English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 215, 216, 217  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 20:29    Post subject: Reply with quote

Er nok heller andre klubber i Tyskland som han snakker om enn oss som evnetuelt kan være forhandlingskort mtp lønn.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 21:23    Post subject: Reply with quote

Skal han hit så er det fordi han vil spille for Rosenborg. Punktum.
Kommer det fram at det er urimelige lønnskrav, lønnsledende, spesielle avtaler osv så bør klubben avvise. Ciljan bør vite bedre
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran

PostPosted: 24.12.2019 21:41    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Kommer det fram at det er urimelige lønnskrav, lønnsledende, spesielle avtaler osv så bør klubben avvise. Ciljan bør vite bedre

+1
Back to top
bæærnt
Proff

PostPosted: 24.12.2019 23:30    Post subject: Reply with quote

libido wrote:

Yepp. Magamål utbedes, Ellers kan det vel være det samme.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

Når han sier «RBK må virkelig vise at de vil ha meg» så virker dette som Grådigper ønsker å grafse til seg enda mer.

Sats på talenter og ikke signer på vei ned spillere uten videresalgspotensiale. Skal vi ha en ny Gamst Pedersen i stallen til en lønn som gjør klubben konkurs? Nei, nettopp!
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 00:33    Post subject: Reply with quote

Klubben får gi et tilbud som er fornuftig, så kan heller Ciljan bli i Tyskland hvis han foretrekker høyest mulig lønn.
Hodor
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 01:06    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Når han sier «RBK må virkelig vise at de vil ha meg» så virker dette som Grådigper ønsker å grafse til seg enda mer.

Eller så kanskje han vil at de virkelig skal vise at de ønsker han hjem.
Du vil vel ikke ett sted om du ikke føler at klubben vil ha deg dit.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.12.2019 01:06    Post subject: Reply with quote

Ja dette er jo ikke vanskelig. Gi et godt tilbud der man har handlingsrom for litt forhandling. Er han genuint interessert i å komme hjem så gjør han det. Eller så bruker han det til å forhandle en ny kontraot med Hertha, og da har han mistet muligheten til å avslutte i klubben sin. Så går vi videre.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 01:59    Post subject: Reply with quote

man tolker vitterlig uttalelsen til Skjelbreid fritt....

Selv velger jeg å tolke på det som at han ønsker en sentral rolle i gjennoppreisningen av klubben hjertet hans banker for..

At noen tror det betyr at han forventer millioner på rams skremmer meg virkelig.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.12.2019 03:11    Post subject: Reply with quote

Skjelbred har tjent 20-30 mill i året i 6-7 år nå. Han driter i om det står 1, 2 eller 5 millioner i den kontrakten. Det han trolig mener med det utsagnet, går nok heller på kontraktslengde og konkrete planer for hvordan man ønsker å bruke ham på laget. Han kommer ikkd hjem for å sitte på benken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
sidney
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 08:56    Post subject: Reply with quote

Det er da hyggelig at han ønsker seg hjem. Klubben bør naturligvis tilby ei grei lønn innenfor de rammene vi har, så får vi se. Veldig lite konstruktiv å spekulere om dette er alvorlig ment, eller et forsøk på å ødelegge lønnsstrukturen vår.
HupOranje
Junior

PostPosted: 25.12.2019 11:16    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Jeg vil aller heldst også at vi skal utvikle unge spillere i rasende tempo i likhet med Ajax etc, men vi må også sørge for at vi har et slagkraftig produkt i dag, og der vil Per være til umåtelig stor hjelp!

Selv Ajax har hentet tilbake Hunterlaar og Blind.
Back to top
senador
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

HupOranje wrote:
moomoo wrote:
Jeg vil aller heldst også at vi skal utvikle unge spillere i rasende tempo i likhet med Ajax etc, men vi må også sørge for at vi har et slagkraftig produkt i dag, og der vil Per være til umåtelig stor hjelp!

Selv Ajax har hentet tilbake Hunterlaar og Blind.

Ajax har ikke en snittalder på 30 år, men godt nede på 20 tallet. I tillegg har de spisser, vinger, midtstoppere og backer med stort potensial. En helt annen situasjon. Vi må bruke alle penger i andre posisjoner helst.
Back to top
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 25.12.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
man tolker vitterlig uttalelsen til Skjelbreid fritt....

Selv velger jeg å tolke på det som at han ønsker en sentral rolle i gjennoppreisningen av klubben hjertet hans banker for..

At noen tror det betyr at han forventer millioner på rams skremmer meg virkelig.

+1
Tror nok det her sier langt mer om de som tror det her handler om penger enn det sier om Per (og noen av dem syter jo på auto-pilot uansett hva som kommer). Så vel heller ikke det her som et krav om x-antall millioner.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 15:37    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Skjelbred har tjent 20-30 mill i året i 6-7 år nå. Han driter i om det står 1, 2 eller 5 millioner i den kontrakten. Det han trolig mener med det utsagnet, går nok heller på kontraktslengde og konkrete planer for hvordan man ønsker å bruke ham på laget. Han kommer ikkd hjem for å sitte på benken.

Er ikke dette en smule naivt? Mitt inntrykk og bilde av folk som sitter greit i det økonomisk fra før, som en kanskje skulle tro hadde nok til å bry seg, nettopp er de som er mest opptatt av "betingelser"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.12.2019 16:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror heller ikke at Skjelbred nøyer seg med 1 mill. Vil tro han sikter seg inn mot rundt 2,5 mill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Wiseblood
Rutinert

PostPosted: 25.12.2019 17:28    Post subject: Reply with quote

Bare nevner at Mike Jensen i følge skattelistene står oppført med 4.554.220 kr for 2017 og 6.454.395 kr for 2018. Blir sikkert ikke veldig mye dårligere for 2019 for å si det sånn.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 17:32    Post subject: Reply with quote

Grunnlønna er nok rundt 2,5, men de kontraktene er veldig lukrative med bonuser! Vi kaster vel nærmere halvparten av europapenger ut i bonuser. At Ciljan kan gå med på en tilsvarende avtale er ikke utenkelig, hadde det vært det så hadde han aldri spurt RBK om tilbud
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 17:40    Post subject: Reply with quote

Det er i alle fall sprekt å tro at det å si at man ønsker seg til Trøndelag gir gode kort i tyske lønnsforhandlinger Smile
ola.
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 17:58    Post subject: Reply with quote

Det sidney sa ☝️

Skjelbred tjente vel rundt 5-millionen sist han var her. Tipper vi må ut med minst 3 mill. i lønn nå. Jeg vil si han er verd det. Mer verd en Jensens millioner i lønn per i dag.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 18:01    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt tenke meg at vi kjører en Ajaxmodell med å ha mange unge egenutviklede spillere i stallen og helst hente tilbake gamle helter for å fylle på med rutine. Men jeg ser ikke logikken i argumentet med at vi ikke skal hente tilbake gamle helter fordi vi er ganske manko på unge egenutviklede spillere.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 19:04    Post subject: Reply with quote

Det er mulig det er fornuftig å hente tilbake Ciljan, når jeg har fått tenkt meg litt om. Mulig skepsisen tok overhånd.

Imidlertid når Ajax hentet tilbake Huntelaar ga de han en 1-års-kontrakt, og han var ikke lønnsledende. Blind var 27 år når de hentet han tilbake. Tadic 29/30 år.

Hvis Ciljan kommer til RBK er det mest sannsynlig den siste kontrakten hans som profesjonell fotballspiller, og da vil han selvsagt ha så gunstige betingelser som mulig. For RBK sin del medfører det en risiko å gi eldre spillere lange, og dyre kontrakter. Jeg skal ikke påstå at Ciljan ikke tar vare på kroppen sin, ikke er motivert osv., men risikoen for skader og "psykologisk" slitasje øker jo eldre man blir. Samt, man har som regel "peaket" når man er 32.

MGP kom til RBK når han var 33, og også han er kjent for å ta vare på kroppen sin. Objektivt sett har han også spilt på et høyere nivå enn Ciljan, og hatt en mer suksessrik karrière. Imidlertid tilførte han RBK svært lite. Nå er det ikke sikkert at det er veldig lurt å sammenligne Ciljan med MGP, men det er mange tilfeller i Norsk fotball hvor hjemvendte helter har skuffet.

Zeman
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 19:51    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
MGP kom til RBK når han var 33, og også han er kjent for å ta vare på kroppen sin. Objektivt sett har han også spilt på et høyere nivå enn Ciljan, og hatt en mer suksessrik karrière. Imidlertid tilførte han RBK svært lite. Nå er det ikke sikkert at det er veldig lurt å sammenligne Ciljan med MGP, men det er mange tilfeller i Norsk fotball hvor hjemvendte helter har skuffet.

Men så spilte Gamst hos oss under Perry og var skadet nesten hele 2015.
Så han fikk dårlige premisser å vise noe på i tillegg.

Ikke at mange kan briljere slik det spilles i dag heller Rolling Eyes
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 25.12.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Gamsten ble betalt av Koteng. Gjorde en svært fin figur alle andre steder enn på banen. Per har mye erfaring å bidra med, og om han trives kan det balle på seg med fler. Vi er ikke Ajax. Vi er RBK med brukket rygg.
Zorac
Legende

PostPosted: 25.12.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

A) Ciljan er patriot og Rosenborg-supporter, i tillegg til å være dønn seriøs og profesjonell. Jeg klarer rett og slett ikke se for meg at han frir til klubben om han ikke kan levere på brukbart nivå både på og utenfor banen.

2) At Rosenborg må vise til at de vil ha ham, kan meget vel være et utrykk for en viss frustrasjon for at Bjørnebye - så vidt jeg har forstått - aldri en gang slo på tråden til Berlin. At klubben tydeligvis ikke en gang har tatt en og annen courtesy call de siste årene er tjenesteforsømmelse på høyt nivå.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 187, 188, 189 ... 215, 216, 217  Next
Page 188 of 217

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb