English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball vs. Covid-19
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 25.03.2020 14:27    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Dersom det stemmer så fremstår det merkelig for meg. Da har jo tiltakene nå veldig liten effekt hvis de tror det blir verre i løpet av disse tiltakene. Da vil jeg si de har mislyktes i å stoppe spredningen.

Da måtte det vært bedre å innføre portforbud i la oss si 3 uker. Slik st alle må være hjemme. Da vil viruset dø ut, da det kun kan smitte de i samme husstand. Må da være en bedre løsning det enn å dra dette over enda flere måneder som vil skakkjøre økonomien enda mer og la utallige bedrifter gå konkurs.


Målet er ikke å stoppe spredningen men å forsinke den, og da vil perioden selvsagt bli lenger. Alternativet er å la det gå sin gang men da blir alle syke samtidig og man må velge hvem som får hjelp og hvem som bare må dø.

Smitten vil med 100% sannsynlighet blusse opp igjen etter et slikt portforbud. Det er ingen måte å stoppe det på i en globalisert verden.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.03.2020 14:58    Post subject: Reply with quote

Målet er å forsinke den ja, men dersom tiltakene som er gjort nå fører til at fortsatt kommer til å øke og øke i ukene og månedene fremover så kan det ikke ha vært så mye effekt bak dette. Så lenge de da ikke forventer økningen etter at man slipper opp på tiltakene. Men de kan vel neste ikke det heller.

Så langt har 0,05 % av den norske befolkningen fått bekreftet at de har viruset. Selv med mørketall så kommer man jo fortsatt ikke nær prosenten vil jeg tro (må i så fall være 51 000 tusen tilfeller som ikke er oppdaget). Da skal det vel godt gjøres å få opparbeidet en immunitet i noen deler av befolkningen for å senere kutte ned på spredningen mellom folk.

Bare for å sammenligne med andre land da, så har Kina nå nesten ingen nye saker og Sør Korea ligger på ca 1 prosent nye saker hver dag i snitt nå (trolig lavere hadde det ikke vært for noen tilfeller blant en stor gruppe religiøse folk).

Av tallene i Italia de siste dagene så kan det også forhåpentligvis se ut til at de er på vei nedover (10, 8 og 8 prosent økning de siste dagene mot ca 15 som var snittet uken før). Det kan virke som om det er +/- 3 uker fra viruset tar fart i et land til det når toppen. Stemmer det så vil vi i Norge forhåpentligvis begynne å se en nedgang utover i neste uke.

Det er jo dog den enkleste delen. Så er jo spørsmålet om hvor lenge de må gå før man løser opp på ting. Er det trygt å slippe folk ut igjen om det fortsatt forekommer noen nye enkelttilfeller eller ikke? Det er vel det som er det vanskeligste spørsmålet her.


Så tilbake til det som ble sagt først i innlegget mitt, så synes jeg det er litt rart om de forventer fortsatt stigning ut i april og til og med mai når tallene i land som var først ute med store utbrudd viser at etter 3 uker +/- med stor spredning så begynner spredningen å gå ned og fortsette nedover, dersom det er gjort strenge tiltak av ledelsen i landet.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.03.2020 15:50    Post subject: Reply with quote

Vi lever nå i "utsett"-fase, der man skal vente og se til påsken for å se effektene av tiltakene som har blitt gjort. De har ikke en strategi som sier at de skal bli kvitt dette nå, de vil ha mer data og tall for å gjøre bedre vurderinger for videre tiltak om 2-3 uker.
Alternativene videre er da enten "brems" eller "undertrykk". Velger de "brems" vil vi se tiltak som varer helt til befolkningnen enten har flokkimunitet eller man har funnet en vaksine. Da snakker vi restriksjoner på måten vi lever på sikkert ut hele 2020 og det er da lite sannsynlig med fotball dette året. Velger de "undertrykk", som altså er det samme som å slå ned viruset og få stopp på det så snakker vi fort enda strengere restriksjoner som portforbud og minimal kontakt med andre i 2-3 uker for å få vekk all smitte, dette må isåfall følges opp med ekstrem grensekontroll, og samtidig storskala testing og isolering av de tilfellene som dukker opp. Vi kan likevel oppleve en oppblomstring om man lykkes, noe som ikke er sikkert. Men, skulle vi lykkes med en slik strategi tror jeg vi kan se fotball i løpet av sommermånedene igjen, men kanskje ikke slik vi kjenner det mtp tilskuere osv. Jeg anbefaler å lese FHS sin risikovurdering fra i går, den forklarer på en fin måte veien videre slik de ser det.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 25.03.2020 17:44    Post subject: Reply with quote

Alvorlig, men smågreier.


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 25.03.2020 19:50    Post subject: Reply with quote

Camilla Stoltenberg i FHI sier at med å fortsette en strategi med å undertrykke viruset, vil vi ikke oppnå flokkimmunitet før vi får gjennomført en massevaksinering om kanskje ca 18 måneder. Hun mener vi må leve med tiltak inntil da. Hvis ikke vil vi få nye bølger med smittespredning. Dette er lite lystelig, tror vi får et strategiskifte lenge før den tid.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.03.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Samtidig har det kommet nye forskningsrapporter som viser at undertrykkelse er eneste farbare vei for å ikke kollpase sykehuskapasiteten, at brems-strategien rett og slett ikke vil være nok for å hindre en overbelastning. Så da blir spørsmålet (forenklet sagt), skal vi leve med en krise i helsesektoren og se at dødstallene stiger til værs eller skal vi se at hverdagslivet vårt blir satt på vent over lengre tid, med de økonomiske og sosiale konsekvenser det gir?

Ikke lett dette her. Vi får håpe en av disse mirakelmedisinene som Trump hevder fungerer faktisk gjør det. Dessverre så var det vel en stakkar som døde der borte etter å ha spist rensemiddel til akvariet sitt fordi han trodde det skulle hjelpe han fra å få Corona. Da blir det tungt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 25.03.2020 20:32    Post subject: Reply with quote

Om vi hadde hatt nok kapasitet på testing, hurtig, sikkert og billig, av de som ville testes (10min drivethrough-opplegg som i Sør-Korea mer eller mindre), så går det sikkert an å slippe opp på restriksjonene ganske mye og likevel ha litt kontroll på utviklingen. Men da må den kapasiteten bygges opp først.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 25.03.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

Ja det var lurt å gi en lang faen i helsevesenet gitt. Det betaler seg virkelig nå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.03.2020 21:11    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Om vi hadde hatt nok kapasitet på testing, hurtig, sikkert og billig, av de som ville testes (10min drivethrough-opplegg som i Sør-Korea mer eller mindre), så går det sikkert an å slippe opp på restriksjonene ganske mye og likevel ha litt kontroll på utviklingen. Men da må den kapasiteten bygges opp først.


Var vel en sak her i dag/går som vel var at de jobbet med en hurtigtest som vel skulle begynne å testes neste uke. Skal ta 10 minutter å få resultater. Hadde det vært så lett å sendt en test til alle så hadde det ikke vært noe problem.. Men blir vel vanskelig å produsere på så stor skala.



Så må jeg forøvrig nevne tallene fra Italia. Tallene i dag vist 7,5 % nye smittede.

Her er tallene i % stigning hver dag siste 11 dagene:

+17%
+13%
+13%
+13%
+15%
+15%
+14%
+10%
+8.1%
+8.2%
+7.5%

Prosenten på døde:

26%
19%
16%
19%
14%
18%
20%
13%
11%
12%
10%

Nå henger dødstallene litt etter smittetallene da det jo som regel går tid fra noen blir smittet til de dør. Men som man ser av antall smittede så har det begynt som det jo for en stund tilbake gjorde i Kina og Sør-Korea å gå ned.

NB. Dette er tall som går på prosent av totale smittede. Så selv om det var 7,5% i dag så var det forsatt den 6 høyeste dagen i antall smittede. Men trenden på antall nye viruset smitter går nedover.


Last edited by Vegard2711 on 25.03.2020 21:30; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 25.03.2020 21:13    Post subject: Reply with quote

Her er en greit argument for at alle fotballkamper som eventuelt vil bli spilt i Norge i 2020, vil bli spilt for tomme tribuner:

https://time.com/5809848/...d=85065505
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.03.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Skulle det ikke bli noe tilskuere så man vel ty til pay per view slik at klubbene i hvert fall får litt penger for fans som vil se kamper på TV.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.03.2020 21:23    Post subject: Reply with quote

Vi ligger faktisk foran Sør-Korea på antall testet per innbygger, vi har testet veldig mange her til lands så langt, nesten 1 prosent av alle innbyggerne. Men, skal vi slippe opp så er vi som man er inne på her avhengig av utbredt test-kapasitet og der vel det man håper man kan kjøpe seg tid til å bygge opp nå da.

Jeg tror kanskje man kan slippe med tilskuere når man først setter i gang, men at det vil være krav til avstand og plass mellom hver og at det ikke er lov til å stå. Dobble billettprisene samtidig også kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 25.03.2020 21:27    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Vi ligger faktisk foran Sør-Korea på antall testet per innbygger, vi har testet veldig mange her til lands så langt, nesten 1 prosent av alle innbyggerne.


Faktisk 1,36 % nå. Men som ble påpekt her før, så er det vel trolig noen grupper som har blitt testet flere ganger, som sykehusansatte (så er spørsmålet om de føres opp to ganger eller ikke). Allikevel et stort tall med over 73 000 tester kjørt til nå.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 25.03.2020 22:45    Post subject: Reply with quote

Det var vel ikke jevn/tilfeldig spredning i Sør-Korea (ikke at jeg har studert utviklingen der noe nøye). Hørte det helt i starten var en religiøs kult som først smittet hverandre før de begynte å smitte folk rundt seg, så da var sikkert epidemien fortsatt noe konsentrert og lettere sporbar da innbyggerene/myndighetene ble oppmerksom på problemet, og de kunne sikkert derfor gjøre mer fokusert testing som sannsynligvis har hjulpet med at det totale antallet testede relativt til innbyggertallet er lavere der enn her.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.03.2020 01:41    Post subject: Reply with quote

Jeg håper forøvrig at vi kan få et brutalt ærlig svar til påske, på hvordan de tror dette blir. Tror det vil gjøre seg for folk flest å få vite akkurat hva situasjonen er. Om denne livsstilen er noe vi må holde på med i 1 måned til eller 6 måneder eller hva det nå skulle være.

Det er nok ikke bare Norge, men hele verden som lurer på når man kan forvente at ting går tilbake til normalen.

Jeg vet at det har stått diverse ting i rapporten til FHI osv, men jeg vil ha noen mer konkrete uttalelser etter hvert. Selv om viruset kommer til å være rundt la oss si resten av året, så betyr ikke det nødvendigvis at vi må holde oss innenfor husets fire vegger like lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 26.03.2020 10:06    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Selv om viruset kommer til å være rundt la oss si resten av året, så betyr ikke det nødvendigvis at vi må holde oss innenfor husets fire vegger like lenge.


Med 4 unger i hus er det en befrielse og bo på landet med flott og åpen utsikt til Trondheimsfjorden, 2 mål tomt og skogen rett bak huset med fine turstier. Føler virkelig med dere som bor trangt i by og har veldig innskrenket beveglesemuligheter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 26.03.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Finnes kanskje andre tilsvarende apper, men jeg har fulgt med på denne den siste uka - fra 14.000-51.000 registrerte resultater.

https://koronasjekk.no/
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 26.03.2020 14:38    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Jeg håper forøvrig at vi kan få et brutalt ærlig svar til påske, på hvordan de tror dette blir. Tror det vil gjøre seg for folk flest å få vite akkurat hva situasjonen er. Om denne livsstilen er noe vi må holde på med i 1 måned til eller 6 måneder eller hva det nå skulle være.

Det er nok ikke bare Norge, men hele verden som lurer på når man kan forvente at ting går tilbake til normalen.

Kan være det blir en ny normal på andre siden av dette. Om vi må leve med "coronaspøkelset" i bakhodet fremover (hvor mange mutasjoner finnes det allerede?) så kan det jo være vi vil få mer asiatiske tilstander med mer munnbind-bruk i offentligheten for alle som føler på den minste ting, kanskje håndhygiene-rutiner permanent blir endret i befolkningen, det kan bli "antibac-stasjoner" over alt, osv. Blir isåfall interessant å se hvordan slike endringer vil påvirke influensa/forkjølelse-sesongene i årene fremover. Hadde ikke vært meg imot om de ble effektivt kvelt...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 26.03.2020 15:35    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:

Med 4 unger i hus er det en befrielse og bo på landet med flott og åpen utsikt til Trondheimsfjorden, 2 mål tomt og skogen rett bak huset med fine turstier. Føler virkelig med dere som bor trangt i by og har veldig innskrenket beveglesemuligheter.


Samme her. Studerte frem til i fjor sommer i Oslo, men nå er jeg tilbake på bygda der jeg vokste opp. Herlig å ha friheten man har her kontra storbyene.


larsarus wrote:

Kan være det blir en ny normal på andre siden av dette. Om vi må leve med "coronaspøkelset" i bakhodet fremover (hvor mange mutasjoner finnes det allerede?) så kan det jo være vi vil få mer asiatiske tilstander med mer munnbind-bruk i offentligheten for alle som føler på den minste ting, kanskje håndhygiene-rutiner permanent blir endret i befolkningen, det kan bli "antibac-stasjoner" over alt, osv. Blir isåfall interessant å se hvordan slike endringer vil påvirke influensa/forkjølelse-sesongene i årene fremover. Hadde ikke vært meg imot om de ble effektivt kvelt...


Hadde ikke gjort noe det. Men slik folk flest virker å være så går nok dette i glemmeboken etter et par måneder med normale tilstander igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2020 21:29    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet var det snakk om at Serie B skulle starte igjen 3. april. Strandberg avtalte med treneren og direktøren at han skulle jobbe med sine folk i Norge og så komme tilbake, men situasjonen har forandret seg.

– Omfanget har bare blitt større. Det er ikke aktuelt at serien kommer i gang i starten av april, sier landslagsstopperen med en fortid i blant annet Vålerenga og Rosenborg.

Før han forlot Italia opplevde han ikke at det var så utbredt i sør, men i øyeblikket vet han ikke når han skal returnere og avventer endelige bekreftelser fra klubben. For et par dager siden skrev direktøren i en melding at det tidligst blir fellestreninger 3. april, men også det er nå høyst tvilsomt.

Den siste kampen den tidligere Hannover-stopperen spilte var mot Empoli 7. mars. Kampen ble spilt uten tilskuere.

– Det har gått veldig fort fra å være i full vigør med å spille kamper til lockdown og krise i hele landet, sier Strandberg til Eurosport.no.

– Det er litt skremmende at det har gått så fort. På et par dager ble hele situasjonen snudd helt på hodet. Som de fleste andre skjønte man ikke helt alvoret i starten.

Les mer: Stoppet av politiet på vei til trening – slik opplevde Strandberg situasjonen i Italia

FC Barcelona ska enligt uppgifter till AS ha föreslagit att alla spelare i klubbens fotbolls-, handbolls-, futsal- och basketlag sänker sin lön med 70 procent för att lindra coronakrisens inverkan. Klubbens president Josep Bartomeu ska ha lovat kompensationer så att inkomsten bara halveras.

Men spelarna vägrar att acceptera erbjudandet.

(...) högsta lönerna har anfallaren Luis Suarez, 4,8 miljoner kronor i veckan, och Lionel Messi med 14 miljoner kronor i veckan.

Läs mera: Barcelona vägrar sänka sina löner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 27.03.2020 10:59    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Jeg håper forøvrig at vi kan få et brutalt ærlig svar til påske, på hvordan de tror dette blir. Tror det vil gjøre seg for folk flest å få vite akkurat hva situasjonen er. Om denne livsstilen er noe vi må holde på med i 1 måned til eller 6 måneder eller hva det nå skulle være.

Det er nok ikke bare Norge, men hele verden som lurer på når man kan forvente at ting går tilbake til normalen.

Jeg vet at det har stått diverse ting i rapporten til FHI osv, men jeg vil ha noen mer konkrete uttalelser etter hvert. Selv om viruset kommer til å være rundt la oss si resten av året, så betyr ikke det nødvendigvis at vi må holde oss innenfor husets fire vegger like lenge.


Nærmere 6 enn 1 i allefall. Selv om trendene er positive, så vill situasjonen eskalere fort og brutalt om man slipper opp for mye for tidlig. Tipper vi vil se tiltak i allefall ut 2020, dog sikkert med en viss nedtrapping (f.eks at man kanskje prøver seg på å åpne skoler, tilllating av mindre forsamlinger osv.). At vi får se 15000 på Lerkendal på denne siden av sommeren anser jeg dog som utopisk. Man vil ikke ha full kontroll på dette før det kommer vaksine/medisin eller man begynner å få bra med flokkimmunitet
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 27.03.2020 11:22    Post subject: Reply with quote

Enig der. Det meste tyder på at jobben enn så lenge vinnes ved sosial distansering og hygiene. Det kan bety at skolene etter hvert kan åpne, hvor man kan holde oversikt over eventuelle luftveissymptomer og holde elever hjemme, men idrettsarrangement med fri innslipp av titalls tusen mennesker høres for ambisiøst ut.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 27.03.2020 13:05    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Men slik folk flest virker å være så går nok dette i glemmeboken etter et par måneder med normale tilstander igjen.

Er tilbøyelig til å være enig, og for en god del vil det være slik. Men jeg tror folk blir kommandert ut i samfunnet igjen og tilbake på jobb før det "føles trygt", for økonomiens skyld, som vil gjøre at en god del av befolkningen vil fortsette med forholdsregler som de ikke hadde før. Spesielt de i risikogrupper (det er mange av dem).
Så vil vi stadig på nyhetene høre om hvordan spredningen av coronaviruset pågår, så med mindre det bare magisk forsvinner over sommeren så blir nok ikke folks skuldre senket så veldig fort.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 28.03.2020 00:24    Post subject: Reply with quote

Kan jo håpe at folk lærer for engangs skyld ja.


Vegard2711 wrote:
Virker å ta kanskje en uke ja før folk kommer på sykehuset. 14 dager siden var det 150 smitted mens nå er det 2000 og 150 på sykehus.

Dersom det er ca en uke så vil man nok se at tallene stiger relativt jevnt med smittede slik at om en ukes til vil man ha gått fra 154 til rundt 280 innlagte.


Tok ikke med desimaler når jeg regnet røft forrige uke, tallene viste 308 (og ikke 280). I følge VG er nå 303 innlagt. "Prognosen" for neste uke vil i så fall være 528 innlagte. Med nåværende tall og 6-7 dager før man blir innlagt etter smitte som utgangspunkt så er det rundt 7% av de bekrefta smittede som blir innlagt. Basert på VGs tall.

Blir spennende å se utover neste uke, da skal Norge ut i fra statistikken fra andre land nå en form for topp, og % smittede vil gå ned. Det er dog litt usikkerhet da Norge ikke har samme strenge tiltak som i Italia og Kina feks.


Nye tall fra Italia i dag også forøvrig og økningen nå var på 7,3%, det laveste hittil. Fortsatt 6000 nye tilfeller men viruset sprer seg mindre og mindre, selv om like mange blir smittet som tidligere. Følger de ca samme kurve som Kina så skal man i løpet av de neste 3-4 dagene droppe under 5%.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2020 18:22    Post subject: Reply with quote

Søndag er Ole Selnæs sin siste dag i en to uker lang karantene med isolasjon og strengt vakthold. 25-åringen fra Sverresborg har ikke vært ute i frisk luft siden han og laget landet i Hongkong etter treningsleiren i Dubai, som ble avbrutt en uke før slutt.

Tilbake i Kina ble Selnæs og lagkameratene kategorisert som «farlig».

– Karantenen er ingen kjære mor, den er streng. Vi får ikke lov til å gå ut av døra, så det blir deilig med frisk luft i morgen. Men det er veldig bra, for det er strenge regler som fungerer. Det er ikke rart vi blir kvitt det her, sier Selnæs på podkasten til Rosenborg, Rosenborg Ballpod.

Les mer: Vakthold, overvåking og null frisk luft på to uker: Slik har Selnæs opplevd karantene i Kina
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25  Next
Page 5 of 25

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb