English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
BjarneS
Veteran

PostPosted: 23.01.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

Strålende, Zorac. Poenget mitt, formulert på en langt bedre måte enn jeg var i stand til!
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior

PostPosted: 24.01.2020 23:37    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg ser det er beleilig å bruke rettssaken mot Koteng og co, at han/de liksom burde forstått at Ingebrigtsen som "første i historien" ville gå til sak på dette, men det må en god dose etterpåklokskap til for å bruke det som argument. Ingen ropte om AML da Perry ble sparket for eksempel, selv om prosessen var rimelig lik. Forskjellen var imidlertid at "alle" ønsket ham sparket, og at Perry respekterte punktene i kontrakten han hadde skrevet under.

Å si at Ingebrigtsens juridiske show var Koteng som dreit seg ut, er mye det samme som å si at Liége dreit seg ut som krevde penger for Jean Marc Bosman ved endt kontrakt; selv om dette var oppfattet som bransjestandard, burde man på ett eller annet vis sett det komme. Forskjellen er dog at Bosman kjørte dette hele veien og fikk en rettskraftig presedensdom som satte premissene for all fremtid, slik at vi i dag snakker om Bosman-overganger. Kåre derimot solgte (de påståtte) prinsippene sine ved første mulighet, slik at vi aldri får "Ingebrigtsen-trenere".

Vi kan gå rundt og rundt med dette: Jeg kan f.eks. påstå at du driver Kåre-bashing! Først sier du at vi må godta at reglene i fotballen er slik at alle burde forstå det og forholde seg deretter, dernest harselerer du over at "Kåre tok penga" slik det også kan hevdes å være vanlig i slike søksmål: Dvs. at man blir enige får det foreligger en dom.

Det jeg sier er at jeg synes ledelsen i RBK bør være såpass proffe at vi slipper saker som dette.

Og igjen som forklart før, kommer jeg høyst sannsynlig til å stemme på Koteng på Årsmøtet Very Happy
Back to top
Hedning
Veteran

PostPosted: 25.01.2020 10:04    Post subject: Reply with quote

Den eneste måten de kunne ha sluppet en slik sak på er om klubben ikke sparket trenere. Man kan vel kalle det profft, men det er ikke det som tradisjonelt har vært kjennetegnet på en proff klubb.
Back to top
Zorac
Legende

PostPosted: 25.01.2020 12:27    Post subject: Reply with quote

Kall det gjerne Kåre-bashing, men det er i så fall fortjent. Det er basert på hva han sa og gjorde, og i enda større grad gapet mellom disse to "uttrykksformene". Jeg sier han tok pengene og stakk, noe jeg føler er treffende. Han red inn i rettssalen på sin høye hest og påsto det handlet om treneres rettigheter og ikke penger, men hadde null problem med å ikke få fasit når det kom penger på bordet. Han har sånn sett løyet til media (og ikke for første gang), og har værsågod å leve med stempelet som en kynisk og pengegrisk egoist.

Det er ikke mulig å være så profesjonell at man er dekket mot slike stunt. Hvem som helst kan når som helst gå til sak på noe man mener er feiltolket i forhold til lovverket, og igjen; vi vet faktisk ikke om Rosenborg har gjort noe galt her.

Som sagt før er det egentlig veldig synd det ble forlik. Det er den eneste løsningen hvor Rosenborg står igjen med svarteper: Hadde saken vært kjørt fullt ut, ville enten Kåre fått beskjed om å forholde seg til kontrakten, eller så ville kontrakten blitt dømt ugyldig i henhold til AML, noe som potensielt hadde fått innvirkning på tusentalls tidligere og eksisterende kontrakter i Norge og alle andre land med "norsk" organisasjonskultur.

For ordens skyld, dette handler egentlig ikke om Koteng og resten av sittende styre. Jeg kan garantere at samme kontrakt ville vært utformet og Kåre hadde gått til sak uavhengig av hvem som satt i styret. Men nettopp dette er jo grunnen til at jeg synes det er feil å bruke saken mot de aktuelle personene; det var tilfeldigvis dette styret og denne kontrakten som havnet i retten. Det kunne praktisk talt skjedd under hvilket som helst styre, med hvilken som helst trener, og i hvilken som helst klubb. Det kunne skjedd tidligere, senere elle ikke i det hele tatt. Den maktstrukturen og sluttpakkeløsningen vi kjører er en av de desidert mest brukte i fotballen, og har vært det i veldig lang tid.
2mas
Sjef

PostPosted: 31.01.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Koteng gjest i Lørdagsrevyen i morra. I forhåndsomtalen nettopp sa han som følger:

- Fordi det er skiftet ganske mange folk i både ledelse og styre, vurderer jeg det som at Rosenborg utsetter seg for en ekstra risiko om det blir skiftet enda mer. Innen ei uke skal jeg ha bestemt meg.

Han lodder tydeligvis stemninga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
orkdal,n
Proff

PostPosted: 01.02.2020 20:27    Post subject: Reply with quote

Koteng på Lørdagsrevyen nå. Håper virkelig det kommer benkeforslag på ham. Nils Arne vil ha ham med videre.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 01.02.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

Virker som han føler seg sikker på å bli valgt.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 01.02.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

Fikk samme inntrykk. Og det tror jeg nok han kan være dersom han stiller.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 01.02.2020 20:52    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvem jeg vil stemme på. Koteng har sine svakheter. Gjersvold vet jeg ingenting om.
2mas
Sjef

PostPosted: 01.02.2020 21:03    Post subject: Reply with quote

Reportasjen begynner etter ca. 24 minutter: Lørdagsrevyen

- Jeg har fått utrolig mange oppfordringer. Jeg har sagt at jeg tenke nøye over det. Fordi det er skiftet ganske mange folk i både ledelse og styre, vurderer jeg det som at Rosenborg utsetter seg for en ekstra risiko om det blir skiftet enda mer. Innen ei uke skal jeg ha bestemt meg.

- Tror du at det kommer benkeforslag på deg?

- Det er jeg ganske sikker på at det kommer hvis jeg sier at jeg er villig til å si ja til et benkeforslag.

Tekstutgaven:

Han vil tenke seg om i ei uke før han tar en endelig beslutning på om han sier ja til et benkeforslag og dermed tar opp kampen for å få fortsette som styreleder i Norges største fotballklubb.

Koteng forteller at det er skifta ut mange folk både i ledelsen og i styret. Han mener derfor Rosenborg utsetter seg for en ekstra risiko hvis det blir skifta ut enda flere. Koteng skal derfor tenke nøye over om han skal si ja til å kjempe for å beholde ledervervet.

Les mer: Vurderer å kjempe for styreledervervet i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 00:37    Post subject: Reply with quote

De som kjenner Gjersvold sier at det ikke er veldig stor forskjell på ham og Koteng. De har litt den samme "stilen". Jeg har dessuten hørt at de som kjenner ham ikke kan skjønne hvordan Gjersvold kan ha tid til å være styreleder i RBK...

Personlig liker jeg ikke at det går "politikk" i saken, ved at Gjersvold assosieres med NTE. I følge ryktene er det allerede dårlig stemning mellom NTE og Salmar.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 00:49    Post subject: Reply with quote

Tipper Koteng tar opp hansken og det kommer benkeforslag. Hvorfor skulle han ellers bli med på ei gromreportasje som lørdagsgjest på dagsrevyen. Beste reklamen som er mulig å få. Skader heller ikke akkurat kandidaturet at det var innslag av Nils Arne som ga sin støtte til Koteng
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 00:56    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig håper at Koteng får fortsette. Han har gjort en strålende jobb siden han kom inn, og jeg liker fyren. Han kunne selvsagt håndtert noen saker med litt mer fingerspitzgefühl, men jeg håper Koteng er vår styreleder også etter årsmøtet.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Gjersvold assosieres med NTE. I følge ryktene er det allerede dårlig stemning mellom NTE og Salmar.

Gjersvold har ikke så mye med NTE å gjøre, han er direktør i Trønderenergi.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 19:10    Post subject: Reply with quote

Selvsagt, jeg blandet de to. Beklager.
BjarneS
Veteran

PostPosted: 02.02.2020 22:53    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Selvsagt, jeg blandet de to. Beklager.

Vanlig å blande de to da Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.02.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Personlig liker jeg ikke at det går "politikk" i saken, ved at Gjersvold assosieres med NTE. I følge ryktene er det allerede dårlig stemning mellom NTE og Salmar.

Hvis det er dårlig stemning mellom Trønderenergi og Salmar skyldes jo det politikk på Frøya, og om Salmar ikke klarer å skille mellom dette og RBK - så er det dé som er problemet - ikke Gjersvold.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 03.02.2020 16:21    Post subject: Reply with quote

Enig, og jeg har heller ikke uttalt meg om det.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.02.2020 08:16    Post subject: Reply with quote

Neida, bare sier det. Noen bruker jo dette imot Gjersvold, så. Lokalpolitikk på Frøya er så lite relevant for Rosenborg sitt ve og vel at jeg ikke kan få understreket det nok.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Koteng stiller som motkandidat.
TomAndre
Senior

PostPosted: 04.02.2020 11:17    Post subject: Reply with quote

Sak i VG på det samme for de som evt ikke har adressa+

https://www.vg.no/sport/f...-rosenborg
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:20    Post subject: Reply with quote

Veldig bra. Med litt støtte fra de rette folka kan dette gå.
orkdal,n
Proff

PostPosted: 04.02.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Glimrende. Dette valget bør være enkelt.
Back to top
orkdal,n
Proff

PostPosted: 04.02.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Neida, bare sier det. Noen bruker jo dette imot Gjersvold, så. Lokalpolitikk på Frøya er så lite relevant for Rosenborg sitt ve og vel at jeg ikke kan få understreket det nok.

Dette dreier seg ikke bare om lokalpolitikk på Frøya, Gjersvold har satt i gang tidenes rasering av trøndersk natur i hele Trøndelag. Vinnerne er tysk kapital. Nå har det selvsagt ikke noe å gjøre med Rbk, men det har noe med hva Rbk ønsker å bli assosiert med. Rbk,s medlemmer og supportere får dette rett i fleisen.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 04.02.2020 11:32    Post subject: Reply with quote

Herregud. Gjersvold har vært leder for et selskap som har søkt konsesjoner for utbygging. Hadde han ikke søkt disse konsesjonene hadde han mistet jobben på dagen. Det er ikke Gjersvold som har satt igang "Tidenes rasering av trøndersk natur". Initiativet kommer fra stortinget, lokalpolitikerne har gitt sin velsignelse (Så får det være at de prøver å trekke det tilbake i ettertid) og NVE har gitt konsesjonene.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Next
Page 13 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb