English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Etablere damelag i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 23:21    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Dette kommer til og bli et enormt tap for Rosenborg som garantert kommer til å gå utover det sportslige og innen en 2 års periode så kommer det til og bli krav om lønn, at det må satses like mye på unge jenter som det gjørs med unge gutter, like treningsmuligheter, at det skal være et like sterkt støtteapparat rundt damelaget som herrelaget, at kampene skal spilles på Lerkendal. Ser ikke dere som jubler over at Ørn blir til RBK dette?

tuller du eller faktisk mener du det pisset du skriver her? i såfall tror jeg ikke du har det greit og håper du kan søke støtte en plass som ikke er et internettforum

Hva er det for noe som er piss med det som jeg poengterer egentlig? dette kommer kommer til og bli et politisk helvete for Rosenborg før du aner det og det kommer til å gå utover det sportslige for klubben. Kunne like gjerne ha kastet penger i dassen.

Takk for omtanken, men jeg har det helt OK.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

ikke er det fotball, og ikke er det damer?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 19.12.2019 00:14    Post subject: Reply with quote

Spillerne på Ørn har jo selv sagt at de ikke akkurat forventer at Lerkendal skal bli deres nye hjemmebane.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 19.12.2019 01:06    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Dette er begynnelsen på slutten på Rosenborg som en storklubb i norsk fotball.


Oooooook.

Hvordan kan en kvinneredd, klimaskeptisk 37-åring noensinne mene at det er positivt for merkevaren Rosenborg å gå inn i kvinnefotball i vekst?

Vi har skjønt hvor du står og at du ikke kommer til å endre mening.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 19.12.2019 11:21    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Hva er det for noe som er piss med det som jeg poengterer egentlig? dette kommer kommer til og bli et politisk helvete for Rosenborg før du aner det og det kommer til å gå utover det sportslige for klubben. Kunne like gjerne ha kastet penger i dassen.

Takk for omtanken, men jeg har det helt OK.


Hva er det som får deg til å tro at dette blir et politisk helvete? Har du eksempler på dette fra andre klubber? Er det slik i LSK?VIF? Jeg spør for jeg kan ikke huske å ha sett dette i media, men kan godt være du kjenner bedre til dette.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2019 11:36    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Hva er det for noe som er piss med det som jeg poengterer egentlig? dette kommer kommer til og bli et politisk helvete for Rosenborg før du aner det og det kommer til å gå utover det sportslige for klubben. Kunne like gjerne ha kastet penger i dassen.

Takk for omtanken, men jeg har det helt OK.

hele tankerekken din om at alt som vil være en fordel for kvinnefotball i et utviklings- og likestillingsperspektiv lett trumfes av din bekymring for at det potensielt kan gå utover sportslig satsing for herrelaget (pengene altså). Det er så sykt og sneversynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 19.12.2019 11:50    Post subject: Reply with quote

Synes en løsning med to adskilte klubber, men felles navn og draktfarger samt et utvidet samarbeid på noen områder er helt fint.

Er ikke tilhenger av en sammenslåing av klubbene (Paranoiaen i meg ser for seg at tidligere Ørn-medlemmer kupper et fremtidig årsmøte og vedtar store overføringer fra herrelagets inntekter til kvinnesatsningen), men dette er en grei løsning som forhåpentligvis vil være til gode for begge klubber.

Jeg er en smule irritert over det jeg oppfatter som en viss arrogansen Ørn viser overfor medlemmene i RBK. Å konkludere med at "Vi heter RBK og spiller i svart og hvitt neste år", før saken er behandlet på RBK sitt årsmøte, er en forskuttering jeg synes de skal holde seg for gode for. De bør vise respekt for klubbdemokratiet selv om de er glade for RBK-styrets vedtak.
Back to top
View user's profile Send private message
Guffen
Rutinert


Joined: 05 May 2006
Posts: 715

PostPosted: 19.12.2019 12:41    Post subject: Reply with quote

Oi oi. Her snakker du mye om ting du åpenbart ikke har noe særlig greie på og du har tydligvis ikke særlig innsikt i tyngdeforholdet mellom RBK og Ørn-miljøet og herre/kvinnefotball generelt. Du har ikke noe som helst og være redd for, bortsett fra paranoiaen din. Den må du gjøre noe med.

Joestlaachmkr wrote:
Det er ganske ganske åpenbart at styret i utgangspunktet ikke ønsket damefotball i RBK, men press fra media og Lise Klaveness har mer eller mindre tvunget til og satse på damefotball.

Dette kommer til og bli et enormt tap for Rosenborg som garantert kommer til å gå utover det sportslige og innen en 2 års periode så kommer det til og bli krav om lønn, at det må satses like mye på unge jenter som det gjørs med unge gutter, like treningsmuligheter, at det skal være et like sterkt støtteapparat rundt damelaget som herrelaget, at kampene skal spilles på Lerkendal. Ser ikke dere som jubler over at Ørn blir til RBK dette?

Dette er begynnelsen på slutten på Rosenborg som en storklubb i norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 20.12.2019 17:17    Post subject: Reply with quote

Er viktig, tror jeg, å være med på det som skjer på kvinnesiden av fotballverdenen nå. Både for de lokale kvinnelige fotballspillerne, og for Rosenborg. Og det er rett på alle vis. Jeg tror flere kvinner vil føle eierskap til Rosenborg også, og det skader ikke. Håper det satses bra. Ser ikke noe annet enn muligheter jeg, de som er redd for at dette skal bikke utviklingen til Herre A er på villspor ja Smile Den klarer man fint å bikke på andre måter. Det blir garantert sponsorer som vil inn og hjelpe til på damesida også, så inntektene til det nye laget vil garantert øke. Og jeg kommer til å se kampene selv jeg, er jo muligheter for at man klarer å bokse seg inn i CL etterhvert, og det blir muligheter for spillersalg, tror nok man vil få vesentlig mer for en damespiller om få år enn man gjør per i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2019 00:52    Post subject: Reply with quote

Pr. i dag så så er potensialet omtrent ikke-eksisterende i norsk kvinnefotball. Tilskuertallene har vært konstante på familie og venner nivå i en mannslader. Ikke engang når Norge hadde verdens beste landslag ble det noe økt interesse for klubbfotballen i Norge.

Idrettsinteresse bør komme organisk, ved at profiler og prestasjoner øker interessen på en naturlig måte, ikke ved å dra diskrimineringskortet og bruke politikk til å presse klubber (flere med økonomiske utfordringer fra før) til å kaste penger på et produkt som veldig få virker å være interessert i.

Skal klubben drive veldedighet kan man heller bruker midler for å legge bedre til rette for rekruttering. Ballbinger, flere tiltak og arrangementer rettet mot yngre osv. Det vil gagne både herre og kvinnefotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.12.2019 02:35    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Er viktig, tror jeg, å være med på det som skjer på kvinnesiden av fotballverdenen nå. Både for de lokale kvinnelige fotballspillerne, og for Rosenborg. Og det er rett på alle vis. Jeg tror flere kvinner vil føle eierskap til Rosenborg også, og det skader ikke. Håper det satses bra. Ser ikke noe annet enn muligheter jeg, de som er redd for at dette skal bikke utviklingen til Herre A er på villspor ja Smile Den klarer man fint å bikke på andre måter. Det blir garantert sponsorer som vil inn og hjelpe til på damesida også, så inntektene til det nye laget vil garantert øke. Og jeg kommer til å se kampene selv jeg, er jo muligheter for at man klarer å bokse seg inn i CL etterhvert, og det blir muligheter for spillersalg, tror nok man vil få vesentlig mer for en damespiller om få år enn man gjør per i dag.

Du er på sykkeltur.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.12.2019 02:38    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Pr. i dag så så er potensialet omtrent ikke-eksisterende i norsk kvinnefotball. Tilskuertallene har vært konstante på familie og venner nivå i en mannslader. Ikke engang når Norge hadde verdens beste landslag ble det noe økt interesse for klubbfotballen i Norge.

Idrettsinteresse bør komme organisk, ved at profiler og prestasjoner øker interessen på en naturlig måte, ikke ved å dra diskrimineringskortet og bruke politikk til å presse klubber (flere med økonomiske utfordringer fra før) til å kaste penger på et produkt som veldig få virker å være interessert i.

Skal klubben drive veldedighet kan man heller bruker midler for å legge bedre til rette for rekruttering. Ballbinger, flere tiltak og arrangementer rettet mot yngre osv. Det vil gagne både herre og kvinnefotballen.

100% riktig. Godt og se at det faktisk finnes noen her inne som ser problemet med dette og at det ikke kommer til og ende med noe annet enn stort økonomisk tap for Rosenborg. Idiotisk avgjløielse
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 21.12.2019 03:17    Post subject: Reply with quote

Fotball er både landets og verdens største idrett, også for kvinner. Så det er åpenbart ett marked her, særlig for sponsorer. Det hersker det liten tvil.


Kvinnefotballens status har skutt i været i land som England, Spania og Frankrike etter at de veletablerte storklubbene på herresiden har begynt med egne kvinnelag.

Men, selv i disse landene er forskjellen i økonomi fortsatt enorm. Ta f.eks vår egen Åra Hegreberg - hun spiller for verdens beste lag. Lyon, men er også kvinnefotballens aller best betalte spiller. Hun tjener 3,9 millioner i året + sponsorinntekter.

Verdens best betalte mannlige spiller, Leo Messi, tjener 3,9 millioner I MÃ…NEDEN, og da har vi ikke tatt med sponsorinntekter, forretningsforbindelser osv.
Til sammenligning tjente Mike Jenssen 4, 5 million i 2018 - fra Rosenborg.

De økonomiske bekymringene dine følger altså ikke realitetene.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Robin
Rutinert


Joined: 02 Mar 2012
Posts: 838

PostPosted: 21.12.2019 07:13    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Hva dette innebærer for Rosenborg er at dette kommer til og bli et stort økonomisk tap for klubben, og etterhvert så kommer det til og bli krav om lønn, samme forutsetninger som herrene at kampene skal spilles på Lerkendal osv.


Mange som klager på deg her, men akkurat dette kan fort gjort komme til å skje. Mange store medier har jo i flere år hatt saker på dette. At damespillere bør få lik lønn osv.

Nå kan man jo argumentere med at de i tillegg spiller i samme klubb. Det har vel vært mange saker om de "stakkars LSK-damene" og hva de tjener vs herrene i LSK f.eks.

Tror ikke du er helt på bærtur her.

Men klubbene burde derfor være egne organisasjoner, med egne sponsoravtaler etc og like kun i navnet. Da vil dette være en mindre issue.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.12.2019 10:20    Post subject: Reply with quote

Nå får dere slutte å blande alle kortstokkene her. At man har en prinsippiell diskusjon om likelønn betyr ikke at man mener at Ørn-spillerne skal gå rett inn i Rosenborgsystemet med 1-2 mill i grunnlønn. Lær å skill på ting.

Men dere kan ta det veldig med ro, gubbeveldet i fotballen kommer nok til å sørge for at lønnsgapet mellom kvinner og menn blir her en god stund til.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 21.12.2019 12:07    Post subject: Reply with quote

I fotball får man lønn etter markedsverdi og sportslig status. Likelønnsdiskusjonene har vel i hovedsak gått på landslag, uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 21.12.2019 15:11    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Hva dette innebærer for Rosenborg er at dette kommer til og bli et stort økonomisk tap for klubben, og etterhvert så kommer det til og bli krav om lønn, samme forutsetninger som herrene at kampene skal spilles på Lerkendal osv.


Mange som klager på deg her, men akkurat dette kan fort gjort komme til å skje. Mange store medier har jo i flere år hatt saker på dette. At damespillere bør få lik lønn osv.

Nå kan man jo argumentere med at de i tillegg spiller i samme klubb. Det har vel vært mange saker om de "stakkars LSK-damene" og hva de tjener vs herrene i LSK f.eks.

Tror ikke du er helt på bærtur her.

Men klubbene burde derfor være egne organisasjoner, med egne sponsoravtaler etc og like kun i navnet. Da vil dette være en mindre issue.


Ut fra hva jeg har forstått det så skal jo RBK kvinner og menn være to separate entiteter med felles navn. Mulig jeg har missforstått helt, men sånn jeg har forstått sammenslåingen så skal det fungere sånn som LSK kvinner funker. Det er dermed snakk om at det som før var Trondheims Ørn bare skifter navn.

Selv håper jeg litt på at vi nå investerer en liten sum i kvinnelaget nå da det forsatt er en idrett i utvikling. 100 000 idag kan tross alt bli 1 000 000 for kvinnelaget i morgen.

For de som er mot denne så er det bare å melde seg inn i klubben, stille på årsmøtet og stemme mot dette. Gjerne ta med noen argumenter for hvorfor dette er galt å gjøre da jeg i første omgang ikke ser annet enn at enda en klubb med historie forsvinner ut av fotballen, men det skjer jo av og til uansett
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.12.2019 15:54    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt dette "gubbevelde"-kortet som spilles med jevne mellomrom. At dette handler om kjønn blir for meg et villspor. Det man da i praksis sier er at patriarkiet holder kvinnene tilbake, samt at samtlige kommersielle aktører holder seg unna et marked de kunne tjent penger i, noe som ikke henger på greip.

Med fare for å gjenta meg selv: Det er ingen menneskerett å leve av idrett; de aller færreste gjør det. Jeg vil anta at et svært lavt firesifret antall - om så mange - nordmenn lever som fulltids idrettsutøvere. Snevrer vi til lagidrett med nasjonal liga som det daglige brød, er det vesentlig færre. Det absolutte flertall av norske idrettsmenn og -kvinner tjener lite eller ingen ting, sågar må mange betale for å drive med idretten sin, også på høyere nivåer.

Idrett er en underholdningsform, og på lik linje med filmer, bøker, serier, spill og artister som ikke fenger konsumentene, vil idrett med lave seertall naturligvis generere begrenset med penger. Man kan si, utifra ren idealisme, at dette er urettferdig, men det er objektivt sett ikke mer (eller mindre) urettferdig at kvinnelige fotballspillere ligger (godt) under fotballherrene i lønn enn at volleyball- og badmintonspillere gjør det. Alle idrettsutøvere konkurrerer i utgangspunktet om tilskuerne på like vilkår, men det har tilfeldigvis utkrystallisert seg en veldig liten gruppe idretter som genererer veldig mye inntekter. Slik er det også ellers i kultur; ekstremt få - om noen - musikere tjener like mye som Beyoncé og Taylor Swift, og svært få forfattere er i nærheten av inntektene JK Rowling og George R. R. Martin, for eksempel.

Fotball er stort omtrent over alt, men det er jo ekstremt mye mindre penger i amerikansk fotball i Norge enn i USA, snooker i Norge i forhold til Storbritannia, e-sport i Norge i forhold til Korea, og så videre. Det er bare slik frie markedskrefter fungerer, og har forskjellige "preferanser" i forhold til geografi. Dagen kvinnelige fotballspillere tjener millioner på å spille i norsk liga, er dagen de trekker nok tilskuere og oppmerksomhet til at de genererer store penger i billettsalg og sponsorer - enkelt og greit. Det er jo ikke slik at all herreidrett blir stort bare det satses på heller - mange husker sikkert TV2s BL.NO-satsing for 15-20 år siden.

Når det er sagt, synes jeg det er artig at Rosenborg får et damelag - det er verdt et forsøk. Så lenge dette er et indre ønske og ikke at man handler mot egen vilje grunnet ytre press, naturligvis.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 21.12.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke egentlig slik at "Rosenborg får et damelag"? Forslaget er vel i praksis at Ørn skifter navn og skal spille i svart og hvitt.

Det er vel noe lignende som LSK Kvinner - de er Setskog/Høland, som etter hvert skiftet navn til Team Strømmen og til siste skiftet til LSK Kvinner og begynte å spille i svart og gult.

Jeg vil jo anta/ tro at det skal være litt samarbeid mellom Rosenborg og det nye kvinnelaget. Muligheter for å få til noen vinn-vinn-saker skulle man tro.

Synes dette er bra jeg - hvis det kan skape entusiasme i det nye kvinnelaget så er det flott. Det er lenge siden Ørn var i toppen i kvinneserien. Jeg vil kanskje begynne å følge med på resultatene i kvinneserien også? Ikke umulig når Rosenborg-navnet står der.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.12.2019 17:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Fotball er både landets og verdens største idrett, også for kvinner. Så det er åpenbart ett marked her, særlig for sponsorer. Det hersker det liten tvil.


Kvinnefotballens status har skutt i været i land som England, Spania og Frankrike etter at de veletablerte storklubbene på herresiden har begynt med egne kvinnelag.

Men, selv i disse landene er forskjellen i økonomi fortsatt enorm. Ta f.eks vår egen Åra Hegreberg - hun spiller for verdens beste lag. Lyon, men er også kvinnefotballens aller best betalte spiller. Hun tjener 3,9 millioner i året + sponsorinntekter.

Verdens best betalte mannlige spiller, Leo Messi, tjener 3,9 millioner I MÃ…NEDEN, og da har vi ikke tatt med sponsorinntekter, forretningsforbindelser osv.
Til sammenligning tjente Mike Jenssen 4, 5 million i 2018 - fra Rosenborg.

De økonomiske bekymringene dine følger altså ikke realitetene.

Du er så langt på bærtur som det er mulig og komme.

Det er ikke herrefotballens ansvar og fø kvinnefotballen, hvis kvinnefotball noensinne skal bli en populær idrett så de kunne skape sin egen identitet og historie og slutte og ta etter alt som mennene gjør. Kvinnefotball er langt ifra populært i hverken England, Frankrike eller i Spania og de fleste "storklubbene" i England har hatt damelag siden 70 og 80 tallet, så det er ikke noe nytt fenomen. Men ta en titt på tilskuertallene på damekamper vs herrekamper i England, Frankrike og Spania.

Damefotball er mer feminisme enn idrett, det er syting og klaging over alt. Det blir etterhvert svært vanskelig og ta de seriøst. Du tror kanskje ikke at det er en grunn til at fotballspillere tjener bedre enn hva damefotballspillere gjør? Det blir det samme som at spillerne i Rosenborg skal kreve samme lønn som spillerne i Real Madrid eller Chelsea - herrefotball og damefotball kan ikke sammenlignes.


Last edited by Joestlaachmkr on 21.12.2019 17:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.12.2019 17:39    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Hva dette innebærer for Rosenborg er at dette kommer til og bli et stort økonomisk tap for klubben, og etterhvert så kommer det til og bli krav om lønn, samme forutsetninger som herrene at kampene skal spilles på Lerkendal osv.


Mange som klager på deg her, men akkurat dette kan fort gjort komme til å skje. Mange store medier har jo i flere år hatt saker på dette. At damespillere bør få lik lønn osv.

Nå kan man jo argumentere med at de i tillegg spiller i samme klubb. Det har vel vært mange saker om de "stakkars LSK-damene" og hva de tjener vs herrene i LSK f.eks.

Tror ikke du er helt på bærtur her.

Men klubbene burde derfor være egne organisasjoner, med egne sponsoravtaler etc og like kun i navnet. Da vil dette være en mindre issue.
Godt og se at finnes noen som ikke er totalt nedsnødd og som faktisk klarer og se realitetene i dette. Tommel'n opp! Dessuten så er det helt latterlig og avvikle en historisk klubb som Ørn fordi at de skal få "låne" RBK logoen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 314
Location: Trondheim

PostPosted: 21.12.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:


Dette kommer til og bli et enormt tap for Rosenborg som garantert kommer til å gå utover det sportslige og innen en 2 års periode så kommer det til og bli krav om lønn, at det må satses like mye på unge jenter som det gjørs med unge gutter, like treningsmuligheter, at det skal være et like sterkt støtteapparat rundt damelaget som herrelaget, at kampene skal spilles på Lerkendal. Ser ikke dere som jubler over at Ørn blir til RBK dette?

Dette er begynnelsen på slutten på Rosenborg som en storklubb i norsk fotball.


Jeg kjenner ei dame. Ei voksen dame, slutten av 30-åra. Råbra CV egentlig, virker som et arbeidsjern. Hun har diplomer og utmerkelser og greier... Likevel lavtlønnet. Menn med tilsvarende kompetanse tjener det mangedobbelte som henne..

Men det er en ting jeg stusser med.. Hu dama har funnet seg en mann nå, de har gifta seg. Han har veldig god inntekt, eier eget hus og. Han har et svært nettverk og han han har vel enda fler diplomer enn henne. Jeg stusser over et par ting.. Når de gifter seg, kommer ikke hun til å bruke pengene hans da? Merkelig, han har mye penger og tar henne inn i huset.. skjønner det ikke.. men det verste er at hun skal skifte etternavn!! For ei dum kjerring.. Nytt navn liksom.. råtrist.. med ett så er hele historien hennes viska ut liksom..

Skjønner ikke han fyren jeg.. er veldedighet det her, ta henne inn i varmen.. nei jeg vil ha meg frabedt. Synes alle skal holde seg for seg selv jeg.. ikke snylte på andre for å få til ting i livet
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 21.12.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Kvinnediskriminering er et reellt problem mange steder og sjelden med enkle løsninger, og ofte mangler det gode forklaringer på hvor årsaken ligger eller hva som skyldes andre forhold. I Ørn så er ståa ganske enkelt at de ikke har penger til å lønne spillerne sine, Ranheim sine spillere har deltidskontrakter, Nardo sine er vel glade amatører, Ørn er vel mye nærmere Nardo enn Ranheim i budsjett. En mer relevant sammenligning er forskjellen på Tove sin lønn og det Stjernen fikk, men han kom vel utenfra og hun innenfra i en periode med tilstramminger, så det vil normalt presse lønnen ned uansett.

Det blir feil i mine øyne hvis det som er dagens RBK skal subsidiere det som er dagens Ørn. Men jeg ser ingen problem med at RBK kan gi en hjelpende hånd til Ørn så lenge det er (nesten) gratis. Så tenker jeg at Ørn selv vet best om hvilke drakter de er best tjent med å ta på seg.

Men lønning av spillere og slikt både håper og tror jeg at kvinnelaget må skaffe til veie midlene på egen hånd, dog kanskje med litt hjelp med nettverk fra RBK inn mot sponsor og andre slike småting.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.12.2019 03:07    Post subject: Reply with quote

Det er ulovlig å lønne forskjellig for samme arbeid med samme kompetanse. Unntaket er selvfølgelig yrker som går på det kulturelle; her er det de som genererer mest som tjener mest. Kjenner man til faste stillinger hvor en tjener mindre enn andre med noen lunde samme kompetanse, skal dette anmeldes.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 22.12.2019 11:53    Post subject: Reply with quote

Det er fullt lovlig å gi forskjellig lønn for samme arbeide, så lenge man er over minstelønn.

Derimot regulerer mange tariffavtaler dette, slik at i en del bransjer, på lavere nivå, så er det krav om likelønn.

Det som er forbudt, er diskriminering. Man kan ikke skille lønn basert på kjønn, legning hudfarge etc.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Damefotball All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Page 9 of 12

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb