English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 455, 456, 457 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 00:23    Post subject: Reply with quote

Herrejesus.. noen er definitivt er tregere enn andre.

Perry ble ansatt som en midlertidlig løsning frem til klubben fant en permanent lkandidat for 2005 sesongen som tilslutt ble Høgmo, planen var hele tiden at Perry skulle bli assistent under den nye treneren men Perry trakk seg og gikk frivillig ut av klubben sommeren 2005 etter den miserable starten på sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 00:25    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Herrejesus.. noen er definitivt er tregere enn andre.


Ja, åpenbart. Siden noe tviholder på noe som beviselig er feil. Til og med kildebelagt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 00:31    Post subject: Reply with quote

Hva er det for noe som er beviselig feil her da? Rosenborg forhandlet lenge med Roy Hodgson under høsten/vinteren 2004 men den forhandlingen gikk i dass og ble Perry ansatt som midlertidlig trener frem til en ny permanent trener kom inn, han var aldri ment som en langsiktig løsning. Jeg husker jeg så hele pressekonferansen med Perry, Bratseth og Skutle.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 00:33    Post subject: Reply with quote

Tenkte meg det, ja. du har ikke en gang lest linken, som bevsier at du tar feil i at Perry bare var midlertidig ansatt. Det er nemlig det som er beviselig feil.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 00:38    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Tenkte meg det, ja. du har ikke en gang lest linken, som bevsier at du tar feil i at Perry bare var midlertidig ansatt. Det er nemlig det som er beviselig feil.

Har lest linken. Men hva jeg prøver og fortelle deg er det faktum at meningen var at Perry skulle bli assi.trener når klubben hadde funnet en ny permanent trener, han ble sett på som en midlertidlig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 00:40    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg skjønner at du har bestemt deg for det. Men det er altså feil. Han hadde fått lenger kontrakt, dersom han selv hadde ønsket det. Det står i linken (nei, du har ikke lest den.)

"Selv om Perry & Co. altså kun skriver under ettårskontrakter, ser ikke Rosenborg på kvartetten som en midlertidig løsning fram til at Trond Sollied eventuelt vil hjemover.

- Dette er ikke sett på som en mellomløsning, sier sportsdirektør Rune Bratseth til TV2. "


Du tar som sagt bevsielig feil. Her også.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 00:47    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, jeg skjønner at du har bestemt deg for det. Men det er altså feil. Han hadde fått lenger kontrakt, dersom han selv hadde ønsket det. Det står i linken (nei, du har ikke lest den.)

"Selv om Perry & Co. altså kun skriver under ettårskontrakter, ser ikke Rosenborg på kvartetten som en midlertidig løsning fram til at Trond Sollied eventuelt vil hjemover.

- Dette er ikke sett på som en mellomløsning, sier sportsdirektør Rune Bratseth til TV2. "


Du tar som sagt bevsielig feil. Her også.

Les isteden denne artikkelen. aftenposten.no/sport/i/4qE07V/ingen-enkel-loesning

Forøvrig så forsøkte Rosenborg forsøkte og hente Trond Sollied i juni 2005.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 00:54    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Les isteden denne artikkelen. aftenposten.no/sport/i/4qE07V/ingen-enkel-loesning

Forøvrig så forsøkte Rosenborg forsøkte og hente Trond Sollied i juni 2005.


Jeg skulle bedt deg vise til kilde på den påstanden, men jeg misstenker at det ikke er helt din stil.

Den artikkelen du viser til er skrevet 5. august, Perry trakk seg 7. august, men hadde nok allerede informert styret om hva han tenkte i god tid før det. Ergo var det slett ikke unatrulig om prosessen med å finne hans erstatter var igang. hvilket jo er naturlig når hovedtrener har siganlsiuert at han sannynlgivis gir seg.

Uansett, Perry var ingen midlertidig løsning da han ble ansatt. men han ble det, etterhvert som sesongen utartet seg.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 18.12.2019 01:10    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det høres jo helt ut som Horneland!


Eeeh, nei. Det er i så fall et rbkweb-svartmalt bilde.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 01:34    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Les isteden denne artikkelen. aftenposten.no/sport/i/4qE07V/ingen-enkel-loesning

Forøvrig så forsøkte Rosenborg forsøkte og hente Trond Sollied i juni 2005.


Jeg skulle bedt deg vise til kilde på den påstanden, men jeg misstenker at det ikke er helt din stil.

Den artikkelen du viser til er skrevet 5. august, Perry trakk seg 7. august, men hadde nok allerede informert styret om hva han tenkte i god tid før det. Ergo var det slett ikke unatrulig om prosessen med å finne hans erstatter var igang. hvilket jo er naturlig når hovedtrener har siganlsiuert at han sannynlgivis gir seg.

Uansett, Perry var ingen midlertidig løsning da han ble ansatt. men han ble det, etterhvert som sesongen utartet seg.

Nå rapporterer BBC, Daily Mail, Mirror, Independet, Telegraph, Talksports og Goal at forhandlignene mellom Arsenal og Man City er over og at Arteta kommer til og bli presentert som ny Arsenal manager i morgen, og at Arteta får en 3,5 år lang kontrakt med en årslønn på 68 millioner NOK pluss bonuser. Det rapporteres også at Arteta vil ha Xabi Alonso som assi.trener sammen med Ljungberg samt at han kommer til og plukke med seg Citys U18 trener i trenerteamet. Høres spennende ut.

Det er ikke min jobb og lete frem 15 år gamle artikler for å bevise at påstandene dine er feil, bruk Google.

Uansett, jeg så hele pressekonferansen med Perry, Bratseth og Skutle sent i 2004 når det ble klart at Perry skulle midlertidlig lede Rosenborg i 2005. Det var lenge snakk om Sollied (Bratseth var t.o.m. nede i Belgia og hadde et møte med Sollied) og en eller en annen svenske som jeg ikke husker navnet på som mulige kandidater under våren/sommeren 2005, men tilslutt så ble det altså da Høgmo.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 18.12.2019 01:37    Post subject: Reply with quote

Rart at en midlertidig trener fikk fortsette så lenge som han fikk, når det gikk så dårlig som det gikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 01:47    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Rart at en midlertidig trener fikk fortsette så lenge som han fikk, når det gikk så dårlig som det gikk.

Tja, alt er relativt. Rosenborg hadde ikke mange kandidater og velge fra på den tiden og husk at dette var midt under sesongen, hadde de valgt Roy Hodgson foran 2005 sesongen så hadde det vært a different story.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 13:04    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Det er ikke min jobb og lete frem 15 år gamle artikler for å bevise at påstandene dine er feil, bruk Google.

Uansett, jeg så hele pressekonferansen med Perry, Bratseth og Skutle sent i 2004 når det ble klart at Perry skulle midlertidlig lede Rosenborg i 2005. Det var lenge snakk om Sollied (Bratseth var t.o.m. nede i Belgia og hadde et møte med Sollied) og en eller en annen svenske som jeg ikke husker navnet på som mulige kandidater under våren/sommeren 2005, men tilslutt så ble det altså da Høgmo.


Jo ,det er DIN jobb. DIN påstand, DIN bevisbyrde. det er slik det funker, særlig når du argumentere MOT fakta.

Jeg har gitt deg linker som viser fakta, altså taler for MIN "påstand", da er det din jobb å finne for din.

Hva du tror du husker fra en 15 år gammel pressekonferanse som du ikke en gang har sitert fra, er faktisk helt irrelevant og likegyldig. Perry var ansatt som hovedtrener.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 18.12.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Her var det lite om fremtidige trenerne....

Uansett; mtp de siste ukene, vil det være muligheter for trenerbytte i vinter eller er det helt urealistisk at det skjer før sommeren?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 14:36    Post subject: Reply with quote

Ett nytt styre har såpass mye å sette seg inn, at en evt. trenersparking neppe vil være prioritert på saklista før vi begynner å nærme oss sesongstart. Og det vil være en uhyre merkelig timing å gjøre det på, fordi det vil skape en enorm fallhøyde for styret mtp. etterfølgerens suksess, og det vil gi etterfølgeren unødvendig vanskelig arbeidsforhold i starten, siden han da komemr inn ETTER forsesongen, hvor spillerlogistikk, trening, taktikkdrilling ect. er bygget opp etter hvordan Horneland ønsket det.

Så ja, jeg tror ikke det er realistisk at en evt. sparking skjer før tidligst Mai, sannsnynlgivis juni/juli, i ly av EM.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 18.12.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Skulle det skje noe i vinter, hadde det vel allerede skjedd... Scenariet som kan åpne for at noe skjer allerede i vinter, er at Horneland får "hjelp" på en eller annen form (inn med en manager, eller en hovedtrener som gjerne bruker Horneland som hjelpetrener).
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 18.12.2019 21:43    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Joestlaachmkr wrote:
Det er ikke min jobb og lete frem 15 år gamle artikler for å bevise at påstandene dine er feil, bruk Google.

Uansett, jeg så hele pressekonferansen med Perry, Bratseth og Skutle sent i 2004 når det ble klart at Perry skulle midlertidlig lede Rosenborg i 2005. Det var lenge snakk om Sollied (Bratseth var t.o.m. nede i Belgia og hadde et møte med Sollied) og en eller en annen svenske som jeg ikke husker navnet på som mulige kandidater under våren/sommeren 2005, men tilslutt så ble det altså da Høgmo.


Jo ,det er DIN jobb. DIN påstand, DIN bevisbyrde. det er slik det funker, særlig når du argumentere MOT fakta.

Jeg har gitt deg linker som viser fakta, altså taler for MIN "påstand", da er det din jobb å finne for din.

Hva du tror du husker fra en 15 år gammel pressekonferanse som du ikke en gang har sitert fra, er faktisk helt irrelevant og likegyldig. Perry var ansatt som hovedtrener.

Nix, ikke min jobb og grave frem noenting. Har du hørt om Google.com? finnes plenty med gamle artikler om temaet.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 18.12.2019 23:03    Post subject: Reply with quote

"Joestlaachmkr"
Nix, ikke min jobb og grave frem noenting. Har du hørt om Google.com? finnes plenty med gamle artikler om temaet.

Holder nå.
Enten inrett deg etter retningslinjene for normal journalistikk eller gå å pakk inn no julegaver Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 18.12.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr, Perry ble ansatt som hovedtrener og han ga seg som hovedtrener.

Lord Oakley wrote:
Her var det lite om fremtidige trenerne....

Uansett; mtp de siste ukene, vil det være muligheter for trenerbytte i vinter eller er det helt urealistisk at det skjer før sommeren?


Totalt urealistisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:

Nix, ikke min jobb og grave frem noenting. Har du hørt om Google.com? finnes plenty med gamle artikler om temaet.


Som antatt: du veit du lyver, men har ikke tnekt å innrømme det...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.12.2019 01:08    Post subject: Reply with quote

Lord Oakley wrote:

Uansett; mtp de siste ukene, vil det være muligheter for trenerbytte i vinter eller er det helt urealistisk at det skjer før sommeren?


Jeg tror heller det virker motsatt. Med så mange på vei ut av styret vil det være uklokt og meget spesielt at dagens folkevalgte skal gjøre noe så drastisk rett før det kommer nye beslutningstakere inn. Det "nye" styret bør og vil sannsynligvis la det gå litt tid før de gjør en såpass stor endring. Om ikke Horneland går selv, tror jeg vi ser ham minst noen kamper i sesongstarten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 19.12.2019 01:35    Post subject: Reply with quote

ballbingen wrote:
Skulle det skje noe i vinter, hadde det vel allerede skjedd... Scenariet som kan åpne for at noe skjer allerede i vinter, er at Horneland får "hjelp" på en eller annen form (inn med en manager, eller en hovedtrener som gjerne bruker Horneland som hjelpetrener).


Hvorfor skal Horneland inn som hjelpetrener?! Ser det er flere som har nevnt det. For det første kommer han ikke til å godta det. Og for det andre hvorfor?! Ingenting som tilsier at han vil være noe bedre hjelpetrener enn hovedtrener?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 19.12.2019 02:51    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
Hvorfor skal Horneland inn som hjelpetrener?! Ser det er flere som har nevnt det. For det første kommer han ikke til å godta det. Og for det andre hvorfor?! Ingenting som tilsier at han vil være noe bedre hjelpetrener enn hovedtrener?


Fordi det (antakeligvis) var den opprinnelige planen da han ble kontaktet. Vi skulle satse høyt, Horneland skulle bidra i et team ledet av et større navn. Vi fant aldri det store navnet, og Horneland ble promotert til hovedtrener.

Godt mulig han ikke ville godtatt det nå, og da er forsåvidt problemet løst.

Skulle vi gå over til å ha en manager på toppen, trengs det også et trenerteam under han (som Erling Moe og Mark Dempset var i Molde). I denne rollen kan de gis ansvar for områder hvor de faktisk har spisskompetanse (i dette tilfellet, førsteforsvar og høyt press), mens områdene med mindre kompetanse (alt annet? artig og angrepsvillig fotball?) overlates til noen andre. En hjelpetreners rolle (under en manager) er noe helt annet enn en hovedtrener.

Jeg sier ikke at dette er den ideelle løsningen, men siden han ikke allerede har fått sparken så er dette ett av de få scenariene jeg ser for meg som kan lede til endringer allerede i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2078

PostPosted: 19.12.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Horneland har strengt tatt ikke vist noe som gjør at det frister særlig å ha han som hjelpetrener heller.

Dersom planen var å ha han som ett bindeledd mellom en utenlandsk trener og spillerne så vet vi jo nå at det også sannsynligvis var en håpløs ide.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 19.12.2019 18:40    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Dersom planen var å ha han som ett bindeledd mellom en utenlandsk trener og spillerne så vet vi jo nå at det også sannsynligvis var en håpløs ide.


Da må vi fort også ha Emberland som bindeledd mellom ny hovedtrener og Horneland, sånn at han kan oversette fra engelsk til vestlending.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 455, 456, 457 ... 772, 773, 774  Next
Page 456 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb