innover i banen, og dessuten slippe til skuddfoten til Trondsen. Meling slash ny venstreback fyller på i midtbaneleddet når Zach går, siden venstre ving ligger bredt. Hedenstad/Reitan holder bredden offensivt på venstre.

Noe sånt som dette:

------------------------Skjelbred-------------------------------

----------Trondsen---------------------------------------------

-----------------------------------Zachariassen----------------

--------Holse/Helland------------------------------------------

-------------------------Børven--------------Adegbenro/Ceide


Zachariassen er vel dessuten høyrebeint?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg liker godt det vi ser av Trondsen på venstreback og kunne tenkt meg at den omskoleringen fortsetter og vi har mer enn nok gode midtbanespillere til at vi kan tillate det.

Jeg tror fint at en intensiv/temposterk/pasningssterk midtbane kan fungere godt. Da det vil kunne gi en plattform for backene våre og vingene våre til å slippe seg løs fremover og samtidig som vi opprettholder balanse. Tror heller ikke vi er nødt til å ha definert sentral og definerte indreløpere vi kan tillate at alle tre kan både gå på løp og til tider være sittende.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 03.07.2020 15:09    Post subject: Reply with quote

For meg ser det ut som Tagseth har tatt steg. Fysisk virker han å ha tatt nivået og med stor løpskraft. Det viktigste er dog ballsikkerheten.
La han spille fast på v. Trondsen kan jo bli beck i superklasse og la han spille der. Skjelbred sentralt og Doffen som h. Indreløper.
Foran skal ikke Helland starte. Vingposisjon skal primært væreSamuel, Ceide eller Holse. Håper Reitan tar nivået på h beck. Jeg er bare lei av Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 03.07.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er ingen fan av at vi ikke skal ha klare definerte roller for våre tre midtbanespillere. Kåre prøvde det og mislyktes totalt. Konkrete kravspesifikasjoner og en gjennomgående rolleforståelse fra spillerens side er avgjørende og noe av det Nils Arne var dyktigst på å skape.

Angående Gjermund Åsen så synes jeg han er noe undervurdert. Han briljerte tidvis sentralt i et offensivt og spillende Tromsø-lag. Klarer vi å tre han opp i mellomrommet er han i stand til å skape mye både for spillere som kommer fra dypt i banen og vinger som truer bakrom. I Tromsø spilte han 100 kamper, scoret 11 mål og slo 28 målgivende. Laget ble nummer 13, 13, 11 og 10 i løpet av de fire sesongene han var der. Det må sies å være brukbare tall. Hadde vært spennende å se hva han kunne fått til i en mer sentral rolle i et offensivt og spillende Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 03.07.2020 15:26    Post subject: Reply with quote

Åsen hadde nok passet bedre som backup for Eikrem i 10-rollen, enn den rollen han til enhver tid får i Rosenborg. Burde gått til Molde. RBK er og har alltid vært feil klubb for Gjermund, selv om han er trønder.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 03.07.2020 15:34    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Per Ciljan har spilt mest som en av to sentrale midtbanespillere i Hertha Berlin og er nok klart best i den rollen. I tillegg viste Trondsen og Lundemo seg å være mye bedre da de to spilte som sittende midtbanespillere under Coolen. Kan det være en idé å prøve ut følgende sammensetning fremover på banen når Skjelbred er tilbake fra skade?

Skjelbred - Trondsen
Ã…sen
Helland - Børven - Adegbenro


Ideen som går rundt i ring i hodet mitt er å bruke Zach i en Thomas Müller-rolle bak spissen. Da har man gjennombruddshissighet samt at Skjelbred/Tagseth/Trondsen alle vil kunne få ut mere av potensialet sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 03.07.2020 15:45    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Jeg er ingen fan av at vi ikke skal ha klare definerte roller for våre tre midtbanespillere.


Misforstå rett en forventer at en skal ha klare retningslinjer, men vi trenger ikke å være så rigid at Skjelbred må vær sittende hele kampen og/eller at Zachariassen ikke kan fungere i en sittende rolle i perioder av kampen hvor vi trenger det. I andre periode så kan det holde med en sittende og heller bruke de øvrige midtbanespillerne til å være aggressive ballvinnere høyt i banen.

Ved å innføre litt større fleksibilitet gjør vi det vanskeligere for våre motstandere å forutse og sette opp motspill for de vet ikke nøyaktig hva vi kommer med. Våre midtbanespillere bør kjenne flere ulike roller og kunne bytte oppgave i løpet av kampen og forstå hva det innebærer av oppgaver, posisjon, etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 05.07.2020 18:20    Post subject: Reply with quote

BG har nå 18 poeng på seks kamper - vi har fem poeng på fem kamper. Hvor mange poeng tror dere at vi kan ta igjen på BG? Synes det snart begynner å bli en stor nok luke til dem...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2020 18:23    Post subject: Reply with quote

- Jeg syns vi har fått et mer gjenkjennelig mønster. Vi gjenskaper det som vi har gjort bra. Vi kommer mer framover på banen og skaper sjanser. Vi kommer både rundt på kantene og angriper sentralt. Jeg syns vi klarer å se igjen det som vi har øvd på på trening, forklarer Zachariassen til rbkweb.no.

- Er det også gjort grep med posisjonering og hvor løpene skal gå?

- Ja, men det er mer at vi tør å by på oss sjøl. Vi er så gode fotballspillere alle sammen, at vi bare skal ut og være den beste versjonen av oss sjøl. Når alle har dagen og koser seg, smiler og har det gøy, så er vi et vanvittig godt fotballag.

Les mer: - Vi har fått et mer gjenkjennelig mønster
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 05.07.2020 18:29    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
BG har nå 18 poeng på seks kamper - vi har fem poeng på fem kamper. Hvor mange poeng tror dere at vi kan ta igjen på BG? Synes det snart begynner å bli en stor nok luke til dem...


Er redd luka allerede er for stor. Tidligere utgaver av RBK var kapable til å hente inn store luker, men det er lite som tilsier at 2020-versjonen gjør det samme. Per nå er Glimt et betydelig bedre lag enn RBK, og sånn sett vil nok luka heller bli større. I tillegg har du Molde som plukker jevnt med poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 05.07.2020 19:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har helt lagt fra meg ideen om at vi skal vinne serien i år. Blir enten glimt eller Molde. Er vi heldige klarer vi bronsen som i fjor.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 43, 44, 45  Next
Page 28 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb