English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.01.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

hatemolde wrote:

Så du mene at per skal finne motivasjon vel viten om at Søder tjener over 1 mill mer enn han! Du mene at Hornland e en bra trener å, det sier sitt


Har du dokumentasjon på at Søder har over 2,3 millioner i grunnlønn? I så fall er den alt for høy. I fjor tjente Søder 2,9 millioner inkludert bonuser og andre inntekter. Nå er vel uansett tanken at Søder skal ut før eller siden, så det problemet løser seg vel selv.

Hvis ikke Per er motivert for å spille for Rosenborg uten å få mange millioner i lønn så har vi nok ikke bruk for han. Han kan tjene mer andre steder enn i Trondheim, det er åpenbart. Han har tjent nok til at barna hans aldri trenger å jobbe, det er også åpenbart. At han skulle være motivert til å spille for Ranheim er da merkelig, men mulig de har mange millioner de vil bruke på Per.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 10.01.2020 10:01    Post subject: Reply with quote

Hvis dette stemmer så vil jeg si to ting:
- 1,3mill uten SOF for Per er skralt. Det plasserer ham midt på treet i klubben og jeg skjønner godt at han ikke går med på det.
- Hvis kilden til dette virkelig er ******* så tipper jeg han ikke setter voldsomt stor pris på at detaljer fra forhandlingene lekkes på dette forumet og at han identifiseres som kilde.


-Har fjernet konkret kildehenvisning av hensyn til kilden.
Hedon
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 10.01.2020 10:04    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig bare svada.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.01.2020 10:04    Post subject: Reply with quote

Som sagt Grådigper. RBK har ikke bruk for gamle spillere som skal ha 3 mill i året når fremtiden allerede er sikret.



-Har fjernet konkret kildehenvisning av hensyn til kilden.
Hedon
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 10:09    Post subject: Reply with quote

1.3 mill uten SOF er veldig lavt for en så god spiller som kommer hjem. Hvis det er lønnstaket klubben har lagt seg på så vil vi aldri få signert annet enn middelmådig ræl.

Hvis det stemmer så er det idiotisk sted å spare penger. Klubben kutter tilsynelatende steinhardt i sportslig avdeling, noe klubben kommer til å blø for de neste årene. Middelmådig trener, avsluttet speidere, avsluttet analyse, latterlig lavt lønnstak. Alle grepene sender oss ut i en middelmådig tilstand.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 10:13    Post subject: Reply with quote

Jeg må jo si meg enig i de to tingene

Jeg synes jo også Per burde ha moderasjon i tankene, spesielt hva angår grunnlønn, men arbeidslivet fungerer faktisk slik at man ønsker en lønn som er noenlunde rettferdig sett i forhold til kollegaer det er naturlig å sammenligne seg med. 1,3 millioner i Rosenborg-sammenheng er vel omtrent på Arild Østbø-nivå, og at dette skal representere noe lønnstak ville vært alarmerende.

Å ikke tilby noen sign-on synes jeg faktisk er smålig, slik fotballverden fungerer, og da spesielt hvis forventningen er at han skal avslutte kontrakten med Hertha et halvt år før tida. Alle får jo sign-on.

Det oppleves kanskje litt sånn at vi kaster penger etter folk som kommer utenfra, men forventer at trønderne skal være med og sponse klubben. Som stamgjester som må tappe ølen og vaske glasset sjøl, men likevel betaler full pris.


-Har fjernet konkret kildehenvisning av hensyn til kilden.
Hedon

_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.01.2020 10:28    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Hvis dette stemmer så vil jeg si to ting:
- 1,3mill uten SOF for Per er skralt. Det plasserer ham midt på treet i klubben og jeg skjønner godt at han ikke går med på det.


Det er ikke høyt, kunne vært noe høyere. Men at hjemvendte utenlandsproffer som muligens er over middagshøyden (gjelder ikke nødvendigvis for Per, men generelt) automatisk skal være lønnsledende i klubben er synes jeg heller ikke er riktig.

Er det i det hele tatt noen som vet hva spillerne våre har i grunnlønn?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

Vurderingen må jo i så fall være konkret hva man ser for seg at de kan bidra med.

Hvis vi, i tilfellet Per, ser for oss at det er en spiller som er fast i elleveren i alle fall de neste to-tre årene (og det burde være en ganske trygg antagelse), så bør vi jo tilby en lønn som ligger i alle fall midt i laget for de faste starterne. Justert, muligens, for ønsket utvikling i grunnlønn (la oss si at for eksempel Mike Jensens og Tore Reginiussens lønn bør være unntatt i utregningen av snittet). Vil vi ha ham som kaptein? Frontfigur? Henge opp det tjue meter lange banneret på Lerkendal igjen? Det trekker opp.

Hvis vi derimot hentet inn Tettey som 36-åring til neste år, si, og primært ønsket å ha ham i treningsgruppa for rutinen og referansene, og kanskje hive ham innpå fra benken i passende scenarier, så burde jo lønna være deretter - som en mulighet til å forlenge karrieren litt, og spille fotball for hjemklubben, men uten å sitte på noen gullkantet kontrakt.

Det er ikke grådighet å ønske at man verdsettes økonomisk på linje med sine kollegaer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 10.01.2020 10:43    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Det er ikke høyt, kunne vært noe høyere. Men at hjemvendte utenlandsproffer som muligens er over middagshøyden (gjelder ikke nødvendigvis for Per, men generelt) automatisk skal være lønnsledende i klubben er synes jeg heller ikke er riktig.


Ikke automatisk, men her er det snakk om en mann som leverer på et høyt nivå. En mann som var landslagskaptein og trolig hadde vært det fremdeles om han hadde ønsket det. Og ikke minst, en mann som trolig selger 1000 sesongkort bare ved å sette navnet sitt på en kontrakt.

At han skal godta en lønn som er bare en tredjedel av det han hadde før han gikk til utlandet og som er langt under Jensen, Søderlund og Konradsen, har jeg ingen forventning om.


Last edited by Eru on 10.01.2020 11:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 10.01.2020 10:58    Post subject: Reply with quote

Hvis dette stemmer så får jeg bare ønske Per god tur til Ranheimsfjæra.

En ting til: Hvis det du skriver her ikke stemmer så bør Per selv dementere påstandene du fremlegger.
Gjør han det, så har du driti på draget, mister. Men jeg tror på det du skriver her dog.


-Har fjernet konkret kildehenvisning av hensyn til kilden.
Hedon
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 587
Location: Norge

PostPosted: 10.01.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Dette kan da ikke stemme når en leser hva Dino fikk i lønn..

Sorry, men dette ligner svada
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.01.2020 11:15    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Det er ikke høyt, kunne vært noe høyere. Men at hjemvendte utenlandsproffer som muligens er over middagshøyden (gjelder ikke nødvendigvis for Per, men generelt) automatisk skal være lønnsledende i klubben er synes jeg heller ikke er riktig.


Neida, men Per har nok også fått med seg at Bendtner, en notorisk urokråke som ikke har prestert på flere år og har null relasjon til RBK og Trøndelag, fikk tilbud om fem ganger så mye.

Det handler ikke nødvendigvis om kroner og øre, men lønnsnivået har også en psykologisk effekt. Man vil føle seg ønsket, det tror jeg ikke Skjelbred gjør om dette stemmer. Da skjønner jeg godt at han bare driter i det.

Hvis vi har lønnstak på 1,3 mill så håper jeg det er for å begrense skaden Horneland kan gjøre, og at dette forsvinner igjen den dagen han er ute.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 11:23    Post subject: Reply with quote

Islamovic hadde 100.000 SEK i måneden i Österund. Tviler på at han (og Skjelbred) vil ligge på samme nivå i RBK.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.01.2020 11:25    Post subject: Reply with quote

Har ryddet tråden for henvisninger til navngitt kilde. Han er ingen offentlig person og har ikke samtykket til å bli navngitt her. Innlegg som nevner vedkommende heretter blir fjernet uten forvarsel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 10.01.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Nå er det jo kjent at RBK opererer med høye bonuser for Europa-spill, mener det har blitt sagt (husker ikke av hvem, Tove?) at denne kan bli nesten like høy som grunnlønnen ved kvalifisering til gruppespill.
Isåfall er potensialet 2,5-ish mill utifra det tilbudet som blir hevdet her. Det er bra for brorparten av spillerne våre, og sånn sett skjønner jeg det eventuelle taket på grunnlønn. Men at det er for lavt for Per, har jeg ikke noe problem med å forstå. Burde isåfall fått 2-3 mill i sign-on fee for å være mer på linje med resten av laget. Synes det hadde vært mer fornuftig at man setter en dato i fremtiden i kontrakten hvor grunnlønnen går ned til dette lønnstaket, basert på ca når dagens kontrakter til de som sitter på høyere grunnlønn går ut. Og også gjøre det samme med alle som får fornyet kontrakten sin. Potentialet for bra lønn i norsk målestokk er der hvis de presterer, gjennom å kvalifisere til EL/CL.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 10.01.2020 12:23    Post subject: Reply with quote

Føler Dorsin langt på vei bekrefter det som ble påstått her noen tråder oppe som er fjernet nå.

Det handler om penger, Per er tydeligvis ikke fornøyd med tilbudet, og i tillegg stiller Dorsin spørsmålstegn rundt motivasjon pga dette. Hadde Per vært fornøyd med å spille for Rbk hadde han godtatt tilbudet som ble gitt av Rbk og ikke diskutert penger er det jeg føler Dorsin mener.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 10.01.2020 12:38    Post subject: Reply with quote

Dersom det stemmer at Ciljan fikk tilbud om 1.3 mnok uten signon så er det bare å legge ned klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 10.01.2020 12:54    Post subject: Reply with quote

Tilbudt lønn handler jo også om at RBK viser PCS at han er ønsket og vil bli viktig. Å tilby han en såpass lav lønn som spekulert her sender på ingen som helst måte noe signal om at han er en spiller som RBK virkelig ønsker. Det kan fort oppleves som fornærmende. Hvis jeg hadde blitt headhunta til ny jobb og tilbudt betydelig dårligere vilkår enn forventet så hadde jeg selvsagt blitt skeptisk. Hvis RBK forventer at PCS skal fullstendig drite i penger så er de helt på vidda.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 10.01.2020 13:01    Post subject: Reply with quote

Uten å henvise til noen brukere konkret, føler jeg det mangler en god del sunn fornuft og bakkekontakt på enkelte.

Livet som fotballspiller er selvsagt romantisert, og når alt kommer til alt er det en arbeidsgiver som betaler lønn for en jobb som skal utføres. Innsiden av hotellrom, egentreninger, blaserte egoer, reisedøgn borte fra familien, skader og belastninger. Profesjonelle fotballspillere får (for?) godt betalt, men det kommer også med en pris. Selvsagt betyr penger mye.

PCS er 32 år, spiller regelmessig i Hertha, har vært landslagskaptein og har over 200 kamper i Bundesliga. Om han skulle komme til RBK nå, har han i alle fall 2-3 år igjen som en av de beste (om ikke den beste) i hele Eliteserien og som en stor profil i klubben. Det er selvsagt at han vil ha betalt etter markedsverdien sin. At han frir til Rosenborg igjennom Adressa forteller oss at han er villig til å gå ned i lønn, for han vet jo at Eliteserien ikke betaler det samme som Bundesliga, men at han derimot ikke skal være blant de lønnsledende i RBK, er både frekt og arrogant av klubben.

Selnæs sa det fint i et intervju med adressa for en tid tilbake: (løselig etter hukommelsen) "Om jeg drar til Kina for pengene? Nå er det ikke slik at jeg hadde mange tilbud å velge i, og når det i tillegg er gode penger på bordet, er man dum om man takker nei."

Å tro at vi kan hente en Ciljan, Henriksen, Bendtner eller Selnæs til klubben uten at spillere av dette kaliberet blir lønnsledende, er i beste fall naivt.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3748

PostPosted: 10.01.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Får håpe Rbk sitt tilbud var en start for nærmere diskusjoner. Ville vært uklokt av Rbk å klaske 3-4 mill i bordet uten å sjekke om han er villig til å akseptere et mye lavere beløp først.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 10.01.2020 13:12    Post subject: Reply with quote

Hvis man er tvunget til å kutte i spillerlønningene så er det vanskelig å unngå at de som kommer inn tjener mindre enn de som inngikk kontrakter under forrige regime.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 13:14    Post subject: Reply with quote

Det er ikke alltid det er taktisk lurt å levere skambud først, for å si det sånn. Det er sånt som kan ta forhandlingene fra et sted der begge parter egentlig ønsker å strekke seg ganske langt for å få det til, til et sted der den fornærmede parten blir veldig opptatt av å 'vinne' forhandlingene.

Selv om jeg kanskje tror vi har bevegd oss mer i motsatt ende av den skalaen til tider.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.01.2020 13:16    Post subject: Reply with quote

Alternativt at man ikke har 23-26 spillere hvor alle tjener godt over 1 mill. Ved å satse på en svært sterkt 11- 12 mann, så kan man ha mye større del med talenter og egne juniorer på veldig beskjedne kontrakter. Men da må de beste være gode nok til å bære laget mens man driver talentutvikling.

Hvis 1.3 er blitt det absolutte taket, og man skal gå fra 23-25 i troppen til 18+2, så snakker vi sannsynligvis kutt i 30-50 millioner klassen. Er det virkelig behov(og smart?)?
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 10.01.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Det ryktet tar jeg med en stor klype salt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.01.2020 13:25    Post subject: Reply with quote

Fornuftig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 191, 192, 193 ... 231, 232, 233  Next
Page 192 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb