English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2020
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 80, 81, 82  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 16:30    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Eyy noen har jukset med siteringen, og putter senadors ord i min munn Sad

Quote:
Hvorfor skal vi hente enda en midtbanespiller som er treg og har ikke spesielt god pasningsfot? Jeg tror dette er bortkastede penger med tanke Vi trenger fart, Rade Prica 2, folk med innleggskvalitet og nye midtstoppere.

Dette var ikke mitt innlegg

Beklager! Det ble litt rot i siteringer.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 16:34    Post subject: Reply with quote

Jensen mistenker jeg at er såpass godt betalt at han blir her ut kontrakten, men tror også at hvis det er reell konkuranse om å være førstevalg så tror jeg han holder seg passe skjerpet.
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 18:25    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Henriksen kan også bare gå rett inn og erstatte Lundemo. Trenger ikke messe med de mange indreløperne. Stor forbedring, og han kan eventuelt bekle andre posisjoner ved senere endringer.

Og de som kaller en 27-åring for 'halvpensjonert' kan bare løpe avgårde og kjøpe seg en bollepose på remaen, for de antar jeg er omtrent i aldersgruppen som velger det til lunsj. Hvis tilfeldighetens vinder skulle blåse Henriksen innom laget igjen fem år før det ellers ville vært naturlig, så skal vi takke Hull pent for det.

Forøvrig forsvinner Denic garantert, jeg har en magefølelse på at Trondsen går for en litt skuffende sum, Lundemo til et annet ES-lag, og Konradsen kan jo fort finne på å ønske seg lenger nord. Jensen tror jeg er trønder nå, og blir her resten av karrieren.

Spekulativt da så Trondsen kansje ut for circa det vi gav og de andre mer eller mindre gratis.

Sitter vi med: Tagseth, Tørseth J. , Åsen, Jensen og Zac som midtbanespillere? I utgangspunktet ikke ueffent, men mangler virkelig en Sentral i den kostelasjonen. Selnæs heim også så snakker vi Very Happy
Huber
Veteran

PostPosted: 20.12.2019 22:20    Post subject: Reply with quote

Tipper Lundemo havner i Sverige.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 21.12.2019 19:24    Post subject: Reply with quote

Både Tettey og Skjelbred nyter tillit i to av verdens beste ligaer, betyr vel to ting; 1)ingen av de kommer i vinter uansett 2) de som sier de ikke har nivået inne til å løfte RBK kan ta seg en bolle...
Back to top
WildRover
Proff

PostPosted: 21.12.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Xhaka er vel snart klar for Hertha, blir fort mindre spilletid på Per da.
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 22.12.2019 14:43    Post subject: Reply with quote

Siden vi har "Norges desidert beste trener" bør vi få inn også noen angrepsspillere som passer, dvs spillere med kombinasjonen stor fart og løpskraft.

Rashad Mohammed spiller fortsatt på nivå 2 i Tyrkia for et lag som jakter opprykk, men har falt ut av startelleveren. Tror han passer veldig bra.

Wadji er kanskje litt billigere nå enn de 10 millionene vi visstnok var villige til å legge på bordet i sommer. Han er klar for spill 19. juli, akkurat i tide for 2. runde EL-kval.

Med Akintola permanent i tillegg vil vi da ha en optimal Horneland-trio lengst fremme.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 22.12.2019 17:03    Post subject: Reply with quote

Morsomt troll innlegg 😊
Back to top
Resten må gå fan account
Veteran

PostPosted: 22.12.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Nei, det er ikke morsomt. Ja, det er litt trollete. Men jeg mener det egentlig seriøst: når det er klart at Horneland er her neste sesong, så ligger det eneste spenningsmomentet i at han denne gangen får spillere som passer det han ønsker å få til. Min forståelse av det er at det viktigste elementet er et ekstremt høyt og intensivt press, og da tror jeg disse spillerne faktisk vil være gode får få det til. Horneland har fra første øyeblikk fortalt at han ønsker en angrepstrio med masse fart, så jeg håper vi får se det i 2020.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.12.2019 17:36    Post subject: Reply with quote

Hehe ja, blir bra det. 3 100 meters sprintere på topp for et lag som ikke får noe særlig bakrom. Glimrende plan.
Back to top
Jondahl
Veteran

PostPosted: 22.12.2019 17:42    Post subject: Reply with quote

bakrom? de skal jage andreballer!
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.12.2019 17:43    Post subject: Reply with quote

Skal vi ha masse fart så må vi vel ha inn to nye på topp og to nye på høyrekant?

Har ikke lagt merke til noe spesielt med farta til Botheim i noen retninger, mens Søderlund, Helland og Levi klarer vel ikke å løpe fra noen som helst forsvarer under 35 år.

Skal vi sette et høyt press så er det først og fremst arbeidskapasitet det går på, og i utgangspunktet så er jo Søderlund god som signalspiller, men resten av laget må følge på, hvis det er Zach og Konradsen på indreløper tenker jeg at det går ann, Jensen har ikke helt sett ut som om han har vært kapabel til det i år, men han skal jo kunne fikse det.

Men det er jo først og fremst hvor hurtig ballen går i lengderetning som betyr noe, trenger ikke nødvendigvis spillere med høy toppfart til det med mindre alt skal rett i bakrom. Som regel er det ikke mye bakrom å få mot norske lag, så da blir det fort viktigere å kunne skaffe seg de nødvendige meterne til å få avlevert ballen til en farligere posisjon enn det du befinner (og bevege deg slik at medspillerne har muligheten til å gjøre det) enn å kunne løpe fra forsvaret.
SvennO
Rutinert

PostPosted: 22.12.2019 21:00    Post subject: Reply with quote

Grytkjær på tur til Norden igjen?
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 22.12.2019 21:29    Post subject: Reply with quote

Føles ikke ut som om han er spisstypen vi trenger nå.
Sevenseven
Proff

PostPosted: 23.12.2019 01:48    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Føles ikke ut som om han er spisstypen vi trenger nå.

Han har spilt i Haugesund sammen med Horneland. Tipper Horneland sier KJØP Micke!!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.12.2019 11:49    Post subject: Reply with quote

De Lanlay, Akintola og Maars er bekreftet ut. Søder ønsker seg tyrkia, Adegbenro 1 av 2 salgsobjekter i hele troppen og Helland er persona non grata i Hornelands øyne.

Muligheter for at vi sitter igjen med Botheim og Ceide til å dekke 3 plasser, det må handles mye i vinter. Dorsin til eksamen på første skoledag.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 11:54    Post subject: Reply with quote

Her kreves det mange nye inn ja. VIktig også å bli kvitt søder og få inn en skikkelig spiss.

Starter vi med Søder på topp neste år blir jeg ekstremt skuffet.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 12:26    Post subject: Reply with quote

Dobbeltpost

Last edited by doffen on 23.12.2019 12:31; edited 1 time in total
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Nå håper jeg de har god plan som det er realisme i. Helland i form er god nok, men fyren er så ofte skadet at da ender vi med Gjermund på ving. Gjermund er en god spiller han, men noe ving er han ikke. Med litt luggen økonomi trenger vi altså

1) spiss
2) en god og etablert høyre ving
3) en talentfull ving
4) helst en stopper.

Alt dette setter vel fort en stopper for PCS pga økonomi. PCS trenger vi sårt for å skape entusiasme igjen. Spørsmålet er hva de tenker at Levi dekker. Dele på HV med Helland?

Blir noen spennende uker fremover.
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 23.12.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Spørsmålet er hva de tenker at Levi dekker. Dele på HV med Helland?

Jeg tenker at i utgangspunktet kan de 2 fint utgjøre høyrevingen på vårsesongen sammen... Begge sultne etter å gjenerobre posisjonen. Så er det naturligvis en liten risiko for at skader og/eller udyktighet gjør at vi må forsterke til sommeren - men jeg ser ikke på det som kritisk å forsterke HV nå i vintervinduet med disse 2 på plass.
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 23.12.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt mer usikker på om jeg synes vi har god nok dekning på venstreback. Hvor het er Meling på overgangsmarkedet nå?

Mine ønskeliste for vinteren:

Inn:
- Stopper (kan være et sterkt prospekt, kan også være interessant å tenke Markus Henriksen her, hvis det skulle være aktuelt med en retur). Håper Serbecic på sikt vil erobre en av plassene, men jeg ser verken ToReg eller Hovland som førstevalg i 2021 (en pga alder og en pga ferdigheter).
- PCS på midten
- Henriksen hvis han vil og Hull ikke skal ha de pengene de forventet for et år siden
- Ny spiss
- Levi
- Dahl Reitan (er han teknisk sett allerede på plass?)

Ut:
- Lundemo
- De Lanley
- Søder
- Leiesoldatene
- Konradsen
- Denic

Trondsen kan kanskje være vikaren på venstreback, men samtidig så er han en av de jeg synes har underprestert i drakta vår i forhold til overgangssum, og det er på tide at han overbeviser meg om at han ikke skal bli satt på ønskelista mi under "Ut".
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 13:11    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
doffen wrote:
Spørsmålet er hva de tenker at Levi dekker. Dele på HV med Helland?

Jeg tenker at i utgangspunktet kan de 2 fint utgjøre høyrevingen på vårsesongen sammen... Begge sultne etter å gjenerobre posisjonen. Så er det naturligvis en liten risiko for at skader og/eller udyktighet gjør at vi må forsterke til sommeren - men jeg ser ikke på det som kritisk å forsterke HV nå i vintervinduet med disse 2 på plass.

Mulig jeg kan være enig. Regner med at akintola ut betyr at det snakket om Levi til Sverige er dødt. Hvis ikke må det forsterkes.
Back to top
zaphod81
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

Levi er riktig alder, men alt for dårlig til å utfordre Helland om plassen, eller være noe førstevalg når Helland er skadet. Jeg håper og tror at forhandlinger med svenske klubber har pågått sammenhengende siden leiekontrakten gikk ut, for han passer mye bedre både i en mer midt på treet klubb og i en annen liga enn den norske. Noen Rosenborg-suksess blir han aldri.

Vi må ha en ny høyreving.

Ellers er jeg stort sett helt enig. Jeg vil dog ikke vrake vår beste spiller i 2019 fra 2020-laget utelukkende på grunn av alder, spesielt siden vi må vrake makkeren hans. Reginiussen-Serbecic er en både god, fremtidsrettet og komplementær løsning. Så er det opp til Valsvik å bevise at han kan erstatte Tore senest i 2021 - han trenger ikke være noen krise hvis han har en spillende stopper som makker.

Kommer Henriksen (og PCS), så ryker Mike. Sorry.
Messi
Veteran

PostPosted: 23.12.2019 13:58    Post subject: Reply with quote

Henriksen kommer ikke. Han drar nok til vin-land. Men det er større sjanse for Tettey og Skjelbred. PCS som anker og Tettey som stopper. Tettey dummet seg ikke ut som vikar-stopper for Norwich. Han er en annen type enn Valsvik og Hovland, i mine øyne, også bedre. Han kan også vare i flere år som stopper, enn som midtbanespiller, m.h.t skadehistorikk.
Back to top
ballbingen
Rutinert

PostPosted: 23.12.2019 14:01    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg vil dog ikke vrake vår beste spiller i 2019 fra 2020-laget utelukkende på grunn av alder, spesielt siden vi må vrake makkeren hans.

Det vil ikke jeg heller, derfor jeg skrev at begge sannsynligvis er ute i 2021... Tore innehar den ene stopperplassen i år, såfremt han ikke plutselig framstår mye mer preget av alderen enn han har framstått i 2019. Grunnen til at jeg nevner han sammen med Hovland, er at jeg tror det kan være lønnsomt å tenke litt langsiktig, det er iallefall sånn vi kan klare å fase inn yngre spillere på best mulig måte (alternativet blir å kjøpe en etablert, fordi vi må ha en erstatter inn som kan prestere fra første kamp).
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 80, 81, 82  Next
Page 34 of 82

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2020 RBKweb