English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 257, 258, 259 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 18.12.2019 11:37    Post subject: Reply with quote

Hehe PerO, det var nok en spøk det der med CL, vi ble ikke med i det selskapet.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 18.12.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

Bardal med slakt av Horneland i VG+ i dag. Har ikke tilgang selv, men 39 kr er litt fristende...

Beskrivelse fra vgd:
Quote:
Kan være verdt et abonnement bare for å se videoanalysene alene. Du verden så avslørende. Særlig oppspill fra back, som utelukkende går rett frem langs linjen. Det er så dårlig at det gjør vondt, og å se 20 sånne på rapppen gjør at du begynner å le. 5-divisjonsnivå! I tillegg en analyse av manglene til en-fot Jensen. Det er skremmende! 15-åringer på gode norske lag hadde blitt tatt av banen med så dårlig orienteringsevne, og fraværende teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 18.12.2019 13:33    Post subject: Reply with quote

Jepp. Bare bruk pengene på vedigløst skrap. En analyse som gir deg null. Nysigneringen er ikke engang med.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 18.12.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

Analysen er grei nok, men det å nevne 2 Glimt spillere som nyinnkjøp og at det å beholde Søderlund er viktig, ja da falt han igjennom som en seriøs fagmann helt. Håpløst!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 18.12.2019 13:36    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Jepp. Bare bruk pengene på vedigløst skrap. En analyse som gir deg null. Nysigneringen er ikke engang med.


Nysigneringer er kanskje ikke så relevant når man går gjennom 2019.

Ellers kunne du med fordel jekke ned tonen din litt. Er det mulig å være så kronisk fiendtlig i alle innlegg?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 18.12.2019 13:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
KitWalker wrote:
Jepp. Bare bruk pengene på vedigløst skrap. En analyse som gir deg null. Nysigneringen er ikke engang med.


Nysigneringer er kanskje ikke så relevant når man går gjennom 2019.

Ellers kunne du med fordel jekke ned tonen din litt. Er det mulig å være så kronisk fiendtlig i alle innlegg?

Hei. Han foreslår faktisk å hente 2 spillere fra Bodø/Glimt og artikkelen er faktisk oppdatert for et par timer siden. Hallo.
Du ber meg om å jekke ned tonen?
Hvor fanken har du vært det siste halve året? se deg litt rundt i forumet ditt, det er andre som burde ha jekket ned tonen enn jeg.
Makan.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 18.12.2019 13:49    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg ber deg jekke ned tonen. Hver eneste gang du poster innlegg er det gjennomsyret av gammelt slagg. Andre får også beskjed, men det er ingen på hele rbkweb som har et surere gjennomsnittsnivå enn deg. Du kan jo enten ta det til deg, eller dure på videre. Du har iallefall fått et hint.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 18.12.2019 13:54    Post subject: Reply with quote

Kanskje ikke så rart at man havner på et sånt såkalt "surere gjennomsnittsnivå" når visse folk ikke evner å gjøre jobben sin ...
Back to top
View user's profile Send private message
SverreTrd
Senior


Joined: 09 Apr 2019
Posts: 140
Location: Trondheim

PostPosted: 18.12.2019 14:30    Post subject: Reply with quote

Ser flere refererer til hovedstadpressen som noe uinformert og forutinntatt, og det gjelder også mye av kommentarene på TV (2, NRK,...). Jeg synes det er unyansert, og at det varierer veldig. Vi har selv vår Løfaldli...

Jeg har heller ikke VG+, og kommer neppe til å kjøpe det, men intervjuer som den med Kai Bardal eller andre lokale (les: Trønderske) fotballfolk kan være nyttig for oss alle tenker jeg.

Når det gjelder Horneland tror jeg den beste løsningen er å:

a) Gi sportslig leder Dorsin større ansvar for spillerlogistikk
b) La Horneland få ut 2020 og kontrakten sin på å få til noe

Jeg liker ikke det jeg har sett hittil av Horneland fotballmessig, selv om fyren sikkert er helt grei. Men med alt som er i bevegelse i RBK kan det hende vi må ha med noen i 2020 som var med 2019. Og ihvertfall ikke bruke mer penger på å kjøpe ham ut av kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 18.12.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
ola. wrote:
Jeg ser det altså som mer sannsynlig at han får forlenget kontrakten før mai enn sparken …


Det synes jeg er en ekstremt merkelig vurdering.


Det er jo egentlig ikke så merkelig. Tross alt, dersom man skulle ønsker å forlenge Hornelands kontrakt, er mai - et tidspunkt hvor han vil gå inn i sitt siste halvår av kontrakten ved utgangen av måneden - en naturlig måned å forhandle om, samt undertegne, en evt. forlengelse.

Om det i det hele tatt er aktuelt med en slik forhandling på det tidspunktet, er selvsagt en helt annen sak...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 18.12.2019 15:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 18.12.2019 14:46    Post subject: Reply with quote

Man kan vel være enig eller uenig i forlagene til løsninger (nysigneringer etc), men jeg synes det er positivt at det settes "faglig" fokus på de faktiske problemene vi hadde både under Ingebrigsten og Horneland. Det er iallefall uendelig mye mer konstruktivt enn "Koteng er en idiot og må gå!"
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 18.12.2019 15:00    Post subject: Reply with quote

Uten å ha lest artikkelen, men i og med at et bilde av Ulrik Saltnes medfølger artikkelen, regner jeg med at det er en av spillerne Bardal mener "vi" bør hente. Saltnes forlenget for tre uker siden kontrakten med Glimt med to år, slik at den varer ut 2022, så han er nok ihvertfall uaktuell nå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.12.2019 15:21    Post subject: Reply with quote

Han mener Saltnes bør inn på midtbanen fordi han kan vende begge veier med ball i motsetning til Mike Jensen, kort fortalt.

Jeg synes jo alltid det er interessant å lese Bardals analyser, men min personlige mening er at han har litt lett for å spikke seg sånne kjepphester, og så legge hele vurderingen av spilleren på den kjepphesten. Jeg synes også han har litt lett for å la seg imponere av 'trender' og enkeltstående hendelser, a la "denne spilleren gjorde dette én gang, da er han god til det, og vil gjøre det alltid".

Når det er sagt er jeg jo enig i 95% av det han skriver her, spesielt med tanke på hva som foregår i spilleopplegget og de bakre rekker.

Men halvparten av artikkelen er jo dedikert til hva vi bør gjøre på overgangsmarkedet - da hadde det vært naturlig å oppdatere vurderingene etter at Zachariassen kom inn. Er virkelig Jensen og Konradsen tydelige førstevalg på indreløperplassene nå, selv uten å ta Zach i betraktning? Og når man vurderer Søderlund til å være 'flink til å finne medspillere', og beskriver effektiviteten hans som den primære svakheten hos en spiller det er viktig å beholde, da synes jeg egentlig ikke analysen henger helt sammen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.12.2019 00:22    Post subject: Reply with quote

Adressa mente at forholdet mellom Bjørnebye og Horneland ikke var veldig bra på tampen, og faktisk rimelig betent.

For meg var dette overraskende da jeg trodde Bjørnebye var en av Hornelands
største støttespillere.

Noen andre her som kjenner til eller har hørt noe om dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.12.2019 01:02    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med inntrykk, dog ikke veldig konkret begrunnet, om at Bjørnebye var veldig betent på slutten. At han "plutselig" forsvant på den måten var muligens noe merkelig. Om han var på kant med flere i organisasjonen, vil det forklare en del.

Imidlertid ganske spesielt å komme på kant med mannen han omtrent la hodet på blokka for å få inn innen første året. Dersom det du Kent referer til stemmer, naturligvis.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 19.12.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

Hvid det er tilfelle, kan man iallefall legge bort konspirasjonsteoriene om ar ledelse og styre lar prestige styre klubben 😊
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 19.12.2019 11:07    Post subject: Reply with quote

Som nevnt tidligere; Bjørnebye ville at sportslig leder skulle være det - leder. Han hadde ikke noe sans for en modell hvor han mest var løpegutt mellom koteng og horneland.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer litt på om noen med bedre innsikt enn meg kan si litt om Hornelands plan om å kutte ned troppen til 18+2, dvs. 18 utespillere og to keepere, som er om lag 10 færre spillere enn i dag.

Hvorfor? Og hvordan er det tenkt at en så liten tropp skal klare å kjempe på tre fronter i løpet av en lang sesong? Vi har jo hatt mange skader også denne sesongen, noe som har gjort at enkelte nøkkelspillere aldri eller kun i korte perioder har kommet opp på sitt beste nivå. Jeg har problemer med å se hva som tilsier at dette skal forbedres til neste år. Snarere er det noen momenter som kan tale for at skadeproblematikk også blir et tema neste år:

- nøkkelspillerne i stallen som Horneland foretrekker å bruke, nær sagt uansett form og småskader, de er gamle, og vil være ett år eldre neste sesong.
- klubben har ingen fysisk trener lenger, den jobben vil Horneland gjøre selv.
- litt av poenget med zxy-systemet er blant annet å styre treningshverdagen slik at man kan individualisere treningen ut fra belastningen på hver enkelt. Ulike spillere har ulik fysikk og ulike behov i perioder. Det virker som at måling og individualisering av treningsbelastning nå er noe man har gått mer og mer bort fra.
- samarbeid med Toppidrettssenteret, NTNU, Olympiatoppen, Rodal osv. kan være nyttig på mange områder, men er vel droppet.
- mental trener er droppet, og ut fra det jeg har sett er heller ikke Henning Svendsen (ernæringseksperten) tett tilknyttet klubben lenger.
- det medisinske støtteapparatet har hatt mange fysioer og leger med lang spesifikk idrettsmedisinsk spesialisering - ortopeder osv. De er alle ute, og erstattet med Bjørnebye-kompis Reidar Due, som er overlege i barnemedisin. Han kan naturligvis være en flink kar, men det er uten tvil mye medisinsk kompetanse som er ute.

Men tilbake til innledningen og 18 + 2. Horneland uttalte i media at Rosenborg i utgangspunktet er en klubb som har hatt 18 utespillere og 2 keepere:

https://www.nrk.no/tronde...1.14769528

Men stemmer det? Det kommer vel an på hva man definerer som "utgangspunktet".

En rask gjennomgang av Nils Arne Eggens tropper i storhetstiden, la oss si mellom 1997-2002, viser følgende antall spillere:

1997: 26 spillere
1998: 24 spillere
1999: 27 spillere
2000: 34 spillere
2001: 36 spillere
2002: 27 spillere

Noen år til:
2003: 26 spillere
2004: 30 spillere
2005: 26 spillere
2010: 32 spillere
2015: 31 spillere

Ut fra det jeg har sett har RBK stort sett hatt staller i størrelsesorden 26-30 de siste 20+ årene, så jeg har problemer med å se hvilken periode Horneland tenker på når han sier at det er naturlig for Rosenborg å ha en stall på 18+2. Han sier jo også ofte at fotballen har forandret seg, blitt mer fysisk osv. Skulle det tilsi mindre staller?

Så, hva har Horneland selv erfaring med fra de to fulle sesongene han har vært hovedtrener i FK Haugesund? En kjapp titt viser at han rådde over en tropp på:
2017: 31 spillere
2018: 32 spillere

Her har vi altså den pussige situasjonen at vi har en trener som foretrekker å krympe stallen ned til 20 spillere - og en så liten tropp har han aldri trent før. I tillegg påberoper han seg at 18+2 er en slags normaltilstand for RBK, men når var det? 1988?

Jeg synes det høres ut som bullshit. Problemet er at slike fikse ideer kan bli farlig bullshit om han får gjennomslag hos styret og i klubbledelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 19.12.2019 15:27    Post subject: Reply with quote

@Oxbailla:

1988 hadde vi 18+2:

Vi spilte 30 kamper(inkl. cup). Det var 4 spillere som spilte alle kampene, mens det var 8 spillere som spilte +25.

2019 hadde vi 23+2:

Vi spilte 48 kamper(inkl. cup+EL). Det var ingen spillere som spilte alle kampene, mens det var 5 spillere som spilte 40+ kamper. mens det var 14 spillere som spilte +25.

De 4 "nøkkelspillerne" med 10 kamper mindre enn 48 kamper:
Tore reg:38
Lundemo:36
Samuel:36
Akintola:36(forsvinner)

Så du har helt rett i at 18+2 er en hårreisende tankegang!
Back to top
View user's profile Send private message
Sevenseven
Proff


Joined: 07 Jan 2013
Posts: 357

PostPosted: 19.12.2019 16:02    Post subject: Reply with quote

til sammenligning hadde Horneland sitt FKH i 2018 20+3.......
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 19.12.2019 17:09    Post subject: Reply with quote

18+2 går bra hvis minst en av disse er tilfelle:
a) Det blir null skader.
b) Vi har et par juniorer i hvert ledd som går utenfor de 18 som er gode nok til å steppe inn hvis det blir skader.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 19.12.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
18+2 går bra hvis minst en av disse er tilfelle:
a) Det blir null skader.
b) Vi har et par juniorer i hvert ledd som går utenfor de 18 som er gode nok til å steppe inn hvis det blir skader.

Skader er uungåelig og ingen juniorer er gode nok til å spille jevnlig toppfotball idag.

Men så kan vi tolke Hornelands slanking av stallen dithen at han:
1. Ønsker spissing av A-laget slik at nivået på treningshverdagen heves.

2. Legger tilrette for at veien fra junior til A-lagsfotball blir enklere ved skader på A-lagspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1120
Location: Trondheim

PostPosted: 19.12.2019 17:29    Post subject: Reply with quote

Sevenseven wrote:
til sammenligning hadde Horneland sitt FKH i 2018 20+3.......


Ja, det er mulig det var størrelsen på troppen han brukte.
Mine tall viser spillerne som har vært i troppen i 2018, ifølge Altomfotball. Er sikkert både juniorer, skadede spillere og utlån med i totalen, som teller 32 spillere:

http://www.altomfotball.n...lUrl=false
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 19.12.2019 19:04    Post subject: Reply with quote

Selv synes jeg 20-22+2 er passe. Idealet ville vært at vi for hver posisjon har to spillere med godfoten sin der, med litt grei blanding av poteter og spesialister. Så fyller vi på resten fra Salmar.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 19.12.2019 19:05    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Selv synes jeg 20-22+2 er passe.


Altså null spillere? Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 257, 258, 259 ... 335, 336, 337  Next
Page 258 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb