English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brooklynlol
Proff

PostPosted: 12.02.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Hadde vært flott dersom medier hadde belyst båndene mellom Adresseavisen og Ivar Koteng. Han har flere sentrale støttespillere der, og Petter Rasmus og Birger Løfaldli løper hverandre overende for å støtte sin kompis Ivar Koteng.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.02.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Tja, vil vel kanskje påstå at sistnevnte har vært noe usaklig kritisk til Koteng i enkelte kommentarer.

Trondheim wrote:
Utover ny styreleder, hva mer skal det stemmes over på årsmøtet 2020?

Det er åtte innkomne forslag, se f.o.m. s. 25 i årsmeldinga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
El Duderino
Senior

PostPosted: 12.02.2020 23:41    Post subject: Reply with quote

adressa pro Koteng?? for noe sprøyt. Adressa er faktisk medlem i bitter valgkomité. ... Kjelsnes har i tillegg fått bruke Adressa som nyttig idiot.
Back to top
Skrulledude
Junior

PostPosted: 13.02.2020 01:02    Post subject: Reply with quote

Brooklynlol wrote:
Hadde vært flott dersom medier hadde belyst båndene mellom Adresseavisen og Ivar Koteng. Han har flere sentrale støttespillere der, og Petter Rasmus og Birger Løfaldli løper hverandre overende for å støtte sin kompis Ivar Koteng.

Har du noe grunnlag for påstandene dine? Hadde vært flott om du kunne ha påvirket årsmøtet med annet enn rykter.

Jeg er forresten hverken for eller mot Koteng.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 05:31    Post subject: Reply with quote

Noe info fra møtet??
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 07:11    Post subject: Reply with quote

Møtet er i kveld.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 08:53    Post subject: Reply with quote

Se der ja! Da misforsto jeg
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Det hadde kanskje vært lurt av Gjersvold å fortsatt holde kjeft om hva hans store fanesaker er, for det han lanserte i Adressa var syltynn suppe.
Burde heller holdt kjeft og latt folk lure på om han ikke hadde noe å fare med enn å åpne munnen og fjerne enhver tvil.
Godt valg.

Det er nesten vanskelig å forstå hvorfor han i det hele tatt stiller til valg (på kampvotering!) når man leser dette.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 09:36    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Jeg finner det ganske oppsiktsvekkende at styrets nestleder uttaler seg slik om sin potensielt nye styreleder. Særlig når sjefen til nestlederen er i konflikt med kandidatens arbeidsgiver. Her oser det av vikarierende motiver.

Enig. Dette er særdeles uproft. Like lite imponerende som da han skulle furte over å ha blitt vraket som fast styremedlem den gangen han ble valgt inn i styret, og først nektet å "ta til takke" med varaplassen. Av alle var det jo Mini Jakobsen som reddet oss fra å måtte ha et ekstraordinært årsmøte den gangen ved å gå på talerstolen og i praksis si "skjerp deg". Det hadde ikke gjort noe om noen hadde rådet ham til det samme denne gangen.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 09:37    Post subject: Reply with quote

Bremsen wrote:

Håpet nå er at vi vinner serien de to neste årene slik at han kan gå av som en vinner ved neste valg. Ellers blir vi nok ikke kvitt han dessverre.

Bare å stille på årsmøtet og stemme på motkandidat det. Det er demokrati i praksis, og blir han sittende er det fordi flertallet av klubbens medlemmer ønsker nettopp det. Du får det jo til å virke som han er en diktator som kan sitte så lenge han selv ønsker.
Blikkontakt_m_Helland
Junior

PostPosted: 13.02.2020 09:49    Post subject: Reply with quote

Blir mange selsomme øyeblikk med Strømøy som leder!
https://www.instagram.com...tcyt5inwsj
Back to top
BjarneS
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 09:59    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Eru wrote:
Jeg finner det ganske oppsiktsvekkende at styrets nestleder uttaler seg slik om sin potensielt nye styreleder. Særlig når sjefen til nestlederen er i konflikt med kandidatens arbeidsgiver. Her oser det av vikarierende motiver.

Enig. Dette er særdeles uproft. Like lite imponerende som da han skulle furte over å ha blitt vraket som fast styremedlem den gangen han ble valgt inn i styret, og først nektet å "ta til takke" med varaplassen. Av alle var det jo Mini Jakobsen som reddet oss fra å måtte ha et ekstraordinært årsmøte den gangen ved å gå på talerstolen og i praksis si "skjerp deg". Det hadde ikke gjort noe om noen hadde rådet ham til det samme denne gangen.

Jeg synes det er kjempebra at en såpass merittert næringslivsleder gir sin ærlige mening om kandidaten valgkomitèen har foreslått.

Åpne og ærlige meningsutvekslinger er i tråd med Rosenborgs verdigrunnlag.

For å si det med en annen med høy standing i klubben så har vel de dårligste periodene i klubben de siste årene sammenfalt med regimer dominert av "gutteklubben ingen kommentar".
Back to top
zaphod81
Legende

PostPosted: 13.02.2020 10:00    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

Det der liker jeg ikke i det hele tatt, og jeg vil faktisk oppmuntre de som på ren ryggmargsrefleks påstår at dette er problemfritt (BjarneS, jeg ser på deg nå) til å tenke seg om to ganger. Nordhammer burde rett og slett vært profesjonell nok til å la være, når han har så åpenbare bindinger, og det at han nå velger å ikke være det...

Hele denne suppa har gått fra å være noe jeg anså som to gode løsninger til at vi har en muligens dyktig kandidat, men som framstår uten noen veldig klare visjoner om veivalg (pluss et argument om splittelse jeg velger å se bort fra), og en sittende leder som muligens er dyktig, men som i økende grad framstår som useriøs, enerådig og maktkonsoliderende. Ja, og Tore Strømøy, som tydeligvis skal benkes selv om han ikke kan velges med mindre vi ønsker å bryte ut av NIF og starte vår egen liga.

Bytter vi styreleder risikerer vi å stå i et kompetansevakuum med mange nye kokker ved grytene som skal forsøke å forene seg om en strategi, og viktige småoppgaver kan forsvinne mellom de store linjene.

Beholder vi den vi har viderefører vi også den harde kjernen i de maktstrukturene vi har i klubben, som har båret preg av at de har sittet (for) lenge allerede. Vil noen nye styremedlemmer være nok til å røske opp i det bestående, hvis de tre tyngste styremedlemmene alle fortsetter?
bolgebah
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Jeg måtte lese det én gang til, og dette her er jo direkte stygt:

Leif Inge Nordhammer wrote:
Det er nå engang slik at dette er personifisert gjennom konsernsjefen i Trønderenergi. Jeg mener det er et risikofylt valg for klubben, dersom Gjersvold blir valgt til styreleder. Kontinuitet i styret er viktig store utskiftinger på en gang bør unngås, og i så måte håper jeg at Ivar blir gjenvalgt. Ivar har gjort en svært god jobb, han har et stort hjerte for klubben, og legger ned en betydelig innsats. Jeg kjenner ikke Ståle Gjersvold personlig, men utfra det jeg har lest, hørt og sett, så har jeg liten tro på at Ståle Gjersvold vil bringe noe kompetanse og erfaring inn i Rosenborg-styret som allerede ikke finnes der i dag, uttaler Nordhammer.

Han har "lest, hørt og sett" noe. Og dermed finner han sin potensielle nye sjef ukvalifisert. I full offentlighet.

Dessuten "er det en gang slik" at Gjersvold bare skal finne seg i å være syndebukken for at lokalpolitikken på Frøya har undervurdert konsekvensene av å tillate vindkraftutbygging på øya.

Var jeg ikke sikker på å stemme Gjersvold fra før, er jeg det i hvert fall nå.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Hva skjer hvis Gjersvold blir valgt til styreleder og de som ikke er på valg velger å trekke seg? Nytt årsmøte? Benkeforslag på nye styremedlemmer? Ser ikke for meg at Bratseth og Nordhammer blir sittende med ny styreleder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
orkdal,n
Proff

PostPosted: 13.02.2020 10:35    Post subject: Reply with quote

Dette er jo bare tull. Selvsagt kan Nordhammer si sin mening om valget vi står ovenfor. Vi har da vel ytringsfrihet.

Når det gjelder Frøya og stormen rundt Gjersvold, Trønderenergi og vindkraftutbyggingen der så handler ikke dette om man hvem man mener er den store stygge ulven. Det handler om at Gjersvold som har frontet utbyggingen på blant annet Frøya(også flere steder i Trøndelag) står veldig lavt i kurs hos lokalbefolkningen. Skal ikke dette være et moment når man skal velge en styreleder som skal være samlende for en klubb det har stormet rundt det siste året?
Back to top
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 13.02.2020 10:36    Post subject: Reply with quote

Var pro Koteng selv, helt til Adressa-saken om hvordan han har vingeklippet Westerhus. Donald Trump-aktig om det faktisk stemmer. Nå er jeg for Gjersvold, så får heller Salmar-støtten fra en vindkraftbitter Nordhammer ryke.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 13.02.2020 10:39    Post subject: Reply with quote

orkdal,n wrote:
Dette er jo bare tull. Selvsagt kan Nordhammer si sin mening om valget vi står ovenfor. Vi har da vel ytringsfrihet.

Jeg tror ikke det er noen som vil kneble ham eller påstå at han ikke har ytringsfrihet. Men for å bruke et tilfeldig sitat..

orkdal,n wrote:
Skal ikke dette være et moment når man skal velge en styreleder som skal være samlende for en klubb det har stormet rundt det siste året?

Det er kanskje greit for flere enn styreleder å ikke aktivt sørge for splittelse i det som potensielt kan bli det nye styret?
BjarneS
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 10:44    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Eru wrote:

Det der liker jeg ikke i det hele tatt, og jeg vil faktisk oppmuntre de som på ren ryggmargsrefleks påstår at dette er problemfritt (BjarneS, jeg ser på deg nå) til å tenke seg om to ganger. Nordhammer burde rett og slett vært profesjonell nok til å la være, når han har så åpenbare bindinger, og det at han nå velger å ikke være det...

Hele denne suppa har gått fra å være noe jeg anså som to gode løsninger til at vi har en muligens dyktig kandidat, men som framstår uten noen veldig klare visjoner om veivalg (pluss et argument om splittelse jeg velger å se bort fra), og en sittende leder som muligens er dyktig, men som i økende grad framstår som useriøs, enerådig og maktkonsoliderende. Ja, og Tore Strømøy, som tydeligvis skal benkes selv om han ikke kan velges med mindre vi ønsker å bryte ut av NIF og starte vår egen liga.

Bytter vi styreleder risikerer vi å stå i et kompetansevakuum med mange nye kokker ved grytene som skal forsøke å forene seg om en strategi, og viktige småoppgaver kan forsvinne mellom de store linjene.

Beholder vi den vi har viderefører vi også den harde kjernen i de maktstrukturene vi har i klubben, som har båret preg av at de har sittet (for) lenge allerede. Vil noen nye styremedlemmer være nok til å røske opp i det bestående, hvis de tre tyngste styremedlemmene alle fortsetter?

Jeg merker meg at de som har argumentert hardest for Gjersvold er i harnisk over Nordhammers åpenhet om styrevalget og det kan jeg til en viss grad forstå. Samtidig er det forfriskende at en som har forutsetning for å si noe om dette faktisk gjør det.

Jeg greier ikke å se hva Gjersvold tilfører dersom han kommer inn for Koteng. Da bytter vi ut en erfaren styreleder for et uerfarent styre med en uerfaren styreleder for et uerfarent styre.

Jeg ser mange henger seg opp i at Koteng er synlig, men alternativet er verre. Vi hadde nettopp en sportsdirektør som mente det var under hans verdighet å være tilgjengelig for media og det kan knapt sies å ha vært en suksess (kanskje Kotengs største tabbe i sin tid som styreleder).

Samtidig så har årene med Koteng gjennomgående vært preget av suksess. Jeg ser flere i denne tråden som hevder at Lerkendal mistet tilskuere i fjor som følge av at Koteng var i media, men forklaringen er nok enklere enn som så. Såfremt laget spiller god fotball og vinner så fylles nok Lerkendal igjen. Man kan si mye om Nils Arne Eggen, men det er ingen som ville omtalt ham som flink med media i tradisjonell forstand. Selvhøytidelige pressefolk har med jevne mellomrom vært sjokkert over oppførselen hans. Men det meste aksepteres dersom man har suksess.

Og det blir det samme med Koteng. Når det går bra så er det gøy med en stor bamse som skaper medieoppslag hver gang han går på do, når det butter imot så er det plutselig et problem.
Back to top
Ragnaros
Proff

PostPosted: 13.02.2020 10:49    Post subject: Reply with quote

jubajuba wrote:
Var pro Koteng selv, helt til Adressa-saken om hvordan han har vingeklippet Westerhus. Donald Trump-aktig om det faktisk stemmer. Nå er jeg for Gjersvold, så får heller Salmar-støtten fra en vindkraftbitter Nordhammer ryke.

Koteng viser sine sanne farger når han høgger ned Westerhus og sier at det uaktuelt å fortsette som vanlig styremedlem. Han vil være sjef, fordi han vet best. Rota til prosessen med å sparke Kåre og Hoftun helt fullstendig, men var sikker i tonen og frempå helt til han satt i en rettssal. Alt som sies om at det for mange utskiftninger og at det er viktig med kontinuitet er bare den typen sprøyt som alltid hyles når folk er ute etter å bevare sin posisjon. Kontinuitet for kontinuitets skyld er helt meningsløst. Koteng har totalt sett gjort en god jobb i vervet, men det siste halvannet året har i min mening Koteng utelukkende vært en belastning for RBK, og det er virkelig på tide å få inn en ny styreleder.
Back to top
JB
Rutinert

PostPosted: 13.02.2020 10:50    Post subject: Reply with quote

Dette blir for mye surr og kaos, og vil bare skape mere rot og usikkerhet for RBK. Jeg har så langt ikke hørt en eneste uttalelse fra aktuelle Gjersvold om hva han faktisk har å tilføre klubben. Er ikke det normalt i en valgprosess at de aktuelle kandidater står fram og forteller hva de kan tilføre hvis de blir valgt? Den eneste som er aktiv, og som taler sin sak, er Koteng.
Strømøy ser jeg ikke som en seriøs kandidat uansett.
Personlig tror jeg Koteng kommer til å bli gjenvalgt.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 10:53    Post subject: Reply with quote

momonster wrote:

Koteng viser sine sanne farger når han høgger ned Westerhus og sier at det uaktuelt å fortsette som vanlig styremedlem. Han vil være sjef, fordi han vet best.

Tøv.

Det er uholdbart for en ny styreleder å lede et nytt styre hvor forrige styreleder, som ble slått i kampvotering, sitter som vanlig styremedlem. Det skjønner du om du tenker deg om.
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 10:57    Post subject: Reply with quote

Boglebah har selvsagt helt rett her. Det er hårreisende uttalelser fra Leif Inge Nordhammer, synd han ikke er på valg så vi kunne tuppet han på hodet og rævva ut.

Hvis folk her ikke forstår at det er uheldig når styremedlemmer skaper splittelse og kommer med negative karakteristikker i media av en person som potensielt skal være lederen hans i 1 år i full offentlighet, så forstår man lite. Det handler ikke om å "få lov til å si meningen sin".
Back to top
Bremsen
Junior

PostPosted: 13.02.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Bremsen wrote:

Håpet nå er at vi vinner serien de to neste årene slik at han kan gå av som en vinner ved neste valg. Ellers blir vi nok ikke kvitt han dessverre.

Bare å stille på årsmøtet og stemme på motkandidat det. Det er demokrati i praksis, og blir han sittende er det fordi flertallet av klubbens medlemmer ønsker nettopp det. Du får det jo til å virke som han er en diktator som kan sitte så lenge han selv ønsker.

Jeg kommer jeg Smile
Stemningen blant de jeg kjenner som skal stemme er at de går for Koteng fordi de mener han gjorde en god jobb for 7-8 år siden med å kutte ned på antall årsverk. At organisasjonen har est ut de siste årene og går med dundrende underskudd uten europaspill betyr ikke så mye - av en eller annen grunn. I tillegg til utallige håpløse uttalelser i media.

Jeg tror derfor dessverre at Koteng sitter så lenge han ønsker. Og han ønsker jo som kjent å fremstå som en vinner - ergo går han ikke av før han føler at ettermælet hans vil skinne endel bedre enn det gjør nå.

Håper bare at det ikke går 8 nye år med han som leder - ikke kun fordi jeg ikke liker han som person, men fordi jeg mener han og styret ikke har gjort en god nok jobb de siste årene.

Jeg
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 13.02.2020 11:00    Post subject: Reply with quote

Klubben trenger noe nytt, en styreleder med en helt annen stil. Cowboy-Koteng har utspilt sin rolle. Fungerte veldig godt når klubben trengte en destroyer til å renske opp, men nå trengs det noe helt annet. At Nordhammer går så hardt ut offentlig forstår jeg slik at om Gjersvold blir valg trekker han seg. Det er like greit. Hvis lojaliteten ikke ligger hos Rosenborg har han ingenting der å gjøre. Gi meg heller flere fotballfolk inn i styret. Tror også Gjersvold ser viktigheten av å henge med i teknologisk utvikling i større grad enn det Koteng gjør, som tilsynelatende har svelgt Hornelands 10 fysiske bud mer eller mindre rått. Valgkomiteen har gjort en god jobb. Basta.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 41, 42, 43  Next
Page 30 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb