English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 204, 205, 206  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBK_1917
Proff

PostPosted: 23.05.2020 09:18    Post subject: Reply with quote

https://www.aftenposten.n...k-ha-faatt

«Per Ciljan Skjelbred, slik han nå opptrer i Bundesliga, vil bli en ledestjerne både på kamp og trening. En som drar resten av gruppa oppover og setter standarden.

Han vil bli en kapteinstype, en publikumsmagnet og godt mulig den som skiller Rosenborg fra Molde i kampen om gullet i den merkelige 2020-sesongen.»

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 23.05.2020 10:38    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Var jo ikke en kjeft som så Annan da han spilte for oss heller annet enn når han gjorde noe ytterst tvilsomt (balletak på Skiri). Han er fortsatt en av de beste defensive midtbanespillerne vi har hatt etter Sammelsgud gav seg.

Om vi bare hadde hatt han tilgjengelig mot FCK borte istedenfor Demidov. Da tror jeg historien ville blitt en helt annen. Jeg husker han som et like godt anker som Selnæs mot slutten av sistnevntes RBK-periode, men med helt andre kvaliteter selvsagt.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 23.05.2020 11:04    Post subject: Reply with quote

Det jeg bet meg merke i, var at Løfaldli skriver at Skjelbred skal spille mellom Zachariassen og Konradsen. Greit nok at Zachariassen er fast, men Konradsen er på ingen måte selvskrevet, spør du meg. Trondsen er vår kanskje beste midtbanespiller når han holder seg skadefri, i tillegg til at Tagseth er i en solid utfordrerposisjon. Takk Gud for at Løfaldli ikke tar ut laget!

Jeg er ellers enig i at Skjelbred kommer til å gjøre en god figur, både på og utenfor banen. Hvis han kommer tidligere enn 1. juli, regner jeg med at han blir vår nye kaptein Very Happy
libido
Veteran

PostPosted: 23.05.2020 11:26    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var god i går han, men verken dominant eller Herthas beste. Ingen grunn til å miste bakkekontakten helt av gode brudd og presise pasninger i en sterk liga. Det er forbeholdt tv2 og andre studiosynsere.
Back to top
Humma
Proff

PostPosted: 23.05.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Neida, men det er jo betryggende med tanke på nivået han har inne. Jeg er ganske sikker på at samtlige av våre nåværende midtbanespillerne (med mulig unntak for Trondsen) ville blitt avslørt fort på teknikk og pasningssikkerhet i Bundesliga..
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 23.05.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Enig. Jeg tenker som så at vi kan ha nivåforskjellen på ligaene våre i mente når vi vurderer kampen hans. Når han er et bunnsolid anker på dette nivået, så trenger han ikke være man of the match for at vi skal la oss rive med.
enojado
Rutinert

PostPosted: 23.05.2020 12:11    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Skjelbred var god i går han, men verken dominant eller Herthas beste. Ingen grunn til å miste bakkekontakten helt av gode brudd og presise pasninger i en sterk liga. Det er forbeholdt tv2 og andre studiosynsere.

Han var ikke banens beste. Han var god, og til norsk eliteserie å være hvor spillere presterer som dag og natt i løpet av en kamp så blir det en befrielse å få inn en så god og stabil spiller som Skjelbred er.
Har sett noen Herta mot Bayern -kamper oppover årene og han har avkledd både robben og ribery. Det er nok derfor han fikk dm-rollen i Herta. Meget teknisk stabil og basisferdigheter over snittet premier league -nivå (tør jeg påstå). Problemet hans er kreativiteten og slå gjennombrudd. Det er forskjellen på Skjelbred i en middelhavs klubb i en god liga, eller en skjelbred i en toppklubb i en god liga.
Han har sannynligvis utviklet seg så pass mye dem siste årene at han vil være kreativ i norsk eliteserie.

Enig at Konradsen sin rolle henger i en tynn tråd. Han presterer som om han spiller i en toppklubb i europa til obos-nivå i løpet av en omgang. Har selv vært kritisk til Trondsen etter han kom til klubben, men på slutten av fjorårets sesong var han til tider stabilt god. Tagseth er helt klart en outsider og ungt talent som må få mye spilletid. Før Corona tippet jeg Tagseth kom til å spille ut en av de tre på midten. Hvis ikke Trondsen og Konradsen er skjerpet seg så blir det fort Tagseth Skjelbred og Zacha fast på midten.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 23.05.2020 15:25    Post subject: Reply with quote

Ingen tvil om at han er god. Men han er på veg ned og det skal mye mental styrke for å holde nivået når han gå til norsk TL. Jeg håper han ikke blir et tregt anker slik som Skammelsrud var på slutten.

Vi mangler kreativitet og en som kan slå presise gjennombrudd. Kan Skjelbred løse det?

Når det gjelder Trondsen synes jeg han henger i en tynn tråd. Han kjemper ikke nok i kampene, slår mange farlige pasninger og har flere markeringsvikter. Han må rett og slett skjerpe seg.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 23.05.2020 15:27    Post subject: Reply with quote

Men en midtbane med Skjelbred, Konradsen og Zachariassen har jo ingen kreativitet.

Vi mangler jo en som kan slå framover i banen, både korte og lange pasninger.

Konradsen og Zach er jo indreløpere som liker å komme på løp, være der innlegg kommer. Ser ikke for meg Skjelbred som den playmakeren vi trenger.

Eneste spilleren som evner å slå en pasning er jo Trondsen.

MEN bare så det er sagt, Per skal selvfølgelig spille, kommer til å briljere på midten, men føler bare han passer bedre i en duo på midten eller som anker foran forsvaret. Enten i 4-1-4-1 eller 3-5-2.

Sammenligne han med Annan, så kan Per demme opp i forsvar slik at backene våre kan gå på løp.
Humma
Proff

PostPosted: 23.05.2020 16:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke man skal se seg blind på spillertypen han har blitt i Tyskland - riktignok er de største styrkene hans i det defensive, men jeg tror de kreative evnene hans er mer enn bra nok til å kunne styre spillet i Rosenborg. Sammenlign gjerne med Mike da han kom fra Danmark - der var han en bulldoser, men i en norsk liga stappfull av grovarbeidere ble han gitt en playmakerrolle fordi han hadde gode basisferdigheter.

Skjelbred er etter min mening garantert en bedre offensiv playmaker enn både Konradsen og Zachariassen, om vi velger å bruke ham som det. Personlig mener jeg at det holder med én kraftspiller, så får vi håpe at Trondsen, Tagseth eller Tørset Johnsen (eller en ny spiller uten norsk pass) kan ta steget og bli gode nok som kreative indreløpere, slik at Skjelbred kan ta den sentrale midtbanerollen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.05.2020 03:40    Post subject: Reply with quote

Enig med Humma her. At han spiller i en defensiv rydderolle i Herta betyr ikke voldsomt mye i denne sammenhengen. Han besitter teknikk og ferdigheter med ball som vil gjøre han dominant i Eliteserien. Han har ikke ferdighetene til å bekle en mer offensiv rolle i en av verdens beste ligaer, men det er det heller ingen andre i Eliteserien som har. Ser man f.eks på Wolf-Eikrem i Molde, så er ikke han god nok til å spille fast på et lag i Bundesliga, men har likevel ferdigheter nok til å være ganske så dominant i Eliteserien.

Skjelbred er en voldsom oppgradering fra Lundemo, både defensivt og offensivt, så gjenstår det å se om en skadefri Konradsen greier å opprettholde toppnivået sitt bedre over tid denne sesongen. Med Zachariassen, Trondsen og Tagseth har vi også et bra utvalg, med forskjellige kvaliteter, på midtbanen. Jeg føler meg ganske trygg på at vi i år har en midtbane som er klart bedre rustet til å føre kamper og spille ut en etablert motstander enn det vi hadde i 2019, hvor det var en ganske prekær mangel på ferdigheter med ball.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 24.05.2020 10:18    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om toppnivået til Konradsen. Det handler om at ferdighetene hans med ball ikke er gode nok for et lag som ønsker å dominere med ballen i laget. Vi ville kastet bort en god del av den edgen vi får teknisk med Skjelbred hvis vi brukte en spiller som Konradsen fast - spesielt med Zachariassen som tredjemann. Hvis ikke indreløperne klarer å delta i hurtig pasningsspill, så spiller det liten rolle om Per er god på det.

Den best balanserte midtbanen vi har er Trondsen, Per og Zachariassen. Fin aldersblanding, ganske ferdighetsmessig komplett med grunnteknikk, duellstyrke, pasningsferdigheter, fart og utholdenhet. Kan settes opp i flere konstellasjoner avhengig av hvordan man vil skape sjanser. Konradsen blir mer en rollespiller - en duellvinner i boksene når det drar seg til og en kriger når vi vil være dét laget, samt en åpenbar backup for Doff. Så får vi se om det er en rolle han trives med.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.05.2020 13:41    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke bare om å trille ball på midtbanen. Vi trenger også bidrag fra midten fremover på banen. Konradsen på sitt beste er en stor trussel offensivt, både i kraft av gjennomløp og hodestyrke. Vi har bred dekning på midtbanen, med forskjellige kvaliteter, og der er det også bruk for Konradsen, om han nå er kvitt plagene og kommer tilbake på samme nivå som i perioden rundt e-cup kvalikken i fjor.

Trondsen bør vel strengt tatt begynne å vise at han har noe å komme med før vi snakker om noe som likner på fast plass. Så langt har RBK-karrieren hans vært en stor flopp. Til dels pga skader riktignok, men han har uansett mye å bevise denne sesongen.
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.05.2020 20:09    Post subject: Reply with quote

Det jeg så av treningskamper gjør at jeg har mest tro på Tagseth og Doff som indreløpere, men da hadde jeg sett for meg at Trondsen skulle være sentral fram til Per kom, så fikk en finne ut hvor han skal inn.

Når en må begynne litt forfra igjen og dersom Per er tilgjengelig fra første runde så tenker jeg ham som samme type som Lundemo, bare enormt bedre på omtrent alt går inn sentralt med Trondsen/Tagseth og Doff/Konradsen som konkurrenter om venstre og høyre indreløper respektivt. Førstnevnte i hvert par hvem jeg tror bør spille mest hvis skadefrie.
zaphod81
Veteran

PostPosted: 25.05.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det handler ikke bare om å trille ball på midtbanen. Vi trenger også bidrag fra midten fremover på banen. Konradsen på sitt beste er en stor trussel offensivt, både i kraft av gjennomløp og hodestyrke.

Ja, enig med deg i det. Konradsen er en ganske effektiv rollespiller når han er i form/lykkes med nøkkelinvolveringer. Greia er, fra mitt ståsted, at vi akkurat har signert en oppgradering av Konradsen som spillertype i Zachariassen, og jeg tror vi blir for enkle dersom begge disse to 'harde' midtbanespillerne bekler hver sin indreløperplass. Jeg tror vi vil miste for mye ball, bli for lette å holde feilvendt, og slite med å dominere kamper mot typisk norske motstandere. Derfor ønsker jeg meg en litt mer balansert oppstilling der primært Trondsen, men også Tagseth og kanskje Åsen kan true litt mer i mellomrommet med ball i beina som den ene indreløperen.

Det å ha begge indreløperne stormende inn i boksen høres mer ut som en kampplan for de siste ti minuttene, og det er strengt tatt ikke en plan A vi har pleid å praktisere historisk sett heller. Jeg mener stilen vår - hvis det er Rosenborg-stilen vi etterstreber - trenger den ene litt dypere og kreative, 'myke' indreløperen som vil ha ball i beina. Som Runar Berg og Ørjan Berg, Fredrik Winsnes, Marek Sapara.

Og det vil jo være luksus for oss at den 'harde' indreløperen vår kan erstattes med en annen hvis han blir skadet, umotivert eller soner for gule kort. Så har jeg jo ønsket meg lenge at vi klarer å utvikle våre egne tøffinger gjennom U-laget.
Zorac
Legende

PostPosted: 25.05.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Ja, det skal et ganske spesifikt kampbilde til om Konradsen virkelig skal komme til sin rett. Det er tross alt ikke monster-perioden i fjor sommer hvor hver touch ble til gull som er Konradsens pari.
TomasH
Proff

PostPosted: 27.05.2020 16:47    Post subject: Per Ciljan Skjelbreid Reply with quote

Betyr overgangsvindu fra 10-30.06, at PCS blir klar til kamp nr 4? Eller kan vi få han på plass til åpningen 16. juni? Noen? Rykter?
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 27.05.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

Kan bli klar ila. Juni ja.
😍

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 27.05.2020 17:18    Post subject: Re: Per Ciljan Skjelbreid Reply with quote

TomasH wrote:
Betyr overgangsvindu fra 10-30.06, at PCS blir klar til kamp nr 4? Eller kan vi få han på plass til åpningen 16. juni? Noen? Rykter?

Saken på RBK.no nå tyder jo på at han kommer etter at Bundesliga er ferdigspilt 27 juni. Men det hadde ikke gjort noe å ha han til seriestart. Det er vel dog enklere sagt en gjort, for han har jo kontrakt ut juni med Hertha og fra 1 juli med RBK.

Vil tro det nok ender opp med at han blir ut sesongen, så han får fullført sin siste sesong i Tyskland før han kommer hit. Vi bør jo ha midtbane god nok til å hevde oss bra i de 3 første kampene uansett, selv om sentralt på midten er vår svakeste posisjon.
Back to top
Standarn de Lamarck
Veteran

PostPosted: 27.05.2020 20:47    Post subject: Reply with quote

Men som BalleK er inne på i Besim-tråden - Ciljan må vel i karantene i 14 dager etter han kommer tilbake? Uansett konge at vi kan få han tilbake, og registrert, allerede før juli. Han har vært stabil og god i Hertha i det siste.

Uansett, er det bestemt hvilket draktnummer Ciljan får i RBK? Ville likt å sett han med 15 igjen, men det har vel Trondsen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.05.2020 21:05    Post subject: Reply with quote

- Per har kontrakt med Hertha Berlin til 30. juni. Det betyr at mulighetene er gode for å få han spilleklar for oss før vinduet stenger, sier sportslig leder Micke Dorsin.

Les mer: Skjelbred kan bli klar i juni

Kan umulig forstå annet enn at han fullfører serien og kontrakten før Hertha frigjør lisensen innen midtnatt 30. juni.

Karantenetida etter utenlandsreiser ble forresten redusert til ti dager allerede for måneds tid siden. Ikke umulig at karantene for ankomne fra Tyskland sammen med Norden blir ytterligere redusert eller fjernet ved neste milepæl 15. juni.

Antar forresten at Skjelbred sto igjen med bedre følelse enn Jarstein etter 2-2 i Leipzig i kveld. Nok en god prestasjon? Jeg glemte hele kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Rutinert

PostPosted: 27.05.2020 21:30    Post subject: Reply with quote

Fikk med meg siste halvdel av 1.omg og til han ble byttet ut 10-12 minutter før slutt som 4. bytte.

Bra kamp av begge lag. Som mange ganger tidligere er PCS klasse og dønn stabil. Gode basisferdigheter og gjør nesten ikke feil. Sløser ikke vekk ballene. Han er selvfølgelig ikke en av banens beste. Kanskje mest imponert over hvor kjapt han løser trange og pressede situasjoner. Kvikk i beina, kvikk i hodet, og ingen klarte å gå forbi han. Hadde faktisk et par gode forsøk på gjennombrudd.
Back to top
Vegard2711
Veteran

PostPosted: 28.05.2020 03:02    Post subject: Reply with quote

Worst case så kan jo Skjelbred gå glipp av de første 6-7 kampene, dersom det ikke gjøres noe med karantenen og han ikke kommer hjem før etter siste BL runde. Kommer han til Trondheim før juni er ferdig blir han spilleklar til helgerunden 11/12 juli. Som jeg vil tippe er kampdag 7.

Synd i så fall. Hadde han i alle fall fått trent med laget hadde det vært greit, men han får jo ikke det heller om han sitter i karantene.

Droppes karantene er han muligens klar til benken i 5 runde og mulig start i 6 runde vil jeg tro.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.05.2020 09:15    Post subject: Reply with quote

Og hadde dette vert en normal sesong så ville Skjelbred kommet inn etter ca halvspilt sesong. Med andre ord har situasjonen gjort at han kan spille mange flere av kampene i 2020.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 28.05.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Nå er jo Hertha en seier eller to unna å være på helt trygg grunn i BL (det er tett på nederste halvdel), og jeg vil jo tro at Hertha vil være interesserte i å gi en yngre spiller mer spilletid når den skuta har stabilisert seg litt, i stedet for å tyne de siste minuttene ut av Per.

I så fall burde det være mulig å gjøre en deal om å hente Per tilbake i tide til å rekke noen flere RBK-kamper - karantene eller ikke. Nå er det på en måte verdt det å slippe å legge en 'første fjerdedel'-plan med de spillerne vi har, og gå rett på plan P så fort som mulig. Det vil for eksempel kunne gjøre det lettere for Trondsen, spesielt, å forberede seg til sesongen uten å måtte spisse seg inn på to eller til og med tre roller.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 204, 205, 206  Next
Page 205 of 206

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb