English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 449, 450, 451 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.12.2019 16:22    Post subject: Reply with quote

På grensen til fanatisme å forsvare Kåre så innbitt etter alt som har skjedd imo.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 29.12.2019 17:20    Post subject: Reply with quote

Saken til KI kan oppsummeres enkelt; han gikk til sak av en grunn, og en grunn alene; å få testa rettssikkerheten til trenerne, han gjorde det på vegne av alle trenerne. I det han inngikk avtale og ikke fullførte saken i rettsvesenet viste han alle hva han egentlig sto for...
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 29.12.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Teste rettssikkerheten og kreve 10 millioner av klubben i tillegg til den allerede avtalte etterlønna på 3-4 millioner, riktignok..
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 29.12.2019 18:32    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
På grensen til fanatisme å forsvare Kåre så innbitt etter alt som har skjedd imo.


Mens det å forsvare Koteng etter alt som har skjedd, er helt greit? For meg er Kåre mannen som kom og tok oss tilbake til røttene. Vi hadde noen fantastiske år der. De som klappet seg på skulderen for å være geniale ved å ansette han, backet han veldig lite da det kom motgang. Fyken fikk han temmelig kjapt, kynisk og greit. Det lille vi fikk se i rettssaken var vel at Rosenborg hadde en del å kritiseres for her. Det var ikke pent.

At han skal være den som skal bli utsatt for kommentarer av nærmest mobbende og latterliggjørende karakter, etter alt han har gjort for klubben (tross alt!), er det jeg reagerer på. Trodde vi sto for noe annet, også som supportere, men mye har skjedd i klubben tydeligvis.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 29.12.2019 18:36    Post subject: Reply with quote

Avslutta med å dra klubben gjennom gjørma utelukkende for å tyne ut 15 millioner han ikle hadd krav på. Grådig liten dritt som også tok oss tilbake til røttene. Heldigvis trenger vi ikle tenke mer på han, han forlot klubben på den mest bedritne måten han klarte. Lykke til i apoel.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.12.2019 18:38    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:
Saken til KI kan oppsummeres enkelt; han gikk til sak av en grunn, og en grunn alene; å få testa rettssikkerheten til trenerne, han gjorde det på vegne av alle trenerne. I det han inngikk avtale og ikke fullførte saken i rettsvesenet viste han alle hva han egentlig sto for...


Dette. Det at han inngikk et økonomisk forlik viste rimelig greit hva han egentlig var ute etter. Mere penger.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 29.12.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Men sånn egentlig, er det noe som helst belegg for å hevde at Kåre gjorde noe spesielt? Jeg påstår at Mini kunne ha kommet inn med akkurat samme entusiasme og glød og fått samme resultater.

@Hjelde, jeg noterer at du har en helt spesiell versjon av virkeligheten som er nøye skreddersydd for at medlemmene i Kåres fanklubb skal kunne tviholde på glansbildet av ham. Jeg orker ikke ta en ny runde med forklaringer rundt vanligheten av trenersparkinger et cetera når du alikevel skal leve i bobla di.

Vi andre synes at KÃ¥re er en kuk, deal with it.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.12.2019 21:01    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Mens det å forsvare Koteng etter alt som har skjedd, er helt greit?


Dette Koteng-kortet som klaskes i bordet hver gang det snakkes om Kåre begynner å bli rimelig slitt, men i nøden spiser vel fanden fluer.

Dette er ikke så forbanna binært og rigid som Kåre-fansen skal ha det til. Dette er ikke en borgerkrig hvor man må gå inn med hud og hår og forsvare den ene sida med livet som innsats. Det er mulig - sågar kanskje både fornuftig og rasjonelt - å se enkeltavgjørelser i et virke som en del av helheten fremfor å smadre alle egg i én kurv. På den måten er det, kanskje overraskende for noen, mulig å være enig i sparkingen uten å se på Koteng som en ufeilbarlig gudeskikkelse. På samme måte bør det være mulig å være uenig i sparkingen uten å stemple Koteng som antikrist som ønsker å ødelegge klubben.

Spesielt gjelder dette om man har selv den mest grunnleggende forståelse for hvordan styret gjør avgjørelser og fatter vedtak - noe som tross alt ikke er vanskelig å tilegne seg. Det var ikke Koteng (alene) som sparket Kåre, det var det et flertall i styret som gjorde. Her var det i tillegg enstemmig, hvilket betyr at Koteng heller ikke kunnet stoppet det om han hadde ønsket Kåre videre. Med andre ord ville en hvilken som helst person i styrelederstolen måttet gjøre det Koteng gjorde uavhengig av egen overbevisning.

Påstanden "Koteng er en [input profanity] og burde fjernes fordi han sparket Kåre" faller på sin egen urimelighet og tyder på mangel på grunnleggende forståelse for hvordan slike prosesser foregår, et desperat behov for et ansikt å kaste hatet sitt på, eller begge deler.

Jeg har egentlig ikke noe behov for å forsvare grunnene til at Koteng ønsket eller stilte seg bak et ønske om å fjerne Kåre; det klarer han fint selv, og debatten er såpass følelsestyrt at de fleste har sin egen mening. Det jeg derimot har et behov for å forsvare Koteng mot, er rollen som skyteskive og hatobjekt for en avgjørelse fattet i fellesskap med et demokratisk valgt styre. At ikke den udugelige hovedstadspressen evner eller ønsker å se forskjell på en medlemsvalgt styreleder og spanske/italienske klubbdirektører eller eiere av Premier League-klubber er vel ikke annet enn forventet, men når supportere av klubben har og sprer samme feiloppfattelse, synes jeg det er på sin plass å sette ned foten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 30.12.2019 02:28    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:

Mens det å forsvare Koteng etter alt som har skjedd, er helt greit?


Er greit å forsvare alle som jobber hardt for klubben ja. De som jobber hardt for å rive ned klubben er det verre med.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 30.12.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Har du noe eksempel på noen som jobber for å bryte ned klubben?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 30.12.2019 15:06    Post subject: Reply with quote

Det er jo alltid (eller som regel iallefall) to sider av samme sak. Jeg ønsker forøvrig Kåre dit peppern gror etter alt som har skjedd, men er likevel fryktelig glad for at Kåre var her fra 2015 til 2017. Akkurat da klaffet alt i en periode klubben hadde kniven på strupen. Det kan godt hende Mini kunne gjort samme jobben men jeg er ikke så sikker på det.

Så tror jeg også på at Kåre følte seg fryktelig dårlig behandlet når han fikk sparken, selv om det utenifra kan virke som om dette er noe han burde skjønt selv. Dette kommer jo også ganske greit fram i Hoftun's nylige portrettintervju hvor han sier dette kom fryktelig overraskende på begge to.

Jeg vet ikke om de har vært fryktelig naive eller rett og slett dumme eller om det er RBK og de ansvarlige som aldri på ordentlig vis klarte å formidle alvoret i situasjonen. Summa sumarum er Kåre ut av klubben nå, hvor han tilførte RBK både positive og negative ting. Hvordan det går med Kåre nå driter jeg litt i, og føler vi er ferdige med den saken.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 30.12.2019 16:14    Post subject: Reply with quote

Det er jo ganske åpenbart at sparkinga ikke skjedde etter den berømte boka og ikke med noen nevneverdig følsomhet ovenfor de innvolverte. At Kåre åpenbart hadde gått seg fast i et spor vi måtte komme oss vekk fra og at det var rett å sende ham ut dørene endrer ikke på det.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 30.12.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Har du noe eksempel på noen som jobber for å bryte ned klubben?


Ja, de som saksøker klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.12.2019 09:50    Post subject: Reply with quote

Du etterlyser mer følsomhet i fremtidige trenersparkinger, eller var det bare i denne saken man skulle ha vært mer følsom?

#trenereharogsåfølelser
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 31.12.2019 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg vil håpe at styreleder opptrer mer diplomatisk ved neste trenersparking, ja.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 31.12.2019 13:25    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Det er jo ganske åpenbart at sparkinga ikke skjedde etter den berømte boka


Kommer vel an på hvilken bok man slår opp i. Hvis man tar en titt i den boka som heter "Sånn har alle trenere alltid blitt sparket i Norge" så er vel denne saken lik alle de andre kapitlene i dette verket.

Bok 1 beskriver altså vanlig praksis i Norge - som selvsagt er i konflikt med den andre boka der arbeidstakeres rettigheter står beskrevet, og det er vel strengt tatt en viktigere bok. Neppe noen ulempe at alle klubbledelser blir mer oppmerksomme på lovverket.

Slik jeg oppfatter det har RBK fulgt vanlig praksis; og nå er alle mer oppmerksomme på at vanlig praksis ikke helt følger loven.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 31.12.2019 14:15    Post subject: Reply with quote

Samtidig har man jo kompensert for usikkerheten ved å ha etterlønnsavtaler og utkjøpsklausuler i kontraktene - det blir spennende å se om det kommer flere punkt med liten skrift fra klubbenes side etterhvert; karensklausuler og forbud mot rekruttering av tidligere arbeidsgivers ansatte ville jo vært.. upraktisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 31.12.2019 16:58    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:


Kommer vel an på hvilken bok man slår opp i. Hvis man tar en titt i den boka som heter "Sånn har alle trenere alltid blitt sparket i Norge" så er vel denne saken lik alle de andre kapitlene i dette verket.


Det handler vel mer sannsynligvis om mangel på felles forståelse for situasjonen. De aller fleste trenere som får sparken vet nok god tid i forveien at de er i ferd med å få fyken og at prestasjonene har vært under pari. Det tror jeg ikke var tilfellet ved denne trenersparkingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 31.12.2019 18:41    Post subject: Reply with quote

Kåre Ingebrigtsen hadde nok aldri selv ment at han selv burde tre av, basert på tidligere uttalelser. Fra Bodø/Glimt-tiden, for eksempel, da han ble spurt om han var rett mann for klubben etter at de lå på nedrykksplass i OBOS-ligaen:

"Det er jeg, og det er jeg heller ikke i tvil om."

Da han fikk "sluttavtale" noen kamper senere, var forklaringen:

"Vi har over tid vært klart uenige om hvordan ting skal gjøres, og da har jeg funnet ut at jeg ikke vil stå til ansvar som trener lenger."

Ikke hans feil, nei.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 01.01.2020 11:11    Post subject: Reply with quote

Hoftun ser ut til å joine Kåre på Kyrpros!

https://www.dagbladet.no/...t/71979401
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.01.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

– Jeg føler alltid vi [Oostende] kunne gjort ting bedre. Kampene vi vinner er mot de bedre lagene, mens vi ikke leverte mot de svakere lagene. Men alle tippet oss rett ned og klubbens eneste målsetting var å overleve. Det føler jeg vi var veldig godt på vei til å gjøre, sier Ingebrigtsen.

(...)

Giannitoas har han ikke snakket med, men flere av spillerne som spilte kampen har snakket om kampen.

– De husker det jo godt, med langt bedre minner enn meg. De sier de var heldige som ikke lå under med 5–0 på Lerkendal, sier Ingebrigtsen, som selvfølgelig dro en spøk overfor spillerne:

– Jeg har sagt til flere av dem at de skylder meg pæng for det målet der. Det får de betale, hvis ikke får de ikke spille, humrer Apoel-sjefen.

5. januar får Ingebrigtsen sin debut som Apoel-trener. Da tar laget imot bunnlaget Paralimni.

Les mer: Kåre spiste ribbe på j...r med kaos
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.01.2020 09:55    Post subject: Reply with quote

Kjenner at jeg blir kvalm av hele fyren, "ho-ho som dere slo ut "klubben i mitt hjerte" den var god dere". Tipper han trener Lillestrøm i 2021. Han er jo mer LSK-mann Rosenborger, det er bra sikkert.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 02.01.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Jeg har sagt til flere av dem at de skylder meg pæng for det målet der. Det får de betale, hvis ikke får de ikke spille, humrer Apoel-sjefen.


Denne 'spøken' kommer nok flere i Apoel til å huske relativt godt om et års tid.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 02.01.2020 14:05    Post subject: Reply with quote

Kastet opp litt i munnen da jeg såg det sitatet der
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 02.01.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

Maars på vei til Asiatisk toppklubb.

https://www.vg.no/sport/f...tent=row-3
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 449, 450, 451 ... 536, 537, 538  Next
Page 450 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb